*Lokakuiset Pallomahat Elokuussa 2009* *Ensimmäinen vauva on jo syntynyt!*

Erittäin ON-valitusta seuraa: Mä en ymmärrä kuinka ihminen voi tulla näin raihnaiseksi ja vaivaiseksi yhdessä yössä. Eilen olo oli kaikin puolin mitä normaalein, aamulla herätessä selkä ja nivuset oli niin kipeet, että hyvä että ylös sängystä pääsin! Ja päivän mittaan niskakin on kipeytynyt älyttömän kipeeksi, pään kääntäminen sattuu :'(

Synnärin ruuhkat muakin mietityttää.. Oulussa on jo sinänsä aika hankala lähteä minnekkään muualle synnyttämään, saati sitten kun ois hyvä tän gdm:n takia olla hyvät valvonta/hoito-mahdollisuudet vastasyntyneelle. Ja täällähän synnyttää lähes koko Pohjois-Suomi(olikohan toi nyt ihan oikein isoilla kirjaimilla :ashamed: ), varsinkin viikonloppuisin.. Tällä hetkellä on ollut synnärillä tosi ruuhkaista, siellä suurinpiirtein siivouskomerossa synnytetään ja pois passitetaan mahdollisimman nopeesti. Toivottavasti kuitenkaan ei joudu käytävälle synnyttään, eivätkä venytä käynnistelyä mahdottomia ruuhkan takia...

Pinkkimieli: Kyselit vissiin edellisessä ketjussa, että alotettiinko mulla inskat ihan vaan paastojen takia. Juu, alotettiin, muut arvot on vieläkin hyviä ja ainoastaan pitkävaikutteista inskaa pistän illalla. Sama juttu mulla oli esikosta. Tuntuu et mikään määrä ei riitä. Ja aattelin että jos huomenna vaikka leipos suklaakakku :kieh: :| :ashamed: Ei vaan jaksa tätä hommaa, vaikka kuin yrität, niin paskat auttaa..

Synnärille varmaan mullakin lähtee jotain mammacollareita mukaan. Vaik mulle menee vieläkin raskautta edeltävät farkut jalkaan, ku vuoden alusta paino oli parhaillaan 13kg miinuksella, nytkin vielä 9... Varmaan menisivät loppuun, jos kävis ostaan sen belly beltin tms..
Muuten mukaan lähtee ainaskin kirjoja pari (jos joutuu oleen melkeen viikon, kuten esikosta), neule, omat hammasharjat, hiusharjat, saippuat.. Ja imetysrintsikat ja alushousuja. Täällä synnärillä ei ollu semmosia verkkohousuja, vaan sukkahousujen "yläosia", ja musta ne tuntu tosi ikäville viimeksi. Eikä ne ollu kertakäyttösiä vaan pestäviä, joten ajatus vähän tökkii.. :x

Imetystyynyn ompelin esikolle semmoisen puolikuun mallisen, styroxpalloilla. En tykkännyt/osannut sitä käyttää, nyt ajattelin kokeilla semmosta U:n muotoista ommella ja pallerot vanulevyn sisään. Onko kukaan törmännyt ton mallisen tyynyn ohjeisiin netissä? Yhden imetyspaidan/tunikan/mekon/mikälie ostin h&m:ltä, vaikutti kivalle ja kun sai -20% kupongilla, oli vaan pakko ottaa se mukaan :)

Kantopussiakin olen ajatellut. liina on jo, mutta trikooliina isokokoisen vauvan kanssa, en koskaan oppinut sitä käyttämään kun kehtoasento tms tuntu jo sillon syntymänjälkeen 4300g vauvalle hankalalle.. Jos tilais vauvalehden, siinä oli joku kantopussukka kaupanpäällisenä.

Paapelon pojulle paranemisia!
 
Kiitos kaikille paranemis toivotteluista...poika on jo silminnähden parempi...hyvät antibiootit on =)

Tuossa kun köllittiin sohvalla tovi sitten, alkoi tulla harkkareita taas perätoisen jälkeen. Sitten tajusin hetken päästä, että hetkinen, tässä on nyt jotain erilaista ja tajusinkin sitten, että päällä oli ihan oikea supistus, joskin hyvin hentoinen (oman mittakaavan mukaan siis ).
En varmaan muuten olisi tajunnutkaan ellei mies olisi huudellut siinä sentin päästä minulle, että HEI KUULITKO!
Olin ilmeisen keskittynyt tuntemukseen vaikken sitä itse tajunnutkaan :kieh:

No jäi siihen yhteen ja ainoaan. Kaikki muutkin kiristelyt jäi sen jälkeen pois.
Jippii...saako tässä nyt tosiaan alkaa elää yli rauhallisesti, jos näitä alkaa tulla..voihan pyh.

Nyt on niin eri meininki tässä raskaudessa...
Ehkä vähän toiminta ohjeita pitää kysyä huomenna neuvolassa.

Mutta nyt tekemään potilaalle hedelmäsalaattia ilta palaksi, toiselle ei mikään muu maistu nyt :wave:

paapelo+poju+Deri 31+3
 
Tere!

Jee, uusi pino! Kiitos Talvicci!

Ihan pikaisesti tulin neuvolakuulumisia päivittelemään:
Sydänäänet 135-140, säännölliset
Sf 28cm
Tarjonta perätila
Painoa tullut yhteensä 10kg lähtöpainoon (terkan mielestä ok matalan lähtöpainon vuoksi, huh:))
Hb 127, ihan hyvä mulle joten ei selitä tätä pohjatonta väsymystä :(
RR 112/62
u-prot heikolla plussalla
u-gluk plussalla ---> ensi viikolla sokerirasitus

Vähän kyllä tuo sokerirasitus kismittää. Esikoisen aikaan samoilla viikoilla alkoi munuaiset heittää sokeria pissaan, mutta verensokereissa ei ollut kuitenkaan mitään normaalista poikkeavaa. Kaipa se on hyvä tarkastaa joka tapauksessa mutta on vaan niin kamalaa se litkun nieleminen.

Toi perätila myös vähän mietityttää, toivottavasti vauveli vielä kääntyis.. Sektiota en mielellään haluais, mutta jos se tässä tapauksessa olis turvallisin vaihtoehto niin aina mennään sen mukaan mikä vauvan kannalta on parasta.

Pikki 30+1
 
Katiia Täällä kans aivan yhtäkkiä tuli selkä ja nivuset kipeeksi :kieh: :headwall: Illalla kun meni nukkumaan, niin sattui niin älyttömästi ja meni tovi ennenkuin sai unta.

Nyt olis kahden viikon saikku ohi ja tänään iltaan töihin :x Puoltoista viikkoa mä siellä sinnittelen ja sit lääkäriin, ellei sit tapahdu jotain ihmettä, et paikat alkaa kestämään, niin sit tottakai olen töissä. Ennemmin olen töissä ihmisten keskellä, kun täällä metsän keskellä päivät pitkät yksinään.

Missah ja Mölli 29+5 (Kohta poksuu :heart: :heart: :heart: )
 
Katiia ja Missah, myös täällä on yksi raihnainen odottaja! Katiian tavoin ihmettelen minäkin, miten voi yhdessä yössä olo muuttua niin paljon. Tsemppiä meille, eiköhän se olo tästä taas kohennu!

Nyt on taas yksi etappi raskaudessa saavutettu, nimittäin tänä aamuna tuli kaksi kivuliasta supistusta peräkkäin. Ne oli ekat supparit, mitkä suppareiksi tulkitsin. Ja jos ne nyt jo sattui, niin voin vain arvailla, miten helvetillisiä ne onkaan kun synnytyksen aika koittaa... :eek:

Onko joku nähnyt jossain tai ostanut sellaisen patjan, jossa on pienet reunat, joka on tarkoitettu vaipanvaihtoa varten laitettavaksi pöydän päälle? Tarvitsisin niitä kaksin kappalein, että olisi molemmissa asuinkerroksissa vaipanvaihtopiste. Ikean ilmatäytteiset ei innosta, joku kuviollinen olisi mukava.

heketsi + poikavaavi 27+6
 
Voihan vitura sentään tätä mein taloa. En tiedä sitten olenko tullut herkemmäksi kaikille äänille vai mikä on kun tuntuu ettei tässä talossa saa nukkua enää ollenkaan. Eilen riekkui asvalttimiehet aamusella ikkunan alla ja tänään eka herätti kissa roikkumalla verhoissa kynsillänsä kun kärpästä metsästi. Eikä se tietty riittänyt vaan tarvi ukon kännykän soittaa 3 kertaa eikä siltikään mies noussut ja lopputuloshan oli taas klo 7.40 perheriita siitä kumman syy on et mies myöhästyy töistä. Miten voi olla muka mun syy jos ei mies ite nouse kelloonsa ja kehtas vetää vielä herneen nenään kun en hälle aamukahvia keittänyt. Oli kuulemma huono yö kun mä hornotin, nii mun tarvis sit aamulla sitä muka hyvitellä. Ja pah, sanon minä. No kun ukko sit viimein häipyi töihin niin taas joku vi*un koira ( äänestä päätellen melko kookas ) alkoi haukkumaan jossain naapuri asunnossa ja saunaremonttiäijät alkoivat nakuttamaan 4 kerrosta mein alapuolella. Kerrostalo asuminen on sitten taas niin saa*anan mukavaa.

Kävipä tuossa taas kutsu yläasteen luokkakokoukseen ensi lauantaille. Saas nähä jaksanko sinne vyöryä mahani kanssa. Rahatilanne ei siitä ainakaan tykkää, mut toisaalta... äääh en tiä vaan onko sen aikaiset haavat vielä täysin parantuneet, kun olin silloin koulukiusattu joidenkin luokkakaverien toimesta.


pinkkimieli ja pallopää 27+5
 
heketsi tarkotatko siis hoitoalustaa, kuten esim. tämä?
http://www.pikkupiia.fi/?open=200&selected=556
Näitä ainakin oon nähnyt lähes jokaisessa citymarketissa ja lastentarvikeliikkeistä nyt ainakin tämän tyyppisiä löytää.
 
heketsi: meil on tuollainen sun kuvailema hoitoalusta ja se on just tuo pinkkimielin linkkaama pikkupiia. Ostin myös ikeasta reissuja varten ja muutenkin varahoitoalustaksi sellasen puhallettavan...Ei oo niin pehmeä kun tuo pikkupiian, mutta menettelee...

Mulla on noita Missahin mainitsemia nivuskipuja ollut useamman viikon ajan epäsäännöllisen säännöllisesti varsinkin aamuisin. Sitten kun pääsee liikkeelle niin helpottaa.
Eilen oltiin koirien kanssa taas pidemmällä kävelyllä ja hyvin jaksoin aika reipasta vauhtia tallustella. Illalla oli kyllä jalkapohjat turkasen kipeet, mutta mies sai hieromalla pahimman kivun pois.

Flora + L-poika rv31+0 :heart:
 
heketsi:

Ikeasta saa muistaakseni perusvalkoisia hoitoalusia hintaan 9,90e. Itsellä on sellainen ja on kätsy. Siinä on puhallettavat reunat, eli sitten kun ei enään tarvitse voi tyhjätä ja mahtuu vähän pienempään tilaan. :D

pinkkis:

Voi pahus soikoon noita ukkeleita. Esitäppä hälle joku kerta retorinen kysymys, etää onkos se yöllä itkutteleva vaavkin velvollinen höösäämään hänet aamulla hereille kaffen kera, kun hän niin odottaa sinunkin tekevän :D
Pikku piikki ehk' vähän herättelee noista hömpötyksistään =)

ON:

Tää lähtis kohta neuvolaan. Saas nähdä paljonko sitä painoa on tullut, varmaan varsin paljon.
Huomasin eilen kun ihastelin auringon laskua parvekkeella, että maha ahdistaa ihan kamalasti. Tai siis kun se jo tuntuu olevan pelkkää vauvaa, niin palleron veytys sessiot tekee olon NIIN tukalaksi.
Nyt pyydän kyllä omaksi ilokseni neukkaa arvioimaan kokoa tällähetkellä..joko on ihan normi kokoinen tai sitten hitusen isompi kin veljensä :D
 
Huomenta!!

Hoitoalustasta puhuitte. Minulla ei ole vieläkään mitään hajua, ostanko alustaa, vai vaihdanko pyyhkeen päällä sängyssä, vai mitenkä :ashamed: Vaatteet ja vaunut on sentään, että ei ihan hunningolla vauva ole :D

ON:
Eilen käytiin anoppilassa. Tuli autossa jo huono olo :( Alkaa vissiin minun reissut olla reissattu.
Meillä kun ei ole isoja peilejä alakerrassa, niin en ole tajunnut tätä mahan kokoa... Anoppilassa sitten polvet notkahti, kun näin itteni peilistä.... Aiiiiikas iso oon jo :eek:
Enpä enää yhtään ihmettele, kun on tukala olla ja uni on levotonta.
 
Heketsi: meillä on yks tollanen alusta mistä pinkkis laittoi linkin. Niitä löytyy mun mielestä ihan marketeistakin.

Pikki: toivotaan että vauva kääntyy vielä toisin päin. Ne saattaa tehdä sen yllättävän myöhäsessä vaiheessakin. Yhdellä tutulla käänsivät rv 37, mutta käänty takas. Sitten rv 39 meinasivat vielä yrittää kääntämistä, sairaalaan mennessä vauva oli pää ylhäällä ja kun sitten alottivat käyrän oton jälkeen kääntämistä oli kääntyny oikein päin.

Pinkkis: jaksuja ukon ja naapureiden kanssa! On se vaan kumma miten kaikki asiat voi kääntää toisen syyksi. Kysäsepä miten ukkos on kerinny töihin silloin kun ette oo vielä olleet yhdessä, äitikö herätti joka aamu?

Tänne ei kummosempaa. Sairaslomalla olen nyt sitten loppuun asti. Eilen tulikin sitten otettua iltapäivällä 1,5 tunnin päikkärit. Lueskelin ensin lehteä ja aattelin että on varmaan käytävä kirjastossa niin olis sitten luettavaa kun tuntuu että on pakko levähtää kesken päivän. Uni kuitenkin tuli ja tekikin ihan hyvää. Yöt menny kohtuu hyvin tonne 4 asti, sen jälkeen heräilen vähän väliä. Kuopuksella on hoitopaikka elokuun loppuun ja aatteltiin miehen kanssa että viedään hoitoon 3 pv:nä viikossa. Mun on kuitenkin tarkotus levätä ja siitä ei oikein tule mitään jos kuopus on tässä kotosalla. Syyskuun alusta kuopus jää kotiin ja menee vaan kerhoon.

Aamusta meni taas ekat 2 tuntia ihan mukavasti, nyt alkaa jo aikalailla kolottaa joten varmaan kohta oikaisen itseni taas sängylle.

Peppi ja rinsessa 30+1
 
Noniin, neuvolassa käyty.

Hyvät on erot mittaustuloksissa koskien sf-mittaa...lääkärihän mittasi viimeviikolla sen 27 ja nyt sitten oli 25, eli käyrähän sitten on laskusuuntainen...ei ollut vielä huolissaan, vaan sanoi, että nuo tulokset on eri mittaajilta, niin isojakin vaihteluja on yleensä ja katsotaan nyt vielä uudestaan ensi käynnillä, muttei uskonut, että moinen lasku suhdanne jatkuu. Mutta jos nyt näin, niin sitten ä-polille käväsemään ultrassa...hänen käsiinsä kuitenkin vaikutti ihan passelin kokoiselta. =)

Tässä nyt kortista tiedot mitkä otettiin:

rv31+4

paino 62,5 -408 edellisestä käynnistä
turvotus -
RR 116/78
Pissa puhdas
sf-mitta 25
Tarjonta RT
syke +140
liikkeet ++

Eli tämmöistä tälläkertaa..seuraava käynti onkin sitten taas 2vk päästä.

paapelo+poju+Deri 31+4
 
Heippa:)

Mä käväisin tänään aamulla NKLn pelkopolilla. Oli tosi positiivinen kokemus. Kätilö oli tosi mukava, juteltiin ja käytiin läpi molemmat synnytystavat. Hän toki suositteli alatiesynnytystä mutta mitään hurjaa käännytystä ei tullut ja hän lupasi, että ketään ei pakoteta synnyttämään alateitse. Mulla on seuraava lääkäri rv 36 ja tuolloin lääkäri tekee ultralla kokoarvion vauvasta ja synnytystavasta päätetään. Mun käsittääkseni siis lopulta minä päätän. Helpottunut olo sillä tätä ei tarvi nyt sitten stressata. Saan tehdä kuten parhaaksi näen, kukaan ei pakota mihinkään. Vahvistaa vaan mun käsitystä siitä, että kyseessä on tosi hyvä sairaala ja pätevää porukkaa:)
Keskustelu käytiin synnytyshuoneessa. Se oli ihan ok, aika kliininen tosin. Ja muutenkin näin synnärin ekaa kertaa, ihan jännää:)

Meillä saapui eilen mun bongaamat Bugaboon cameleonit ja täytyy kyllä sanoa että on älyttömän hienot:)

 
paapelo ihan sama juttu täällä. Masu ahdistaa tosi paljon välillä. Varsinkin iltaisin, jos oon koko päivän ollu pystyssä ilman päikkäreitä tms. Tuntuu että oon vaan yhtä mahaa ja tyttö möyrii siellä joka suuntaan pylly pystyssä ja sitku tulee suppareita ni alan kauhulla ajattelemaan tulevaa synnytystä. Onneksi niitä endorfiinejä erittyy niin valtavasti ettei sitä sitten niin kauhistele kun hetki on käsillä :) Tuntuu kyllä välillä ettei tää pysy täällä lokakuulle asti, kun nyt jo on napakoita suppareita ja välillä myös painontunnetta että odotan että tyttö pulahtaa vessanpönttöön joku kerta asioilla ollessani :D

Hyvä Paulah, että helpotti! :)
 
Heips täältäkin!

Talvicci kiitos taas uudesta pinosta =)

Raihnaiset odottajat täällä ilmoittautuu kans yksi joukkoon mukaan :wave: Mulla on kipeitä supistuksia, liitoskivut ovat aivan järkyt, selkä kipeytyy ja lantion löystyminen on alkanut. Iltaisin ei välillä meinaa päästä liikkumaan puhumattakaan alkuyön vessassa käynnistä kun ei pääse edes sieltä sängystä ylös :eek:

Paulah kiva että pelkopolilla käynti oli mukava =) Ja kuten olen tainnut mainita niin mulla on pelkästään hyviä kokemuksia siinä sairaalassa synnyttämisestä =)

Naisten klinikalla synnyttävät onko teillä tietoa miten ja missä vaiheessa on sinne synnytysosastoon tutustumiset? Yritin netistä katsoa, mutta siellä vain mainittiin että on, ei sitä miten ilmoittaudutaan tai koska ne on? Täytyy taas käydä tutustumassa kahteen sairaalaan kun en edelleenkään tiedä mihin menen :/

Hoitoalustoista yms. olitte puhelleet. Me asutaan kahdessa kerroksessa niin että nukutaan alhaalla ja päivät pääsääntöisesti vietetään ylhäällä. Tämä herättikin päänvaivan, että mihin hoitopöytä ja vaatteet... Esikoinen ainakin oli niin kova pulauttelemaan ja vaipat vuotamaan, että koko ajan sai olla vaihtamassa vaatteita ja vaippaa öin ja päivin. Totesin, että molempiin kerroksiin täytyy saada hoitopöytä. Esikoisen vanha stokken hoito pöytä alustoineen oli tallessa ja se kasattiin yläkertaan ja siellä on kaikki vaatteet. Alakertaan sit saatiin ostettua kavereilta käytettynä kympillä sellainen sotkasta ostettu valkoinen, siitä tosin puuttuu pehmuste. Sen ajattelin tuoda mökiltä, kun tämän vauvan kanssa luultavasti päästään mökkeilemään vasta keväällä. Esikoinen oli vauva kesällä niin siksi mökilläkin on hoitopöytä ja siinä sellainen perusemma pehmuste.

Täällä maanantai oli taas uutistulvan päivä. Neuvolalääkäri soitteli ja halusi että tulen käymään kun viikkoja näin vähän niin katsoo kohdunsuun tilanteen ennen kuin jatkaa sairaslomaa. No kiinni on onneksi, mutta nyt oli pehmenemisen lisäksi kohdunkaula lyhentynyt hieman, joten kyllä ne työtään pikku hiljaa tekevät nuo supistukset. No tällä tilanteella ei kuulemma oli enää asiaa mun työhöni eli kirjoitti nyt sitten loppuajan saikkua. Mulla alkoikin sitten kotiäidin ura nyt jo...

Sitten naistenklinikan lääkäri soitteli ja valitettavasti maksa-arvot olivat lähteneet uuteen nousuun :( Mä niin toivoin että se ongelma olisi ollut jo historiaa.. Nyt sitä sitten taas seuraillaan ja jännätään...

Sokerimittaukset täällä jatkuvat... Onneksi suurin osa arvoista on ollut hyviä, tähän asti ollut vain muutama korkea ja ne olen heti osannut yhdistää syömisiin eli tavallaan niin kauan kun on jaksanut dieettiä noudattaa niin arvot pysyy kuosissa. Tänä aamuna tunnin arvo pompsahti mulle tietämättömästä syystä yli ja sitä tässä olen yrittänyt itselleni selvittää mistä ihmeestä voisi johtua. Kun sitten taas ennen lounasta otettu paastoarvo oli parempi kuin koskaan :eek:

Pinkkimieli ja muut raskausdiabeetitkot onko mitään vinkkiä antaa mistä tuollainen voisi johtua? Ja kiitos Pinkkimieli vielä viime kerran vastuksista. Rajat näyttäisi siis olevan samat kaikkialla. Tulpatonta ammetta edelleeb etsin, täällä päin niitä ei näköjään myydä :eek:

Maanantain lääkärikäynnillä lääkäri oli sitä mieltä ettei vauva olisi kovin iso. Se oli helpotus kuulla, koska olen pelännyt että vauva kasvaa suunnattoman isoksi tuon raskausajan diabeteksen kanssa. Mutta toisaalta jos arvot ovat hyviä niin eipä vauvan silloin pitäisi kasvaa niin isoksi.

Mulla on alkanut synnytys mietityttämään kovasti, iltaisin ei tahdo uni tulla sen takia, että miettii sitä niin kovasti :/ No täytyy siihenkin itseään jotenkin valmistaa...

Ja mua on nyt vasta alkanut miettityttämään sikainfluenssa kun ovat alkaneet miettiä varotoimia synnytykseen jos sattuu äidillä tai isällä se olemaan. Eilen vuodatin harvoja ja ainoita kyyneleitä mitä olen tämän raskauden aikana vuodattunut, kun mies oli jostain lukenut että jos äidillä on se synnyttäessä niin vauva viedään heti synnytyksen jälkeen pois 7 päiväksi ettei tartu tähän. Ja jos isällä on niin ei pääse mukaan synnytykseen... Molemmat tuntui aika kamalilta vaikka tietysti kaikkein tärkeintä on pienokaisen vointi. Tarvitsiskohan alkaa miettiä varahenkilöä mukaan synnytykseen :/

Eilen harmitti koko juttu niin paljon, ihan niinkuin tässä raskaudessa ja synnytyksessä ei olisi jo tarpeeksi miettimistä ja jännäämistä ilman tuotakin tautia :(

Jospa sitä saisi hieman positiivisemman asenteen päälle...

Mutilainen ja Torsti 31+3
 
Mutiainen: naistenklinikalle voi soittaa ja varat ajan. Itselläni ei sitä suoraa numeroa ollut, joten soitin vaihteeseen, että haluaisin varat ajan synnytyssairaalaan tutustumiseen. Yhdistivät sitten sieltä oikeaan paikkaan.
 
Mutilainen Mitäs sitten söit tänään aamupalaksi kun pompsahti arvo yli? Ja paljonko pompsahti? Ootko syönyt samanlailla aiemmin ja mitä arvo on ollut silloin? Söitkö tai joitko vahingossa jotain sen tunnin aikana, sillä esim maitokahvi myös nostaa sokereita?
Kertaalleen itsellä ihmetytti aamun tunnin arvo, kun pompsahti vaik olin syönyt saman aamiaisen lähes joka pv. No selitys löytyi aamun maitokahvista jota siemailen pikkuhiljaa istuessani koneella. Otin siis tunnin arvon silloin syömisen lopetuksesta, mut kahvia litkin kuitenkin 20minuuttia pidempään. Tämän hoksattuani mittasin oikeaan aikaan, eli tunti siitä kun kahvikuppi tuli tyhjäksi, niin johan arvo olikin rajojen sisällä.

pinkkimieli ja pallopää
 
Täällä kans yks raihnainen odottaja. Tuntuu että alapää on ihan tulessa koko ajan! :x
Lonkat on mielettömän kipeet ja silleen..

Tänään käytiin ostaa meille uudet patjat uuteen sänkyyn, jee kohta alkaa olla yläkerran remppa valmis niin pääsee muuttamaan sinne :D

Huomenna ois sit neuvolalääkäri, palaan sit kertomaan kuulumiset :wave:

Inka & Maisa 32+2 :heart: :heart:
 
Kummeista: me ollaan jo kysytty tulevilta kummeilta että suostuvatko tehtävää. Meistä tuntuu mukavalta kysyä ajoissa ettei sitten just ennen ristiäisiä tule paniikki jos eivät sitten suostukaan.

Sikaflunssasta: kurjalta tuntuu ajatus että joutuis heti eroon pienestä mutta mielummin otan sen vaihtoehdon kuin riskin että vauva sairastuu. Täytyy vaan toivoa ettei ole tautia silloin kun lähtee synnyttämään.

Paulah: kiva että olo helpotti pelkokeskustelulla eikä asia paina mieltä koko aikaa.

Paapelo: toi on aika tavallista että sf-mitta heittää kun on eri mittaaja. Ja sekin vaikuttaa että onko eri laveri millä mitataan kun asento ei välttämättä ole ihan sama. Vauvan sen hetkinen asentokin voi vaikuttaa. Eli kaiken kaikkiaan ei ole kovin luotettava tuo mitta, kertoo vaan sen että kohtu kasvaa sopusuhtaisesti.

Jaahas, eikun pihalle auringosta nauttimaan.
 
Kummeista: ei olla vielä kysytty. Kysytään varmaan sitten syntymän jälkeen pian :)

Meillä on pieni mahis saada sama pappi kastajaisiin, joka on vihkinyt meidät ja kastanut meidät kummatkin myös. Ois aika hienoa saada hänet vielä meidän lapsenkin kastepapiksi. Hän on tosin jo vuosia sitten jäänyt eläkkeelle, mutta tekee satunnaisesti vielä töitä jos erikseen pyydetään. Hän on meille semmoinen spesiaalipappi ja aivan loistava persoona! Katsotaan nyt mitä hän sitten tuumaa asiasta..
 
Niin se taisi jäädä mainitsematta tuosta neukasta, kun kerroin supistuksista ja eilisestä ihan oikeasta sellaisesta.

tätsy oli sitä mieltä, että voisi olla ettei LA:n asti pysyisi välttämättä masussa :LOL:
Ja tosiaan nauroin hilpeästi. Ei totisesti kyllä usko riitä noin mahtavaan tapahtumaan :D

Kummeista:

Esikosta pyydettiin kuukausi ennen LA:ta. Nyt varmaan kun on syntynyt...on vielä hiukan auki, mutta yksi on jo varma tapaus kaksi muuta sitten vielä on mietinnän alla. Tiedän yhden varsin ihanan ehdokkaan, josta mieskin pitää, mutta pitää nyt sumplia ja miettiä.
Ajattelin tehdä niin, että lähetän kortin heille kotiin. Siinä on valokuva pikku mussukasta jonka alla lukisi, TULISITKO KUMMIKSENI? :D

Ja tuosta sf-mitasta:

Tosiaan siis oli lääkärillä vaakatasossa kun mittasi...sitten edellisen mittauksen teki sijainen ja nyt vasta oma hoitajani...eli fibaa varmasti löytyy :D
 

Yhteistyössä