*Lokakuiset Pallomahat Elokuussa 2009* *Ensimmäinen vauva on jo syntynyt!*

Käväisin tuossa pikapikaa kaupassa ja vastaan tuli tuttavani kouluajoilta, joka asuu tässä samassa talossa.
Hällä oli vihdoin tyttö syntynyt 2vk yliajan jälkeen...luoja kuinka pieni ja suloinen nassukka sieltä rattaasta näkyikään...
Sydän ihan kiepsahti ihastuksesta ja järkytyksestäkin osittain, kun tajusin, että parisen kuukautta ja itsellä on tuommoinen piskuinen käärö hoidettavana...miten ne osaavatkin olla niin pieniä ja suloisia..AAWWWWW :heart: :heart:
 
Mä oon ymmärtänyt, et meil Tampereella tosiaan perhevalmennus on vaan kerran ryhmä käynti neuvolan tiloissa. Neuvolasta kyllä sanoivat, et Tampereella Napapiiri järjestää synnytysvalmennuskursseja ja hetken googlettamisen jälkeen löysinkin tällaista tietoa

http://www.tampereennapapiiri.fi/synvalm.htm

No minulle töksähtää heti, et näyttäisi olevan maksullista tuo tiedon saanti niin taidan jättää väliin, mut mahdollisuus siis on olemassa.
Tarvinee tutustua paremmin noihin sivuihin ihan ajan kanssa kohta puoliin, et mikä ihme tuo oikein kokonaisuudessaan on.

Niin ja synnytysvalmennus tosiaan meillä päin toteutetaan netin kautta. Mitäs jos mulla ei oliskaan nettiyhteyttä? Kai ne vaan luottaa siihen, et jollakin tutulla kuitenkin on, et pääsee katsomaan tuon videon.

http://www.pshp.fi//default.aspx?contentid=3839

Näin siis meillä päin.


pinkkimieli ja pallopää
 
pinkkis:

Vaikka en tuohon sairaala alueeseen kuulukkaan, niin tahdoin tuon katsoa. Tosi hyvin tuo oli kyllä tehty, mutta paljon silti jää varmasti kysymyksiä mieleen pyörimään.
En tiedä onko teille sitä sairaala käyntiä mahdollista toteuttaa, mutta Kättärillä kun käytiin esikosta, sai sieltä noista puudute asioista paljon selkeämmän kuvan kun kätilö ne meille näytti.
Kannattaa siis ottaa selvää kierto käynti mahdollisuudesta, se saattaa myös hälventää tehokkaasti pelkoa ja jännitystä jos sitä on =)

Ja yksi mikä särähti korvaan oli nuo WC-käynnit tukihenkilöllä. Kyllä Kättärillä ainakin tukihenkilö sai käyttää vapaasti samaa vessaa äidin kanssa, jos se siis vain äidille itselleen sopi. Ja puhelimessa sai pulista aina silloin, kun äiti ei ollut käyrillä tai jos äiti oli vaikkapa suihkussa kaukoanturien kanssa.
Toki ei nyt tietenkään mitään nonstop palatusta, mutta isovanhemmille väliaika tietoa aina 2-3h välein tms. :D
Eipä siinä kovin paljon lyhyemmillä väleillä tulisi edes mieleen soitella mihinkään..kyllä äiti pitää tukihenkilön tarvittaessa varsin kiireisenä :D :D

Niin tosiaan nyt kun näitä linkkejä tänne laitellaan, niin edelleen suosittelen katsomaan tämän.

http://www.youtube.com/watch?v=Xath6kOf0NE&feature=fvst

Tässä ei näytetä millään tavalla mitään alapää juttuja...siis ihan todella...pikkusiskonikin katsoi tämän ja hämmästeli, että tuollaviissiinkö ne vauvat sieltä möllöttää :LOL:
 
Täällä kotiuduttu äitipolilta ja meijän pienellä on kaikki oikein hyvin! Tuo lisälyönti oli kadonnut, ei siis kuullut sitä enää ja sydän näytti ultralla katsottuna oikein hyvältä ja vahvalta (sanoi jopa, että harvinaisen vahvan oloinen sydän). :heart: Katottiin kasvoja jopa hieman 4D:nä ja saatiin siitä vielä kuvia mukaankin; toinen käsi hällä makas pään päällä ja toisen jalan varpaalla kaivo silmäänsä :LOL: Vauva oli muuten vielä perätilassa, että täytyy toivoa, että kääntyy oikein päin... Ainiin ja kokoarviota saatiin, niin meille on ilmeisesti "ihan hyvänkokoinen vauva" tulossa :eek: viikkoja nyt siis 29+4 ja sikiöllä painoa 1,7kg...

Onneksi täällä meillä kaikille esikoisen odottajille tehdään synnytystapa-arvio rv37, niin ei tarvii huolestua tuosta vauvan koosta... Siellähän sitten tarkemmin katsotaan, onko syytä koon takia esimerkiksi käynnistellä synnytystä aiemmin (eikös näin?)...

 
täällä ollaan edelleenkin vaikka ekan sivun listalta oonkin pudonnut.

synnytysvalmennuksesta ootte kirjotellu. asun niin pienellä paikkakunnalla että täällä on ihan muutama odottaja vuodessa en tiedä valmennuksesta mitään jos jotain onkin neuvola olis torstaina jos vaikka kuulis silloin.
turkuun pitäisi synnyttämään mennä,onko jollain tietoa lakkautettiinko ne tutustumis käynnit tyksissä vaijärjestetäänkö niitä vielä??

mitenköhän henkilökuntaa riittää kun tätä possu flunssa iskee päälle oikeen kunnolla? ja minne aiotaan työntää ne synnyttäjät joilla on se?

ON. sokeri rasitus on keskiviikkona ja neuvola torstaina että sitten näkee mitä on tapahtunnu verenpaine on ollut koko raskauden ajan korkeet (ja sitä ennenkin). onko jollain tietoo että miten sitä sais alenemaan? suolat jätetty pois jo, ja kävelen n. tunnin lenkin joka päivä.

ei tässä sitten muuta solmu ja fröökynä 28+4 aikaa laskettuun aikaan 81päivää
 
DsariaL: Minäkin kävin tänään ultrassa (rv30+4) ja vauvan paino oli 1670g. Sanoi meidän vauvan kasvavan hyvin keskikäyrällä ja syntymäpainoksi arvioi (jos kasvu jatkuu samanlaisena) noin 3700g.

Mansikkakakku+pikkuinen 30+4
 
DsariaL:

Voi miten hienoja kuulumisia...ja tuo silmän rapsuttelu :LOL: hassu vesseli :D
Tosiaan jos noin onnellisessa asemassa olette sielläpäin, niin todella jos havaitaan, että vauva on iso ja olisi odotettavissa suurta syntymäpainoa, niin saattavat alkaa harkitsemaan käynnistelyä, mutta yleensä tuossa tilanteessa saisi sitten rampata kasvuseurannassa, sillä ihan hääppöisestä asiasta ei käynnistyksessä ole kyse kuitenkaan.

Ja eivät kyllä kovin helposti myöskään pelkän koon takia ala käynnistämään. Käsittääkseni siinä samassa pitäisi sitten olla esim. ahdas lantion sisätilavuus.

Suurikokoista perätilavauvaa ei ensisynnyttäjien yleensä anneta synnyttää, sillä se harvoin onnistuu. Eli ulkokäännöstä saattavat yrittää jos vauva ei itsekseen käännyt. Kuitenkin senkin tekee mahdottomaksi, jos vauvan napanuora on liian lyhyt tai kietoutunut esim. kainalon tai käden ympäri tms.
Silloin yleensä tarjotaan suoraan sektiota.

Tuossa mitä itse haalin tietoa asiasta muutamia kuukausia sitten mutu tuntumalla. En välttämättä kaikkea muista täsmällisesti ja käytännöt toki voivat vaihdella hurjastikkin eri sairaaloissa.

Kannattaa kysyä neuvolasta infoa =)
 
Hei ja kiitos Talvicci elokuun pinkasta :wave: :wave:

Täällä on lähtenyt viimeinen lomaviikko käyntiin,töihin ei hirveesti houkuta mennä ja jotenkin tuntuu että miten pystyn vielä 4 viikkoa istua siellä! :eek:
Tänään käytiin mattopesulla miehen kanssa ja mökille tarkoitus suunnata jossain välissä. Ilma on aivan ihana ja vähän meinaa kuuma aiheuttaa tukaluutta jo.

Liikkeet täälläkin muuttuneet sen verran, että jämäköitä potkuja tuntuu vähemmän, ja enemmän tuntuu muljahteluja ym liikehdintää. Huvikseni olen muutamia kertoja rauhassa maatessa kuulostellut liikkeitä, viimeksi päivällä ja tuli kyllä hyvinkin se 10 liikettä.

Meillä ei ole perhe-tai synnytysvalmennusta ollut, paitsi keväällä oli muutama "tunti" mm. isyydestä, raskausajan liikunnasta ym että olikohan ne sitten sitä perhevalmennusta..? Synnytyssaliin emme täällä omassa kaupungissa ole menossa tutustumaan,koska emme täällä synnytä.

Tuo syksy on alkanut pyörimään mielessä yhä enemmän ja enemmän ja jännittämään. Onkos täällä sektiolla aiemmin synnyttäneitä kuinka monia? Luojan kiitos siinä ei yleensä nukuteta vaan mennään puudutuksella, nukutus pelottaisi älyttömästi!

nöpötin ja pieni vesseli :heart: 30+0 :heart: :heart:
 
Ei hitto, kirjottelin jonkun tovin tässä samalla kun luin edellisiä juttuja, niin ilmeisesti peukalo osui tuohon kannettavan "hiirilevyyn" mikä lie oikeasti nimeltään, ja sössin kaiken bittiavaruuteen. Kiva. Näin on käynyt ennenkin :eek: :(

Chilitin kyselit hyvää ohjetta kestovaippoihin
http://www.kestovaippayhdistys.fi/vaipat/tsi.php
Klikkaa tuolta "taskuvaipan ohjeet" ja kaavat omista linkeistään.

imetystyyny Onko käyttökokemuksia? Onko hyvä, ja minkälainen se on? Onko teillä ollut vanulla täytettyjä vai styrox-täytteisiä? Kattelin netistä hintoja, ja johan on tyynyillä hintaa. Sit löysin ohjeen miten tehdä itse, ja voisin kokeilla sitä (siis kaiken muun ohessa, mitä oon itselleni luvannut tehdä, saa nähdä mitä kaikkea jää tekemättä!!! ) mut ihmettelin sitä styrox-täytettä, että eikös se ole aika hiostava, vaikkakin varmaan aika kivasti mukautuva täyte. Vois kuvitella että vaahtomuovirouhe olis parempi...

En oo vielä saanut äitiyspakkauksen vaatteita pestyä, kun joka kerta kun avaan sen, ihastelen kuinka nätisti ne siellä laatikossa on, viikkasin ne uudelleen samalla kun tutkin niitä, enkä oo sit vielä raaskinut purkaa kokonaisuutta :) Muita vaatteita mitä oon hankkinut, niin oon pessyt jonkin verran. Imetysliivejä ostin kahdet viime viikolla Lindexiltä. Pinnasänky tarvis hommata, niin sais ton makuuhuoneen siihen kuntoon, ettei mitään tarvis enää järjestellä. Saataisiin yksi pinnasänky miehen siskolta, mutta se on valkoinen, enkä halua valkoista. Sitä tuntuu olevan muitten vaikea ymmärtää. Mut onhan se siinä makkarissa kuitenkin jonkin aikaa, ja oon saanut sisustuksen muuten mieleisekseni. Nyt jos siihen tulis jotain valkoista, niin kaikki olis pilalla! Oon aatellut, että etsin pinnasänkyä aluks käytettynä, ja sitten täytyy ostaa uus jos sitä ei tunnu löytyvän. Mutta eiköhän niitä löydy.

Pinkkimieli Juu, kokoajan vahvistuu tunne, että Tampereen seutu ei oo välttämättä kovinkaan hyvää aluetta synnyttämään aikovalle. Muualla tuntuu saavan paljon parempaa tukea. Perhevalmennus on 19.8. meillä, yksi kerta, toivottavasti on hyvä, mutta en odota liikoja. Katoin jo joskus aikaa sitten sen taysin nettisivujen videon, mutta ei siitä oikein mitään jäänyt edes mieleen. Olis kyllä paljon kivempi oikeasti käydä paikan päällä!

Tämän viikon olen sairaslomalla, onneksi. Helpotti tosi paljon. Oon nukkunu tosi huonosti, mut viime yönä kerrankin niin, että heräsin vaan joskus ihan alkuyöstä ja kun hyvä asento löytyi, niin nukuin hyvin aamuun asti. Viime viikolla oli siis neuvolalääkäri. Lääkäri oli sijainen ja melko nuori mies. Itseäni nuorempi, ja se tuntui jotenkin omituiselta tilanteelta. Höpisi jotain sellaista että kohdunkaula on sormenpäälle auki. Mut ei kai kuitenkaan pehmeä..? Mutta että kuitenkin normaalia olis. Jotenkin oon ymmärtänyt että sen ei vielä pitäisi olla. Ensimmäinen lapsi siis tulossa. Lekuri ei tunnustelemalla saanut selville että miten päin vauva tuolla mahassa on. Sitäkin vähän ihmettelin, ei sen luulisi niin oudosti siellä olevan. Itsekin aina välillä teen ainakin arvauksia, että pää tuolla ja jalat tuolla. Lisäksi odotin että olisi jonkun painoarvion tehnyt, kun muillakin on täällä palstalla ollut, niin ei! Höh. Kaiken lisäksi lääkäriajat oli myöhässä melkein tunnin, niin voiko täydellisempää olla... Ens viikolla on onneks jo uus neuvola-aika, niin voi terkkarilta sitten kysellä että mitä se tarkotti.

Onkohan jossain jotain listaa mitä sairaalakassiin kannattaa ottaa mukaan? Muistan jostain sellaisen lukeneeni, mutta en muista mistä. Tietoa on tullut etsittyä joka tuutista, niin en muista oliko lehti, kirja vai netti. Tänään kävin kirjastosta hakemassa varauksen Suuri Käsityö-lehti 4/03 ja siinä olis vaikka mitä kivaa mitä vois tehdä. Aika helppoja vauvanvaatteitakin. Täytyy vaan miettiä että mitä sitä oikeesti nyt tarvis. Saadaan varmaan käytettyjä vauvanvaatteita, mutta en vielä yhtään tiedä minkälaisia ne sitten on.

Hanikka ja Onni 30+2
 
Sairaalakassiin minulla tulee:

-Hammasharja+oma tahna
-Hiusharja+kampa
-Oma shampoo+hoitoaine (tosi herkkä päänahkani ei kestä sairaalan tuotteita jostain syystä )
-Verkkarit
-Paita
-sukat
-laturi
-kirja (ei tosiaankaan välttis, sillä saattaa olla tosi väsynä )

Synnytykseen otan mukaan lisäksi:

-urheilujuomia pari (ei välttis ja kätilö niitä suositteli esikoisen aikaan )
-pari banskua
-pari pilttiä
-omaa musaa (ei välttis eikä välttämättä edes ehdi mitään kuunnellakkaan, mutta varulta )

Vauvalle pussiin jonka mies sitten tuo kotiinlähtöpäivänä:

-body
-puolipotkarit
-myssy
-nallepuku (kevyt toppaus )

Ja toki turvakaukalo :D
Ei siis todellakaan tarvitse vauvaa topata kun kotiin lähtee, jos siis on omalla autolla liikenteessä. Tai itse en, kun esikoinen ainakin oli aikanaan ihan hiestä märkänä rassukka :D
 
Synnytystapa-arviosta...
Meillä ei sinne pääse ellei ole jotain erikoista ollu raskauden aikana...

Flora
Mä kans ostin jyskistä kaks pussilakana settiä vauvalle.
Toinen oli semmonen nalle-puh pussilakanasetti...
Kerran oon sen pessy ja oon koittanu sitä silittää mut se on ihan kauheen ryppynen eikä ne rypyt lähe millään :eek: :kieh:

Mietin kans että pitäskö ostaa pienempi peitto kans ku se äitiyspakkauksen peitto on liian iso melkein kaikkiin pussilakanoihin...
Millasen peiton ostit jyskistä ja paljonko makso?

Ai niin ja NaNa
Sanoko se sun serkku miks ei käyny neuvolassa tai miks salas raskauden kaikilta?Näitkö sä sitä raskausaikana?
Ohhoh...Aika yllätys varmaan ollu kyllä :whistle:

*Talvicci ja Uuno rv.30+5* :heart:
 
Talvicci: peitto oli tämä http://www.jysk.fi/4/31/49/50/4404400/a/catalog
Ei siis hirveän paljon pienempi kuin sen äippäpakkauksen, mutta vähän ees kumminkin...Mulla on noi pussilakanat nyt pesussa ja toivon että eivät olis hirveen ryppysiä. Vihaan silittämistä :LOL:
 
Tamperelaisten valmennuksista ollut puhetta enemmänkin. Täällä on tosiaan lopetettu nuo tutustumiskäynnit Tays:n kokonaan. Netin video nyt ei ole kovin kummoinen. Henkilökohtaisesti en tästä ole kovin pahoillani, kun on mulle niin tuttu paikka ja tuttuja juttuja nuo synnytysjutut ammatin puolesta. Neuvolassa meillä on kaksi perhevalmennusta syyskuun aikana. Ja meillä ihan neuvolantäti soitti perjantaina perään, kun unohti noi valmennusajat siinä käynnillä kertoa. Mennään noihin neuvolan valmennuksiin, kun ajattelin, että mies nyt ainakin vois niistä jotain uuttakin saada irti. Mä nyt olen opiskeluaikana itsekkin niitä pitänyt, että en tiedä miten hyödyllisiä on. Mutta näkeepähän ainakin muita saman alueen tulevia mammoja.

Mä en ole vielä mitään vauvan juttuja pessyt, enkä järjestellyt. Ajattelin, että josko sit kun on se 30 viikkoa edes täynnä. Tänään käytiin äitin kanssa kaupoilla ja tuleva mummu osti Sisulle Marimekon autolakanat. Ne on musta jotenkin niin söpöt. Ostettiin myös kangasta vauvan korin reunapehmusteeseen ja katosverhoon.

Mahassa käy kova möyrinä pitkin päivää ja yötä. Supistaa edelleen, saikulla nyt siis 14.8. asti. Saa nähdä vieläkö sinne töihin pääsee/joutuu.

Niin ja KIITOS Talviccille uudesta pinosta!

Barbapörrö ja Sisu :heart: 28+0 POKS!
 
Flora
Toi on just sen kokonen tuo peitto mitä kaikki pussilakanasetit tuntuu olevan...
Se pakkauksen peitto ku on jotain 80x120cm niin sehän on tosi paljon isompi ku pussilakanat :kieh:

Hankinnoista vauvalle ja mitä synnärille mukaan...
Mitäs sanotte? Pitäskö tuonne ekalle sivulle tehä semmonen lista hankinnoista mitä vauva tarttee(tietenki jotkut ei kaikkee niitä hanki mut silti) ja sitten lista mitä synnärille olis hyvä ottaa mukaan...? :wave:
 
Juu hyvä idea tuo lista :)

Täällä juuri pesen vauvanvaatteita, kyllä niitä onkin valtavasti hamstrattu! :D Hoitopöytä haettiin eilen ja sen aion pyyhkiä kunnolla ja huomenna saankin järjestellä vaatteet sinne, mitä nyt mahtuu. Ellei sitten mökille päin suunnata, ilmoista riippuen.
 
Talvicci, näin tätä serkkua melki joka päivä ja tapaus on aika isokokoinen niin ei edes sillai huomannu mitään ja tältä ihmiseltä nyt viimeks mitään tällasta ootti...kysyttiin että miksei kertonut kellekkään niin vastas vaan ettei tiiä kun oli hölmö :eek: Mutta siskon tytölle oli soitellut sillon sairaalasta synnytyksen jälkeen ja sanonut vaan että veti paremmaksi, että minä en ole enää kaiken huomion keskipisteenä kun oon raskaana :eek: ....mutta aikamoista jos tuon takia jätti kertomatta ja käymättä neuvolassa jos halus huomiota, enkä minä nyt kyllä ihan koe saavani kaikkea huomiota vaikka raskaana olenkin ja olen kyllä siihen varsin tyytyväinen :D

NaNa84 ja "Hilma" 28+1 :heart: :heart:

Niin ja hyvä idea on tuo listan teko :wave:
 
Iltaa mammat! Ja hyvää elokuun alkua kaikille =)
Täällä kaikki hyvin, viime viikolla kävimme ostoksilla, mukaan tarttui hoitopöytä, sitteri ja pari lipastoa, jotka tosin tarvitaan ja kootaankin vasta sinne uuteen asuntoon.
Löysin vaaville myös ihanan fleecehaalarin, pakko oli ostaa :heart:
Yritin tuota ekan sivun hankintalistaa saada auki, mutta ei miulla ainakaan toiminu??
Minä täällä vanhemmillani vietän aikaani, kun miekkonen lähti pelailemaan ja tulee minua sitten noutamaan joskus =)
Mutta eipä tässä kai kummempia, jaksamisia kaikille ja palaillaan.
Pikkumyyh ja masuasukki 31+3 :heart: :heart: :heart:
 
Hanikka Mulla oli sellainen styrox-palloilla täytetty imetystyyny ja voin kyllä sanoa, että oli aivan ihana. Ei se mun mielestä nyt niin kauheasti maksanut, mutta tietty jos taitoa ja intoa löytyy niin tekeehän sen itsekkin :) Muistelisin että omastani maksoin joku 35e silloin 5 vuotta sitten? Voi olla, että ostan nyt uuden kun siinä jää vauvaa imettäessä kummatkin kädet vapaaksi, voi hyvin syöttää tuota kuopusta samalla :D

:heart: Mun vauva sit nukahti sinne isojen poikien sänkyyn hetken pyörimisen jälkeen, vaikka just aamulla manasin kuinka en sitä sinne ole saanut nukkumaan vielä :heart: Toivotaan vaan että nukkuu hyvin kokoyön - tippumatta :)
 
Tuo NaNan serkku oli kyllä varsin uskomaton ei voi muuta sanoa...siis jo itse tapaus sinänsä, mutta että vielä oli nuin sanonut..toivon etten nyt loukkaa mitenkään, mutta kun sanoi itseään hömöksi, oli kyllä oikeassa :/

imetystyynystä:

Itse koin sen jotenkin hankalaksi...en tiedä mikä siinä oli, olenko niin pieni tosiaan, kun se tuntui olevan enemmän käsieni esteenä, kuin niiden vapauttajana :D
Nyt käytän kantoliinaa suht paljon varmasti, siinä on hyvä myös imettää vauvaa =)

chilitin:

Oikein hienoa että pojusi sinne lopulta nukahti...eiköhän hän siellä pysy ja ei onneksi ole korkea tipahdus jos sieltä mytkähtää.

Itse löysin pojan nukkumasta lattialta :LOL:
Oli tosi luttanan näköinen siellä...oli ilmeisesti humpsahtanut alas sängystä, muttei ollut herännyt kunnolla...oli hän vetänyt jättinallensa päälleen ja tiikeri unilelu oli pään alla :heart: :heart:
Varsin hellyyttävä näky =)
 
Kiitoksia uudesta pinosta! Minulle voi korjata tietoihin, että poikaa odotetaan ja synnäri on VKS. Eli ei enää olla ausseissa.

Hyvä idea tuo varustelista! Vaunuja ollaan kovasti etsitty, mutta kun ne on niin hitsin kalliita. Ajateltiin ostaa käyettynä jos löytyy. Ei kai ne käytetyt voi huonoja olla, jos ne on ollut esim. vain yhdellä lapsella ja ovat pari vuotta vanhat?

Tänään on ollut eka oikein hankala/kurja/ärsyttävä raskauspäivä, kun mahaa on pistellyt ja kivistänyt tosi kovaa. Ja siihen päälle vielä kova päänsärky, joten olen napsinut panadoleja useamman kappaleen. :ashamed:

Reilun viikon päästä pitäis jaksaa mennä töihin vielä puoleksitoista kuukaudeksi ennen mammalomaa. Toivottavasti se aika menee kuin siivillä kuten tämä tähänastinenkin odotusaika!

Nautinnollista kesäviikkoa mammat! Meillepäin on ainakin luvattu aurinkoista ja lämmintä viikkoa.

heketsi + poikavaavi (viikkoja en muista nyt juuri...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Flora-79:
mansikkakakku: no niinpä tietysti, olen sitten sokeana siellä ettinyt :LOL: Menen siis uudemman kerran Lindexille ettimään. Kunpa sieltä löytyis niin sitten olis tuo vaatestressi poissa :)

Ainakin Lahdessa on mun käsittääkseni Lindex lopettanut mammavaatteiden myynnin... että en tidä onko niillä sitten edes niitä sukkiksiakaan.
 
Kiitos talvicci uudesta pinosta :wave: :wave:

tänne ei mitään ihmeempi, tänään tullut monia harjotussupistuksia rasituksessa ja lonkat tosi kipeet. Onneks pääsen taas to neuvolalääkärille:)

Mies palas tänään töihin 6vkon kesäloman jälkeen, saas nähdä miten jaksan pojan kanssa, mies kun tekee vuorotyötä ja hoitaa omaa firmaa vielä siinä sivussa ;)

Nöpötin Mun esikoinen syntyi sektiolla, onneks riitti pelkkä puudutus ja nukutusta ei tarvittu..

Nyt täytyy lähteä kutomaan vaavin hattua, villasukat on jo valmiina:)

Inka & Maisa 32+0 :heart: :heart: POKS POKS :D

Tässä vielä masukuva tältä päivältä:

 
Onpas kätevä kun tuo lista tuossa etusivulla. Varsinkin tuo sairaalakassi homma =) Sitä olinkin alkanut miettimään, et mitä kaikkea sinne tarvii ottaa mukaan pakkaamatta kaikkea turhaa kuitenkaan. Moniko aiemmin synnyttänyt on mahtunut ns.omiin housuihin heti synnytyksen jälkeen? Mietin vaan sillä kun tuolla mun kaapissa ei ole yksiäkään ehjiä verkkareita, kun aina oon tykännyt käyttää farkkuja ja nyt on sit käytössä ollut mammahousut tai kotona haaroista risat verkkarit. Tarvineeko siis lähteä verkkari ostoksille vai mahunkohan vielä farkkuihini?

pinkkimieli ja pallopää
 

Yhteistyössä