Ei hitto, kirjottelin jonkun tovin tässä samalla kun luin edellisiä juttuja, niin ilmeisesti peukalo osui tuohon kannettavan "hiirilevyyn" mikä lie oikeasti nimeltään, ja sössin kaiken bittiavaruuteen. Kiva. Näin on käynyt ennenkin
Chilitin kyselit hyvää ohjetta kestovaippoihin
http://www.kestovaippayhdistys.fi/vaipat/tsi.php
Klikkaa tuolta "taskuvaipan ohjeet" ja kaavat omista linkeistään.
imetystyyny Onko käyttökokemuksia? Onko hyvä, ja minkälainen se on? Onko teillä ollut vanulla täytettyjä vai styrox-täytteisiä? Kattelin netistä hintoja, ja johan on tyynyillä hintaa. Sit löysin ohjeen miten tehdä itse, ja voisin kokeilla sitä (siis kaiken muun ohessa, mitä oon itselleni luvannut tehdä, saa nähdä mitä kaikkea jää tekemättä!!! ) mut ihmettelin sitä styrox-täytettä, että eikös se ole aika hiostava, vaikkakin varmaan aika kivasti mukautuva täyte. Vois kuvitella että vaahtomuovirouhe olis parempi...
En oo vielä saanut äitiyspakkauksen vaatteita pestyä, kun joka kerta kun avaan sen, ihastelen kuinka nätisti ne siellä laatikossa on, viikkasin ne uudelleen samalla kun tutkin niitä, enkä oo sit vielä raaskinut purkaa kokonaisuutta
Muita vaatteita mitä oon hankkinut, niin oon pessyt jonkin verran. Imetysliivejä ostin kahdet viime viikolla Lindexiltä. Pinnasänky tarvis hommata, niin sais ton makuuhuoneen siihen kuntoon, ettei mitään tarvis enää järjestellä. Saataisiin yksi pinnasänky miehen siskolta, mutta se on valkoinen, enkä halua valkoista. Sitä tuntuu olevan muitten vaikea ymmärtää. Mut onhan se siinä makkarissa kuitenkin jonkin aikaa, ja oon saanut sisustuksen muuten mieleisekseni. Nyt jos siihen tulis jotain valkoista, niin kaikki olis pilalla! Oon aatellut, että etsin pinnasänkyä aluks käytettynä, ja sitten täytyy ostaa uus jos sitä ei tunnu löytyvän. Mutta eiköhän niitä löydy.
Pinkkimieli Juu, kokoajan vahvistuu tunne, että Tampereen seutu ei oo välttämättä kovinkaan hyvää aluetta synnyttämään aikovalle. Muualla tuntuu saavan paljon parempaa tukea. Perhevalmennus on 19.8. meillä, yksi kerta, toivottavasti on hyvä, mutta en odota liikoja. Katoin jo joskus aikaa sitten sen taysin nettisivujen videon, mutta ei siitä oikein mitään jäänyt edes mieleen. Olis kyllä paljon kivempi oikeasti käydä paikan päällä!
Tämän viikon olen sairaslomalla, onneksi. Helpotti tosi paljon. Oon nukkunu tosi huonosti, mut viime yönä kerrankin niin, että heräsin vaan joskus ihan alkuyöstä ja kun hyvä asento löytyi, niin nukuin hyvin aamuun asti. Viime viikolla oli siis neuvolalääkäri. Lääkäri oli sijainen ja melko nuori mies. Itseäni nuorempi, ja se tuntui jotenkin omituiselta tilanteelta. Höpisi jotain sellaista että kohdunkaula on sormenpäälle auki. Mut ei kai kuitenkaan pehmeä..? Mutta että kuitenkin normaalia olis. Jotenkin oon ymmärtänyt että sen ei vielä pitäisi olla. Ensimmäinen lapsi siis tulossa. Lekuri ei tunnustelemalla saanut selville että miten päin vauva tuolla mahassa on. Sitäkin vähän ihmettelin, ei sen luulisi niin oudosti siellä olevan. Itsekin aina välillä teen ainakin arvauksia, että pää tuolla ja jalat tuolla. Lisäksi odotin että olisi jonkun painoarvion tehnyt, kun muillakin on täällä palstalla ollut, niin ei! Höh. Kaiken lisäksi lääkäriajat oli myöhässä melkein tunnin, niin voiko täydellisempää olla... Ens viikolla on onneks jo uus neuvola-aika, niin voi terkkarilta sitten kysellä että mitä se tarkotti.
Onkohan jossain jotain listaa mitä sairaalakassiin kannattaa ottaa mukaan? Muistan jostain sellaisen lukeneeni, mutta en muista mistä. Tietoa on tullut etsittyä joka tuutista, niin en muista oliko lehti, kirja vai netti. Tänään kävin kirjastosta hakemassa varauksen Suuri Käsityö-lehti 4/03 ja siinä olis vaikka mitä kivaa mitä vois tehdä. Aika helppoja vauvanvaatteitakin. Täytyy vaan miettiä että mitä sitä oikeesti nyt tarvis. Saadaan varmaan käytettyjä vauvanvaatteita, mutta en vielä yhtään tiedä minkälaisia ne sitten on.
Hanikka ja Onni 30+2