Heippa ja terveiset täältä Itä-Suomesta. Ja kiitokset
Talvicci uudesta pinosta!
Ollaan mummilassa esikoisen kanssa viikon verran täyshoidossa
Tän jälkeen ei tuukaan sit ennen h-hetkeä ajettua tänne, kun en oikein pysty tän masun kanssa enää ajamaan 300km. Nyt selvittiin onneks vaan yhdellä pysähdyksellä.
Olenkohan minä muuten ainoa, joka ei aikonut pestä vauvanvaatteita... pesin ne tytön käytön jälkeen eli viime kesänä ja kasseissa ne on ollu kaapissa niin ajattelin ettei uudelleen tarvitse pestä...vai pitäiskö? Jotkut on jaksanu silittääkin vaatteet, kyllä olette ahkeria. Itse en silitysrautaa näytä millekään vaatteelle, kun se on niin epämiellyttävää puuhaa
Sairaalakassiakaan ei ole täällä vielä pakattu. Esikoisesta pakkasin sinne vaikka mitä enkä tarvinnu juuri mitään. Nyt viisastuneena otan vain oman aamutakin ja toilettilaukun (saippua+shampoo, bepanthen, lansinoh tärkeimpinä siellä ) sekä kameran, videokameran ja tietsikan. Siinäpä se. Ja vauvalle tietty kaukalon ja juurikin samat vaatteet mitkä oli
paapelon listassa. Niin ja synnytykseen jonkun juoman. Viimeksi olin salissa ennen synnytystä vain parisen tuntia, joten siinä ei paljon eväitä ehtiny nauttimaan. Mutta synnytyksen jälkeen sitten ehtikin, koska olimme varmaan kolmisen tuntia vielä salissa, kun kätilöt oli sinä yönä varsin työllistettyjä kaikkien neljän salin ollessa samaan aikaan varattuja ja vaan kaksi kätilöä...huh.
Mäkin muuten synnytin omissa vaatteissa. Tai no vaan topissa, mutta kuitenkin. Sairaalan vaatteista käytin sitten osastolla ihanaa vaaleanpunaista :| yöpaitaa ja upeita verkkoalkkareita
Ja oma aamutakki päälle, kun lähti hakemaan jääkaapista hiukopalaa
Ja vanhoihin housuihin en tosiaankaan mahtunu heti synnytyksen jälkeen. Mun mielestä masu oli ihan samankokoinen kuin en olisi synnyttänyt lainkaan. Se olikin eka asia mitä kauhistelin suihkussa synnytyksen jälkeen. Piti ihan tarkistaa ovenraosta että onko se vauva siellä huoneessa vai vieläkö se on masussa
Pidinkin sit sellasia "jumppahousuja" mitä pidän nytkin missä vyötärö jää masun alle. Kotona hippaloin pelkissä verkkoalkkareissa..
Valmennuksessa käytiin esikoisen raskausaikana sekä neuvolan järjestämässä, että Kätilöopiston järjestämässä. Neuvolan valmennus oli mun mielestä aika tarpeeton, ihan ku joillekin 15-vuotiaille... Kättärin kahden kerran valmennus oli paljon parempi ja ytimekkäämpi. Nyt ei sitten valmennuksia olekaan, ainoastaan synnytyssuunnittelu Kättärillä, josta itse asiassa soittivat juurikin tänään ja tarjosivat aikoja. Olisin päässy jo tällä viikolla, mutta koska olen reissussa niin menen vasta kahden viikon päästä.
Hyvän kyssärin heitti
solmu ilmoille, että miten sitten kun puolella kätilöistä onkin possuflunssa... kai me sitten synnytetään kotona..
chilitin ja
paapelo meilläkin esikoinen harjoittelee nukkumista "ilman reunoja". Tosin pinnasängyssä on edelleen, mutta otin reunapalan irti ja pääsee siis itse menemään ja tulemaan miten haluaa. Huvittavaa oli, että aluksi ei edes uskaltanu tulla itse pois sängystä
Nyt tulee kyllä sängystä pois, mutta ei saa huoneen ovea auki (vaikka on melkein aina raollaan), kun itse menee sen eteen istumaan ja sitten yrittää avata :headwall: Nukkumaanmeno on menny kuten
paapelon pojulla eli menee sänkyyn eikä yritä tulla pois
Mä muuten oon alkanu kuulemaan ihme
vinkunaa masusta välillä yöaikaan, kun vaihdan asentoa. Esikoisesta ei moista ilmiötä ollut. Se kuuluu ihan tuosta pallean tienoilta eikä ole mitään ilmavaivaa tms. vaan ihan sellaista ihme ininää kuin pieni kissa vikisisi... heh. Onkohan kellään hajua mitä se vois olla?
Jaahas, siinä taitaa olla kaikki tältä erää. Mummi huuteleekin tuolta jo syömään...nam.
MB ja edelleen samat viikot kuin paapelolla
(pojulle muuten paranemisia!)