*Lokakuiset Pallomahat Elokuussa 2009* *Ensimmäinen vauva on jo syntynyt!*

Jos tulis pikaisesti ilmoittautumaan. Äippäpolilla eilen taas käyty, neidille saatu painoarvioksi 33+2 2300g, esikko oli 32+5 2250g, eli liekö niistä sitten kuiteskin melko samankokoiset tulossa. Ei tässä siihen 38+0 tilanteeseen enää montaa viikkoa ole, eli saas nähdä miten neito kasvaa ja käynnistelläänkö jo sit 38 vai ootellaanko la:han asti, kun kuitenkin vielä oli nätisti käyrällä. Muuten masuvaltakunnassa kaikki hyvin, ei supistele tai muutakaan kun se jatkuva hikoilu vaan

Mulla on vähän vähäiseksi jäänyt tää täällä vierailu sen mun papan tilanteen takia, viime viikolla + viikonloppuna ollut tehollakin hengityskoneessa, nyt valvontaosastolle sentään päässyt "viiksien" kanssa ja kuume laskenut niin että himpan alle 38 astetta. Josko se tästä lähtis paranemaan, toivotaan!

Sukulaisista ollut puhetta, mua kyllä esikon aikaan neuvottiin sieltä sun täältä. Nyt osaa aikalailla laskea jutut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ja yllättäen anopintekele ei ollenkaan ihmetellyt mun ajatusta että kaikki nukuttas samassa huoneessa jos esikko ei omaansa suosiolla suostu.

Opiskelijoiden olen antanut tuolla äitipolin käynneillä ainakin olla mukana. Vielä eivät ole itse tutkineet mitään, mut jos ei olo kipeeksi tuu niin saavat kyllä tutkiakkin. Synnytyksestä on ristiriitaiset tunteet. Ainakaan en halua opiskelijan tekevän ulosauttoa (varsinkin jos iso vauva), enkä tikkauksia. Kun pelkään että saa sitten pysyvää damagea aikaan, jos ei tue välilihaa kunnolla tai tikkaa väärin. Esikosta kätilö oli niin mainio, että en mitenkään pahasti revennyt, vaikka oli iso 4300g vauva ja tikkauksetkaan ei olleet kipeitä. Mukana ehkä saa olla, kokeilla kohdunsuuta jne. Vaikka toisaalta, kuinka siinä osais ukon kanssa luontevasti jutella, jos ihan ulkopuolinen kokoajan vieressä kuuntelee? Kun ainakin viime synnytyksessä mä kyllä ihan hyvin pystyin juttelemaan jne, kun en niin mahdottoman kipee ollut. Saa nähdä sitten syys-lokakuun vaihteessa miten käy.

Brion double wavetkin miehen sisko sai tuotua meille, sillä oli melkonen urakka ollut niiden kokoontaittelussa kun olivat niin jäykät, vaikka käytetyt ovatkin. Mukaville vaikuttavat, esikon kanssa on testailtu ja neiteekin tykkää!

Onko täällä ketään eläinperheellistä, jolla ois jo lapsia ennestään? Mä sain tänään totaaliset kilarit likalle, nimittäin se päätti potkaista kissaa :eek: Vaikka koko elämänsä ajan on saanut kuulla kuinka kissoja pitää käsitellä nätisti. Huono äiti-fiilis iski, mitä oon tehnyt väärin kun tommosta tekee ja sitten siitä kilarista, sen mun huudon nimittäin varmaan kuuli koko kortteli. Ja sitten tyttö vielä säikähti kun itse paruin kanssa kun aloin miettimään miten pahasti siinä olisi voinut käydä, vaikka kissa ei edes parahtanut, vaan luikki pois jaloista ja oli pian katsomassa sitä mun likalle antamaa kurinpalautusta :ashamed: :'(

Onnittelut nöpöttimelle poikavauvasta, en muista oonko jo onnitellut :heart:

Aku
Iltaa kaikille!

Pikaisesti tulin paria juttua kommentoimaan.Himpsuli (?) oli pähkäillyt esikon hoitojärjestelyjä.Meillä aateltiin tehä niin että ti-to tyttö on aamupäivät (4-5 h) tarhassa ja haen sit päikkäreille kotiin.Ma ja pe ois sitten kotipäiviä kokonaan.

Noista opiskelijoista oli ollut puhetta.Esikkoa synnyttäessäni loppuvaiheessa mukana oli opiskelija joka oli aika pitkällä opiskeluissaan.Ja periaatteessa hän hoiti synnytyksen kokonaisuudessaan.Tietysti kätilön valvomana.Itselläni ei ollut tuosta mitään pahaa sanottavaa, ne 2 tikkiäkin jotka hän laittoi oli erittäin siistit :) En usko että tämän kakkosenkaan kohdalla kieltäydyn opiskelijasta,ellei nyt jotain kummallista ilmene.

Nyt painun suihkuun ja pötköttelemään.Voikaa hyvin mahakkaat!

T.Aku jolla ei oo enää mitään hajua viikoista :LOL:

Hoitojärjestelyistä

Meille jo keväällä sanottiin ettei tyttöä voida pitää tuolla tarhassa puolipäiväisenä... ei vaan yksin kertaisesti paikat riitä.
Siis meillä tyttö otettiin jo kesän alussa pois tarhasta kun meillä PITI olle miehen kans kesälomaa kesäkuu, ja sit typyn tarha olis ollu heinäkuun kiinni ja olis joutunu meneen varahoitoon.
No siinä kävikin sitten niin että mulla alkoikin kesäloma jo toukokuun puolessa välissä ja sit mieskii ilmoitti että hänen on pakko siirtää jonkuu saikun takia lomaansa kahdella viikolla eteenpäin.... eli kun mä palasin töihin niin mies jäi lomalle.
No mut toisaalta tää sopi meille koska tosiaan typy oli jo otettu tarhasta pois ja ei sit tarvinnu pähkäillä mein työvuoroja.
Olin sit töissäkin sopinut että mä teen pelkkää lyhyttä iltaa kun mies tekee jatkuvaa päiväuoroa.

Ja sit siitä toisenlaisesta hoidosta eli synnytyksen ajaksi...
meillä anoppi on pitkäaikaistyötön, nyt kesän oli töissä mut ei taas mitään tietoa mistään töistä jatkossa.
Vähän sen varaan ollaan laskettukin, ja hän on lähtövalmiusessa mihin aikaan tahansa jos meille lähtö tulee. Tosin syyskuun lopussa hän lähtee viikoksi johonkin lomalle ja silloin mun äiti tulee meille siks aikaa "päivystämään" ja auttelelmaan.

Paapelo

Joo mä en oikeestaan tiedä mistä asti mä olen haaveillut kätilön urasta mut kyllä tässä olis tarkoitus tän kakkosen syntymän jälkeen muutaman vuoden sisään aloitella opiskeluja.
Meillä vaan mun tarvii sitä lähteä tohon isompaan kaupunkiin opiskelemaan, että motivaatiota todellakin saapi olla.
No jos osottaisin ainakin että auto olis maksettu ja vähän enempi tätä asuntolainaakin.
Koska töihin menoa en kauheesti voi suunnitella kun kuitenkin olen päivät toisessa kaupungissa,,, no jonku ajan jälkeenhän voin ottaa viikonloppuisin keikkoja vaikka tohon mein tk:een.
Ja vanhana tarjoilijana saan suht helposti keikkoja noista vuiokra firmoista...

Riivinrauta & Nuppunen 34+4 ja kohta TAAS poksuu :eek: )

Tervetuloa nöppönen :wave:

Riivinrauta:

Täälläkin olisi tarkoitus aloittaa n.2-3v päästä, mutta koska alan koulutusta ei ole himppuakaan, niin minun pitää käydä ensin lähihoitaja koulutus. Tarkoitus olisi suorittaa se aikuiskoulutuksen puolella ja siitä sitten hakea sen 2v jälkeen (mikä on ainakin viimeksi saamani tiedon mukaan aikuispuolella koulutuksen kesto ) ammattikorkeaan kätilöksi pänttäämään.

Itse olen aina ollut todella kiinnostunut lapsista ja synnytyksistä ja kaikesta mikä siihen liittyy. Ammatti on rankka henkisesti, mutta siihen olen varautunut ja olen aika avoin, joten paljon en anna jäädä muhimaan päähäni. Ehkä tuosta ominaisuudesta on hyötyä ammatissa. Ja tuon koulutuksen tuoma laaja työalue..ihan päätä huimaa kun saa miettiä kaikkia mahdollisuuksia, joita VOISI olla =)

ON:

Täällä ollaan kärvistelty sitten näiden supistelujen kanssa. Ovat kaiketi harkkareita, tai ne kipeät ovat kestäneet alle 30sek ja niitä tuli vain pari kolme...mutta voi itkua ja parkua nämä harkkarit saavat järjen päästäni pian... :ashamed:
Paine ja kipu sen ansiosta tuolla kohdunsuulla ja peräsuolessa ovat niin kovia, että on kamalan hankala hengittää, ei voi istua, ei maata aloillaan saatikka sitten nousta seisomaan...jos seisoo tulee painovoima vastaan ja paine vain kasvaa, sitten sattuu nivusiin ja HUH :eek: :eek: :ashamed: :ashamed:

Pitää siis soitella sitä ylimääräistä aikaa lääkäriin...toivotaan että saisin sen jo huomiseksi tai perjantaiksi viimeistään. Tahdon tietää onko paikat kondiksessa vai onko jotain tapahtunut.

Mutta nyt menen nappaamaan magnesiumia, jos se auttaisi ja sitten koetan olla pitkälläni..väsyttää jo aika tavalla |O

paapelo+poju+Deri 34+4

Talvicci mittaa (tai kysy lastentarvikeliikkeestä ) ammejalkojen leveys, kun tuo haluamasi amme näkyy olevan 47cm leveä. Tosin siinä on aika vähäisesti "kääntöreunaa", tai mitä pikaisesti vilkaisin, pysyyköhän varmasti telineessä? Meilläkin on tuollaiset ammejalat ja niihin ostettiin samalla pieni vauva-amme, ja sitten myöhemmin cittarista isompi. Vähän se on ahdas, mutta mahtui kuitenkin hyvin (pakottamatta) ja telineelle oli kyllä paljon käyttöä. Nyt kun esikoinen on jo 1v5kk ei enää jalalliseen ammeeseen uskalla laittaa :whistle: mutta varmaan pitää varastosta hakea jalat taas takasin vauvan kylpyjä varten :heart: .

MB:lle tsemppiä tahtojen taisteluun tutivieroitukseen! Minä hoidin meillä vieroitushomman heinäkuussa miehen ollessa reissussa, ja nyt esikoinen ei enää näytä edes muistavan mitä tutit ovat. Hoidossakaan ei kuulema tavoittele toisilta moisia, hyvä niin!

Supisteluja oli eilen oikein pitkän kaavan mukaan niin, että illalla oli ihan "jälkikipua", siis kuin olisin tehnyt tosi rankan vatsalihastreenin ja paikkoja särki pitkään. Oli paljon kantamista ja nostamista eilen, niin kyllä sen sitten huomasi tosiaan supisteluina. Pitää yrittää rauhoittaa, ettei vaan vielä ala kypsymistä tapahtumaan - ja onhan se vauvallekin mukavampi olla tilavassa kohdussa kuin supistusten puristuksessa. Suonenvedot (öiset pääasiassa) muuten palasivat, kääk! Vaikka magnesiumia nappailen edelleen eikä makuuhuone ole vetoinen. Saa nähdä onko vain väliaikaista, vai jäivätkö loppuraskaudeksi. Onneksi närästys on ollut kohtuullisesti kurissa nyt, pääasiassa ehkä siksi että illalla olen niin naatti etten jaksa enää syödä mitään.. ei ihan hyvä niinkään, mutta toisaalta se viimehetken iltapala ennen nukkumaanmenoa on varma närästäjä.

Tervetuloa uudet :flower: :wave: !

~nuhanenäinen Tiila 32+2

Yöllä oli ukkonen täällä meillä =) Oli tosin outoa, kun salamoi ja välkkyi, mutta ääntä ei lähtenyt :whistle:

Supistukset vähän laimeni magnesiumin avulla, mutta eivät loppuneet kai koko yönä, sain silti nukutuksi jonkin verran...aamulla kun heräsin oli jo supistelut käynnissä :headwall:
Meni herne nenään ja soitin neuvolaan. Huomenna on sitten lääkäri...kahtotaan vain, niin ei nämä kipuilut ole mitään tehneet...tarvitsen kaikki lääketieteelliset avitukset jotta jotain OIKEASTI tapahtuisi ;)

Kohta lähdetään pojan kanssa taas ulos, mutta itse en kyllä voi nyt hillua.
Ajattelin, että voitaisi tehdä pieni retki tuohon meidän lähimtesään, joka on siis n.50m päässä...kurkkia vähän onko siellä jo sienet nousseet ja onkos juolukat missä kunnossa ja onkos sitä lakkaa...jos kaikkea tai edes jotain löytyy, niin sitten saa mies tulla huomenna meidän kanssa ja kyykkiä, minä osoitan paikan :LOL:

No juu..ei tähdellisempää :D

paapelo+poju+Deri 34+5

Flora
Joo ei ihan kehtaa cittariin niitä ammeen jalkoja raahata :LOL:

Tiila
Juu kattelin kans et ei tuo amme taija pysyä noissa jaloissa varmaankaan...
Pitää varmaan tyytyä semmoseen cittarin perusammeeseen :(
Millanen se teijän cittarin isompi amme on? Sopiskohan se noihin jalkoihin?
Ku mä ettei tarttis alkaa kahta ostamaan jos ostais kerralla sen kokosen että sopii isompanakin siihen...

Ukko lohuttelin että osta joku nallepuh tarra ja liimaa se kiinni niin ajaa saman asian kuulemma :LOL: Ihania nuo miehen oivallukset :D :heart:

Mä heräsin jo viieltä! :D
Makasin sängyssä kaks tuntia siihen asti ku ukkoki heräs ja nousin sitten :)
Tuossa laitoin vauvanvaatteita koneeseen...

Edelleen mietin että pesisinkö tuon äitiypakkauksen haalarin ja makuupussin... Ja mitenkähän tekis peiton kanssa? :ashamed: :LOL:
Eihän ne ihoa vasten suoraan ole niin ei silleen tarttis...
Joku sano että niistä katoo lämpö jos pesee...

Hm mitähän sitä tekis :kieh: :D

Lehessä oli ilmotus vuokrattavasta omakotitalosta, tosin kalustettuna.
Mut ajattelin soittaa ja kysyä että olisko sitä mahollista vuokrata ilman kalusteita...
Jos vois niin sitten vois käyä kattoo millanen se on :)

Kuluis tuo aika äkkiä niin kehtais soittaa jo :whistle: :kieh:

Tänään pitää kans tehä lista jääkaapin oveen mitä pitää vielä tehä ennen Uunon syntymää ja mitä pitää hankkia vielä :)

Ai niin hankinnoista tuli mieleen että mistä ootte ostanu imetysliivejä? Ja millasia? Laittakaa vaikka linkkiä...
Pitäs alkaa niitäki kattelemaan, se onki hankalaa... :kieh:
Mulle on aina ollu jotenki vaikee löytää hyviä rintsikoita muutenki ja nyt sitten varmasti vielä hankalampaa :whistle:

Pitää lähtee syömään aamupalaa... :wave:

*Talvicci ja Uuno rv.34+1* :heart:

Talvicci se meidän (isompi) amme on ihan perusmalli, tulpaton jossa pieni "saippuahylly" toisessa päässä. En nyt kuvahaulla löytänyt ihan varmasti samanlaista, mutta olisikohan Orthexin tai vastaavan tuote? Voin tarkistaa illalla kotona, jos haluat. Muistaakseni myyntilapussa oli "vauvan amme 50l" tai jotain vastaavaa *hyvä muisti kun vuodentakaisia hyllynreunoja muistelee*...

Imetysliivit (esikoisen imetykseen) ostin yhdet Lindexiltä, yhdet muistaakseni Citymarketista, yhdet alusvaateliikkeestä.. Eli kaikenlaisia kokemuksia on. Netistä tilasin jotakin "verkkoliivejä", siis sellaisia joissa ei ole tarkkaanmuotoiltuja kuppeja ja jotka eivät aukea vaan ne pitää venyttää rinnan päälle/alle imetystä varten. Niistä en juuri pitänyt. Eniten käytin kuitenkin niitä aiemminkin kehumiani imetystoppeja, joissa liiviosa on integroitu toppiin ja imetys sujuu huomaamatta.

*muoks: mulla rinnat kasvoivat monta kuppikokoa jo odotusaikana, ja ostin muutamat ekat liivit sen koon mukaan. Maidonnousu synnytyksen jälkeen turvotti rintoja vain väliaikaisesti, ja ostokset olivat siis jatkossakin sopivia. Noita imetystoppeja hankin sitten vasta imetysaikaan.

Imetysliivit: Tuollaiset liivit ja housut tilasin itselleni. On sen verran arvokkaat ettei vielä raaskinnut ottaa kuin yhdet, mutta materiaali oli niin mukava, että tilaan sitten lisää. Noissa on se hyvä puoli, että se rinnan kohdalle tuleva liiviosa koostuu kahdesta kankaasta, joista päälimmäinen klipsastaan pois kun halutaan imettää, jolloin ei tarvitse olla koko rinta paljaana eikä olkaimia tarvitse irrottaa.

http://www.evelace.fi/mallisto/naiset/marie

Ja päivittelenpä minäkin kun sen verran sähäkämmin toimi tänä aamuna tämä mobiililaajakaista :D
Huomenna ois neuvolaan meno, edellisestä onkin se kaksi viikkoa, mutta tässä kuitenkin ne kuulumiset:
Painoa +300g/vk
verenpaine 115/71
hb 114 (jonka seurauksena Obsidaneja syödään joka toinen päivä)
sf-mitta 27
syke ja liikkeet +
ja tossa vaiheessa niitä viikkoja siis 32+3, 14.8 siis :)

Päivitellään huomisaamuna sitten lisää. Liikelaskennat olen aloittanut, ennätys tunnin sisään on 62 liikettä, joten ei mikään hiljainen kaveri tämä :D

Talvicci
Ihan vaan tohon talon vuokraamiseen... olisit soittanu jo hyvissä ajoin... jos sillä on menekkiä niin siitä on soiteltu varmaan jo ennen kahdeksaa.
Kahjoimmat soittaa jo heti seiskan jälkeen, jos en ole ilmoituksessa maininnu mitään aikoja jolloin ois hyvä soittaa.

Hei mammat, nyt iski ihan karmee pahaolo. Ja sitten pohkeissa nippailee - siis nyt aamulla.

Onks taa jotain raskausmyrkytykseen viittaavaa..?
Ma juttelin lekurin kaa ja se sanoi, etta jos ois myos paansarkya, olis varmaan raskausmyrkytys kyseessa.

Musta tuntuu, etta en ihan luota tahan terkkalaakariin (ei mun oma) ja nyt taalla toissa karvistelen. Vauva liikkuu ihan sikana - voiko sekin aiheuttaa pahoinvointia. Ma luulin, etta pahoinvointi kuuluu vaan alkuraskauteen?

Oon jo muutaman kerran kaynyt vessassa kun vatsa on iha loysalla...

Kenellakaan mitaan vastaavaa?

Ei jestas mikä yö taas takana...Toinen lonkka ja nivunen kipuili ihan urakalla niin ettei löytyny mistään hyvää asentoa nukkua. Enkä ees tajunu ottaa panadolia ennen kun olin jo useamman tunnin kitkutellu hereillä :LOL: No, tulipahan hienoa salamointia seurattua :) Toissa yönä tuli myös pitkästä aikaa kunnon pohjekramppi. Pitää ottaa magnesium taas päivittäiseen käyttöön..

Imetysliiveistä:
Mä tilasin tämmöset Bravadot Nettiemosta: http://www.nettiemo.fi/verkkokauppa/product_info.php?cPath=89_103&products_id=16
Noiden lisäksi ajattelin Lindexiltä hankkia jotkut ja sitten kun vauva on syntyny niin katon jos tartten vielä jotkut.

Tänään on siivouspäivä joten jos sitä alkais sitten hommiin pikkuhiljaa :)

Flora + L-poika rv34+1

Eikö nää harkkarit lopu ikinä??!! :headwall: :headwall:

Minä ostin ihan vain H&M liivit...kaikki muut mitä oli lainassa ja tosi hyvän merkkisiäkin, ei sopinut minulle...hankalat olkapäät ja ns. epäsuhta yläkroppa, en siis sovi normi muottiin edes Pamela Andersnina ;)
Mutta nuo ihan perus henkan ja maukan liivit oli hyvät, pysyivät päällä, eivät puristaneet, hengittivät ja liivien "kuppiosissa" oli läpät, jotka saa auki.

Eli ihan mamma osastolta saa :D

Mutta nyt levyttämään, kuten terveyden hoitaja käski...mies saa siivota...kehtasi rutista sotkuisesta keittiöstä..nytpäs saakin siivota keskenään, leikin luvalla marttyyria :LOL:

Hui hai!

Talvicci älä turhaan niitä haalareita ja makuupussia pese :) Haalarit sopi meidän tytölle vasta n. 8kk iässä, joten ei niistä ole mitään iloa muutenkaan ekana talvena (oletan siis että ovat joka vuoden pakkauksessa samankokoiset??) vaikka olis kuinka iso vauva kyseessä. Tai mistä mä tiedän, mutta ainakaan meidän tytöllä ne ei olis aikaisemmin menneet, joten tälle toiselle niille ei ehkä ole sitten ollenkaan käyttöä ellei mahdu vielä sitten seuraavana talvena.

Tiilalle kiitos tsempityksestä. Ihan sääliksi käy meidän tyttöä, kun tutti on ollu sille niin rakas ja nyt itkua vääntää joka kerta kun pitää käydä nukkumaan. Ymmärtää ettei sitä enää ole, mutta silti kuuluu sängystä aina "tutti tutti" ja sitten itkeä tihrustaa, kun äiti sanoo että se on siellä roskissa mihin sen heitit. Voi toista :heart:
Eilinen ilta meni kyllä ihmeen helposti, vain 20min kitinä ja yö meni yhdellä heräämisellä. Silloinkin oli tullut huoneestaan pois ja seisoi mun sängyn vieressä. Heräsin johonkin inahdukseen ja ihme etten säikähtänyt kun toinen tuijottaa siinä naaman edessä :D Oli niin tokkurainen, että kun vein takaisin sänkyyn niin nukahti samantien.

Hitsi kun pitäis siivota ja vaikka mitä! Kaivella tytön vanhat vaatteet kaapeista vauvaa varten. Miten tää voi olla aina mulle niin vaikeeta?!? Samalla pitäis ostaa tytölle noita välikausivaatteita ja en jaksais kaupoillekaan lähteä norkoilemaan. Hyvänen aika tätä laiskuutta! Onneksi sentään saan aikaiseksi tytön viedä aina aamupäivällä tohon läheiseen puistoon. Eipä tuon ikäinen enää kyllä sisällä pysyiskään.. Joka aamu sama rumba "mennään mennään, keinumaan" :LOL:

Hm...Ootteko te kaikki ostanu pienemmän haalarin vauvalle kuin mitä tuo äitiyspakkauksen haalari on?

Tuo äitiyspakkauksen haalari ku on kokoa 60-80cm, luki siinä lapussa missä oli se lista mitä paketti sisältää...

Sain tänään kysyttyä sokerirasituksen tulokset, arvot oli ihan hyvät ja mitään erikoistoimenpiteitä ei vaadita :) Turvotus kai lisääntyy, painoa oli tullut 2kg viikossa aamulla, kunkävin vaa'alla. Muuten sitten on sitäkin tuskaisempi päivä. Vilpertti möyrii ja vaihtaa kokoajan asentoa ja siitä tulee ihan hirveät kivut, kamalaa vihlontaa siellä mihin se itseään vääntää. Tai tuossa ylhäällä jyllää ja siinä tila on muutenkin ahdas, siksi varmaan sattuukin näin paljon. Kääntyisi nyt vain oikein päin siellä, eikä bilettäisi muuten vaan. On kyllä ihan silkkaa tuskaa tämä, ei onneksi vielä mene kipukynnyksen yli.

Talvihaalarista:
me ostettiin käytettynä tosi hyväkuntoinen 62cm, tosin reilu semmoinen, toppahaalari ja on mulla noita niinikään käytettynä ostettuja vanuhaalareita myös. Kattelin uutena niiden hintoja ja totesin että eipä kannata jos/kun käyttöikä on niin naurettavan lyhyt. Panostetaan sitten taaperoiässä noihin pukimiin kun materiaaleilla ja kestävyydellä yms on enemmän merkitystä. Äitiyspakkauksen haalari varmaan on sitten seuraavan talven juttuja, on se sen verran iso...

Paapelo: saitko siis aikaistettua lääkäriaikaa (varmaan sanoit jo, mutta meni ihan ohi)? Mietin vain, että kuulostaa omituiselta, mikäli siulla ei nuo supistelut saa mitään aikaiseksi, kun jo miunkin supistelut olivat saaneet lievää kypsymistä aikaan...

Miulla on suuri ongelma nyt sen kanssa, että kuinka paljon uskallan rasittaa itseä? Nyt en oo kyllä aamulla mitään tehny, mutta jotain tekis mieli tehdä (imuri odottaa keittiössä käyttäjäänsä). Mutta mietin vain, kun eihän miun rasitus tähänkään mennessä oo ollu kaupassa käyntiä ja kotitöitä suurempaa, kun ei ole lapsia ennestään, enkä ole töissäkään, että uskaltaako sitä edes imurin varteen tarttua? Harjoitussupistuksiahan tulee koko ajan huolimatta siitä, teenkö mitään vai en.

Peittojen ja muiden pesemisestä: mie pesin kyllä makuupussit ja peitot ihan koneessa. Luulen, että niitä tulee jokatapauksessa pestyä, jos vahinkoja sattuu, niin samahan tuo on nuo pestä jo etukäteen. Eipähän varmasti jää mitään kemikaaleja yms... Ulkopukua en oo vielä pessy (ostin kirpparilta pienemmän, oliko kokoa 68), mutta ajattelin senkin kyllä pestä! Vähintään käsin... Äitiyspakkauksen toppapukua en aio pestä, kun en ole varma, aionko sitä ottaa edes käyttöön... Niin suuri se on kuitenkin vielä, pitää kattoo ens keväänä/syksynä, kuinka sopii.

Äitiyspakkauksen haalari oli tosiaan melko iso. Otetaan se kyllä myöhemmin varmasti käyttöön mutta ostettiin pienempi, jota käytetään aluksi. Lindexiltä, sellainen "pussi" eli on huppu ja hihat mutta jaloissa ei lahkeita vaan yhtenäinen pussi. Oli hurjan söötti musta:)

Mäkin jätän äp:n haalarin suosiolla hamaan tulevaisuuteen. Ostin nyt ensi alkuun 62 cm haalarin (kun en pienempää löytänyt!), se varmaan riittää ensi talveksi. Oli pakko ostaa jo nyt, kun en malttanut odottaa... Ja eihän sitä voi tietää, kuinka kylmä on kun sairaalasta kotiutuu, kun meillä on la vasta lokakuun lopussa. (No joo, aika epätodennäköistä, että täällä on silloin pakkasta. Ehkä joskus tammikuussa sitten...) Mutta onpahan nyt ostettu :D

Täällä kans tuli eilen kunnon harjotussupistuksia kun käveltiin kaupoilla. Ei tehnyt kipeää mutta tuntuivat..

Mulla on kans talveks muutamakin haalari, yks oli ainakin kokoa 62cm.
Mulla on myös tallessa se äippäpakkauksen haalari, tulee varmaan käytettyä vaunuissa kun on niin paksu. Silloinhan ei haittaa vaikka onkin reilu. Sit on myös välikausihaalari kokoa 56cm :)

Mä ootan jo ens viikon Kättärillä käyntiä, tosin luulen että mulla on edelleen paikat visusti kiinni mutta aina voi toivoa että jotain olis jo tapahtunut:)
Tosin kotona on vielä paljon laitettavaa joten sais vaavi sen 3-4vko vielä pysytellä masussa:)

Inka & Maisa 35+3 :heart: :heart:

Äippäpakkauksen haalarista...
Meillä kyllä oli jo ekana talvena käytössä, kun esikko syntyi syyskuun alussa ja oli se sit typyllä vaunuissa kun liikuttiin.
Onhan se iso mut eihän varmaan muutenkaan tuon ikäisellä olekkaan tarkoitus saada käsiä ja jalkoja esiin??
Mä itseasiassa pesin jo sen makuupussin ja haalarin.
Kyllä mä uskon että meille tulee noille molemmille käyttöä tässä talven aikana vaikka meinasin kaiveaa sen esikon äippäpakkauksen haalarin kans käyttöön.

Riivinrauta & Nuppunen 34+5

Musta muuten se äitiyspakkauksen makuupussi on aivan ihana:) Meillä vaunuihin bugaboon oma lämpöpussi mutta muuten aion tuota kyllä ehdottomasti käyttää! Haalari sen sijaan ei ihan mun maun mukainen ole mutta käytetään varmasti silti ettei mene hukkaan ja laadukashan se varmasti on joka tapauksessa. Noin yleisesti ottaen olen kyllä äitiyspakkauksen tavaroihin tosi tyytyväinen.

Vauva monotti mua oikeen voimalla kylkeen aamulla bussissa :LOL: Yleensä se vaan kääntyilee ja möyrii, nyt tosissaan ihan sattui!

Yhteistyössä