Tervehdys taas pitkästä aikaa :wave:
Tämä meidän rakennus-ja remonttiprojekti on vienyt kyllä kaikki voimavarat ja ajan lasten ohella. Nyt toki mennään loppusuoralla jo mutta tekemistä piisaa vielä kovasti ja saas nähdä pysytäänkö aikataulussa että lokakuuhun mennessä olisi valmista, toivottavasti. Ollaan siis tehty 90 neliötä lisää tilaa ja käyty vanhat 110 neliötä läpi tehden sisällä kaikki uusiksi kahta lastenhuonetta lukuunottamatta jotka oli jo rempattu. Nyt tehdään sitten vielä ulkovuoraus koko taloon ja psuhuone- ja saunaremontti vielä on myös meneillään. Saapahan sitten toko tämän älkeen vaan olla ja asua sekä nauttia ihanasta kodista mutta raskas vuosihan tämä on ollut.
Ja minun poissaollessani on jo ensimmäinen lokavauva syntynyt,
onnea hurjasti Nöpöttimelle pienestä pojasta ja käyhän kertoilemassa välillä kuulumisianne :heart: :flower: :heart:
Toppapuvuista olitte jutelleet, meillä on edellisen helmivauvan jäljiltä 56-senttinen puku ja sitten useita vähän keveämpiä haalareita koossa 62 joten niillä pukisi useammankin vauvan ja löytyy täältäkin ysävän tuomana ihana nallepuku=)
Supistuksista, täälläkin supistelee useastikkin mutta en osaa niistä olla huolissani kun ei minun kohdallani ole aikaisemminkaan ollut syytä. Ja suurin osa on kuitenkin kivuttomia joskin napakoita. Toivottavasti loput lokavauvat malttavat pysyä masuissa kasvamassa sinne 38+ viikoille =) Itsellä toinen poika kun on syntynyt 37+5 ja vaikka käytännössä puhutaa jo täysiaikaisesta vauvasta kun 37 viikkoa tulee täyteen niin kyllähän syömisen, ruumiinlämmön ja verensokereiden kanssa oltiin helisemässä eri tavalla kun esim. kuopuksen joka on syntynyt 40+3 tai esikoisen 38+5.
Mb oli jo päässyt virallisen mammaloman aloittamaan, vau
Ja hienosti on mennyt tuttivieroitus teillä.
Silona, täällä myös kunnon yöllisen suonenvedon jälkeen on pohje jumissa ja kipeä vielä seuraavanakin päivänä joten kuulunee kai asiaan. Ikävä vaiva tosin, mä en ainakaan voi edes venytellä herätessäni sillä välitön kramppi tulee jo siinäkin vaiheessa.
Lääkärissä kayneiltä haluaisin kysyä kohdunduun tilenteesta eli millaisia tilanteita muilla on ollut jos ootte käynyt kääkärissä 30+ viikojen jälkeen?
Mulla kun oli keskiviikona neuvolalääkäri joka totesi kanavaa olevan 1,5 senttiä jäljellä. Raskauden alussa kanavan pituus oli 4 cm ja muissa odotuksissa 36 viikoilla on ollut 3 cm. Ihan vaan itsekseni mietin että mitenkähän tämä vaikuttaa esi synnytyksen kestoon tällä kertaa tms. Synnytys voi mennä tilanteesta huolimatta 42 viikoille eikä sekään taas haittaisi mua lainkaan mutta mielenkiinnosta kyselen muiden tilanteita. Muuten kaikki oli ookoo, sf-mitta oli tipahtanut yläkäyrien yläpuolelta kesikäyrän paremmalle puolelle mutta ei lääkäri siitä mitään puhunut. Saas nähdä tuleeko tällä kertaa vähän pienempi vauveli kuin viimeksi. Raivotarjonnassa pikkuinen oli ja pää tuntui alhaalla. Painoa oli kertynyt alusta 8,4 kiloa, paineet kohdillaan joten parin viikon päähän seuraava aika.
Ajatella että kohta vaihtuu jo syyskuun ja sen aikana syntynee jo useampikin lokavauva :heart: Nyt täytynee rientää siivouksen ja petivaatteiden vaihdon pariin :wave:
Äitsy ja Lauri 33+1 :heart: