Moi!
Opiskelijoista olette jutelleet. Mulla on ollut kahtena kertana neuvolassa terkkariopiskelija ja se on ollu mulle ihan ok. Multa on otettu verinäyte tähän asti joka kerta niden vasta-aineiden takia. Kun terkkari sitten meinasi ottaa, kysyin opiskelijalta, onko hän ottanut koskaan vielä. Hän vastasi, että kerran koulussa. Kysyin, haluatko kokeilla nyt. Hän sanoi, että voisihan hän kokeillakin. Ja ihan hyvin sai otettua, otti sitten seuraavallakin kerralla. Minä olen itse saanut olla opiskelijana neuvolassa, synnytyssalissa ja synnyttäneiden osastolla, joten ihan mielelläni annan opiskelijan olla mukana. Mutta ei enempää kuin yksi kerrallaan, varsinkaan synnytyksessä. Saa sitten vaikka hieroa mun selkääni
Musta oli silloin kiva, kun sain seurata yhden äidin loppuraskauden, synnytyksen, hoidella vauvaa osastolla ja käydä vielä kotikäynnilläkin =)
Olin eilen mustikkametsässä ja masu ei tykännyt hommasta ollenkaan. Alkoi supistella ihan jatkuvalla syötöllä, samoin niitä kohdunsuun vihlontoja tuli ihan koko ajan! Koko loppupäivän supisteli ja vihloi
En voinut tehdä mitään. Aamullakin tuli heti useampi supistus ja vihlaisu.
Mulla olis ollut tänään kosmetologi. Soitin ja sanoin, että mun pitää perua se aika. Hän vastasi, että siinä tapauksessa hänen pitää lähettää minulle lasku, mun pitää maksaa puolet siitä hoidosta eli tässä tapauksessa 30e, koska perun sen samana päivänä kuin hoito olisi ollut. Minä olin ihan äimänä. Sanoin, etten voinut eilen tietää, missä kunnossa tänään olen. No, puhelu jatkui ja hän selosti, että siinä tapauksessa, jos olisin kunnolla kipeä, kuumetta tms., niin hän ei lähetä laskua. Että annapa osoitteesi. Minä olin änkkänä ja sanoin osoitteeni. Hän sanoi, että varataanko heti uusi aika vai miten tehdään? En varaa nyt uutta aikaa, sanoin. En taida raaskia tulla hoitoon, jos pitää maksaa ensin 30e tästä ja vielä 60e myöhemmin. Enkä tiedä vielä, miten tämä olo tästä muuttuu "No, mieti nyt vielä ja soittele sitten." hän sanoi. Lopetin puhelun ja purskahdin itkuun. Vollotin siinä vajaa tunnin verran tuota puhelua, jonka koin jotenkin niin kylmäksi ja nöyryyttäväksi. Sitten soitin hänelle uudestaan ja kysyin, että eikö tosiaan tämä ole riittävä este, ettei minun tarvitsisi maksaa, kun minua supistelee jatkuvasti, jos flunssakin olisi riittävä? Enhän minä pystyisi olemaan paikallani. Hän vastasi, että "No, se on vähän miten sen esittää. Mutta jos tilaat lähipävinä uuden ajan, voin hiukan venyttää tän laskun lähettämistä." Jos siis menisin uudella ajalla, ei tarvitsisi maksaa sakkoja. Arvatkaa vaan, tekeekö mieli mennä hänen hoitoonsa! Minä etsin netistä kuluttaja-asiamiehen numeron ja soitin sinne. Hän sanoi kuultuaan asian, että soittaa huomenna tälle ihmiselle ja antaa reklamaation sekä neuvottelee tästä asiasta. Minä en olen nyt ihan varma, olisiko hänellä jossain tapauksessa oikeus vaatia osaa hinnasta. Taisi olla niin, että jos hän on tehnyt jotain valmisteluja, jotka ovat maksaneet hänelle jotain, niin sitten. Tai sitten tämä minun tilanteeni oli verrattavissa johonkin pykälään, jossa oli puhetta
esteestä, jolle minä en voi mitään. Oli vähän tunteet pinnassa tuonkin puhelun aikana, niin en muista oikein. No, huomenna varmaan kuulen sitten, miten asia ratkesi. Mutta aivan uskomaton ihminen! Minä olin ja olen vieläkin jotenkin niin herkässä mielentilassa, että olen vieläkin poissa tolaltani tuosta.
Hope 31+0 :heart: