*Lokakuiset Pallomahat Elokuussa 2009* *Ensimmäinen vauva on jo syntynyt!*

Hei pitkästä aikaa!Lyhyesti piipahdan ilmoittamassa että meille syntyi pieni poikavauva 15.8,syntymäpaino 1,2kg.Sektioon ei ehditty,kaikki eteni todella nopeasti ja sainkin sitten synnyttää alateitse.Vauvamme on hengityskoneessa,kasvain leikattiin jo alkuvkosta.Pieni on sinnikäs ja reipas poika,toipuminen ollut hienoa.=) terveisin nöpötin ja pieni poika 6vrk
 
nöpötin, onnea tuhannesti :hug: :heart: Eilen illalla ajattelin juuri, että mitä teille mahtaa kuulua!
Eka lokakuun vauva sitten maailmassa :heart:
Voi kun oon liikuttunut ja onnellinen teidän puolestanne :hug:
 
nöpöttimelle ja perheelle paljon onnea pienestä pojasta! :flower: :flower: :hug: :heart: :heart:
Reipas poika vaikuttaa olevan, rosoinen alku elämälle, mutta yleensähän juuri heistä tulee elämän parhaat taitajat =)
Vielä kerran paljon onnea ja tule kertomaan teidän kuulumisianne aina kun ehdit, jaksat tai muistat
=)

Täällä jomottaa vasemmalle puolelle ala/ristiselkää ja lonkkaan menkkamaisesti. Supistuksia ei näyttäisi selkeästi ainakaan liittyvän tuohon. Pitänee tarkkailla.
Taidan mennä tekemään ruokaa...

Uuh, no nyt kyllä on ihan supistuksen kanssakin...taidanpa sittenkin mennä pitkäkseni :/
 
Oikein paljon onnea nöpötin pienestä prinssistä :heart: :heart:

Mulla oli aamulla neuvola ja tässä olis kuulumisia:

vko 34+4
Paino +300g/vko yht. n.7kg
RR 123/64
Pissa puhdas
HB 126
SF 30
:heart: :n syke 140-150
Liikkeet ++
Tarjonta RT Eli vihdoin neiti on tajunnut kääntyä pää alaspäin, o n tosin vielä niin pieni että mahtuu kääntymään takasin mutta toivotaan ;) Pää on tosin vielä aika ylhäällä.

Mutta kaikki oli siis kunnossa, seuraava käynti on Kättärillä 2vkon päästä:)

Täällä on kans ollut supistuksia, mutta vain rasituksessa. Etenkin kävellessä maha menee tosi kovaks ja kipeeks..

Inka & Maisa 34+4 :heart: :heart:
 
Onnea täältäkin nöpötin :heart:

Mulla ei ole ollut supistuksia nyt pariin viikkoon. Aika stabiili olo on ollut muutenkin viime päivät. Vauva kyllä liikkuu kovasti, mutta olen päässyt hyvin liikkumaan ilman mitään kolotuksia. Levossa ne kolotukset lonkissa sitten tuleekin...
 
Täällä taas...ei voi olla kyllä makuultaan...tekee pahaa, tai siis tulee paha olo...jomotus on levinnyt nyt aavistuksen tuohonvatsan puolelle...perhana, pitää soittaa miehelle, jotta ostaa panadolia.
Tuurillani nämä on juurikin ennakoivia supistuksia, joista saan kärsiä väh.2-3vk ennen että mitään todellakaan tapahtuu. Uudelleen synnyttäjillä kuulemma hyvinkin yleistä..jesh! :kieh:

Voi kun olen edelleen niin sydän lämpimänä tuosta nöpöttimen viestistä. Pientä vaaleansinistä ihanuutta omaan kenkkuun oloon :D
 
Dsarial: tosi nätti pesä vauvalle!

Nöpötin: hirmuisesti ONNEA pienestä pojasta! Toivottavasti vauva toipuu hyvin ja pääsee pikapuoliin kotiin.

Päivärahan maksusta: eka raha tulee tosiaan just ennen laskettua aikaa, seuraavat siitä sitten n. kuukauden välein, riippuu vähän mille päivälle maksupäivä osuu. Siinä päätöksessä on sitten ne maksupäivätkin lueteltu.

Mulle ei vielä mitään päätöksiä ole tullut, eikä kyllä ole vielä kiirekään. Saan palkkaa marraskuun loppuun ja laittavat palkkiksesta tulotiedot kelalle vasta tän kuun lopussa.

Lapsilisää ei tosiaan saa siltä kuulta kun vauva syntyy mutta se sitten korjaantuu koska viimeinen lapsilisä maksetaan siinä kuussa kun 17 v tulee täyteen. Ovat tällä varmaan halunneet välttää turhaa papereiden pyöritystä.

Supistuksista: välillä muutama harkkasupistus tuntuu mutta ei muuta.

Peppimamma ja rinsessa 32+3
 
:heart: :heart: Onnea Nöpötin ja koko perhe! :heart: :heart:
Juuri mietinkin, että kuka onnellinen saa käärön ensimmäisenä syliinsä. Mahtavaa kuulla, että leikkaus tehtiin heti ja poika on paranemaan päin! :flower:
 
Voi että nöpötin ihan mielettömästi onnea koko perheelle :heart: ja etenkin sinnikkäälle pikkumiehelle voimia ja ihana kuulla, että toipuminen ollut nopeaa :heart: ! Pikkuriikkinen hän on ollut kun keskuuteemme on saapunut, mutta upeata, että nykytekniikalla saadaan hänetkin turvallisesti elämän alkuun! Ja ilmeisesti tuore äitinkin voi hyvin?

Tässä vielä teille nöpötin Vauvan laulu onnitteluita siivittämään:

Mitähän kaikkea haaveilitte,
silloin kun minua odotitte?

Jokaista ääntäni kuuntelitte,
jokaista liikettä tervehditte,

vaan mitä kaikkea haaveilitte
kun minut lopulta tapasitte?

*Tittamari Marttinen*


Oma napa (jonka ympärillä tuntuu tämän mamman elämä pyörivän ihan kiitettävästi nykyään :LOL:!!!) Meillä poksui viikot tänään, 32+0 siis mennään...ajatella, että nelisen viikkoa ja jos vauva päättäisi tulla, niin olisi jo melkein kypsä tänne maailmaan :heart: , toivon kuitenkin, että jaksaisi pysytellä masussa ainakin 37 viikolle... :heart: . No mitään merkkejä siitä, että olisi tulossa aiemmin ei ole antanut (todennäköisesti menee sen pari viikkoa yli...) kun ei edes supistele- tai sitten en niitä vaan yksinkertaisesti tunnista supistuksiksi...kyllä on masussa& kyljissä mitä ihmeellisimpiä kipukohtauksia aika-ajoin, mutta en jotenkin ole niitä supistuksiksi mieltänyt. Vaikea sanoa kun ei oikein kunnolla tiedä millainen on esim. kivulias supistus...kivuttomia on kyllä ollut aina rasituksen jälkeen- jolloin kohtu menee ihan pinkeäksi ja tosiaan supistuu, mutta käykö kivuliaissakin supistuksissa aina näin: että kohtu menee "ruttuun" tai sillai...on tää hankalaa kun ei oikein tiedä mitä neuvolassakaan maanantaina sanoisi kun kysyy supisteleeko :ashamed: ... Ja siitä aiheeseen neuvola: joku oli valitellut, että käynnit tiheään siellä ärsyttävät: meillä vasta alkaa nyt se kahden viikon välein ravaaminen ja ahdistaa jo ajatuskin siitä...nyt käynnit olleet n. kk- 1,5kk:n välein ja sekin on tuntunut liialta...en vaan tykkää käydä siellä, piste. Ja ensi viikolla alkaa myös perhevalmennus, josta mua kiinnostaa tasan se kerta kun mennään synnäriin tutustumaan. Oon varmaankin typerä kun natisen moisista asioista (varsinkin kun jokaisessa kunnassa ei edes ole ko. mahdollisuutta) : mullahan on loma eli ei mihinkään kiirettä edes, mutta olen aina ollut huono käymään lääkäreissä yms. tarkistuksissa missä syynätään ja neuvolassa ne tekee just sitä...ja vieläpä meidän oma terveydenhoitaja ajalta antiikki vetää niitä perhevalmennustunteja...saan päänsäryn jo ajatellessani niitä käyntejä :headwall: :ashamed: .

Mä punnitsin itseni aamulla ja nyt näyttäisi siltä, viikottainen painon nousu ollut tosi olematonta, sillä mikäli meidän vaakaan on uskominen, niin 100g tullut lisää 3 viikon aikana ja yhteensä painoa 9,9kg ensimmäisestä neuvolakäynnistä. Eli jos tosiaan näin on, niin ei mun mielestä vielä kovin paha. Tosin tuntuu, että painan aina siellä neuvolassa jotenkin enempi kuin kotona :LOL: ...ehkä johtuu siitä kun kotona punnitsen itseni nakuna ja ennen kun olen syönyt aamiaista :D - neuvolaankin yritän aina pukeutua mahd. kevyisiin vaatteisiin...mitäköhän kuvittelen silläkin voittavani :LOL: - itsepetosta! Ei vaan lähinnä pelkään niin niitä punnituksia kun aina se täti alkaa paasaamaan jos on hänen mittakaavallaan tullut liikaa...ja kantaa ne iänikuiset diabetesruokavaliolaput nenän eteen :headwall:

Vauva on aktiivinen liikkuja ja tuntuu, että häällä on jo kovin ahdasta masussa, mutta siltikin pitää vääntää ympyrää ja heittää volttia...ihan mahdoton touhuiita meidän vauva kyllä tuntuu olevan =)

Mun on synnikseni todettava, että olen laiminlyönyt noiden rautatabujen ottamista aika rankalla kädellä :ashamed: - maha tulee niistä niin älyttömän kipeäksi, että ei vaan kertakaikkiaan tee mieli syödä niitä...todennäköisesti siksi olen niin väsynytkin koko ajan :ashamed: - hemoglobiini oli viimeksi 120 ja sain käskyn ottaa joka päivä rautaa, mutta olen ottanut n. joka toinen päivä...tai joskus jopa kolmas päivä :ashamed: . Pitäisi varmaan kokeilla jotakin toista merkkiä (nyt siis obsidan merkkkinä ), mutta hitto kun ei saa aikaiseksi mentyä ostamaan :headwall:

Mun energiapiikki ja pesänrakennus vietti oli ja meni jo sillloin keskiraskauden aikaan (onneksi laitoin jo silloin vauvan vaatteita valmiiksi lipastoihin yms.) - nyt tuntuu, ettei mikään kiinnosta, odottaa vaan vauvan syntymää, muttei jaksaisi siihen valmistautua enää lainkaan...kämppä olisi syyssiivon tarpeessa kun kauniit kesäilmat ovat "hiukan" saaneet aikaan siivousinnon laantumista ja eletään niin likaisten ikkunoiden ja kissankarvojen seassa, että tosiaan pitäisi jotain suursiivon tynkää tehdä...voi blaah mitä valitusta...oon vaan niin puhki, ettei jaksa muutakaan kun valittaa... :ashamed: . Tai mahdollisesti tämä nyt on vaan taas "yksi niitä päiviä" kun tuntuu, ettei mikään nappaa...olen siis kiukkuinen ja väsynyt :LOL: ... taidan painua päiväunille :wave:

Hugis ja Papu 32+0
 
Hugis:

Ihan kovin selekää muistikuvaa ei ole enään tallessa omasta synnytyksestä, mutta ei mielestäni maha mennyt niiden OIKEIDEN aikana niin kovaksi palloksi, mitä näiden harkkareiden aikaan. Tosin syynä on todennäköisesti, että lapsivedet oltiin päästetty suurelta osin pois.
Oikeat supistukset on niin yksilöllisiä jokaisella, mutta suurelta osin voisi sanoa, että jos tuntuu menkkakipumaista kipua supistellessa tai muutoin päivän aikana toistuvia kertoja, neuvola laskee ne supistuksiksi. Monilla kun supistuskipu tuntuu saman kaltaisena ikäänkuin kramppi kivulta, mutta koska kipukynnys on jokaisella erilainen ja alueet, joihin kipu kohdistuu vaihtelevat synnyttäjästä riippuen, se pitää itse vain jotenkin hahmottaa.

Lohdutuksena silti, että kun se kipu alkaa ja jatkuu, sen tietää. Poikkeavat selvästi aiemmista pikku kiristelyistä, mutta yksilöittäin saattavat antaa odottaa voimistumistaan kauankin.

ON:
ÄÄÄH...miehellä menee ainakin viiteen saakka kunnes pääsee kotiin.
Ja voisin melkein vannoa näiden kipujen/jomotusten olevan kytköksissä supistuksiin :/
Koko vasenta alakroppaa jomottaa ja kuumottaa. Ovat tosin ihan hallittavissa olevaa kipua, eivätkä varmasti synnytykseen viittaa, mutta ärsyttävältä tuntuu sen sanon.
Kauheaa...tajusin tässä että 3vk ja vauva on täysiaikainen...niin vähän enään...ei meinaa ymmärrys tosiaan riittää, että tässä todella aletaan mennä loppu aikoja vaikka yli menisikin. Asenne on sellainen, että ne kaksi yli menevää viikkoa otetaan ihan lomana :D :D :D

paapelo+poju+Deri 33+6
 
Paljon onnea nöpötin :flower:

Kuulostaa siltä, pikkuinen on ihan hyvin lähtenyt toipumaan. Hieno juttu! Hurjaa, ensimmäinen vauva tässä porukassa on sitten syntynyt:) Varmaan näitä lähiviikkoina tulee muitakin. Mä tässä just mietiskelinkin sitä, että mun mies esim on syntynyt 34 viikkoisena, siihen ei enää ole paljon matkaa.
 
Nöpötin hurjasti onnea pienen pojan syntymästä koko perheelle! :flower: Ja pienelle toipumista ja oma pieni suojelusenkeli sinne. Ihan reippaalta kaveriltahan hän vaikuttaa. :heart:

Niin se vaan on meidänkin vauvasaldo avattu. Hurjalta tutuu, että näitä uutisia alkaa pikku hiljaa tulla. Konkretisoituu se, että kohta on omakin vuoro jo. Enpä olisi sitä viime jouluna uskonut, kun keskenmenosta toivuin. Mutta onni on nyt sitäkin suurempi.

Täällä supistaa melko lailla. Iltapäivää ja iltaa kohti yltyy. Nyt myös yöllä olen muutaman kerran herännyt supistuksiin. Ei vielä kuitenkaan mitenkään kovin kivuliaita, tuntuvia kyllä.

Barbapörrö ja Sisu :heart: 30+4
 
Nöpötin: Vau!! Huikeita uutisia! Paljon onnea teille :hug:

Mulle tuli kyyneleet silmiin tuosta hugoliinan siteeraamasta runosta :flower:

On tullut viime päivinä jotenkin sellainen ihan uudenlainen kaipuu saada tämä poika jo syliin...kuitenkin hän on tuossa niin lähellä ja silti vielä jossain kaukana. Tahtoisi koskettaa pieniä sormia ja varpaita, silittää päätä...

Pääsin muuten siihen synnytyspelkoisten Nyyti-ryhmään (HKI/ NKL), joka alkaa syyskuussa. En ole ajatellut synnytystä nyt erityisen paljoa, mutta nyt onkin ollut vielä töitä ja muuta tekemistä. Uskoisin, että syys-lokakuussa nuo ryhmän kokoontumiset tuntuvat oikein sopivilta. Pääsee ainakin juttelemaan ajatuksistaan (ja siellä laaditaan synnytyssuunnitelma).

Mukavaa perjantai-iltaa kaikille :)

Apollo+Töppönen rv 29+6 -> huomenna vihdoin tasan 30 (perässä tullaan) :heart:
 
Nöpötin kovasti onnea myös täältä!! :flower: :flower: :heart:
Minäkin juuri tänään mietin että koskakohan tästä mein porukasta tulee ensimmäinen ilouutinen =)

Hugoliina tosta raudasta... mä söin silloin esikoisen aikaan kans tota obsidania kun sitä terkka suositteli.... vaikka silloinkin sanoin että mulla olis kotona valmiina paljon retaferia (saan joka kerta verenluovutuksesta paketin tai kaks) että voisin sitä popsia mut silloin se neuvola täti oli sitä mieltä että se ei ole hyvä raskaanaoleville, silloinkin tosin olin nähnyt retaferin mainoksen jopa jossain vauvalehdessä.
Mut se obsidan ei juurikaan tehonnu mulla.
No mä aloitin omatoimisesti viikolla 12 syömään niitä retafereja ja nyt mulla on noi rauta-arvot ollut tosi hyviä. Maha on ollut kovana kylläkin.
Just viime viikolla (muistaakseni) neuvolassa neukkatäti sanoi ettei mun tarvi enään niitä syödä koska oli sen verta hyvä arvo (121) ja nyt alkaa kuulemma oma kehokin sitä tuottamaan paremmin.

Ei kyllä se on lähettävä pihalle... mies alko ajaan nurmikkoa ja ilmakin on kaunis joten pitämään esikolle seuraa =)

Riivinrauta & Nuppunen 33+6
 
Meillä sitten ukkokulta lähti työpaikan "virkistysiltaan". Itse kävin kaupasta vauvalehtiä pari, karkkia, limpparia ja panadolia (ajattelin nukkua ens yön ilman selkäkipuja :D ). Ajattelin siis hemmotella itteeni ees vähän, unohdan siivoomisenkin tältä päivältä, vaikka meillä on kämppä kuin parempienkin bileiden jälkeen... Nyt tälläisina yksinäisinä iltoina sitä kaipaisi itselleen lasillisen punkkua...

Hugoliina: mie oon syöny elivoa, sitä mainostetaan vatsaystävällisenä, eikä ole miulla ainakaan aiheuttanu vatsavaivoja ollenkaan. Ja tuo on hyvin nostanu miulla hb:täkin... Mut miullakin on tuo raudan ottaminen aina "unohtunu"... :ashamed:
 
Hurjasti onnea nöpöttimelle pienestä pojasta! :heart: :flower:
Alkoiko synnytys ihan itsestään? Pikkusella on ollu rankat alkuajat mutta hyvä että on toipumaan päin :hug:
Toivottavasti pääsee pian myös kotiin! :)
Onnea vielä tuoreille vanhemmille... :flower:

Hurjaa ensimmäinen lokakuinen on syntyny! :D

*Talvicci ja Uuno rv.33+2* :heart:
 

Yhteistyössä