Lokakuiset 2025 🍁

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hopeanopea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiva, Taikaakin, kun on pahoinvointi jo vähentynyt! Mä jotenkin oon niin tottunut tähän, että pahoinvoinnit ei lopu viikkoon 12, että en osaa odottaa muuta. 😄Kolmannesta oksensin vikan kerran viikolla 23, mutta toki se ei enää ollut sellaista kokoaikaista se pahoinvointi enkä suinkaan oksentanut enää joka päivä (enkä siis muutenkaan pahimaan aikaan oksentele mitenkään joka aterian jälkeen, vaan yleensä sillain n. 3-5 kertaa viikossa). Mulla on kyllä ihan loppuun asti sellainen paha maku suussa, mikä aiheuttaa välillä etovaa oloa myös raskauden loppupuolella. Sitten onkin niin uskomatonta, kun se jää sinne synnärille!

Mulla on ylimääräinen ultra viikolla 16 eli viikon päästä, mutta en mä muuten menisi, jos ei tarvisi mennä. Koitan jaksaa aina ootella noita määrättyjä. Mites muut?

- Aleksandra

• Rakkaus
Reactions: Taikaakin
Kiitos Aleksandra ❤️ Ja tervetuloa Cakepops! ❤️

Mulla on edelleenkin pahoinvointia vaikka nyt on jo rv 18 menossa. Syön edelleen pahoinvointilääkettä.. ja nyt aamulla oksensin kuitenkin. Kuitenkin siis paljon parempi olo.. että se oksentaminen on enää ihan satunnaista.

Meillä ultrattiin neuvolassa tässä välissä ennen rakenneultraa niin ei tarvinnut mennä välissä muualle 😂 muuten oisin ehkä maksanut yksityisellä ultrasta.

-aa

Ihana kun täällä kirjoittelu jatkunut! En oo ehtinyt tänne luurimaan ollenkaan.
Mulla olisi nyt lomaviikko mutta esikoinen tuli kipeäksi, meneehän se loma nyt sitten näinkin.. 🥴
Joko teillä tuntuu liikettä?

Harmi, aa, että sullakim edelleen pahoinvointia! :/ Tsemppiä sen kanssa!

Kiva, kun ultrattiin välissä!

Harmi, kun joudutte sairastelemaan lomaviikolla, Sofiika! Toivottavasti pääsette vähällä!
Mä en ole vielä tuntenut liikkeitä (vko 16), mutta en ehkä vielä osaa odottaa. Kolmosesta tunsin vasta viikolla 23, kun istukka oli edessä, mutta nelosesta muistaakseni jo viikolla 17-18. Mites muut?

- Aleksandra

Mä kuvittelen välillä tuntevani jotain mut en kyllä tie onko vai eikö. Kovasti hän liikkuu, kun dopplerilla kuuntelen sydänääniä🤭 Esikoisesta tunsin epäselvästi jotain 15+ ja selkeästi 17+. Aika näyttää 🤭 nyt vasta kuitenkin 14+2

Mä en oo tuntenu mitään liikkeitä mutta istukka on kuulemma edessä että voi mennä pitkäänkin ennenku tunnen mitään. Nyt on 13+5 meneillään ja vatsa alkaa kyllä näkyä jo tosi selkeästi 🫣😃.

Tsemppiä kaikille jotka painii pahoinvoinnin kanssa 🫶 itse päässyt sen suhteen vähällä, mutta närästely on välillä inhottavaa. Renniellä pärjäilly tähän asti. Hassua miten varhaisessa vaiheessa voi närästelyäkin tulla 😄

Oon miettinyt kun oon jatkanut juosemista raskauden aikana, että kuinkahan pitkälle sitä uskaltaa jatkaa. Vähä ristiriitaista viestiä saa neuvolastakin 🙈 oon nyt toistaiseksi jatkanu kun ei tunnu pahalta

Nt-ultra nyt takana ja kaikki oli hyvin 🥺❤️ riskiluvut ei hälyttäneet ja pieni otti niin rennosti, että ultraajaa nauratti 😂 oli kyllä niin symppis ultraaja, että toivottavasti saan hänet ensi kerrallakin ❤️ rakenneultra sit seuraavaksi kesäkuussa ❤️
HOPEANOPEA:lle laitoin yv viestin whatsapp ryhmään liittymisen toiveesta 😊

/Villivadelma

Nt-ultra nyt takana ja kaikki oli hyvin 🥺❤️ riskiluvut ei hälyttäneet ja pieni otti niin rennosti, että ultraajaa nauratti 😂 oli kyllä niin symppis ultraaja, että toivottavasti saan hänet ensi kerrallakin ❤️ rakenneultra sit seuraavaksi kesäkuussa ❤️
HOPEANOPEA:lle laitoin yv viestin whatsapp ryhmään liittymisen toiveesta 😊

/Villivadelma
Onnea hyvistä ultrauutisista! Laitoin nyt linkin. Pahoittelut viiveestä.

Ihanaa, Havu89 kun oot pystynyt jatkamaan juoksemista! Mä haaveilen aina ennen raskautta, että nyt kyllä liikun samalla tavalla ja juoksen, mutta sitten se olo on niin kokonaisvaltainen, syke korkealla (tai tuntuu voimakkaana) ja hengästyttää niin kovin, että ei vaan pysty. Mutta eiköhän sitä pysty jatkamaan niin kauan kuin se tuntuu hyvältä. 😊

Ihanaa, jos tuntee jo liikkeitä! Mä en vielä tunne, mutta eiköhän aika pian!

Onnea, Villivadelma, ultrasta! 😍

- Aleksandra

• Rakkaus
Reactions: Havu89
Hei täytyy tännekin tulla kertomaan ilouutinen! Eilen ylimääräisessä ultrassa ei näkynyt vauvelin päässä poikkeuksen poikkeusta! Lääkäri tutki kaikki niiiiin tarkasti ja oli silminnähden ihmeissään ja onnellinen, ja rakenneultra-kätilökin katsoi samaa. Lääkäri oli jo aukaissut kirjankin jostain kohdasta, mitä epäili, mutta ei tarvittu sitä. Sovittiin vielä neljän viikon päähän, että kaikki katsotaan uusiksi virallisessa rakenneultrassa, kun vielä vauveli kasvaa, mutta nyt saa hetkeksi huuokaista EIKÄ tarvinnut edes harkita lapsivesipunktiota. On ihan superkiitollinen olo!!!

- Aleksandra

Ihana kuulla, aa! 🤗🤗Sitä saa hehkuttaa kyllä! Meillä myös siinä ylimääräises 17. viikon ultrassa oli näkevinään pojan, mutta varmistetaan se vielä! Ihan kiva ois päästä taas käyttämään kuusi vuotta odottaneita isoveljien vauvanvaatteita! 😍

Muuten menee aika samalla tavalla. Olo ei oikein meinaa helpottaa, mutta onneksi ei enää ole tarvinnut oksentaa. Mites sinä, aa, jakselet ja entäs muut?

- Aleksandra

Tuntuu, että on enemmän poikia tulossa 😆🥰 en nyt yhtään muista, että oliko teillä jotain ”toivetta” siitä sukupuolesta 😆? Ja koska on rakenneultra?

Kyllä pitkään kestää toi pahoinvointi :/ mulla on myös sitä pahoinvointia nyt kun lopetin ihan kokonaan sen pahoinvointilääkkeen.. lääkäri sano eilen et ehkä kannattaa ottaa se takasin käyttöön 1tbl päivässä 😬
Muuten kyllä jaksan ihan hyvin!

-aa

Mitäs tänne palstailijoille kuuluu? Jännittääkö tulevat rakenneultrat?

Itse kävin tänään omakustanteisesti ultrassa ja selvis et tännekkin Poika tulossa🩵 kyllä nyt poikia on tulossa😍 muutenki rakenteet näytti hyvältä kun kiitä kans katseli, rauhallinen tapaus isoveljeensä verrattuna ainakin tässä ultrassa 🥹

Hups! Aika kuluu niin nopiaa, ja menee aikaa ennenkuin muistaa vastata, vaikka käynkin täällä useimmin katsomassa! 😃

Aa, ei meillä sinänsä ollut "toiveita", vaikka kyllä neljännen jälkeen (meillä siis poika, poika, tyttö ja tyttö) katselin haikeana pojan vauvanvaatteita, että saispa näitä vielä joskus käyttää, niin siksi se poika tuntui kivalta, mutta tänään kyllä 19. viikon neuvolalääkäri sekoitti pakkaa (kun myös ikivanhalla koneella ultrasivat) ja meinas, et se vois olla tyttökin. 😅 Jää rakenneultraan siis jännitystä! Se on kahden viikon päästä. Hauska Taikaakin, että teilläkin tulossa poika, ja kiva, että kaikki oli hyvin ultrassa..🥰

Moni on nyt puhunut tuosta pahoinvointilääkkeestä, että siitä ois ollut apua. Jännä, kun itselle ei sitä missään ole edes ehdotettu, vaikka aikamoista tuo pahoinvointi ollut. Vaikka tää viis on nyt jo aika hyvä määrä, mutta jos vielä tulis lapsia lisää, niin taitaisin kyllä kysyä kans niitä!! Jatkoitko, Aa, niidenkäyttöä?

Joko tunnette liikkeitä? Mä en vieläkään, mutta vielä voi tosiaan mennä aikaa, kun on istukka edessä..

- Aleksandra

• Rakkaus
Reactions: Taikaakin
Hups! Aika kuluu niin nopiaa, ja menee aikaa ennenkuin muistaa vastata, vaikka käynkin täällä useimmin katsomassa!

Aa, ei meillä sinänsä ollut "toiveita", vaikka kyllä neljännen jälkeen (meillä siis poika, poika, tyttö ja tyttö) katselin haikeana pojan vauvanvaatteita, että saispa näitä vielä joskus käyttää, niin siksi se poika tuntui kivalta, mutta tänään kyllä 19. viikon neuvolalääkäri sekoitti pakkaa (kun myös ikivanhalla koneella ultrasivat) ja meinas, et se vois olla tyttökin. Jää rakenneultraan siis jännitystä! Se on kahden viikon päästä. Hauska Taikaakin, että teilläkin tulossa poika, ja kiva, että kaikki oli hyvin ultrassa..

Moni on nyt puhunut tuosta pahoinvointilääkkeestä, että siitä ois ollut apua. Jännä, kun itselle ei sitä missään ole edes ehdotettu, vaikka aikamoista tuo pahoinvointi ollut. Vaikka tää viis on nyt jo aika hyvä määrä, mutta jos vielä tulis lapsia lisää, niin taitaisin kyllä kysyä kans niitä!! Jatkoitko, Aa, niidenkäyttöä?

Joko tunnette liikkeitä? Mä en vieläkään, mutta vielä voi tosiaan mennä aikaa, kun on istukka edessä..

- Aleksandra

Oon tuntenu epäsäännöllisesti jo muutaman viikon. Nyt iha selkeitä mut ei edelleenkää välttämättä joka päivä. Äsken tunsin ekaa kertaa ulkopuolelta mahan läpi 😍 mullakin istukka edessä ylhäällä mut jostain välistä silti tuntuu ilmeisesti 😂 esikoisesta oli sama juttu. Nyt 17+3

Hupsis täältäki, oon kyllä nähnyt viestit mutta en oo muistanu vastailla 🙈 tuntuu että muisti on kyllä huonontunut tässä raskauden aikana ja muutenkin aivotoiminta jotenkin hitaampaa 😂

Jännittää rakenneultra kyllä jonkun verran. Molemmat miehen kanssa toivotaan tyttöä, mutta kumpi vain tietysti käy kunhan lapsi on terve 😌 ehkä toive tytöstä on tullut sitä kautta kun sisarukset saaneet vain poikia niin olisi ajatuksena kiva että saataiskin sukuun nyt tyttö.

Liikkeitä en ole tuntenut vielä. Tällä hetkellä viikkoja 16+6. Neuvolalääkäri kyllä varoitteli että voi mennä pitkälle ennenkuin liikkeet tuntee kun on istukka edessä.

Täälläkin jäi hetkeksi tänne vastaaminen, kun juuri ekan viestini jälkeen iskikin uusi pahoinvoinnin aalto mikä viivästytti sitten joitain töitä (teen yrittäjätyylistä työtä jossa kukaan ei hoida jos mä en hoida), joita oon nyt sitten muutaman viikon kirinyt 😅 nyt uusi pahoinvointi onkin sit toistaiseksi kokonaan ohi. Tsemppiä yhä siitä kärsiville!

Myöhäinen kiitos myös tervetulotoivotuksista ja ihana kuulla Aleksandran hyvistä uutisista <3

Omaa päivitystä:
- Nyt rv 17+4. Rakenneultra on vasta kesäkuun tokalla viikolla. Me mennään torstaina yksityiselle mielenrauhaultraan tässä välissä.
- Itsellä on jostain syystä vahvasti poikaolo, saa nähdä pitääkö paikkansa.
- Nyt parin viikon sisällä oon alkanut tuntemaan oikealla alavatsalla elohiirtä ja eilen tuntui ihan alavatsalla tönäisyjä. Mutta näin ekan odottajana on tooodella vaikea uskoa että tuntisi oikeasti liikkeitä 😅 mistä sen tietää? Mulla on myös etuseinäistukka ainakin nt-ultran mukaan joten ihan välttämättä ei vielä tarvitsisi edes tuntua.
- Nyt kun pahoinvointi on ohi niin on alkanut olla kaikenlaisia alavatsa- ja lantiotuntemuksia. Helposti rasittuu ja särkee, ja turvottaa, jos on yhtään enemmän rasitusta päivässä. Siis ihan vaan vaikka paljon kävelyä/pitkä istuminen yhdessä asennossa ja jossain tapahtumassa käynti. Tietty myös vatsan sivujen jänteet on herkkinä. Vatsa on kasvanut jo jonkun verran. Jotenkin vaikea sopeutua siihen että jo tässä vaiheessa ei pysty enää siihen mihin normaalisti.

Millaisia oloja muilla?

~ Manuli

Manuli mulla on kans alkanut olemaan lantion seudulla ja alavatsassa erilaisia tuntemuksia riippuen päivästä ja omasta aktiivisuudesta. Maha alkaa myös näkyä jo aika hyvin. Kirjoittelin tuossa aikaisemmin miten olen jaksanut vielä juosta, mutta eipä tulisi enää mieleenkään 😂 olen pyrkinyt kävelemään nyt normaalia enemmän kun juoksu jäänyt. Odotan myös esikoista ja on jännittävää ja myös vähän pelottavaa nähdä miten nopeasti kroppa muuttuu ja suorituskyky laskee. Täytyy pitää vaan mielessä että sille on maailman ihanin syy 😊🫶

Hei taasen!

Kiva, kun vähän kuitenkin keskustelua täällä! On pitänyt tiivistä elämää tässä toukokuun lopulla, mutta nyt aattelin ryhdistäytyä ja vastata! 😁

Harmi, Manuli, kun iski uusi pahoinvoinnin aalto. Raskaus on täynnä ylläreitä. Ekassa raskaudessa iski kans joskus viikolla 18-20, ja sitten tajusin, että olin alkanut samaan aikaan syömään lisärautaa. Lopetin saman tien sen tuotteen, ja siirryin Maltoferiin, joka sitten on sopinut parhaiten kaikissa raskauksissa. No, seuraavissa pahoinvointi muuten vaan sitten on kestänyt paljon pidempään...😅

Ihanaa, kun alatte tuntemaan liikkeitä! Mä alan kans vähitellen tuntemaan hipaisuja ja muljahduksia (nyt 20+3). Tällä viikolla olis ollut rakenneultra, mutta jouduin sen siirtämään viikolla, kun sairastuin toista kertaa tänä keväänä vatsatautiin. Kyllä nyt on sitten oksenneltu tänä keväänä. 🤣🤣

Oon vähän (positiivisesti) kateellinen teille, jotka ootatte ekaa tai tokaa, kun voin kuvitella, että ootte niin freesejä vielä näillä viikoilla (tai sitten aika kuultaa muistot). Mä tunnen itseni lyllertäväksi muumiksi, jonka maha on nyt jo niin iso kuin kolmannesta viimeisillään. Lisäksi hengästyttää aivan hulluna rappusissa, tai no se on ehkä nyt vähän helpottanut. Mutta en halua pelästyttää, että muutkin uskaltaa harkita lisää lapsia! 😅😆Silti oon suorituskykyinen, mutta kun sais vaan aikaiseksi vähän liikuttua ja urheiltua, niin uskon, että olokin helpottaisi. Oon siis sillain urheilullinen ihminen, että lasten välissä oon palannut juoksemaan (kohtuumatkoja), mutta nyt tää raskaus on kyllä mennyt aika vähäisellä urheilulla, että oikein hävettää. Haluan olla silti armollinen ja ajatella, että tää on nyt näin, ja urheilun aika on sitten, kun on, että kyllä mun kroppa kestää tän. Ja onhan tää raskaana olo ja lasten & kodin hoitaminen itsessäänkin aika liikuntaa. 😂

Mukavaa kesänalkua kaikille!

- Emilia

Hei vieläkö täällä joku käy tsekkaamassa, onko tullut uusia viestejä? Mitä kullekin kuuluu? :)

itsellä viikko 26, ja aika lailla ollut raskaita viikkoja. Suonikohjut jalassa ja alapäässä sattuu ja jomottaa ja hermot on kireellä, kun ei meinaa jaksaa kunnolla. Tänään pitkästä aikaa jaksoin lähteä pikku lenkille, ja selvisin ilman suurempia kipuja. Ihana fiilis!
- Aleksandra

Moi! Mä kävin pitkästä aikaa lueskelemassa. Harmi, kun tää on iteltäkin unohtunut ihan täysin 😔

Aleksandra, harmi kuulla, että on kolotuksia ja jomotuksia. Lenkki tekee varmasti hyvää mielellekin. Tuliko sen jälkeen kipuja? 😬 ja hei mites se rakenneultra??

Tänne ihan hyvää! Samoja jomotuksia kylläkin, että nyt joutu jäämään hetkeksi saikulle lepäilemään. Muuten menee kyllä aika mukavasti 🥰 en vois kuvitellakaan juoksevani, että nostan hattua kyllä 🤣

-aa

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä