"Tunnin juna" meni läpi Lohjalla ja Salossa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Infra on järkevä yhteisen rahan kohde. Toivottavasti Kirkkonummen kohdalle ei rakenneta minkäänlaista asemaa.

Toisaalta jos oot helsingin tai turunsuunnilta ja käyt töissä siinä veikkolan liepeillä niin...

Samalla junalla pääsisi veikkolan asemalta näpsästi nuuksioon esimerkiksi. (pääse toki nuuksioon seuraavaltakin asemalta)

Se ei ole pois ainoastaan kirkkonummelaisilta!
 
Viimeksi muokattu:
Toisaalta jos oot helsingin tai turunsuunnilta ja käyt töissä siinä veikkolan liepeillä niin...

Samalla junalla pääsisi veikkolan asemalta näpsästi nuuksioon esimerkiksi. (pääse toki nuuksioon seuraavaltakin asemalta)

Se ei ole pois ainoastaan kirkkonummelaisilta!
Tunnin juna on kahden tunnin juna kun se pysähtyy Salossa Lohjalla Espoossa Kirkkonummella ym. Siksi se ei pysähdy missään niissä asemasta huolimatta. Kirkkonummi teki oikein.
 
Tunnin juna on kahden tunnin juna kun se pysähtyy Salossa Lohjalla Espoossa Kirkkonummella ym. Siksi se ei pysähdy missään niissä asemasta huolimatta. Kirkkonummi teki oikein.

Typerä koko rata on mutta jos se kuitenkin tehdään niin lisäasemat ovat vain hyvä juttu

Ja millä logiikalla oletat että Lohja, Salo tai vaikka Paimio osallistuvat kustannuksiin elleivät saa asemaa?

Hyvää hyvyyttään?
 
  • Tykkää
Reactions: Johnny Appleseed
Tunnin juna on kahden tunnin juna kun se pysähtyy Salossa Lohjalla Espoossa Kirkkonummella ym. Siksi se ei pysähdy missään niissä asemasta huolimatta. Kirkkonummi teki oikein.
Samaa rataa pitkin voi kulkea sekä "tunnin juna" että useammalla asemalla pysähtyvä lähijuna. Ei siellä "pääradallakaan" pikajuna Ouluun pysähtele samoin kuin R-juna.
Jotta liikenne sujuisi, kannattaisi rata rakentaa alunperin kaksiraiteiseksi.
 
Miksi Kirkkonummi jäi pois? Kuulin jotain, et Espoo ja Turku olis sanellu kaikki ehdot? Raha ei ollut ongelma?
"Kuulin jotain" ei ole kovin selventävä perustelu vaan jonkinlainen huhuyritys?

Kirkkonummi ajaa ruotsinkielisen Länsi-Uusimaan asiaa, rantaradan merkitys ja käyttö vähenenvät uuden radan myötä. Anders Adlercreutz (rkp, Kirkkonummi) ja Lulu Ranne (ps, Hämeenlinna) ovat tunnin junan pääjarruttajia hallituksessa. Toinen haluaa rantaradan liikenteen säilyvän ennallaan koska se palvelee ruotsinkielisiä rannikkokuntia, toinen rahoituksen suuntautuvan Hki-Tre-Oulu-akselille).
 

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä