Imetyksen jatkuminen? (vauva 8kk ja uusi raskaus juuri alkanut)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Änni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Änni

Vieras
Hei!
Olisikohan teillä täällä tietoa, tarvitseeko olla huolissaan esikoisen imetyksen jatkumisesta, kun olen nyt uudestaan raskaana? Esikoinen on pian 8kk, ja raskaus on juuri (tänä aamuna :D) todettu. Esikoinenhan alkaa jo parin kuukauden kuluttua totuttelemaan hapanmaitotuotteisiin ja 4kk kuluttua lehmänmaitoon, joten tuntuisi todella ankealta joutua sitä ennen tässä välissä totuttamaan häntä korvikkeeseen. Aivan vastasyntyneenä, noin 2kk ikään asti esikoinen sai silloin tällöin korviketta, mutta sen jälkeen teki totaalisen stopin ja korvikkeen maistattaminen aloitti aina aivan kamalat itkupotkuraivarit. Myös kiinteiden aloittaminen oli hankalaa, ja nyt kun se vihdoin on alkanut sujua, ei haluaisi jälleen uutta ruokailu/ruokintataistelua aloittaa. Esikoisemme on vähän herkän sorttinen monessakin suhteessa.

Itse olen monelta tutulta kuullut, että maidontuotanto on hiipunut melko piankin uuden raskauden alettua. Olisiko täällä muitakin kokemuksia? Tai vinkkejä kuinka voisin ylläpitää tätä maidontuotantoa vielä ainakin muutaman kuukauden? (Nyt imetän esikoista n. 4-6 kertaa päivällä [eli jokaisen kiinteän ateria yhteydessä] ja 1-2 kertaa öisin, eli yhteensä 5-8 kertaa vuorokaudessa.)

Kiitos kaikista vastauksista! Ensimmäistä kertaa tänne palstalle kirjoittelen. :)

Kyllä moni on koko raskauden imettänyt ja vielä tandemina vauvan kanssa. Joillakin maidon tulo hiipuu raskauden edetessä ja maidon maku saattaa muuttua niin, että lapsi itse päättää lopettaa imemisen, mutta hyvillä mielin voit oman ja lapsen halun mukaan jatkaa, niin kuin tähänkin asti :)

meillä lapsilla vuosi ja 3kk ikäeroa, eli esikoinen oli puoli vuotta kun uudestaan raskauduin. imetin esikoista kymmenkuiseksi kunnes hän itse vieroitti itsensä, varmaan maidon maku muuttui... minulle sanottiin neuvolassa että vain siinä tapauksessa jos on riskiraskaus, tarvitsee imetys lopettaa. joskus saatoin pientä supistelua tuntea mutta kesken ei raskaus mennyt...

Kiitos rohkaisuista! Mukava kuulla, että monilla imetys on jatkunutkin uuden raskauden alettua. Itsellä kun lähipiirissä sattui olemaan vain päinvastaisia kokemuksia. Peukut pystyyn, että meillä kävisi yhtä hyvin kuin teillä tähän kommentoineilla! :)

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä