Lokakuiset 2023

Mulle perusteltiin sitä sillä, että rv11 ei vielä saisi muka varmaa niskaturvotus tulosta luulisi jos näin on nii miksi se suositus edes on just rv11-13..
Musta tuntuu et mulla on raskausoireet reilusti hiipunut?? Toki etova olo on ollut tänäänkin kuten eilen mut ei kovinkaan pahasti. Eilen vielä panikoin siitäkin kun ilman päikkäreitä jaksoin valvoa 9 asti en tiiä alanko olemaan jo säälittävä. Mitään vatsa kipuja ei ole mitkä olisi "huolestuttavia" tai vuotoa.
Keskustelupalstoja selaan iha hullun lailla jotka antaa joko toivoa tai sit lisää pelkoa. Hitsi ku vaan tietäisi et on kaikki kunnossa.
Mä niin samaistun. Oon kanssa ihan hysteerisesti välillä kytännyt oireita. Jos jonain päivänä on vähemmän paha olo, niin heti pelkään että jotain on pielessä.
Oon myös ihan överi ahdistunut siitä np- ultrasta ja että ”narahdan” siinä, kun ikää jo 37. Toki tiedän että nelikymppisetkin saa useimmiten terveitä vauvoja, mut nää on näitä pelkoja. Aika raskastahan tää on ja mä koitan nyt välttää kaikkea googlettamista. 😅
 
  • Tykkää
Reactions: happypappy
@tiinainen aivan, niinhän se tosiaan on 12 viikkoa tuo 11+ 😅 kolmas raskaus ja en edelleenkään tajua miksi pitää asia ilmaista noin "hankalasti" 😂 tuosta tuli mieleen tuo tiistain neivolakin, kun th sanoi viikon 10 olevan paras aika sille verikokeelle niin piti taas pariin otteeseen kerrata että mitähän sillä tarkalleen meinaa 😄

Mulla oli aikaikkuna tuon np varaukseen 11+5-13+2 ja mieluummin itekin olisin varannut sen tuohon 12+jotain mut mul vaihtuu viikko aina keskiviikkoisin ja tuossa tuo pääsiäinen vähän sotkee. Plus että mies haluaa tuonne mukaan ja hänen työaikataulu ei natsannu että olisi menny tyyliin to jolloin olis se 12+1. Ja kun tosiaan haluan ennen tuota pääsiäistä käydä. Mut pitää nyt vielä kattoo tuota np aikaa itekin vielä, jos sais sen kuitenkin jotenkin sumplittua tuohon 12+1 päivälle

Mul ei tänään olekaan ollut huonoa oloa. Mun huonovointisuus sijoittuu ilmeisesti arkipäiviin kun sama juttu viime viikonlopun kanssa. Ei huonoa oloa mut viikolla oli.

Google on huono kaveri vaikka kyllä sitä itekin tulee kokeiltua vaikka mitä hakusanoja. Onneksi oon nyt saanut vähän hillittyä tuota Googleamista, mut ai että kun se silloin laulo kun vuosin alussa verta. Tavallaan se tieto rauhoittaa mut sit taas luo myös paniikkia.
 
  • Tykkää
Reactions: happypappy
@tiinainen aivan, niinhän se tosiaan on 12 viikkoa tuo 11+ kolmas raskaus ja en edelleenkään tajua miksi pitää asia ilmaista noin "hankalasti" tuosta tuli mieleen tuo tiistain neivolakin, kun th sanoi viikon 10 olevan paras aika sille verikokeelle niin piti taas pariin otteeseen kerrata että mitähän sillä tarkalleen meinaa

Mulla oli aikaikkuna tuon np varaukseen 11+5-13+2 ja mieluummin itekin olisin varannut sen tuohon 12+jotain mut mul vaihtuu viikko aina keskiviikkoisin ja tuossa tuo pääsiäinen vähän sotkee. Plus että mies haluaa tuonne mukaan ja hänen työaikataulu ei natsannu että olisi menny tyyliin to jolloin olis se 12+1. Ja kun tosiaan haluan ennen tuota pääsiäistä käydä. Mut pitää nyt vielä kattoo tuota np aikaa itekin vielä, jos sais sen kuitenkin jotenkin sumplittua tuohon 12+1 päivälle

Mul ei tänään olekaan ollut huonoa oloa. Mun huonovointisuus sijoittuu ilmeisesti arkipäiviin kun sama juttu viime viikonlopun kanssa. Ei huonoa oloa mut viikolla oli.

Google on huono kaveri vaikka kyllä sitä itekin tulee kokeiltua vaikka mitä hakusanoja. Onneksi oon nyt saanut vähän hillittyä tuota Googleamista, mut ai että kun se silloin laulo kun vuosin alussa verta. Tavallaan se tieto rauhoittaa mut sit taas luo myös paniikkia.
Joo toi on kyllä sekava systeemi 😂 Saa aina kaks kertaa miettiä! Eipä se nyt varmaan loppujen lopuksi päivän päälle ole, ehkä kiva lähteä reissuun sit rauhallisemmin mielin 😊 Ja joo sama mulla verenvuodon jälkeen, varmaan yksi vuorokausi meni googlatessa… Nyt oon onneks vähän rauhoittunut 😂
 
  • Tykkää
Reactions: Fiufau
Jep, sitä tuossa itekin pyörittelen vielä, että onko sillä kahdella päivällä millainen merkitys. Kun la kuitenkin voi vielä tuossa tarkentua suuntaan jos toiseen 😅 ja toisaalta eikai tuota 11+0 viikkoa annettaisi ultraan jos siinä ei niitä mittauksia pystyisi tekemään.

@Larup jopas on ehdoton tuo aikaväli, kun kuitenkin seulontaanhan pystyy tosiaan osallistua sen veritestin + ultran kanssa niin että Ultra on tuolloin 11+0 tuonne 13+6 viikolle. Mikä sairaanhoitopiiri sulla on? En siis mitenkään tarkoita tätä sitten pahalla 😅 Ihmettelen vain, että miten tuo on perusteltu seulontaan osallistumisen kannalta kun yleinen ohje on laajempi. Mua aina ihmetyttää muutenkin eri paikkojen käytännöt ym kun luulis tällaisissa asioissa kuitenkin asioiden ja aikataulujen menevän samalla kaavalla.

Ihmettelin esim. itellä ekan ja tokan raskauden eroja, että ekassa raskaudessa neuvolakäyntejä oli enemmän kuin tokassa. Ilmeisesti kun kaikki oli jo "tuttua" niin käyntejä ei muka niin monta tarvii 🙄 onneksi th aina kysyi toisen raskauden kohdalla että haluanko ylimääräisiä käyntejä 😄
 
Jep, sitä tuossa itekin pyörittelen vielä, että onko sillä kahdella päivällä millainen merkitys. Kun la kuitenkin voi vielä tuossa tarkentua suuntaan jos toiseen ja toisaalta eikai tuota 11+0 viikkoa annettaisi ultraan jos siinä ei niitä mittauksia pystyisi tekemään.

@Larup jopas on ehdoton tuo aikaväli, kun kuitenkin seulontaanhan pystyy tosiaan osallistua sen veritestin + ultran kanssa niin että Ultra on tuolloin 11+0 tuonne 13+6 viikolle. Mikä sairaanhoitopiiri sulla on? En siis mitenkään tarkoita tätä sitten pahalla Ihmettelen vain, että miten tuo on perusteltu seulontaan osallistumisen kannalta kun yleinen ohje on laajempi. Mua aina ihmetyttää muutenkin eri paikkojen käytännöt ym kun luulis tällaisissa asioissa kuitenkin asioiden ja aikataulujen menevän samalla kaavalla.

Ihmettelin esim. itellä ekan ja tokan raskauden eroja, että ekassa raskaudessa neuvolakäyntejä oli enemmän kuin tokassa. Ilmeisesti kun kaikki oli jo "tuttua" niin käyntejä ei muka niin monta tarvii onneksi th aina kysyi toisen raskauden kohdalla että haluanko ylimääräisiä käyntejä
Tämä minuakin ihmetyttää miten on eripaikoissa eroja! Esimerkiksi oli joskus joku uutinen, että sosteri järjestää alkuraskauden ultria rv 7-8 sitä haluaville. Ja esim meidän sairaanhoitopiiri ei ota ultraan vaikka verta vuotaisi norona ja kovat kivut. Käsketään odottamaan vaan sinne nt ultraan asti.
 
Moi! Oon jo pidemmän aikaa seuraillut keskustelua ja nyt päätin itsekin kirjoittaa. Jatkossa kiinnostaa osallistua myös suljettuun facebook-ryhmään, mut oottelen nt-ultraan, joka on tän kuun lopulla.

Mulla siis ensimmäinen lapsi tulossa, la 12.10. ja synnytyssairaala tays. Aikaisemmin ollut 1 keskenmeno, minkä vuoksi kestänyt jotenkin pidempään sulatella sitä, että oikeasti nyt (saattaa) olla vauva tulossa! Olossa sen kyllä huomaa joka päivä, väsyttää ja etoo, mutta oksentaa ei ole kuitenkaan tarvinut. Nyt menossa rv 10 ja etominen vähän alkanut helpottaa, siksi oonkin varmaan syönyt jatkuvasti koko viikonlopun ajan, kun vihdoin edes osa ruuista maistuu hyvältä!
 
Jep, sitä tuossa itekin pyörittelen vielä, että onko sillä kahdella päivällä millainen merkitys. Kun la kuitenkin voi vielä tuossa tarkentua suuntaan jos toiseen ja toisaalta eikai tuota 11+0 viikkoa annettaisi ultraan jos siinä ei niitä mittauksia pystyisi tekemään.

@Larup jopas on ehdoton tuo aikaväli, kun kuitenkin seulontaanhan pystyy tosiaan osallistua sen veritestin + ultran kanssa niin että Ultra on tuolloin 11+0 tuonne 13+6 viikolle. Mikä sairaanhoitopiiri sulla on? En siis mitenkään tarkoita tätä sitten pahalla Ihmettelen vain, että miten tuo on perusteltu seulontaan osallistumisen kannalta kun yleinen ohje on laajempi. Mua aina ihmetyttää muutenkin eri paikkojen käytännöt ym kun luulis tällaisissa asioissa kuitenkin asioiden ja aikataulujen menevän samalla kaavalla.

Ihmettelin esim. itellä ekan ja tokan raskauden eroja, että ekassa raskaudessa neuvolakäyntejä oli enemmän kuin tokassa. Ilmeisesti kun kaikki oli jo "tuttua" niin käyntejä ei muka niin monta tarvii onneksi th aina kysyi toisen raskauden kohdalla että haluanko ylimääräisiä käyntejä

Joo siis voi tuolla laajemmalla välillä osallistua, mutta suositus laadukkana nt mitan saamiseksi kai tuo 12+0-12+6. Muotoilin vähän hassusti, ei siis ole ehdoton että täytyy juuri tuolloin tehdä.
 
  • Tykkää
Reactions: Fiufau
Wau, kun pääsis varhaisultraan rutiinina. Itellä vähän sama kokemus tuon verenvuodon kanssa siinä km kohdalla, että et pääse tarkistaa tilannetta vaikka kuinka vuotaa. Ensin sanotaan, että voi olla normaalia ja uudelleen soiton kohdalla, että kuulostaa keskenmenolta. No shit sherlock 😅 kun itse tiesin jo heti ekoista metreistä asti et kaikki ei ole kohdallaan. Ohjeena "tee testi neljän viikon kuluttua ja jos plussa niin soittele sit niin katotaan siinä kohtaa tilanne uudestaan" 🙄

Onneks tästä raskaudesta pääsin tarkistuttaa tilanteen verenvuodon vuoksi. Toki tässä varmaan vaikutti osaltaan jo se että olin vuotanut melkein jo kaksi viikkoa enemmän ja vähemmän ja puhelimen päähän sattui sillä kertaa mukavia ihmisiä. Sinänsä jos en olisi tehny silloin testiä ihan tuulesta temmatun ajatuksen kanssa, niin saattaisin edelleen olla tietämätön raskaudesta. Olisin voinu kuitata tuon vuodon nimittäin vähän pitkittyneinä menkkoina kun ei ole mitenkään tavatonta itelle että tulee välivuotoja ja tiputtelua ennen kk.

@Larup aa, okei 👍 tuosta mä itekin oon lukenu että luotettavin tulos tulisi tuolla aikavälillä. Ja varmasti olis ihanne että kaikki kävis just tuolloin mut se kun riippuu niin paljon sairaanhoitopiiristä, ruuhkasta ja resursseista. Mikä sinänsä on sääli, että kaikki raskaana olevat ei saa välttämättä yhtä laadukasta hoitoa.

Tervetuloa @Piilea 😊 toivottavasti nyt kaikki menee hyvin loppuun saakka.

Itellä ei tahdo flunssa hellittää ja oon tästä päivästä ihan poikki 😵💫 Neuvolath laittoi viestiä viime viikon lopulla että soittelee mulle huomenna verenpaineista. Joudun seuraa niitä nyt tiiviisti kun on jo nyt vähän koholla. Molemmissa ainasemmissa on kohonnut loppua kohden ja välillä hetkellisesti oli tuosta nuoremmasta kedkivaiheillakin. Toki olin todella stressaavassa työssäkin. Nyt kuitenkin vaikuttaa että alapaine ei tahdo pysyä aisoissa, ja sukurasite on kova.
 
Täällä käyty eka neuvola ja siellä kaikki ihan ok. Vaikka enimmäkseenhän se on jutustelua ekalla käynnillä. Ei kuunneltu sydänääniä. Sain myös varattua ajan nt-ultraan ja se on 3.4. Tuntuu et ihan tuskaa odottaa sinne asti, kun niin jännittää et onko siellä kaikki hyvin. 🤦🏻‍♀️ Miten sitä vaan osaiskin ajatella, ettei nää jutut ole omissa käsissä ja murehtimalla ei voi mihinkään vaikuttaa, ainakaan positiivisesti.

Muuten ihan ok olo. Pahoinvointia on kyllä edelleen lähes aamusta iltaan, mutta kaipa sekin sit ajallaan helpottaa. 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Fiufau
Tänne on nyt 8. viikolla rantautunut aivan järkky turvotus ja välillä näytän siltä, mitä olin esikoisen raskauden puolen välin tietämillä 😅 Kohtalotovereita? Muuten itsellä edelleen aika oireetonta elo ja edelleen tulee unohdeltua raskaana olo 🙂

Koitin kans ekaa neuvolaa varatessa muistella kuunnellaanko vielä sykettä, mut taitaa olla liian aikaista vielä sille? Siis hankala löytää sikiön pienen koon takia. Tuntuu kyllä pitkältä ajalta ootella NT-ultraa, mut ei huvita kyllä uudelleen maksaa varhaisultrasta päälle 200€ 🥲
 
  • Tykkää
Reactions: Fiufau
Tänne on nyt 8. viikolla rantautunut aivan järkky turvotus ja välillä näytän siltä, mitä olin esikoisen raskauden puolen välin tietämillä Kohtalotovereita? Muuten itsellä edelleen aika oireetonta elo ja edelleen tulee unohdeltua raskaana olo

Koitin kans ekaa neuvolaa varatessa muistella kuunnellaanko vielä sykettä, mut taitaa olla liian aikaista vielä sille? Siis hankala löytää sikiön pienen koon takia. Tuntuu kyllä pitkältä ajalta ootella NT-ultraa, mut ei huvita kyllä uudelleen maksaa varhaisultrasta päälle 200€ 🥲
Joo täällä sama, iltaisin näytän siltä kuin olisin kuudennella kuulla ja aamulla ei mitään 😅 Pakko oli ostaa jo parit raskaushousut kun ei enää mitkään mee oikeen kiinni 😬

Meillä ei ainakaan vielä ekassa neuvolassa kuunneltu, vaikka oltiin silloin jo 10+4 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Mäyh
Täällä myös tullut tällä viikolla hirveä turvotus, ihan aamusta iltaan melkein. Tuntuu, että kaikki housut puristaa vaikka vakiovarustukseen kuuluu korkeavyötäröiset leggarit. Varmaan vaikuttaa osin se, kun suurin osa työpäivästä tulee istuttua. Yhdet mammacollarit odottaa kaapissa mut en niitä vielä kyllä kaiva käyttöön 😅 Onneksi mul on yhdet noshin joogapöksyt mitkä on ollut tämän viikon pelastus.

Mul on 4.4. Np Ultra ja tuntuu todella että huhtikuuhun on ikuisuus. Onneksi pääsee ylihuomenna kurkkaamaan tilannetta ❤ jännittää edelleen ihan hirveästi vaikka oon nyt osannut jo vähän rauhoittua ja yrittäny luottaa tähän.

Tänä aamuna kahvikin maistu ihan oudolle, vähän jopa pahalle ja jäi juomatta toinen kuppi. Ikinä aikaisemmin ei näin ole käyny, ei edes edellisissä raskauksissa 😄

Onko kellään muuten ongelmia hampaidenpesun kanssa? Mä en pysty kunnolla pesee etenkään takaa kun alkaa katkomaan ja oksurefleksi nostaa päätään. Hirveää yrittää pestä hampaita 😬
 
Täällä myös tullut tällä viikolla hirveä turvotus, ihan aamusta iltaan melkein. Tuntuu, että kaikki housut puristaa vaikka vakiovarustukseen kuuluu korkeavyötäröiset leggarit. Varmaan vaikuttaa osin se, kun suurin osa työpäivästä tulee istuttua. Yhdet mammacollarit odottaa kaapissa mut en niitä vielä kyllä kaiva käyttöön Onneksi mul on yhdet noshin joogapöksyt mitkä on ollut tämän viikon pelastus.

Mul on 4.4. Np Ultra ja tuntuu todella että huhtikuuhun on ikuisuus. Onneksi pääsee ylihuomenna kurkkaamaan tilannetta jännittää edelleen ihan hirveästi vaikka oon nyt osannut jo vähän rauhoittua ja yrittäny luottaa tähän.

Tänä aamuna kahvikin maistu ihan oudolle, vähän jopa pahalle ja jäi juomatta toinen kuppi. Ikinä aikaisemmin ei näin ole käyny, ei edes edellisissä raskauksissa

Onko kellään muuten ongelmia hampaidenpesun kanssa? Mä en pysty kunnolla pesee etenkään takaa kun alkaa katkomaan ja oksurefleksi nostaa päätään. Hirveää yrittää pestä hampaita
Täällä sama tuon hampaiden pesun kanssa, oksennus lentää 😂 kovin hyödyllistä hampaan pesua siis👍
Mulla tänää on flunssapäivä ja oon kotona. Jotenkin turhauttaa ku mitään niitä peruslääkkeitä millä oon flunssasta selvinnyt aiemmin ei voi nyt käyttää. Panadolia, joka tuntuu olevan yhtä tyhjän kanssa 😅 nenäkannusta ei vielä hyötyä oo ku ei tule sieraimesta läpi se suolavesi litku ku on niin tukossa.
 
Mä olen raskauden aikana flunssassa käyttäny nenäsumutetta. Sen vaikutus on paikallista siellä nenässä kuitenkin. Kysyin teratologisesta tästä ekan kohdalla ja sanoivat silloin, että on turvallista käyttää kunhan käyttää ohjeen mukaan. Tämä ohje toki 2018 mutta sillä oon menny. Ainoastaan sitä otrivin metholia ei suositella/saa käyttää.

Mä en pysty laittaa mitään nenäkannuja ja suolavesiä rööreihin kun tuntuu että hukun ja tukehdun.
 
  • Tykkää
Reactions: happypappy
Eilen ollut ultra ja perjantai paskin ikinä 😭 viikonloppu pilalla. Meille ei lokakuista tule. Ultrassa ei näkynyt pienen ihmisalun sykettä 💔 ei mitään liikettä, vaikka pitäisi jo olla. Tuomio keskeytynyt keskenmeno ja nyt odottelen alkuviikosta soittoa polilta. Jännittynein tuntein ultraan menin, mutta en silti osannut odottaa näin kamalaa uutista. Suru on suunnaton 😭 vaikka alku oli mitä oli ja oireet niin mitättömiä, en silti osannut odottaa tuomiota.

Kamalinta tästä tekee sen, että pieni vastasi täsmälleen viikkoja ja päiviä eli hyvinkin mahdollista, että pienen syke on pysähtynyt juuri samana päivänä, yöllä/aamulla ennen iltapäivän ultraa. Aivan kamalaa, nähdä se täydellinen pieni elottomana. Ultraajankin mukaan pieni oli hyvin kehittynyt, profiili kaunis ja symmetrinen. Täydellinen pieni. En tiedä, enteilikö aamun päänsärky ja migreeni tuota. Onneksi kuitenkin kävin tuolla ultrassa, sillä olisi ollut aivan kamalaa jos tämä olisi selvinnyt vasta siellä np:ssä.

Kuuluin siihen todella huonotuuristen joukkoon, missä at-ultrassa on todettu syke mutta keskenmeno tapahtuu kuitenkin.

Nyt haluan tän vain äkkiä pois alta. Hirveää pelkästään odotella jo tämä viikonloppu asian kanssa. En tiedä miten tästä eteenpäin, pidetäänkö taukoa yrittämisestä vai jääkö meidän lapsiluku kahteen. Takana kuitenkin km ja nyt heti perään tämä kkm.

Kunhan tästä olen selvinnyt henkisesti ja fyysisesti niin tulen päivittämään tilanteen toimenpiteiden jälkeen. Jos siitä olisi sitten joskus jotain apua jollekin toiselle, joka käy läpi samoja asioita.
 
Tämähän on ihan mahdoton tilanne . Voimia!Meillä
Kävi näin myös ja viikolla 14 selvisi, että vauva oli jo 2 viikkoa sitten menehtynyt. Lopullinen syy selvisi, hänellä oli turnerinsyndrooma ja näistä vauvoista vain harva syntyy elossa ja silloinkin heillä on pulmia
 
  • Surullinen
Reactions: Fiufau
Minulla perjantaina meinas pää levitä ihan totaalisesti ja varasin yksärille ultraan ajan asenteella makso mitä makso. (Asioita ku pyörittelee päässä ne paisuu ku pullataikina) luojan kiitos kaikki oli kunnossa ❤ ja käyntikin oli 200e halvempi kuin luulin 😅 kävin tämän jälkeen vielä niissä ekoissa verikokeissa sekä samalla niistä katotaan niitä jotain kromosomijuttuja nt ultraa ajatellen.


Voi fiufau😭😭 painajaismainen tilanne. Kamalasti voimia teille ❤❤ ihan itku tulee kun elää niin mukana teidän kanssa. ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Fiufau
Eilen ollut ultra ja perjantai paskin ikinä viikonloppu pilalla. Meille ei lokakuista tule. Ultrassa ei näkynyt pienen ihmisalun sykettä ei mitään liikettä, vaikka pitäisi jo olla. Tuomio keskeytynyt keskenmeno ja nyt odottelen alkuviikosta soittoa polilta. Jännittynein tuntein ultraan menin, mutta en silti osannut odottaa näin kamalaa uutista. Suru on suunnaton vaikka alku oli mitä oli ja oireet niin mitättömiä, en silti osannut odottaa tuomiota.

Kamalinta tästä tekee sen, että pieni vastasi täsmälleen viikkoja ja päiviä eli hyvinkin mahdollista, että pienen syke on pysähtynyt juuri samana päivänä, yöllä/aamulla ennen iltapäivän ultraa. Aivan kamalaa, nähdä se täydellinen pieni elottomana. Ultraajankin mukaan pieni oli hyvin kehittynyt, profiili kaunis ja symmetrinen. Täydellinen pieni. En tiedä, enteilikö aamun päänsärky ja migreeni tuota. Onneksi kuitenkin kävin tuolla ultrassa, sillä olisi ollut aivan kamalaa jos tämä olisi selvinnyt vasta siellä np:ssä.

Kuuluin siihen todella huonotuuristen joukkoon, missä at-ultrassa on todettu syke mutta keskenmeno tapahtuu kuitenkin.

Nyt haluan tän vain äkkiä pois alta. Hirveää pelkästään odotella jo tämä viikonloppu asian kanssa. En tiedä miten tästä eteenpäin, pidetäänkö taukoa yrittämisestä vai jääkö meidän lapsiluku kahteen. Takana kuitenkin km ja nyt heti perään tämä kkm.

Kunhan tästä olen selvinnyt henkisesti ja fyysisesti niin tulen päivittämään tilanteen toimenpiteiden jälkeen. Jos siitä olisi sitten joskus jotain apua jollekin toiselle, joka käy läpi samoja asioita.
Hirveästi voimia teille ❤ Kamalaa että syke vielä näkynyt ja kaikki hyvin ja sitten kuitenkin jotain menee pieleen 😔 Niin rankkoja juttuja. Toivottavasti kaikki menee hyvin tyhjennyksen kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Fiufau
Kiitos teille myötäelämisestä ❤ elämä koettelee nyt vähän turhan rankalla kädellä 😓 takki on aika tyhjä. Vaikka sanotaan, ettei itse ole asiaan voinut vaikuttaa niin kyllä sitä pakostakin miettii että onko mun pitkittynyt flunssa, verenpaineet tms voinut tehdä hallaa.. Kun mulla oli flunssa myös silloin viime vuoden lopulla olleen km aikana kun hedelmöittyminen on tapahtunut.

Tää olisi jotenkin helpompi kestää, jos viikot ei olis täsmännyt että kehitys olisi laahannu perässä mutta ei, täydellisesti vastasi viikkoja. Se tästä tekee kaikista sietämättömimmän. Ei voi käsittää, mikä just eilen on mennyt pieleen 😔

Tuossa jo pohdin, että jos me päädytään vielä yrittämään niin odotan tän kevään osalta että flunssakausi alkais olla ohi. Toki pakostakin tässä nyt aikaa tietty kuluu. Ja tässä välissä keskityn hoitamaan itseäni parempaan kuntoon sekä henkisesti että fyysisesti.
 
Eilen ollut ultra ja perjantai paskin ikinä viikonloppu pilalla. Meille ei lokakuista tule. Ultrassa ei näkynyt pienen ihmisalun sykettä ei mitään liikettä, vaikka pitäisi jo olla. Tuomio keskeytynyt keskenmeno ja nyt odottelen alkuviikosta soittoa polilta. Jännittynein tuntein ultraan menin, mutta en silti osannut odottaa näin kamalaa uutista. Suru on suunnaton vaikka alku oli mitä oli ja oireet niin mitättömiä, en silti osannut odottaa tuomiota.

Kamalinta tästä tekee sen, että pieni vastasi täsmälleen viikkoja ja päiviä eli hyvinkin mahdollista, että pienen syke on pysähtynyt juuri samana päivänä, yöllä/aamulla ennen iltapäivän ultraa. Aivan kamalaa, nähdä se täydellinen pieni elottomana. Ultraajankin mukaan pieni oli hyvin kehittynyt, profiili kaunis ja symmetrinen. Täydellinen pieni. En tiedä, enteilikö aamun päänsärky ja migreeni tuota. Onneksi kuitenkin kävin tuolla ultrassa, sillä olisi ollut aivan kamalaa jos tämä olisi selvinnyt vasta siellä np:ssä.

Kuuluin siihen todella huonotuuristen joukkoon, missä at-ultrassa on todettu syke mutta keskenmeno tapahtuu kuitenkin.

Nyt haluan tän vain äkkiä pois alta. Hirveää pelkästään odotella jo tämä viikonloppu asian kanssa. En tiedä miten tästä eteenpäin, pidetäänkö taukoa yrittämisestä vai jääkö meidän lapsiluku kahteen. Takana kuitenkin km ja nyt heti perään tämä kkm.

Kunhan tästä olen selvinnyt henkisesti ja fyysisesti niin tulen päivittämään tilanteen toimenpiteiden jälkeen. Jos siitä olisi sitten joskus jotain apua jollekin toiselle, joka käy läpi samoja asioita.
Kiitos teille myötäelämisestä elämä koettelee nyt vähän turhan rankalla kädellä takki on aika tyhjä. Vaikka sanotaan, ettei itse ole asiaan voinut vaikuttaa niin kyllä sitä pakostakin miettii että onko mun pitkittynyt flunssa, verenpaineet tms voinut tehdä hallaa.. Kun mulla oli flunssa myös silloin viime vuoden lopulla olleen km aikana kun hedelmöittyminen on tapahtunut.

Tää olisi jotenkin helpompi kestää, jos viikot ei olis täsmännyt että kehitys olisi laahannu perässä mutta ei, täydellisesti vastasi viikkoja. Se tästä tekee kaikista sietämättömimmän. Ei voi käsittää, mikä just eilen on mennyt pieleen

Tuossa jo pohdin, että jos me päädytään vielä yrittämään niin odotan tän kevään osalta että flunssakausi alkais olla ohi. Toki pakostakin tässä nyt aikaa tietty kuluu. Ja tässä välissä keskityn hoitamaan itseäni parempaan kuntoon sekä henkisesti että fyysisesti.
Olen niin pahoillani ja toivon kovasti voimaa sinne asian käsittelyyn. ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Fiufau
Noniin NT-ultrassa käyty ja meillä kaikki hyvin! 😍 Turvotusta ei juuri ollut ja vaikka kaveri oli aluksi vähän aamu-uninen niin kyllä hän sieltä sitten heräili pyörimään ja venyttelemään meidän iloksi. Nyt vaan laskettu aika taas aikaistui kahdella päivällä eli nyt saatiinkin 29.9, jään silti mielummin tänne lokakuisiin enkä vaihda tässä vaiheessa enää ryhmää jos teille sopii 😂

Suurin keskenmenoriski ohi ja nyt aion hetkeksi huokaista helpotuksesta ❤Nyt sinne FB-ryhmäänkin voisi liittyä 😊
 

Yhteistyössä