Lokakuiset 2020

Oon edellisissä raskauksissa syöny salmiakkia, muutaman salmiakkikarkin silloin tällöin enkä usko että siitä on ollut mitään haittaa. Nyt en oo syöny vielä ollenkaan, mutta se johtuu siitä, et oon yrittäny olla karkkilakossa n 4vkoa, koska mulla menee karkin syönti välillä ihan överiks.

Mikä tilanne sulla on @Karvakorvat vuodon suhteen?
Tänään ei oo vuotanu. Kävelylenkki aiheutti vihlontaa heti alamahalle
 
Spämmään nyt kunnolla tätä. Mutta, ootteko soittanu jo neuvolaan? Mietin että, soitan maanantaina, kun sillon on viikko plussasta. Minkälaisia oireita teillä muuten ollut tähän asti? Itellä kiristää mahaa ja tissejä, pissattaa usein, melkeen jatkuva nälän tunne, itkettää helposti, hmm mitähän muuta.. Kova väsymys iltasella on, ja uni tulee aikasin. Sillon ennen plussaa oli ihan niinku menkkakipuja, ja mietin että joo taas ne alkaa, mutta sitten ei alkanutkaan. Ihan epätodellinen olo vieläkin..
Mä soitin kans heti 4+1 neuvolaan, eikä siellä oltu hämmästyneitä miksi soitin näin pian. Enemmän pohdittiin rv, kun viimeiset menkat olleet joulukuussa.. Eka neuvola on 9.3, jolloin viikkoja mun laskujen mukaan on 7+1. Varasin myös varhaisultran ja se on päivä neuvolan jälkeen, toivotaan että siellä joku elävä olento on :)
 
Mä soitin kans heti 4+1 neuvolaan, eikä siellä oltu hämmästyneitä miksi soitin näin pian. Enemmän pohdittiin rv, kun viimeiset menkat olleet joulukuussa.. Eka neuvola on 9.3, jolloin viikkoja mun laskujen mukaan on 7+1. Varasin myös varhaisultran ja se on päivä neuvolan jälkeen, toivotaan että siellä joku elävä olento on
Mua kiinnostaa tuo varhaisultran hinta muualla suomessa ku täälä pohjosessa oli nii älykallis että vaikka kuinka sinne oisin halunnu niin en pysty päälle 250€ taikomaan mistään tähän hätään :(
 
Ja edelliseen lisätäkseni, oireita on tpisinaan
Mua kiinnostaa tuo varhaisultran hinta muualla suomessa ku täälä pohjosessa oli nii älykallis että vaikka kuinka sinne oisin halunnu niin en pysty päälle 250€ taikomaan mistään tähän hätään :(
Täällä Turun seudulla, itseasiassa meen Kaarinaan, ni sillä on hintaa 130e :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mietinpäs
Spämmään nyt kunnolla tätä. Mutta, ootteko soittanu jo neuvolaan? Mietin että, soitan maanantaina, kun sillon on viikko plussasta. Minkälaisia oireita teillä muuten ollut tähän asti? Itellä kiristää mahaa ja tissejä, pissattaa usein, melkeen jatkuva nälän tunne, itkettää helposti, hmm mitähän muuta.. Kova väsymys iltasella on, ja uni tulee aikasin. Sillon ennen plussaa oli ihan niinku menkkakipuja, ja mietin että joo taas ne alkaa, mutta sitten ei alkanutkaan. Ihan epätodellinen olo vieläkin..
Mä soitin viime viikolla, heti plussaamista seuraavana arkipäivänä, eli 4+2. Mun ei sanottu olevan ajoissa asian kanssa ja kertoi että ensimmäinen neuvolakäynti on rv7. Mulle kuitenkin meni viikolle rv8, koska oli parempi aika työpäivien suhteen silloin. Mun piti myös täyttää jonkun sovelluksen kautta sellanen kyselykaavake ensin. Käsittäisin että tuon neuvolakäynnin jälkeen on mulla lähete verikokeille ja ensimmäiseen ultraan. Vähän oon pohtinut tuota varhaisultraa, mut en sit kuitenkaan tiedä... @Pohdiskelija Itsekin asustan täällä Turun seudulla, joten ois mielenkiintoista kuulla, missä aiot Kaarinassa varhaisultrassa käydä?
 
Hei terveystalolla ainakin on kätilön tekemä varhaisultra olikohan 79€! Erona vaan että kätilö voi vaan kertoa mitä näkee, muttei voi ottaa kantaa mihinkään. Mutta itselle riittää mielenrauhaksi kun näen vaan onko raskausviikkoihin nähden oikean kokoinen asukki ja syke lääkärin tekemänä ultra taisi olla 115€ terveystalolla.
 
... ja itse olen yhdelle superläheiselle tyttöporukalle kertonut heti kun plussasin että sai porukalla tuulettaa ja mikäli menisi kesken niin kertoisin siitäkin heille. :) isovanhemmille kerrotaan varmaan alkuraskauden ultran jälkeen jos kaikki on kunnossa, ja niskapoimun jälkeen vasta muille.
 
Hei terveystalolla ainakin on kätilön tekemä varhaisultra olikohan 79€! Erona vaan että kätilö voi vaan kertoa mitä näkee, muttei voi ottaa kantaa mihinkään. Mutta itselle riittää mielenrauhaksi kun näen vaan onko raskausviikkoihin nähden oikean kokoinen asukki ja syke lääkärin tekemänä ultra taisi olla 115€ terveystalolla.
Rovaniemellä terveystalolla maksat ultran 116€, siihrn tulee päälle erikoislääkärin hinnaston mukainen vastaanottomaksu päälle 100€ ja siihen toimistomaksu, viimeviikolla soitin ja kysyin juuriki varhaisultran hintaa,kauhistelin hintaa ja varmistivat vielä soittamslla mulle takas että todellakin se hinta on suunnilleen sen 250€. Mehiläisellä myös yli 200€ ja muita täällä ei tainnut ollakkaan jotka tekis..
 
Rovaniemellä terveystalolla maksat ultran 116€, siihrn tulee päälle erikoislääkärin hinnaston mukainen vastaanottomaksu päälle 100€ ja siihen toimistomaksu, viimeviikolla soitin ja kysyin juuriki varhaisultran hintaa,kauhistelin hintaa ja varmistivat vielä soittamslla mulle takas että todellakin se hinta on suunnilleen sen 250€. Mehiläisellä myös yli 200€ ja muita täällä ei tainnut ollakkaan jotka tekis..
Aijaa, onpa kyllä harmi. Oulussa kävin viime raskaudessa varhaisultrassa lääkärillä terveystalolla niin sen reilun satasen kyllä maksoi, ihmettelin itsekkin miten oli niin halpa. Nyt mainostavat että kätilön ultraamana se 79€ niin minulle riittää tällä kertaa sekin
 
  • Tykkää
Reactions: Mietinpäs
Täällä saadaan toivon mukaan tänään varattua eka neuvola-aika. Yritin jo viime viikolla soittaa neuvolaan, mutta meillä on sellainen homma, että ei pääse soittamalla läpi vaan tulee takaisinsoitto. Perjantaina mulle yritettiin sitten soittaa takaisin ja olin juuri pahassa paikassa töissä, niin en päässyt vastaamaan. Jätin sitten uuden soittopyynnön ja ilmeisesti tänään soittelevat taas takaisin. Toivottavasti tällä kertaa pääsen vastaamaan ja pitää mennä jonnekin syrjään puhumaan, etteivät työkaverit saa tietää asiasta. On tää hankalaa kun pitää vielä salailla koko hommaa niin paljon :oops:

Viikonloppunakin näin kaveria, joka puhui ensi vuoden suunnitelmista, joihin jouduin vain hymistelemään, kun tiedän että mikäli itsellä on ensi vuonna vauva, niin nämä suunnitelmat eivät tulisi toteutumaan. Oon muutenkin tosi huono salailemaan asioita, niin en tiedä miten saan tämän pidettyä piilossa kaikilta vielä monta viikkoa.... Mieskin tajusi samantien että olen raskaana, kun olin menossa sitä viikko sitten kertomaan, vaikka ei ollut edes tiennyt että tein testin. Mua siis on helppo lukea kuin avointa kirjaa :unsure:
 
Mä en ole toistaiseksi vieläkään menossa varhaisultraan, vaikka täällä pääsisikin melko edullisesti. Pojalla parin päivän päästä neuvola niin ajattelin kysäistä sieltä ensin pääsisikö ultraan. Mulla siis pelkona että varhaisultrassa kaikki huvin ja meneekin kesken heti sen jälkeen ja luulen että kaikki hyvin. Mielummin olen tässä epävarmassa tilassa pidempään.
6+1 menossa, eikä vieläkään mitään oireita. Se tietysti luo lisää epävarmuutta tähän, tosin ei sitä jatkuvaa oksenteluakaan ikävä ole. Olisi edes tissit kipeät tai väsymystä.
Alle 2 viikkoa enää niin sitten saattaa jo dopplerillakin jotain kuulua jos menee samalla tavalla kuin edellisessä raskaudessa..
 
Siis vaikka itsekin aion käydä varhaisultrassa ja siellä olisi kaikki hyvin , niin en aio hiiskua asiasta mitään kun vasta aikaisintaan np-ultran jälkeen. En tiedä miksi jotenkin jännittää niin kovasti että menisi kesken, vaikka sille ei voi mitään ja niin voisi käydä myöhemmässä vaiheessa myös.. Välillä koitan ajatella et se on sitten luonnontapa jos menee kesken ja että olen vielä nuori yms. :D
 
Täällä tänäaamuna soitettu neuvolaan.
Jänskätti kyllä ihan hulluna soittaa, kun tosiaan ensimmäinen lapsi kyseessä niin ihan uus tilanne. Plussasta on nyt se viikko ja terkkari tuumasi että hyvissäajoin oon liikkeellä. Silti ei kyllä meinannut löytää ees aikaa mulle..
Vähän jäi vaan harmittamaan kun ei ees onnitellu, mutta en anna sen nyt pilata tätä fiilistä. Sain siinä samalla lääkärinajankin.
 
Pääseekö teillä muuten mies siihen neuvolan ensikäynnille mukaan? Itelle niinkin kiva aika kun keskellä päivää niin pitää varmaan pyytää vapaaksi se, onneks vuorotyö niin onnistuu niinkin.. Ja mieskin kyllä ehtisi pyytää vapaaksi/lähteä aiemmin töistä sillon.
 
Pääseekö teillä muuten mies siihen neuvolan ensikäynnille mukaan? Itelle niinkin kiva aika kun keskellä päivää niin pitää varmaan pyytää vapaaksi se, onneks vuorotyö niin onnistuu niinkin.. Ja mieskin kyllä ehtisi pyytää vapaaksi/lähteä aiemmin töistä sillon.
Mä varasin iltapäivän myöhimmän ajan just siksi, ettei tartte omiin töihin keksiä syitä miks joutuisin olee pois, ni mies pääsee sit myös kans siihen mukaan :)
 
Mä menen myös neuvolaan yksin. Mies tulee ultriin mukaan, jos pääsee töiden puolesta.
Aiemmin lapset ollut kotihoidossa niin mies joutunut ultrien ajan olemaan niiden kanssa, nyt kerrankin olisi mahdollista päästä mukaan. Juuri tänään totesi että haluaa olla mahdollisimman paljon mukana kaikissa jutuissa kun tuntee olon niin ulkopuoliseksi tässä projektissa.
Mies haluaisi varata sen varhaisultran, mutta menee kyllä aikataulut hankalaksi kun mä en tällä viikolla itse pääse, ja mies taas koko ensi viikon kertausharjoituksissa ja haluaisi edes siinä ultrassa olla mukana. Sitten alkaakin jo olemaan viikkoja jo melko paljon kasassa, että kannattaako enää käydä.
 
Pääseekö teillä muuten mies siihen neuvolan ensikäynnille mukaan? Itelle niinkin kiva aika kun keskellä päivää niin pitää varmaan pyytää vapaaksi se, onneks vuorotyö niin onnistuu niinkin.. Ja mieskin kyllä ehtisi pyytää vapaaksi/lähteä aiemmin töistä sillon.
Meillä minä otin iltapäiväajan sillein, että mieskin pääsee mukaan. Esikoinen kyseessä, niin mies mielellään osallistuu kaikkeen

Pitkästä aikaa tulin tänne palstalle kurkkimaan, pääasiassa facessa pyörinyt nyt! Minulle voisi päivittää myös lasketun, kun se nyt tiedossa. Torstaina menen vielä julkisen puolelta varhaisultraan, jossa toivottavasti syke näkyy. Silloin viikkoja 6+6.

pikkuhaave/22/16.10./esikoinen/PKKS
 
Pääseekö teillä muuten mies siihen neuvolan ensikäynnille mukaan? Itelle niinkin kiva aika kun keskellä päivää niin pitää varmaan pyytää vapaaksi se, onneks vuorotyö niin onnistuu niinkin.. Ja mieskin kyllä ehtisi pyytää vapaaksi/lähteä aiemmin töistä sillon.
Mä en ota miehen mukaan kun vasta sitten joskud isyyden tunnistukseen ja toivottavasti ultriin. Ne on kuitenkin vaan semmosta lörpötettylä ne käynnit :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978

Yhteistyössä