Ninnnini
Hei oletteko muut kerenneet kavuta puntarille? Olen itse hiukan huolissani, kun nälkä on jatkuvasti kova ja syön aamupuuron lisäksi kolme lämmintä ateriaa ja iltapalan mutta paino on silti tippunut 2kg..
Meille tää raskaus on niin iso ja uusi juttu, että aateltiin että mies tulee ilman muuta mukaan tähän ekalle neuvolakäynnillekin. Th:kin sanoi heti puhelimessa, että mies on totta kai tervetullut mukaan. Miehellä onneksi on todella joustava työ niin ei ole sen puoleenkaan ongelmaa!Pääseekö teillä muuten mies siihen neuvolan ensikäynnille mukaan? Itelle niinkin kiva aika kun keskellä päivää niin pitää varmaan pyytää vapaaksi se, onneks vuorotyö niin onnistuu niinkin.. Ja mieskin kyllä ehtisi pyytää vapaaksi/lähteä aiemmin töistä sillon.
Varasin just eilen ekan neuvolan ja just sillä ajatuksella, et mieskin pääsis mukaan. Maanantaisin heillä kuulemma pidemmät päivät, ni onneks sain sinnePääseekö teillä muuten mies siihen neuvolan ensikäynnille mukaan? Itelle niinkin kiva aika kun keskellä päivää niin pitää varmaan pyytää vapaaksi se, onneks vuorotyö niin onnistuu niinkin.. Ja mieskin kyllä ehtisi pyytää vapaaksi/lähteä aiemmin töistä sillon.
Minulla on käynyt samoin, painoa on tippunut lähes 2kg vaikka olen syönyt normaalisti! En ole edes oksennellut, vaikka pahoinvoiva olenkin ollut. Minulla on kyllä ylimääräistä edelleen, olen noin viitisen kiloa BMI:n puolesta ylipainon puolella, jonka takia ei niin haittaa vaikka ei mahdotonta painonnousua raskaudesta tulisikaan. Kuitenkaan ei tässä nyt tarkoitus ollut laihtua raskauden aikana mitenkään erityisesti, joten hieman huolettaa, mistä johtuu..Hei oletteko muut kerenneet kavuta puntarille? Olen itse hiukan huolissani, kun nälkä on jatkuvasti kova ja syön aamupuuron lisäksi kolme lämmintä ateriaa ja iltapalan mutta paino on silti tippunut 2kg..
Mä en vielä saanut lääkäriaikaaJospa mun mies pääsis mukaan kans siihen neuvolaan, kutenkin eka lapsi kyseessä. Saitteko muuten jo lääkäriajan? Minä sain heti siihen seuraavalle päivälle.
Mua kans itkettää helpommin, kaverin äiti kuoli ja otin sen töissä niin raskaasti että piti lähteä kesken päivän pois töistä kun vaan itkin.Onko muilla mielialanvaihteluita?
En kyllä muista että viime raskausaikana ois näin järkyttäviä ollut, menen tosi helposti tolaltani ja jos itku tulee niin sille ei sitten meinaa tulla loppua tuntuu etten millään saa hillittyä itteäni jos jostain hermostun, kyllä mies raukka on kovilla Onneksi lapsen kanssa sentään oon onnistunu hammasta puremaan!
Puntarilla en ole käynyt, mutta viime raskaudesta en kerennyt varmasti viimeisiä kiloja pudottaa, justiinsa vuoden kerkesi edellinen täyttää ja imetys loppui ihan juuri. Vaan toivotaan ettei nyt sitten tulisi niin paljon kiloja kun on pari jemmassa jo valmiiksi ja sitten tämän toisen vauva vuoden jälkeen urakalla kuntoon toisaalta olisi sekin ärsyttänyt jos just ois vaivalla saanu raskauskilot pois ja nyt alkais kerään uudestaan takaisin
Tuskin ne salaattijuustokuutiot kauhian pahasta on, riippui käsittääkseni siitä onko tehty pastoröidystä maidosta vai ei ja käsitin että suomessa suurin osa ois pastoröity..? kypsennettyä kalaaki saa syödä, hauki tais olla ainoa nounou Itse söin eilen sellasia löysiä paistettuja munia, sitte tajusin että ei varmaan sais noita salaattejakaan (esim. Punajuurisalaatti) syödä ku eikö ne ole majoneesipohjaisia ja majoneesissa on raakaa kanamunaa?? Eli melkeen mitään ei saisi syödä apua..Hei kanssasisaret! Ensimmäinen odotus kun on menossa niin oon ihan hysteerinen kaikesta. Eli söin eilen vähän rainbow salaattijuusto kuutiota ja vasta jälkikäteen rupesin miettimään että oiskohan sitä ees saanu syyä otin myös salaattibaarista salaatin jossa oli vähän jotain kalaa, muistaakseni ehkä ne oli kuitenkin jotain kuumennettuja.. Kiva panikoida kaikista tämmösistä jutuista
Joo yritin tossa selvittää heti että onko siinä mitä maitoa jne.. Kieltämättä aika paha kun tuntuu, että kaikki kiellettyäTuskin ne salaattijuustokuutiot kauhian pahasta on, riippui käsittääkseni siitä onko tehty pastoröidystä maidosta vai ei ja käsitin että suomessa suurin osa ois pastoröity..? kypsennettyä kalaaki saa syödä, hauki tais olla ainoa nounou Itse söin eilen sellasia löysiä paistettuja munia, sitte tajusin että ei varmaan sais noita salaattejakaan (esim. Punajuurisalaatti) syödä ku eikö ne ole majoneesipohjaisia ja majoneesissa on raakaa kanamunaa?? Eli melkeen mitään ei saisi syödä apua..