Lokakuiset 2020

Oho apua, huomenna ois 9+0 jos viime viikon ultraan on uskominen
Vauu! Täällä vasta 7+5, varhaisultraan en pääse :( täytyy jännätä ekaan kunnalliseen ultraan saakka.

Onkos muille tullu mielihaluja? Mie voisin syödä sitrushedelmiä?!?! Koko ajan :D

Ja tänään työillan aikana saanu laukkoa pissalla varmaan sen 10 kertaa..
 
Viimeksi muokattu:
Moikka.
Täällä tänään 7+0 ja eilen käyty kurkkaamassa että tyyppi on kyydissä ja sykkeet löytyi Toista lasta odotellaan, vähän yllätyksenä tämä, kun esikoinen sai alkunsa kevyillä hoidoilla useamman vuoden lapsettomuuden jälkeen. Esikoinen on nyt 3-vuotias.
Kuinka paljon fb-ryhmässä on nyt väkeä? Olisin kiinnostunut, jos säilyy suht pienenä osallistujamäärä
Pahoittelut teille kaikille joille osunut keskenmeno kohdalle
Fb ryhmässä on tällä hetkellä 25 henkeä, luultavasti pysyy kyllä suht pienenä. tervetuloa joukkoon sinne myös jos kiinnostaa
 
Täällä arvotaan kovasti varhaisultraa ja sitä että kannattaako se. Tänään olisi 7+0 ja oireet on: väsymys, rinnat kipeät ja vatsan nipistelyjä aina välillä... mietin että uskaltaako odottaa, sinne varsinaiseen ultraan asti vai onko pienet oireet merkki jostain vakavammasta

Olen muuten laittanut pariin otteeseen yksityisviestiä ylläpitäjälle tuosta fb-ryhmäasiasta nyt parin viikon sisällä ja mietin, että onkohan sinne pitkät jonot kun en ole saanut vastausta tai kutsua Onkohan noissa ollut aiemmin pitkät käsittelyajat?
 
Mut voi poistaa listalta.
Rv 7+3 Kkm, alkio vastasi rv 6+5, mutta ei sykettä. Perjantaille sain ajan tyhjennys lääkkeitä varten.
Harmi kuulla Mimmi92 :( voimia sinne!


Tämä asia itseäkin juuri pelottaa kun joutuu kunnallista ultraa odottaan että mitä jos sitä elää sinne tyyliin rv 12 asti uskossa että kaikki on hyvin ja sitten paljastuukin keskeytyneeksi keskenmenoksi.. kauhiatahan se ois missä vaiheessa vain kuulla ettei kaikki olekkaan ok. Tietääkö joku tuleeko tossa keskeytyneessä keskenmenossa jossain vaiheessa jotain oireita? Alkaako vuoto jossain vaiheessa kuitenkin? Ite en näistä tiedä mitään.
 
Harmi kuulla Mimmi92 voimia sinne!


Tämä asia itseäkin juuri pelottaa kun joutuu kunnallista ultraa odottaan että mitä jos sitä elää sinne tyyliin rv 12 asti uskossa että kaikki on hyvin ja sitten paljastuukin keskeytyneeksi keskenmenoksi.. kauhiatahan se ois missä vaiheessa vain kuulla ettei kaikki olekkaan ok. Tietääkö joku tuleeko tossa keskeytyneessä keskenmenossa jossain vaiheessa jotain oireita? Alkaako vuoto jossain vaiheessa kuitenkin? Ite en näistä tiedä mitään.
Mullahan ei ainakaan ole koko aikana ollut mitään oireita, ultraaja sanoi että todennäköisesti tällä on syke jossain vaiheessa ollut, eli olen iloinen että en käynyt aiemmin ultrassa. Muuten saattaisin luulla rv 12 ultraan saakka että kaikki hyvin jos vuoto ei alkaisi sitä ennen. Mulle sanottiin että viikon kaksi voin odotella nyt vuotoa ja sitten jos ei ala niin päivystykseen yhteys. Mutta en halua odotella. Mieluummin hoidan tämän mahdollisimman pian pois alta.
 
Mullahan ei ainakaan ole koko aikana ollut mitään oireita, ultraaja sanoi että todennäköisesti tällä on syke jossain vaiheessa ollut, eli olen iloinen että en käynyt aiemmin ultrassa. Muuten saattaisin luulla rv 12 ultraan saakka että kaikki hyvin jos vuoto ei alkaisi sitä ennen. Mulle sanottiin että viikon kaksi voin odotella nyt vuotoa ja sitten jos ei ala niin päivystykseen yhteys. Mutta en halua odotella. Mieluummin hoidan tämän mahdollisimman pian pois alta.
Joo ihan ymmärrettävää,itsekin haluaisin mahdollisimman nopeaa asian alta pois. Mutta vuoto kuitenkin jossain vaiheessa pitäisi alkaa luonnollisestikin.. tsemppiä ja jos yritätte vielä niin onnea yritykseen :)
 
@Mietinpäs sori kun tuun haaveilijoista huutelemaan mutta käyn välillä täälläkin kurkkimassa :love: kysyit keskeytyneestä keskenmenosta niin siinä ei välttämättä oo oireita eikä vuoto ala luonnollisesti kaikilla, siksi lääkkeet.
Olin viikolla 12 kun sain tietää että sikiö oli menehtynyt viikolla 7, tyhjennys lääkkeet sain.
 
  • Surullinen
Reactions: Mietinpäs
Harmi kuulla Mimmi92 voimia sinne!


Tämä asia itseäkin juuri pelottaa kun joutuu kunnallista ultraa odottaan että mitä jos sitä elää sinne tyyliin rv 12 asti uskossa että kaikki on hyvin ja sitten paljastuukin keskeytyneeksi keskenmenoksi.. kauhiatahan se ois missä vaiheessa vain kuulla ettei kaikki olekkaan ok. Tietääkö joku tuleeko tossa keskeytyneessä keskenmenossa jossain vaiheessa jotain oireita? Alkaako vuoto jossain vaiheessa kuitenkin? Ite en näistä tiedä mitään.
Mulla alkoi kkm siten että edellisenä yönä heräsin outoon vetävään kivuntunteeseen navan takana, aamulla ei kuitenkaan ollut mitään merkkejä mistään huolestuttavasta. Kunnes sitten iltapäivällä alkoi voimakas kipu, ja tunnin päästä siitä voimakas vuoto, jota kuitenkin kesti vain sen illan ja loppui kuin seinään. Menin vajaan viikon päästä ultraan, jossa sikiö näkyi vaan ei elonmerkkejä. Ja siitä sitten vielä viikon päästä kontrolliin (koska olo siinä ja siinä että olisiko sykkeen kuulunut näkyä vai ei) jossa tilanne oli sama ja sain lääkkeet. Niin ja tuossa raskaudessa oli ollut hienoista tiputtelua alusta asti, mutta sellaisesta en tämän perusteella vielä hätääntyisi, kun on ilmeisesti aikas yleistä.

Mutta oireita voi siis nähtävästi olla tai olla olematta. Olen kanssa miettinyt tuota että olisi kyllä rankempaa olla elänyt ilman mitään oireita, siinä käsityksessä että kaikki on hyvin.

Voimia Mimmi92, todella ikävä juttu!
 
@Mietinpäs sori kun tuun haaveilijoista huutelemaan mutta käyn välillä täälläkin kurkkimassa kysyit keskeytyneestä keskenmenosta niin siinä ei välttämättä oo oireita eikä vuoto ala luonnollisesti kaikilla, siksi lääkkeet.
Olin viikolla 12 kun sain tietää että sikiö oli menehtynyt viikolla 7, tyhjennys lääkkeet sain.
Kiitos vastauksista! Tosi pitkään pitää epätietoisuudessa elää kyllä :(
 
Jes, nyt pääsin jo varaamaan nt-ultraa viikolle 13. Otin ensimmäisen vapaana olevan ajan maaliskuun vikalle viikolle. Jännää :)

Oireina edelleen väsymys ja pieni ajoittainen paha olo, joka helpottaa kyllä heti kun syö jotain. Mulla onkin laukussa nykyään aina mukana pähkinäpussi niin pärjää Toi sitrushedelmähimo on muuten mullakin. Veriappelsiinit on best! Nyt siis 8+5
 
  • Tykkää
Reactions: Mietinpäs
Onko täällä odottajia, joilla tulisi kovia alavatsakipuja öisin?

mulla 4+6 nyt ja alkaen tämän viikon alusta herään keskimäärin joka toinen yön kovaan menkkatyyliseen alavatsakipuun. Kipu on kuitenkin niin voimakasta, että piehtaroin ja laitan lämpöpussin. Samaan aikaan tulee usein myös pissahätä ja kakkoshätä. Heräsin hetki sitten taas kovaan kipuun ja vessassa käydessä pari kertaa pyyhkiessä paperiin tuli kirkasta verta ehkä vajaan rusinan kokoinen läntti. Mulla oli pikkuhoususuoja ja nyt kun menin uudelleen vessaan, suojassa ihan pieni vaaleanpunainen läntti, mutta pyyhittäessä ei ollut mitään.

Onko jollain siis vastaavaa kokemusta? Vähän tämä mietityttää ja meinaan soittaa huomenna neuvolaan.:confused:

Kipukohtaukset kestävät n. 1-5 min
 
Onko täällä odottajia, joilla tulisi kovia alavatsakipuja öisin?

mulla 4+6 nyt ja alkaen tämän viikon alusta herään keskimäärin joka toinen yön kovaan menkkatyyliseen alavatsakipuun. Kipu on kuitenkin niin voimakasta, että piehtaroin ja laitan lämpöpussin. Samaan aikaan tulee usein myös pissahätä ja kakkoshätä. Heräsin hetki sitten taas kovaan kipuun ja vessassa käydessä pari kertaa pyyhkiessä paperiin tuli kirkasta verta ehkä vajaan rusinan kokoinen läntti. Mulla oli pikkuhoususuoja ja nyt kun menin uudelleen vessaan, suojassa ihan pieni vaaleanpunainen läntti, mutta pyyhittäessä ei ollut mitään.

Onko jollain siis vastaavaa kokemusta? Vähän tämä mietityttää ja meinaan soittaa huomenna neuvolaan.:confused:

Kipukohtaukset kestävät n. 1-5 min
Hei minulla oli tuota samaa oikeestaan koko ensimmäinen viikko plussaamisen jälkeen, kipu oli toisinaan niin voimakasta että istuin vessassa öisin ja nukuin pätkissä. Toisinaan välillä tuntuu edelleen, muttei yhtä kovia kipuja. Vuotoa minulla ei ole ollut. Itse nyt 6+4 ja tiistaina olen menossa varhaisultraan.. :)
 
Hei minulla oli tuota samaa oikeestaan koko ensimmäinen viikko plussaamisen jälkeen, kipu oli toisinaan niin voimakasta että istuin vessassa öisin ja nukuin pätkissä. Toisinaan välillä tuntuu edelleen, muttei yhtä kovia kipuja. Vuotoa minulla ei ole ollut. Itse nyt 6+4 ja tiistaina olen menossa varhaisultraan..
”Hyvä” kuulla, etten ole ainoa. Mullakin verta tuli tosi tosi vähän. Mulla alko eilen myös hiivamainen kutina ja tänään vuoto on ollut hieman kokkareista. Soitin neuvolaan ja käskivät varata ajan lääkärille.

Mistä ihmeestä voi johtua tuollaiset kivut nimenomaan öisin??:oops:
 
”Hyvä” kuulla, etten ole ainoa. Mullakin verta tuli tosi tosi vähän. Mulla alko eilen myös hiivamainen kutina ja tänään vuoto on ollut hieman kokkareista. Soitin neuvolaan ja käskivät varata ajan lääkärille.

Mistä ihmeestä voi johtua tuollaiset kivut nimenomaan öisin??:oops:
Kai se vaan on yksi "raskauden oire", ainakin monissa paikoissa lukee että yleinen oire on kuukautiskipu tyyppiset kivut, jotka voi toisinaan olla voimakkaitakin mutta on ohimeneviä :)
 
Onko täällä odottajia, joilla tulisi kovia alavatsakipuja öisin?

mulla 4+6 nyt ja alkaen tämän viikon alusta herään keskimäärin joka toinen yön kovaan menkkatyyliseen alavatsakipuun. Kipu on kuitenkin niin voimakasta, että piehtaroin ja laitan lämpöpussin. Samaan aikaan tulee usein myös pissahätä ja kakkoshätä. Heräsin hetki sitten taas kovaan kipuun ja vessassa käydessä pari kertaa pyyhkiessä paperiin tuli kirkasta verta ehkä vajaan rusinan kokoinen läntti. Mulla oli pikkuhoususuoja ja nyt kun menin uudelleen vessaan, suojassa ihan pieni vaaleanpunainen läntti, mutta pyyhittäessä ei ollut mitään.

Onko jollain siis vastaavaa kokemusta? Vähän tämä mietityttää ja meinaan soittaa huomenna neuvolaan.

Kipukohtaukset kestävät n. 1-5 min
Mulla tuli kans 4+jotain päivinä pari päivää ruskeaa vuotoa sekä yks yö lirahti kirkasta verta pönttöön kun kävin vessassa. Kaikki kuitenkin hyvin ja varhaisultrassa näkyi syke.
 
Mulla tuli kans 4+jotain päivinä pari päivää ruskeaa vuotoa sekä yks yö lirahti kirkasta verta pönttöön kun kävin vessassa. Kaikki kuitenkin hyvin ja varhaisultrassa näkyi syke.
Hieno juttu et kaikki kunnossa. Soitin neuvolan kehotuksesta lääkäriin ja jäi kyllä paska maku suuhun hoitajasta joka siis konsultoi lääkäriä ”voi kuule kun sinä olet niin alussa, että ei me voida tehdä vuodolle tai kivuille mitään, älä nyt huolestu. Hae apteekista hiivalääke.” Sit kysyin et onko tollanen yöllinen tosi kova kramppailu normaalia ni ”kaikki oireet voivat olla normaaleita” ööh... sit kysyin vuodosta ni siihen sama vastaus.

Lähinnä mietityttää ettei vaan ole kohdunulkoinen. Keskenmenollehan en voi mitään jos sellainen on tullakseen, mutta ku ei kauheasti naurata... vaikka en nyt sitä varsinaisesti epäile, mutta onhan siinäkin oireet moninaisia.
 
Tänään oli varhaisultra, syke löytyi ja oikean kokoinen tyyppikin sieltä :)

Maha alkaa olemaan jo aika selkeästi raskausvatsaksi tunnistettavissa, mistä olen vähän järkyttynyt! :D tätä palloa pitäisi nyt kuukauden verran vielä pystyä piilottelemaan. Aijemmin ajattelin sen olevan vain turvotusta, mutta ultraaja sanoi kohdun olevan reilusti ulospäin kallellaan ja kohdun olevan nyt jo aika iso, liekkö edellisestä raskaudesta niin vähän aikaa että paikat venyy tuttuihin muotoihin nopeampaa.. Ja maha kyllä onkin ihan pinkeä!
 

Yhteistyössä