Lokakuiset 2020

Heippa kaikille!
Voisin myös liittyä teidän seuraan, jos vielä mahtuu :)
Meillä päättyi edellinen raskaus marraskuussa keskeytyneeseen keskenmenoon ja lääkkeellinen tyhjennys tehtiin 14+0. Ennestään meillä on kolme lasta. Eli tämä tuleva olis neljäs. (tai no viides jos tuon kkm laskee mukaan). Ajatukset on aika sekavat ja pelottaa miten tässä raskaudessa käy. Oireita on ollu jos jonkinmoisia nyt, samanlaisia kun edellisraskaudessa ja erilaisia kun tyttöjä odottaessa.
 
  • Tykkää
Reactions: mincha
Hei kaikille! Liitytäänpä tännekin vertaistuen toivossa. Esikoista tässä odotellaan ja tänään on 5+0 ajankohtana. Kaikki uusi jännittää ja pelottaa!

Olen lukenut erilaisia keskustelupalstoja ja aika monilla tuntuu tässä raskauden vaiheessa olevan jo paljon raskausoireita. Itselläni ei ole väsymystä, eikä pahoinvointia. Vatsaa nipistelee silloin tällöin ja rinnat ovat turpeat, mutta eivät erityisen arat. On suhteellisen normaali olo, joten on jopa alkanut vähän hirvittää, että onko kaikki hyvin, kun olo on kuin ei olisi raskaana ollenkaan. Raskaustestejä tehty yhteensä 6 ja kaikki ne näyttävät positiivista, mutta kummalliselle tämä silti tuntuu. Kohtalontovereita oireettomuuden / vähäoireisuuden kanssa?

Entä, ymmärsinkö oikein että on olemassa joku FB-ryhmä mihin mahdollisesti pääsisi liittymään? Onko se sillä tavalla suljettu, että muut eivät näe että kuulut sinne? Lähinnä, kun en halua fb-kavereilleni vielä julkaista tilannettani näin varhaisessa vaiheessa...
 
@Mimisu Täällä myöskin aika oireettomana mennään, aluksi oli kovempia vatsakramppailu "kohtauksia", mutta nekin on vähentyneet. Muita oireita ei vielä ole, toki olen vasta 4+5 viikoilla. Tänään viimeksi tehty raskaustesti joka näytti 2-3 viikkoa raskaana, yhden olen säästänyt vielä minkä teen sitten parin viikon päästä ennen varhaisultraa.. :D
 
Voi kuinka monet huonot uutiset on tullut nyt muutaman päivän aikana, oon tosi pahoillani ja voimia!❤

Yritin tiistaina tulla lueskelemaan ja kommentoimaan mutta oli tämä uudistus, enkä edes löytänyt koko ryhmää niin pariin päivään en edes jaksanut yrittää uudestaan.

Mulla on väsymys ja pahoinvointi selkeesti lisääntynyt tällä viikolla ja eilen aamulla jo yökkäilin limaa. Pahoinvointi lisääntyy iltäpäivällä ja illalla, nytkin on koko ajan huono olo. Pitäs ehkä kohta alkaa kaivella mammafarkkuja säilytyksestä, nyt oon jättänyt napin ja osan vetskarista housuista auki ja virittelen kuminauhan napin ja napinläven kohdille. Ja paita siihen päälle tietenkin :D

Unimaa 7+3
 
Maanantaina 6+0 ensimmäinen kunnon pahoinvointi ja ykähän siinä lensi. Tiistaiaamuna sama homma. Eilen koko päivän etova olo, mutta pysy sisällä ja tänään ihan järkyttävän paha olo, oikeen vello aaltoina, mutta pysy sisällä. Jes.

Katsoin muistiinpanoista, että esikoisen aikana pahoinvointi alkoi 6+2 eli aika samoissa mennään. Mutta on kyllä niin paha olla välillä et huhhuh. En jaksa paljoakaan touhuta esikoisen kanssa ja siitä tietysti aika huono fiilis :(

Vajaa 2 viikkoa ekaan neuvolaan:eek: Odotan vaan sitä, että pääsee varaamaan ultran niin tietää mihin asti pitää taas seuraavaksi odottaa.

Tänään siis 6+3
 
Hei kaikille! Liitytäänpä tännekin vertaistuen toivossa. Esikoista tässä odotellaan ja tänään on 5+0 ajankohtana. Kaikki uusi jännittää ja pelottaa!

Olen lukenut erilaisia keskustelupalstoja ja aika monilla tuntuu tässä raskauden vaiheessa olevan jo paljon raskausoireita. Itselläni ei ole väsymystä, eikä pahoinvointia. Vatsaa nipistelee silloin tällöin ja rinnat ovat turpeat, mutta eivät erityisen arat. On suhteellisen normaali olo, joten on jopa alkanut vähän hirvittää, että onko kaikki hyvin, kun olo on kuin ei olisi raskaana ollenkaan. Raskaustestejä tehty yhteensä 6 ja kaikki ne näyttävät positiivista, mutta kummalliselle tämä silti tuntuu. Kohtalontovereita oireettomuuden / vähäoireisuuden kanssa?

Entä, ymmärsinkö oikein että on olemassa joku FB-ryhmä mihin mahdollisesti pääsisi liittymään? Onko se sillä tavalla suljettu, että muut eivät näe että kuulut sinne? Lähinnä, kun en halua fb-kavereilleni vielä julkaista tilannettani näin varhaisessa vaiheessa...
Eipä itselläkään mitään väsymystä kummempaa, rinnat myös arat ja turpeat. Eilen hieman huonoa oloa mut eipä oikeastaan muuta, tänään 6+0.

Varhaisultraan oisin kovin halunnut mutta täällä se oli niin kallista lystiä että ei auta kuin odottaa se ensimmäinen kunnallinen ultra.

Työterveyslääkärin kanssa tänään keskustelin ja helpotti kun sanoi että voi koska vain kirjoittaa sellaisen lapun ettei tarvitse enää yövuoroja tehdä :)

Toivon niin että pieni pysyy matkassa <3
 
Viimeksi muokattu:
Milloin olette meinanneet kertoa läheisille/ystäville raskaudesta? Tai jos olette kertoneet jo, niin millä viikoilla kerroitte? :) itse kovasti haluaisin jo kertoa, mutta tuntuu että haluan odottaa ainakin varhaisultraan ellen jopa ekaan yleiseen ultraan saakka :D
 
Hei kaikille! Liitytäänpä tännekin vertaistuen toivossa. Esikoista tässä odotellaan ja tänään on 5+0 ajankohtana. Kaikki uusi jännittää ja pelottaa!

Olen lukenut erilaisia keskustelupalstoja ja aika monilla tuntuu tässä raskauden vaiheessa olevan jo paljon raskausoireita. Itselläni ei ole väsymystä, eikä pahoinvointia. Vatsaa nipistelee silloin tällöin ja rinnat ovat turpeat, mutta eivät erityisen arat. On suhteellisen normaali olo, joten on jopa alkanut vähän hirvittää, että onko kaikki hyvin, kun olo on kuin ei olisi raskaana ollenkaan. Raskaustestejä tehty yhteensä 6 ja kaikki ne näyttävät positiivista, mutta kummalliselle tämä silti tuntuu. Kohtalontovereita oireettomuuden / vähäoireisuuden kanssa?

Entä, ymmärsinkö oikein että on olemassa joku FB-ryhmä mihin mahdollisesti pääsisi liittymään? Onko se sillä tavalla suljettu, että muut eivät näe että kuulut sinne? Lähinnä, kun en halua fb-kavereilleni vielä julkaista tilannettani näin varhaisessa vaiheessa...
Joo! On salainen ryhmä, ei löydy haulla, eikä näy kenellekään.
Minulle yksitysviestillä sähköpostiosoite jolla olet rekisteröitynyt fb, niin laitan sinne kutsun :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mimisu
Pahoittelut keskenmenon kokeneille :(

Tänne ei mitään ihmeellistä, rv 5+5 menossa ja edelleen oireetonta.
Mun tilaamat äitiysvaatteet tuli ja olihan nuo farkut ihan todella mukavia jalassa. Liian isoja vaan vielä mahapussin kohdalta. Dopplerinkin kokeilin että toimii, mutta alan vasta lähempänä 8 viikkoa alkaa etsimään sykettä.
Huomenna olisi ne häät, eli katsotaan jäänkö juomattomuudesta kiinni.
Raskaudesta ei ole tarkoitus ennen np ultraa kertoa kellekään, mieluummin kävisin vielä rakenneultrankin, mutta tuskin nyt neljättä odottaessa maha niin pitkään pysyy piilossa. Jos täällä edes mitään elossa olevaa on...
Viimeisen ovistestinkin tein pois, eikä jäänyt kuin kirkuvan punainen testiviiva tikkuun :D
 
Heippa!

Minäkin voisin liittyä joukkoon! Omien laskujen mukaan nyt on 5+1 ja laskettu aika 25.10

Toinen lapsi olisi tulossa jos kaikki menee hyvin. Esikoinen täytti juuri vuoden eli aika pieni ikäero tulossa. Ajateltiin miehen kanssa että parempi nyt samoilla univeloilla tehdä toinenki ennenkuin liian hyvälle kerkee tottua :LOL:

Tiesin olevani raskaana ennenkuin edes tein testin tutuista oireista; väsymystä, jäätävää nälkää, finnejä ja turvotusta, mielialanheittelyitä unohtamatta :D

Viime raskaudessa ei pahoinvointi ellotusta kummemmaksi yltynyt, jännä nähdä miten nyt käy. Ainakin mielialan heittely on ollut voimakkaampaa kuin viimeksi! Tällä hetkellä turvottaa myös ihan kunnolla, kuin pidemmälläkin ois raskaana ja olo on sen vuoksi aika hirveä :ROFLMAO: onneksi viikot menee nopeaa ja josko kohta turvotuskin rauhoittuisi ja oikea raskausmaha tulisi esiin.

Minuakin face ryhmä kiinnostaisi kunhan olen alkuraskauden ultrassa käynyt!

Paljon ollut näköjään huonoja uutisiakin täällä, pahoittelut heille :cry:
 
Milloin olette meinanneet kertoa läheisille/ystäville raskaudesta? Tai jos olette kertoneet jo, niin millä viikoilla kerroitte? itse kovasti haluaisin jo kertoa, mutta tuntuu että haluan odottaa ainakin varhaisultraan ellen jopa ekaan yleiseen ultraan saakka
Parhaalle ystävälle kerroin heti testin tehtyäni, ja toisellekin lapselliselle ystövälle hyvin pian, hän toimii vapaahtoisena doulana noin niinkuin muutenkin ja osaa rauhoitella minua kun panikoin :D äidille kerroin viime maanantaina kun tuputti kiinalaisessa sushia :D pomolle oli pakko kertoa kun suunnitteli listoja jo huhtikuun puoliväliin ja haluan jättää yöt pois.
 
Tervetuloa plussanneille! Ja pahoittelut kesken menneille

Mua väsyttää, ja jos ruokaa ei tuu tasaisesti niin tulee paha olo. Muuta oireilua nyt vielä ei oikein ole, viikkoja on 7+jotain.

Me ollaan kerrottu melkein kaikille lähimmille sukulaisille rv4 lähtien, lapset eivät osaa pitää suutaan kuitenkaan kiinni
 
Täällä rv 5+5 suunnilleen ja toinen lapsi tulossa.
Nukun juuri kotona. Sain flunssan (yskää ja nuhaa) ja pientä lämpöä. Mittailen, ettei nouse lähemmäksi 38, otan sitten panadolia. Nyt pysynyt 37,4 koko päivän.
Huono olo. Jos ei olisi raskautta, ottaisin lääkettä ja menisin töihin, mutta nyt en uskalla. En ole myöskään kertonut raskaudesta vielä töissä, koetan pitää asian omanani raskausviikoille 13. Pyysin päivän sairauslomaa flunssan vuoksi.
Oletteko muut olleet terveitä? Onko joku muu joutunut jäämään kotiin flunssan tai pahoinvoinnin vuoksi?
 
  • Tykkää
Reactions: mincha
Täällä rv 5+5 suunnilleen ja toinen lapsi tulossa.
Nukun juuri kotona. Sain flunssan (yskää ja nuhaa) ja pientä lämpöä. Mittailen, ettei nouse lähemmäksi 38, otan sitten panadolia. Nyt pysynyt 37,4 koko päivän.
Huono olo. Jos ei olisi raskautta, ottaisin lääkettä ja menisin töihin, mutta nyt en uskalla. En ole myöskään kertonut raskaudesta vielä töissä, koetan pitää asian omanani raskausviikoille 13. Pyysin päivän sairauslomaa flunssan vuoksi.
Oletteko muut olleet terveitä? Onko joku muu joutunut jäämään kotiin flunssan tai pahoinvoinnin vuoksi?
Plussauksen jälkeen mä olin kuumeisen oloinen melkei pari viikkoa, mut ei onneks flunssaa iskenyt. Migreeni iski sit rv 6 paikkeilla, ja sit otin panadolia. Toivottavasti sulla flunssa helpottaa.

Kekkasin uuden helpotuksen pahaan oloon, kivennäisvesi! Ah mun uus rakkaus, voisin juoda sitä jatkuvasti
 
Moikka!
Täältäkin liittyisi yksi plussannut vielä viime hetkillä lokakuisiin mukaan eli la 31.10 ☺ Testi tehty tänään tosi kovien vatsakramppien ja selkäkivun vuoksi. Ja onnea myös kaikille muille plussanneille ja pahoittelut kesken menneille. Itselläkin yksi km viime kesänä takana ja nyt varovaisen toiveikas, jos nyt kyytiläinen pysyisi mukana
 
Moi kaikki! Liityn mukaan porukkaan. Eli yritettiin heinäkuusta lähtien, ja nyt alkuviikosta plussasin. Ihan epätodellinen olo. Oon kyllä melkeen joka päivä tehny testin että näkee viivan tummuvan. Tänään tuli melkeen leffaviivat jo isommin ei oo mitään oireita ollu, mitä nyt väsyttää, nälkä, kiristää tissejä ja mahaa. Nyt pukkas flunssan kyllä
27. Lokakuuta Kuumeilija23 1. Lapsi
 
Moikka!
Täältäkin liittyisi yksi plussannut vielä viime hetkillä lokakuisiin mukaan eli la 31.10 Testi tehty tänään tosi kovien vatsakramppien ja selkäkivun vuoksi. Ja onnea myös kaikille muille plussanneille ja pahoittelut kesken menneille. Itselläkin yksi km viime kesänä takana ja nyt varovaisen toiveikas, jos nyt kyytiläinen pysyisi mukana
eli 31 lokakuuta, Julia, 1.lapsi
 
Milloin olette meinanneet kertoa läheisille/ystäville raskaudesta? Tai jos olette kertoneet jo, niin millä viikoilla kerroitte? itse kovasti haluaisin jo kertoa, mutta tuntuu että haluan odottaa ainakin varhaisultraan ellen jopa ekaan yleiseen ultraan saakka
Me ei olla vielä kerrottu kenellekään. Menossa toki vasta 5+6 ja ollaan tiedetty nyt melkein kaksi viikkoa.

Puhuttiin miehen kanssa että viikon päästä varhaisultran jälkeen. Mut saas nähdä kun tässä näkee kavereita ennen sitäkin. Ja kun nämä kaverit tietävät meidän tilanteen ja kysyvät aina lapsettomuushoitojen kuulumisia ja tilanteestamme. Lisäksi vähän jännittää kun yks kaveri tulee yökylään, et tuleeko tilanne mikä jo kertoo että olen raskaana :ROFLMAO:
 
Pahoittelut tänne kaikille huonoja uutisia saaneille ❤

Täällä oireina tissikipu ja tuntemukset vatsassa aina välillä. Selkäkivut on hellittänyt ja samoin nälkä. Vatsa on jäätävän turvoksissa, kohta ei mene ulkoiluhousut päälle:ROFLMAO:

rv 5+6
 
Milloin olette meinanneet kertoa läheisille/ystäville raskaudesta? Tai jos olette kertoneet jo, niin millä viikoilla kerroitte? itse kovasti haluaisin jo kertoa, mutta tuntuu että haluan odottaa ainakin varhaisultraan ellen jopa ekaan yleiseen ultraan saakka
Muutamalle ystävälle oon nyt kertonut mutta he tiesivät kyllä yrittämisestäkin. Muutoin sit vasta nt-ultran jälkeen, ainakin näin ois tarkoitus.
@Lilia2020 mulla on nyt ollut myös flunssaa ja pari päivää jouduin sen takia olemaan pois töistä. Parempi levätä vaan eikä turhaa yrittää rehkiä. Toivottavasti pahoinvointikaan ei menis niin pahaksi, ettei voisi töihin mennä. Siellä yleensä muuta ajateltavaa niin huono olokin unohtuu hetkittäin.

@mincha mulla myös vissyvesi päivien pelastus! Välillä sekotan sitä myös johonkin mehuun.

Tervetuloa uusille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lilia2020
@Pohdiskelija Itse plussasin viikko sitten (rv4) ja tiedon positiivisesta testistä sai ainoastaan yksi ystävä. Tuleville isovanhemmille, lähisuvulle ja kavereille kerrotaan vasta ensimmäisen ultran jälkeen, eli kun ensimmäinen kolmannes on takanapäin. Itsellä suunnitelmissa tehdä jonkinlainen yllätys asiasta omille vanhemmilleni, mutta ideat on vielä vähän auki.

Joku myös kyseli oireista... Itselläni oli vielä viikolla selkeää närästystä ja ilmavaivoja, mutta ovat jo loppuneet. Toisinaan tulee aalloittain etovaa oloa, mutta se on mielestäni hyvin lievää ja se menee nopeasti ohi. Pissalla ravaan hieman useammin kuin normaalisti ja nännit ovat huomattavasti herkemmät kosketukselle kuin aiemmin. Muuten en oikein ole huomannut mitään. Mielestäni siis hyvin lievät oireet.
 

Yhteistyössä