LOKAKUISET 18

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja no nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hellepäivältä hetkiseksi koneelle. Miten niin koukussa?

Mulla paprut piti viedä pomon ja palkkatoimiston kautta, koska saan 3 kk:n palkan ja siihen piti saada pomon allekirjoitus ja sitten palkkatoimisto lähettää laseklmat tilinumerot ym. suoraan. Nyt taas ulos!

Heips!
Kiva kirjotella pitkästä aikaa ja istuskella koneella. Täällä Järvenpäässä tuo kuumuus on niin tukahuttavan polttavaa, ettei huvita kovin kauaa ulkona käristyä. Pyörryttää! Tänään kävin Hgissä ja sielä on jo paljo viileämpi meren takia.

Mies on viettämässä saunailtaa kavereittensa kans ja mulla on supertylsää. Kävin äsken ekaa kertaa ajamassa autoa ihan yksinäni. Ai hurjaa, ai hurjaa..
Ehkä voisin käyä pulahtamassa tuossa Tuusulajärvessä, ku on lyhyen kävelymatkan päässä. Saisin kulutettua taas vähä aikaa..

piti vaan tulla teille hihkumaan että tilattiin miehen kanssa vaunut perjantaina, maksetaan huomenna ja niiden pitäis olla perillä viikon sisällä... saatiin samaan hintaan itikkaverkko, sadesuoja ja pyörä suojat ja takuu alkaa lasketusta ajasta...

Nyt on reissu heitetty. Käytiin moikkamassa joulupukkia napapiiirillä, törsäämässä Haaparannassa ja kattomassa elukoita Ranualla. Pojan mielestä kaikki koiraa isommat oli possuja :)

Auton mittariin tuli 1200 km ja se vähän tuntui eilen illalla jaloissa....nyt on olo jo ok.

Craviz: otan osaa työkaverin johdosta: tuttu tunne. En haluu pelotella mut toivottavasti saat oman homman takas kun meet äitiyslomalta takasin töihin....tommosillä tyypeillä on taipumus päästä vaikka mihin...

Pojalle nous pikku lämpöö viime yönä ja ei mennyt tänään hoitoon...nyt mä mietin miten onnistun pitämään sen koko päivän sisällä :/

Nessu 23+6

Orvokki: Tuo esitarkastajien valinta kuulostaa tosi upealta. Ihanaa, että olet siinä vaiheessa. Mä tässä jo suunnittelen apurahan hakemista äippälomalta paluun jälkeen, että saisin tän kirjan kasaan, vähän heikosti menee sen suhteen. Ohjaaja häipyi lomalle, eikä ole yhtään kerinnyt auttamaan mua koko keväänä näiden perhanan sekavien tulosten kanssa, ehkä juuri siksi. Saapi nähdä saanko lähetettyä kaikki julkaisut julkaistavaksi ennen lapsen syntymää, se olisi tarkoitus.

Muttei ton nyt niin hätä ole. Mua masensi tänä aamuna nämä vasemman etusäären suonikohjut, en voi kestää. Sitä tää ihana kesä tietää, kun ei tukisukkiakaan ole tullut pidettyä. Tulihan nitä silti viimeksikin, vaikka uskollisesti pidinkin. Se laserhoito alkaa kuulostaa aina vaan entistää houkuttelevammalta.

Mutta takana on niin ihana viikonloppu, että olo kestää pienet masenuksetkin. Nyt itseä niskasta kiinni ja töihin!

Mukavaa viikkoa kaikille!
Täällä alkaa huomenna rv 24.
Lotta

Neuvolakuulumisia...
- Verenpaine edelleen laskussa, 90/50
- Hemoglobiini vähän noussut, 110:stä 113:sta, rautakuuri jatkuu, neuvolan loma-aikana täytyy käydä erikseen labrassa kontrollissa, ettei pääse tippumaan alle sadan.
- leukkareita virtsassa runsaasti, kuten koko raskauden ajan, tulehduslääkkeet laskevat ne viikon ajaksi ja saman tien alkaa oireet aina uudelleen, tylsää! Nyt mietitään, mitä asialle tehdään, kun hiivaläääkkeet, eikä muut tulehduslääkkeet auta....
- paino oli lisääntynyt vain pari sataa grammaa, mutta ihan hyvä kun viimeksi tulikin enemmän
- sf-mitta 24
- sikiö kova liikkumaan (älytön potkija) ja sydänäänet ok (eli jotain positiivistakin =).
- raskaustodistus, jotta pääsee hakemaan äippäavustuksia

Viime yönä en jostain syystä saanut nukuttua. 4,5 tuntia sain kai kuitenkin nukuttua pätkissä... Nyt oon töissä ihan tööt! No, kun jaksaisi vielä muutaman tunnin, sitten pitäisikin lähteä perhevalmennukseen. Mikä tuntuu taas niin niin turhalta....

Maha tuntuu (ja näyttää) täyteen pumpatulta rantapallolta. Eilen illalla iski kauhea isouskriisi. Ja pelko siitä minkälaiseksi valaaksi sitä vielä kerkeää muuttumaan... Vois kai alkaa jo harjoittelemaan sitä ankkavaappumista. =)

Viime viikolla sain vaunutkin, huusin huutonetistä emmaljungan classic vaunut. Tuntuivat ihan hyviltä. Nämä olivatkin ihka ensimmäinen hankinta tulevalle vauvalle. =)

Nanna 25+0

Nuo mahafiilikset menee täälläkin ihan laidasta laitaan. Onneksi näin viikonloppuna pari niin isoa mahaa, että tämä oma tuntuu Nannan kuvailuja lainaten lähinnä täyteen puhalletulta rantapallolta, ei vielä jauhosäkiltä.

Täällä myös rantapallo! Itsestä aika sopivan kokoinen vielä, mutta jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin kohta ei mahdu ovista kunnolla sisään :). Kommentoinnit vähän harmittaa, kun itse tykkään pukeutua sellaisiin tyköistuviin mammavaatteisiin, joissa maha kyllä näkyy, sillä en tykkää niistä kaavuista. Yksi kaveri sitten kommentoi aika ikävällä äänensävyllä, että ai, oot pukeutunut noin, että oikein näkyy selvästi... Tää kuuluu taas siihen kategoriaan, että joko vatsa on liian pieni tai liian iso tai ettei osaa edes pukeutua oikein muiden mielestä - joten jätetään omaan arvoonsa. Sitä vaan on herkkä kaikkeen ulkonäköön liittyvään kommentointiin, kun tosiaan palloa muistuttaa. Mutta silti, en suostu pukemaan telttaa päälle.

Lotta, ei tää vielä oo mitenkään varmaa, saanko tätä läpyskää esitarkastukseen. Olo on juuri nyt jotenkin tosi väsynyt, olen aivan loman tarpeessa, eikä yhtään kiinnostaisi tehdä mitään tutkimukseen liittyvää. Joten suunnitelma kesäopiskelusta saattaa vähän ontua. No, yritän nyt saada edes jonkinmoisen version aikaiseksi ennen lokakuuta. Ja eihän sitä tiedä, jos vaikka sattuisi syntymään tämä kaveri etuajassa, joten liian tiukalle vedetty aikataulutus voi kyllä pyllähtää pahan kerran. Mutta jos ei jäisi sitten enää kovin paljon tekemättä, niin se olisi aika mainiota. Hoh, kävisköhän jäätelöllä?

Mites sulle Orvokki onkin sattunut ympärillesi noita vaatetuskommentoijia. Minulla on vartalonmyötäiset vaatteet kaiken aikaa, eikä kukaan ole sanonut mitään. Kaavussa näyttäisin ihan omituiselta, pikku myy tulisi ekana mieleen. Olen ajatellut, että nykyään vatsan näkyminen on ihan sallittua. Tai voin olla trendeissä jäljessä, joskos tää mahavillitys olisi menossa ohitse ja kaavut nousemassa kunniaansa. Toivottavasti ei kumminkaan, tai samapa tuo, olen toivottatavastikin viimeistä kertaa raskaana. Tuo yksi työkaveri tuntuu olevan suorastaan kateellinen mun vatsasta - ei mulla vaan ollut noin iso silloin - mutta häntä taitaakin vauvakuume vähän vaivata.

Huh, nää sivut on menneet nyt kyllä ihan mahdottomiksi. Jouduin muokkaamaan nimimerkkiänikin, eli sama orvokki olen, mutta numerot vaan perässä. Toivottavasti vielä parantelevat sivuja!!

Täällä helteessä hikoiltu ja vielä töissä... mutta kohta lomalle! Pariin päivään vauvan liikkeitä ei kunnolla tuntunut ja ajattelin sen johtuvan tästä helteestä. Sitten eilen taivuin keittön alalaatikosta ottamaan jotakin ja samalla muljahti niin, että kiljaisin. Vauva heitti sellaisen voltin mahassa, että tuntui! Ja sen jälkeen potkimista on taas riittänyt. Eli oli sitten vissiin vaan selkä masuun päin, joten en tuntenut kunnolla potkuja. Nyt menossa muuten energinen vaihe, joku pesänrakennusvietti vissiin pukkaa. On laitettu miehen kanssa vaatehuonetta ja työhuonetta kuntoon ja esikoiselle hommattiin ison pojan sänky, joten pinnis odottaa nyt vauvaa :).

Hakusessa on täälläkin näiden sivujen käyttö. Rekisteröityessäni jouduin laittamaan vielä tähden perään, sama vanha Lotta täällä kuitenkin.

Koskahan se pesänrakennusvietti iskee mulle, toivottavasti edes syksyllä. Tai no, kyllähän esikoisen jäljiltä on niin paljon kaikenlaista, että kyllä uusi vauva niilläkin pärjäisi. Jonkun keinuvan tuolin olen päättänyt hommata, varmaan menee riipputuolilinjalle.

Mahamyllerrykset vaihtelee täällä kanssa kovastikin. Välillä tuntuu pyörivän koko ajan ja joskus voi päiväkin mennä aika hiljaa. Asennosta varmaankin sitten johtuu. Täydensin juuri vaatevarastoani parilla ihanalla pitkällä trikoopaidalla, ihan kaupan normaalihyllystä löytyi. Nyt kun saan tuon valkoisen puvillahameen vielä väsättyä, alkaa kesägarderobi olemaan kunnossa. Ihanaa, kun on sopivia vaatteitakin.

Lomaa odottelen minäkin. Periaatteessa alkaisi ensi viikolla, mutta joudun tulemaan töihin vielä hoitelemaan asioita. Onneksi olin varmuuden vuoksi laittanut esikoisen olevan vielä tarhassa ensi viikolla.

jo oli aikakin että saatiin rekisteröityjen keskustelupalsta tänne elleihin. siellä oli aina joukossa niitä pellejä jotka laukoivat ties mitä p***aa jonkun nimimerkin taakaa ja seuraavaks kommentoimassa taas jollain muulla nimimerkillä. no nyt ei ainakaan kukaan pääse käyttämään mun nimimerkkiä.

täällä kaikki ok. kesälomaa 3 viikko menossa tosin yhtä hullun mllyä ollut koko ajan. ekaks anoppi kylässä 2 viikoa ja sitten miehen kaveri perheineen. oli häät ja juhlat ja kaikkea muutakin. tänään vietiin vieraat lentokentälle ja on aika levähtää 2 paivää ennen juhannusta. olemme menossa siskoni perheen kanssa mökkeilemään pori-rauma suunnalle. ehkäpä mennään festareitakin katsomeen mereltäpäin. Eilen kävimme korkeasaaressa ja oli ihan mukava reissu. piti mennä siihen 4 d ultraan, mutta peruin senkin. totesimme että sille 140 eurolle on muutakin käyttöä. vauva on rakenneultran mukaan kunnossa ja jos ei ole niin sille en mitään mahda. sukupuoleksi sanottiin että poika tulis ja jos ei tule niin eipä haittaa sekään. meillä jätkä onnäillä kuumilla ilmoilla ollut vähän laiskempi liikkumaan. selvä rytmi hänellä tuntuu jo olevan. aamulla liikkuu ekan kerran siinä 8-9 aikaan. iltapäivällä 14 aikaan toinen treeni ja illalla sitten nukkumaan mennessä taas liikusklee kovasti. välissä tuntuu aina kyljen kääntämisiä jne. mutta noi ajat on selvästi aktiivisimmat. ruokailu kanssa aina herättää äijän.

turvotusta havaittavissa jaloissa ja sormissa mutta ei mitenkään haitaksi asti. nyt on jotenkin niin läski olo. vaa'alla en ole käynyt neuvolan jälkeen enkä mene ennen seuraavaa. jotenkin kun on tottunut ns treenattuun vartaloon niin on kamala olo kun ei pääseliikkumaan entiseen tapaan ja kroppa on turvoksissa ja löysä. no se on ihan normaalia ja pääasia tietysti on että vauvalla on kaikki hyvin.:-) kyllä ne kilot sitten lähtee taas talvella. jotain positiivista myös löytyy omasta kropasta. finnien kukinta on hellittänyt!!!

oikein hyviä vointeja kaikille!

joku oli vieny munkin nimen joten laiton perään 77

rv 25+0 uusi viikko kuinka ihanaa vauva liikku välillä niin että sattuu ja maha heiluu...ihanaa ja on kuuma mutta en valita..tähän kun on kerrankin päästy :)...kunpa kaikki menis hyvin.kaikille ihanaa kesää ja juhannusta..huomenna olis 1vuosi kihlajaispäivä..ostin ukolle korun ja kakku hakea valmiina...

Ompas sekavan olonen tää ellit nyt.... Nessu täällä kirjottelee, joku vei munkin nimimerkin joten olen nyt -Nessu-.

Tänä aamuna oli äitipoli. A:n painoarvio 662g ja B:n 615g, keskiarvo yleensä kuulemma 700g. Maha ja kohtu ovat kuulemma viikkoihin nähden ihan liian pieniä mutta niinhän se oli esikoiseltakin että en sen kummemmin ala stressata asiasta.... Kohdunsuu oli kiinni. Sovittiin samalla myös että vauvat syntyy sektiolla, päivä sovitaan myöhemmin. Seuraava käynti on sitten 1.8.

moikka taas... on ollut koneen siirron kanssa ongelmia enkä siksi ole pässyt nettiin vähään aikaan, mutta nyt on valloitettu leikki pikkuveljen kone vähäksi aikaa :)

minullakin on vatsan koko ollut nyt mielessä, ja ihmisiltä sadellut hyviä ja huonojakin kommentteja, mutta kuljetaan me vaan vatsa pystyssä ylpeinä siitä ja niin tiukoissa vaatteissa kun vain halutaan. onneksi on saanut olla kotona näiden helteiden aikaan, niin on saanut kulkea pelkästään näissä uusissa bikineissä, joissa tuntuu kokoa riittävän ainakin kun vertaa aikaisempaan... 75b:stä 80c:hen... tuntuu hirmuiselta varsinkin kun nämä ovat kaiken lisäksi vielä vähän piukat...

joku jutteli arpi harmituksesta tuttu tunne. vatsa on kyllä kaunis mutta yläreidet punaisilla viiruilla, rintoihinkin alkanut vähän tulla mutta pysyneet onneksi vaaleina ja piilossa...

Anna24: filuun m100 evolution, harmaat... maksoivat kotiin kuljetuksella 440 euroa, pikkupingviinistä...

harmitti alkuun näin suuret muutokset sivulla mutta kyllä tähän kai tottuu, toivottavasti ei vaan vähennä meidän keskustelujen aktiivisuutta...
muuten kuuluu hyvää ja on ollut ihana huomata vatsan poukkoilu uloskin päin jo todella hyvin :) tuntuu että ympärillä elävät ihmisetkin ovat alkaneet jo käsittä että meille on tulossa tämä pikkuinen.

hyviä hellepäiviä kaikille,
hilti ja uotinen rv23

Kokeilenpa, onnistuuko vastaamaan rekisteröitymättä, kun en nyt ehdi perehtyä.
Hyvää hellepäivää vaan kaikille!

Craviz: Ihmettelit tuota työnantajan kuviota kela-papereissa. Jos työnantaja maksaa sen ekan 3kk palkan (niin kuin usein toimessa/ vakituisessa työsuhteessa oleville), niin kelahakemus ja -todistus menee ensin työnantajan/palkkatoimiston kautta ja he toimittaa sen sitten kelaan ja ilmoittaa, mistä eteenpäin kela maksaa äitiyspäivärahaa.

Täällä ei voinnissa ihmeitä. Vauva on ollut suht rauhallinen ja potkiskelee harvakseltaan tuonne ihan alas eli asentoa lienee muuttanut tämäkin pikkuinen. Masu rupeaa nyt vasta selvemmin näkymään, mutta koska paino on alkuraskaudessa pudonnut aika lailla, niin vielä ei tarvi äippävaatteita katsella. Mutta eiköhän sekin aika vielä tule. Kävin jo ostamassa kaksiin vanhoihin housuihin resoria etumukseen. Tulis jokunen viileämpi sadepäivä, niin viitsis ruveta ompelupuuhiin.

Viikkoja täällä nyt 22+2. Kuulostaa jo ihan lupaavalta, vaikka nyt kun ei tuo masu vielä haittaa, niin olen aina vähän kade teille pikkuisen edempänä oleville esim. Akiramin 25 viikolle (; Ne joilla on lapsia ennästään toppuuttelevat aina, että kyllä sitä vielä kerkiää tuskastua sekä mahaan, että liikkeisiin, vaikka nyt kaipailen enemmän molempia (;

Äitiyspolilla on myös käyty tänään ja lisäksi siellä sokeripolilla. Pienten painot olivat A 800 g ja B 670 g eli ei ihan Beetun kanssa 800 g:aan ylletty. Kasvanut kuitenkin kivasti oman käyränsä mukaisesti. Molemmat nyt vaihteeksi perätilassa. Siellä ne tuijottivat toisiaan nyrkit heiluen.
Ja raskausdiabetesdiagnoosi tuli sitten kuitenkin. Arvot patologisen korkealla kuului lääkäri sanelevan. Nyt kokeillaan ensiksi pitkävaikutteisella iltainsuliinilla. Päiväarvot heittelivät niin pahasti, ettei niistä oikein saanut tolkkua. Lääkäri kysyikin, kuinka epäsäännöllisesti syön. Ja ohjeita: ei paljon hedelmiä, ei NIIN paljon maitoa, ei tuoremehua muuta kuin hypoglykemian hoitoon, ei maustettua jugurttia jne. Mitähän sitä söisi.

Niin ja supistusten takia sairaslomaa vuosilomaan saakka. Nyt tämän ja ensi viikon saikulla, sitten lomaa 2 viikkoa. Seuraava kontrolli jo 6.7.

Nimimerkin aktivointi ei onnistunut. Oli linkkinä hirveä kirjain-numeroyhdistelmä ?

Terv.Äiskä 24+5

Niin muuten minulle tuli äitiyspäivärahapäätös tänään. Ei ollut 60 päivän tuplapidennystä. Onkohan pielessä ? Täytyy soittaa huomenna Kelalle. Maanantaina tuli päätös pakkauksista ja 140 euron "bonusrahasta".
Pakkaukset tulevat varmaan ensi viikolla.

No jopas ollaan uudistuttu, kestää hieman totutella tähän systeemiin..

Nyt ymmärrän tämän työnantajan osuuden kelapapereiden yms. kanssa..
No minuahan se ei koske niin oli ihan uus juttu...

JUhannus..mts suunnitelmia teillä kaikilla onkaan?
Me lähdemme pohjanmaalle Kalajoen tykö mökille saareen miehen sukulaisten kanssa..hirvittää vaan se 5h ajomatka :( toivottavasti edes sataa, huomenna olisi tarkoitus mennä.

Jalat turvottaa tällä ilmalla ja työ on kävelemistä..KUUMA, HIKI..HAPPI LOPPUU...nyt tämä alkaa tämä kesän odotuksen ihanuus..:O
Katsotaan kauanko pysyn täällä hengissä..vaatteet ahdistaa päällä..

Vauva voi ilmeisesti hyvin, liikkuu, potkii ja elää ihan niin kuin ennenkin.
Muistuttelee olemassaolostaan kyllä..

Craviz 25+2..(hui kun on jo paljon..)

Huh hellettä, tytär just lähti kauppaan ja itse olen nyt ollut kohta kaksi viikkoa neljän seinän sisällä. Välillä olen yrittänyt lukea sanomalehteä tuossa pihakeinussa, mutta aika nopeasti tulee liian kuuma! Odottelen innolla ensi tiistain lääkärireissua, ehkä sitten saan luvan jo tehdä muutakin kuin makoilla?
Juhannukseksi tulee ilmeisesti pikkuveli avovaimoineen yökylään. Kiva, että edes jotakin ohjelmaa tästä handikapista huolimatta. Tytär viettää ekaa kertaa paljon puhuttua Suomen Juhannusta, ikävä kyllä hänelle ei ole mitään ihmeempää ohjelmaa tiedossa. Aika köyhäksi taitaapi jäädä tämä Jussi. Täytynee ottaa kaikki ilo irti hyvästä seurasta ja grilliruoasta! ;)
Masussa on muuten ollut aikamoista melskettä varsinkin ilta 11 jälkeen. Reipas poika tuntuisi olevan :) Hyvää Juhannusta kaikille lokakuun mammoille! ariel 22+2

Minullakin on potkut selvästi vähenneet näin kuumalla. Liikkeitä tuntuu, mutta ei niin paljoa, eikä niin kovia.

Vaunuja om katseltu, mutta ei olla ostettu.

Mitäs mieltä olette Oran vaunuista?

Terveisin: Anna 21+6

Anna 24: minä tilasin Oran tuplarattaat suoraan tehtaanmyymälästä. Ihan hyvältä nuo vaikuttaa, mukaan tuli jopa pyöränpumppu jota emmaljungissa sai metsästää ympäri kaupunkia.....