löytyykös vielä n.20kg:n pudotus kavereita??

Aloituspaino 94,5 kg
Paino nyt 89,9 kg
Pudotus viikossa -800 g
Pudotus yhteensä -4,6 kg

Näytti jo viikolla, että enempi pudotusta tulisi, mutta eipä tullut paljoa liikuttua parina viimepäivänä, niin vähemmäksi jäi. Mutta siis eka välitavoite, pieni semmoinen, siis saavutettu!!! :D
 
Heippa!

Täällä "löllöilee" 4kk ikäisen tyttöpienokaisen tuore, onnellinen äiti.
Kun lähdin odottamaan painoa oli eka neuvolakäynnillä 82kg. yhteensä kiloja tuli 23kg ja tämän hetkinen paino on 92kg !! =(
Tiputettavaa siis on. Ihanne olis ehkä tuo 70kg, kun en mikään tikkulaiha haluakaan olla. pituutta löytyy 168cm.
Pianza, sulla on lähes samanikäinen vaavi ku mulla. imetätkö? Mietin vaan tuota nutrilett kuuria, et sitä ei varmaan imettäes parane syödä, vai?

Mä meinaan täys imettää 6kk asti, elikkä tässä pitäis hiljokseltaa mennä vielä 2kk, kuitenkin niin loppu näihin kiloihin et haluan ruveta jo kovin tekemään jotain. Neuvolassa puhuessani asiasta kovin täti kielteli ettei ole mitään kiirettä aloittaa, imetys on tärkein! ja tottahan se on !

Maanantaina siis aloittelin ja hienosti on ilman herkkuja mennyt. Mun ongelmani on napostelu, herkut. Jos pakkases esim on jäätellöpuikkoja mulle ei riitä yks, vaan saatan syödän niitä kolme kerran niitä kaapista löytyy ;) Toinen heikkouteni on ruokamäärät. Syön todella isoja määriä kerralla siis ihan ruokaa nimenomaan. Nyt oonki yrittänyt täyttää mahaa juomalla ainaki sen puolilitraa vettä ruokailua ennen (täyttää vatsalaukkua) ja muutenkin täyttää lautasta salaatilla ja vihanneksilla. Kuulemma ajan kanssa vatsalaukku pienenee eikä sinne sit enää niin paljoa mahu...

Nyt siis tarvisin teistä tsempparii, ja tuo perjantain punnitus sopii. Maanantaisin punnitaan aina siskon kans =)

Kertokaa vinkkejä mitä tehdä ku vielä imettää ja kuinka hillitysti sitä pitäis nyt sit ottaa?

Kiitos kaikille jo etukäteen =)
 
Hei vaan Angel08 ja kiva kun tulit mukaan!! =) Höh,mie äsken pitkän tekstin tekaisin ja se katosi jonnekin bittiavaruuteen... :/ Mutta siis tiivistellen asiani... :whistle:
Mun mielestäni imettäessäkin voi painoa pudottaa, mutta toki se vaatii jotakin ja mielestäni se on sitä, että noudattaa ruokailuissa tuota oikeaoppista lautasmallia ja noudattaa sitä... Siis täytä puolet lautasesta salaatilla ja kasviksilla, neljännes perunaa/pastaa/riisiä ja se toinen neljännes kanaa/kalaa/lihaa. Huolehdi riittävästä kalsiuminsaannista, eli maitotuotteita riittävästi, jo siksikin, että niillä on painoon positiivinen vaikutus...Yleensä ;) (kun ei vaan jäätelöä syö tms..)

Mun mielestäni tuo kunnon aamupala auttaa jo pitkälle painonpudotuksessa :p , eli aamulla puuroa vaikkapa kera sokerittoman mehukeiton (mun lempparia on tuo Valion boysenmarjakeitto :p )
Itselläni on myös ollut tuota isojen ruokamäärien syömista, mutta kun aloitin keventelyn, niin meillä oikeesti asuu kani =) ;) Syön salaattia myös ennen keittoruokaa ja kas, annoskoko on pienempi, kun salaatin jälkeen ei enää niin kovin jaksa keittoa...Ja tuo veden juonti on tosissaan hyvä keino täyttää vatsaa ja toimii ;) Imettäessähän on muutenkin tarpeen juoda enemmän.
Ja kyllä se oikeesti pitää paikkansa, että se vatsalaukku pienenee kun annoskoot pienenee (samoinhan se suureneekin...) Aikaa menee, mutta se tosissaan pienenee :whistle:

Mutta siis en tosin itse imetä, mutta olen kyllä sitä mieltä, että syömällä oikea oppisesti tuon ruokaympyrän mukaan, riittää ravinteita myöskin rintamaidon rakennusaineiksi =) Mie itse onnistuin lihomaan takaisin ne laitokselle jääneet kiloni, kun söin kahden edestä, niinkuin raskausaikanakin... :ashamed:

Kovasti tsemppiä sullekin ja kaikille muillekin!!

 
Pitäisiköhän minunki sukeltaa tänne mukaan =) :wave: :wave:
Oon tässä nyt laihistellut kesäkuun alusta asti ihan ookoo...kovin vaan hitaalle tahti tuntuu, mutta jospa ne pysyiskin sitten poissa ;)
2 ensimmäisen lapsen jälkeen laihdutin Painonvartijoiden ohjeilla n. 15kg pois 2 kuukaudessa...nyt 2 seuraavan lapsen myötä kiloja on taas liikaa |O Viimeisimmästä synnytyksestä on aikaa 6kk ja raskauskiloja jäljellä vielä 10 (reilut 20 tuli yhteensä ). Yhteensä pudotettavaa olis 20-25kg, en imetä tms...olen 158cm...tässä nyt jotain aluksi =)

Aloituspaino 79,3
Paino nyt 75,4 (laitan viime maanantaisen painon, mulla maanantaisin punnari päivä)
Pudotus viikossa
Pudotus yhteensä 3,9kg

Tsemppiä kaikille :wave:
 
Hetipä päivittelen tätä, kun maanantai aamusin oon tähänki asti itteni punninnu (onko teillä joku yhteinen punnituspäivä??)...

Aloituspaino 79,3kg
Paino nyt 74,7kg
Pudotus viikossa -700g
Pudotus yhteensä -4,6kg

Jahve =)
 
Onnittelut Tuulenpesälle ensimmäisen pienen välitavoitteen johdosta :flower: Perässä yritetään tulla =)
Ja tervetuloa mukaan angel08 ja Jahvetti :wave:

Meitsi palasi sitten vanhoihin tapoihin :ashamed: :ashamed: Meillä oli viikonloppuna kaukaisia vieraita ja tuli sitten syöty sitä sun tätä ja kaikkea kamalat määrät |O |O Nyt on sitten kamal morkkis ja tuntuu, ettei tälläkään kerta tästä laihduttamisesta tulee mitään..... Näin ne minun laihikset aina menevät: viikko-pari hyvää kuria, sitten tulee repsahdus ja sitten menee taas kuukausi, ennen kun saan itseni niskasta kiinni |O :kieh: :kieh:
 
uusille: tervetuloa mukaan!

onnittelut tuulenpesälle ekan pienen välitavoitteen saavuttamisesta.

viikonloppu meni mönkään. tuli syötyä huonosti. nyt onneks alkaa koulu ja kerhot joten päästään arkirytmiin.

 
Aloituspaino 84kg
Paino nyt 81,4kg
Pudotus viikossa +/-0
Pudotus yhteensä -2,6kg
Jäljellä tavoitteeseen 18,4kg

Mulla punnitusaamu perjantai, nämä viime torstailta, kun olimme reissussa to-la.
3 v ollut vatsataudin kourissa, ei jaksa katsoa omaa syömistä täysillä, pelko vielä että Anna 2kk sairastuu. Odottelen kauhulla...
 
:flower: Kiitos kukeseen ja kataja onnitteluista!
Jahvetti:kiva kun mukaan tulit!! Hienostihan ne on nuo kilot sultakin lähteneet ;) ja niinhän sitä sanotaan, että jos liian nopea tahti, niin tulee kyllä helposti takaisinkin... :/ Eli kylläkai se on niin, että josko hitaasti lähtee, niin kyllä niitä on elämäntapojakin jo muutettu, eikä vaan jotain "ihmedieettejä" kokeiltu :whistle:

Mulla on nyt itselläni hidas vaihde päällä ja tuntuu, että paino nyt jumittaa paikallaan, mutta siitäpä sainkin kimmokkeen painella tässä illalla vielä pyörälenkille... :whistle: Ja tuli heti parempi olo, kun jotain tekee...
 
Mulla on ihan hirveä turvotus päällä??? Miten sais tehokkaimmin nesteet lähtemään?
En ole syönyt erikoisemmin, ei ole "se" aika kuukaudesta tms....kamalan kuuma ja turpea olo, sormetkin kuin nakit :eek: :eek: :eek: Olen ihan äimänä...
Joka ilta (6 iltaa) oon nyt 10-20km polkenu kuntopyörällä....voiko se tehdä tällästä???
ja tänään aamulla välipunnituksessakin oli yli kilo tullut maanantai aamusta |O :headwall: :headwall:
Osaisko joku auttaa? :wave: :whistle:
 
Heippa taas tauon jälkeen!

Meikäläisen Italian loma oli painon kannalta tuhoisa ja nyt on aloitettu elokuun alusta luvattu totaalilakko herkuista. Eli kaikki makeat ja suolaiset herkut on pannassa määrittelemättömän pitkän ajan (ainakin vuoden loppuun). So far on mennyt hyvin, eli tuntuu että oon päässyt tuosta iltaisesta hiilarien mussuttamisesta (leipää, mysliä, jugua, ja lisää leipää... ) Painoa on nyt 87,2kg ja tavoite siis 65kg eli reilu 22kg pudotettavaa.

Angel08 Kiva että löysit tänne! Mulla on tuo huhtihippu eli poju on nyt 4kk1vko. Aion kans täysimettää vielä tuon pari kuukautta eli en millekkään nälkäkuurille aio, vaan tavallisella vähärasvaisella ruoalla menen. Vettä juon tosi paljon, koska huomaan heti että maitoa tulee niukemmin jos mulla on nestevajaus. Eli vaikka jäisin vähän miinuskaloreille mutta juon tarpeeksi nestettä niin vauvakin on tyytyväinen. Heti niinä päivinä kun unohdan juoda niin vauva on kokoajan tississä kiinni ja kitisee.
Ollaan aika samoissa mitoissakin. Itse oon 172cm ja eka neuvolassa olin viime kesänä 80.4kg, viimeisillään raskaana 110kg :eek: 2viikkoa synnytyksestä 96kg ja siitä oon sitten nyt 3,5kk pudottanut tuohon 87kiloon. Mulla on siksi tuo 65kg tavoite koska olin pitkään aiemmin siinä painossa ja se on mun oma ihannepainoni jossa mahdun mielestäni kivoihin vaatteisiin =)

Heippa Jahvetti tervetuloa mukaan. Ollaan joskus oltu samoissa pinoissa kuumeilemassa näitä pienokaisia eli muistan sut sieltä! Mulla tuohon turvotukseen auttaa se etten enää 18-19 jälkeen syö paljon hiilareita eli vaan rahkan jossa vähän marjoja tai mehukeittoa. Jos en illalla enää sorru leipään tms. niin on aina aamuisin slimmimpi olo.

Mitä muille kuuluu?!

-Tilsu
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tilsu:
Heippa Jahvetti tervetuloa mukaan. Ollaan joskus oltu samoissa pinoissa kuumeilemassa näitä pienokaisia eli muistan sut sieltä!
Kiva jos muistuu, jotain tuttua sinun nikissä kyllä myös on =) Meillä tää nuorimmainen on 2/08 syntynyt...eli joku 1½v sitten ollaan kuumeiltu samaan aikaan :D
Yritän nyt, etten enää iltapalan (klo 20) jälkeen mussuta MITÄÄN...vain vettä...mulla tää trvotus vaan on 24/7, ei pelkästään aamusin :ashamed:
 
Aloituspaino 94,5 kg
Paino nyt 88,8, kg
Pudotus viikossa -1,1 kg
Pudotus yhteensä -5,7kg

Kivalta tuntuu ja kyllähän tää pudotuskin jo näkyy vähän... ;) Vyöhönkin piti yksi uusi reikä tehdä, kun alkoi olla niin löysät, että ei oikein farkut jalassa pysy kunnolla :whistle:

Eilen illalla päätin pitkästä aikaa leipoa kakkua, tein ihan aidolla voilla leipoen ihan perus kuivankakun, eikä tiukkaa tehnyt, mutta annas olla, kun aloin sauvasekoittimella rouhimaan Mariannekarkkeja Tiikerikakkuun, niin piti miehelle todeta, että tää on kyllä jo itsensä kidutusta :$ :eek: Siis niin ihana tuoksukin niistä karkeista lähti... :p No, aamulla nyt otin pienen palan kakkua ja namia oli, illalla vaan taikinaa maistoin pienen hippusen ja pakko oli äkkiä huuhtoa kipot pois... :LOL: Nyt pitää jättää miehelle kahvikakkua ja loput pakkaseen vierasvaraksi... :whistle:


Kovasti tsemppiä kaikille!!
 
Nyt vasta huomasin, että teillä on vissiinkin perjantaisin punnituspäivä =) :wave:
Mullahan on maanantai, mutta jos ensi viikosta alkais myös laittamaan perjantaisinkin tietoja =) :wave:
Tänään en oo puninnu, niin en voi vielä laittaa =)
 
aloituspaino 93,3kg
paino nyt 91,7kg
viikkopudotus -0,1kg :ashamed:
pudotus yhteensä -1,6kg

No kait sita on vaan sanottava, että onneksi ei tullut plussaa.... Ihan oma moka toi pieni pudotus kun viime viikonloppu meni ihan plörinäksi. Ja tällä viikolla taisin plussasaldolta välttyä ainoastaan pari päivä kestänyt vatsapöpön ansiosta, kun ei pariin päivään pystynyt vatsakrampeilta syömään yhtikäs mitään. Mutta nyt nuosi ainakin innostus ja ensi viikolla olisikin meitsin tsemppiviikko :whistle: Tahtoo niin kovasti ton syyskuun aloittaa painolukemalla 8..... Että kyllä ainakin näköjään motivaatio nousi tämän huonon viikon takia =)

Tervetuloa mukaan kaikki uudet ja oniitelut hyviä tuloksia aikaansaaneille :flower:
 
Joo Jahvetti, mie tätä perjantaita ehdotin ja ihan vaan niin, että kun useesti sitä viikonloppuna ehkä haluaa vähän herkutella tms, niin on sitten monta päivää aikaa skarpata ennen perjantaita :whistle: :ashamed: Ja ei tarvi sitten maanantaiaamusta tuloksia kauhistella!

Kukeseen ja kriisi Hittaasti ja varmasti ne kilot karisee...Eipä ne kai ole hetkessä tulleetkaan, niin kuinka ne hetkessä katoaisi.. ;) Tai ainakin mulla tuli raskauskilotkin ihan normivauhtia, ei tainnut nyt toista odottaessa tulla yli kilon viikkonousua... Esikosta kyllä, mutten silloin kyllä yhtään ajatellut, että mitä sitä suuhunsa pistää... :LOL:

Mutta sanottava on, että nyt kun on ööh, reilut 3 vko kevennellyt, niin maha ei enää vedä niinkuin ennen!!! :eek: :LOL: Eilenkin illalla kun iltapalaa otin, niin salaatin ja 2 leivän varassa meinasin olla..Mies sai toisen leivistä syödä, kun olinkin ihan ähky (toki vettä join kai 3 dl, mutta silti..) Ja tuolla puolet salaattia/kasviksia lautasella tulen kyllä ihan kylläiseksi...

Mutta se omasta navasta :whistle:
 
Kiitos Tuulenpesä! Oot niin ihana, kun jaksat kaikkia täällä tsempata =)

Ja se on kyllä totta, että vatsa tottuu kovin äkki pienempään ruoka-annokseen. Itse huomasin, että aikaisemmin tuli aamulla parin kahvikupin kaveriksi vedetty aina 3-4voileipää. Nyt kun on tottunut siihen kahteen leipään (ja riittävät ihan näkkileivätkin :whistle: ), niin ei oikein enempää tarvikaan :) Nyt kun pääsisi vielä siitä iltasyöpöttelystä eroon...... Siihenkaan ei tarvisi kun yhden tiukemman viikon, niin eipä enään illalla tulisi edes mieleen syödä mitään ;)
 
:wave: , Saanko liittyä mukaan! Tää vaikuttaa juur sopivalta "tukiryhmältä" mulle =) .
Elikkä vuosien varrella kiloja on kertynyt liikaa ja kaikki raskauskilot on onneks lähteny. Elikkä pituutta on 172 ja eilen punnitsin aamust ni vaaka näytti 92 :ashamed: . Oon täs yrittäny pitkäänlaiduttaa, raskauskilot sain vuodessa pois ja ne ei oo tullu takas. Nyt oon junnannu täs samassa tosi kauan :kieh: .
Oon aatellu hakevani nutriletin viidenpäivän tehokuurin ja siitä sitten eteenpäin =) . Samoin liikuntaa oon lisänny hirveesti ja herkuille pitäis sanoo ehdoton ei! Mulla on tosin hirmu huono itsekuri :ashamed: , mutta motivaatio ois hirmuinen!
 

Yhteistyössä