"Lievästi kuumeilevat" eli hieman yleisempää keskustelua vauvakuumeesta.

Tervetuloa mustavalo!:) onko sulla monta lasta ennestään?

Mun mies on ehkä vaihtanu punasen valon keltaseen, juteltiin kun pienemmät nukku ja isommat oli pihalla.
Ja meillä on edessä historiallinen hetki: näyttää sille että ei tarvii ostaa enää vaippoja, eka kerta sitten 5vja 7kuukauteen. :D
 
Mustavalo tervetuloa! :) Toivottavasti sullakin mies lämpenisi ajatuksesta ;)

kairan hienoa että mies jo vähän lämpenee vauvalle. Suostuttelua vaan :)

Täällä tikutettu eka ovistesti. Vielä oli kovin hailakka. Toivottavasti ovis ei kovin myöhäselle mene. Mietin ku mun viime kierto oli niin pitkä et jos ovis tuleekin sit myöhemmin. Stressaan että keretäänkö nyt hyödyntämään. Peukut pystyyn et ovis tulee laskujen mukaan eikä myöhemmin (y)
 
Daimis tervetuloa ja kiitos :) Joo kyllähän tää taloasia suoraan sanoaen vituttaa ja se että on kokenut vääryyttä mutta ei välttämättä saa tekijää vastuuseen on mulle tosi kova pala ja vaikea antaa vaan asian olla.
Ja joo me valitettavasti päätettiin, että ei nyt sitä koiraakaan sitten oteta :( Haluamme, että sitten pentu pääsee suoraan siihen elinympäristöön missä tulee viettämäänkin loppuemäkänsä ja koiranpennun+kahden kissan kanssa muuttaminen tuskin on kovin helppoa.. :( Eilen ilmoitin kasvattajalle.

kairan toivotaan, että olisi mies jo suostumassa pikkuhiljaa. ;)

erica mä pidän peukkuja ainakin! :)


Mulla nyt siis kp5 ja eilen aloitin Letrozol kuurin. Voi että mä en taas tiiä mitä oon sekoillut, mun nimittäin olisi pitänyt ottaa niitä kp3-7 eli jo perjantaina!! Miten voi sössiä tällaisen asian :D No, otan sitten kp 4-8 tuskin se niin tarkkaa on, googlettelin ja oli muillekkin käynyt sama virhe. Nyt sitten vain odotellaan..
 
Meiltä löytys vielä kaikki vauvanvaatteet yms.ettei tartteis mitään muuta ostaa kuin vaunut.Välillä tuntuu "hullulta" ajatus että meille tulis viellä yksi kun noita poikia aina katselee..keksivät aina kaikenlaista:censored:mutta mutta minkäs sitä itselleen voi:rolleyes:
 
Te jotka käytätte noita ovistestejä niin onko jotain suosituksia merkistä yms? :) raskauskeijun kauttako tilaatte vai ostatteko jostain kaupasta/apteekista? En ole tosiaan koskaan käyttänyt, niin kokemuksia kaipailisin :)
 
Daimis mä oon käyttänyt niitä raskauskeijun herkkiä ovistestejä ja ovat ihan hyviä mun mielestä! :) Yhen kierron käytin myös Pregcheckin ja nekin ihan hyviä oli, alle 10€ maksaa prismassa 10kpl ovistestejä. Oon niitä yleensä leikannut puoliks ettei tarvii koko aikaa ostaa lisää ja niistä näkee mun mielestä puolikkainakin ihan tarpeeks hyvin :)
 
Daimis mä oon tilannut raskauskeijusta ovistestejä. Kahden ekan kohdalla en tikuttanu mut nyt testaan. Kuopuksen kohdalla odottelin että menkat alkaa ja tilasin jo valmiiksi testejä. Menkkoja ei vaan kuulunut ja olinkin jo raskaana. Siinä meni testit hukkaan Olin vaan varma ettei oo tärpänny kun olin tehnyt aiemmin testin joka oli nega. Ja esikoista tehtiin vuosi ni silloin aattelin tikutella ovista jos tulis nopeemmin raskaaksi. No sehän tärppää kertalaakista

Nyytikkii voi itku ku joudutte nyt perumaan koiravauvan :/
 
Daimis tervetuloa :). Kunpa tärppäisi pian :)

Mustavalo tervetuloa :). Toivottavasti sun mies lämpenis ;)

Erica87 kunpa se ovis tulis pian niin pystyisitte hyödyntämään sen kunnolla ;)

Nyytikkii voi harmi :(.
Haittaako toi muuten hirveästi, että heittää päivän noi letrozolit? Tuskin vaikuttaa kauheasti?

Ja nyt kaikille kunnon plussatuulta <3

Täällä mennään dpo7 tai dpo6 kp22/28 (-29). Tissit on hiukan arat, mutta ei nännit. Yleensä mulla on ollu nännit tosi kipeet. Nyt on eilisestä lähtien tuntunu lievää vihlovaa tökkimistä vasemmalla puolella. Ja kohdunnapukka on todella kova ja tiukasti kiinni :rolleyes:
 
Viime yönä ei ole paljon tullut nukuttua,sisko on nimittäin synnyttämässä ja minua niin jännittää :) Ihan mahtavaa että siskostakin tulee äiti...pystyy sitten jakamaan näitä vanhemmuuden tuomia asioita ja ymmärretään toisiamme varmasti paremmin kuin lapseton ja "lapsellinen" :) Kairan ihsan mahtavaa että mies näyttää jo keltaista valoa! Nyt kun sen valon Sais vielä vaihettua vihreäksi :) Meilläkin täällä just 1v10kk täyttäneellä taitaa vaippa jäähä kokonaan pois.Ois jo jätetty Se tuossa kesäkuussa pois,kun tyttö oli kuivin vaipoin meidän kahden viikon ulkomaanmatkan,mutta Suomeen tullessa tuli vähän takapakkia kun tyttö ei aina suostunutkaan potalle tai ei kerennyt kun vaatetta oli päällä niin paljon enempi kuin reissulla.Nyt näyttäs taas tosi hyvälle.Kotona ilman vaippaa ja lyhyillä kauppareissuilla myös,mutta yöksi oon vaipan laittanut jos ei Tuu iltapissaa pottaan. mustavalo tervetuloa! toivottavasti sielläkin mies lämpenisi :) mistä päin olette? Nyytikkii niin paljon voimia sinulle inhottavaan tilanteeseen <3 Harmillinen Se koira hommakin :( mutta varmasti helpompaa olla omakotitalossa pienen pennun kanssa.Nyt toivotaan sullekkin piikaista plussaa että saat kivojakin ajatuksia <3 ja jospa uus kotikin pian löytyisi
 
Tanja mä en tiedä haittaako se, en oo jaksanut googletellakkaan kun enpä tähän voi enää oikein vaikuttaakkaan. Mutta ilmeisesti lääkäri on joillekkin määrännytkin niitä kp4-8 välille joten tuskin on suurta vaikutusta sillä. Milloin meinasit testata? :)

rakastava äiti voi ei no teillä on siellä nyt jännät paikat, sustakin tulee täti! :p Ja joo kiitos, kyllä tässä nyt on jo ihan mukava mieli! Täytyy ajatella, että tää oli enemmänkin onni että ei ehditty tehdä ehkä elämämme isointa virhettä! Nimittäin näyttää vahvasti siltä, että myyjä oli nyt tajunnut että talossa on nyt jotain mätää ja vaikka oltais tehty kaupat niin että hän olisi ollut vastuussa siitä niin olisihan se ihan hirveän rankkaa juosta oikeudessa varmaan monien vuosien ajan! Sit vielä nää lapsettomuushoidot siihen päälle niin ...(y)

Mutta joo saa nyt nähdä miten tämä letrokierto menee.. Täytyy toivoa että sit siellä ultrassa näkyisi yks tai kaks hyvää ja isoa follia ja et saisin vaikka sen irroituspiikinkin. Jos ei mun keho ala näille letroille syttymään niin seuraava vaihe on ilmeisesti ne piikit ja sit jos miehestä löytyisi jotain vikaa ensiviikon spermatestissä niin inseminaatio. :cautious:
 
Nyytikkii hyvä ettei päivän heitto haittaa :). Toivotaan nyt kovasti, ettei spermassa olis häikkää. Todella paljon tärppionnea <3. Pidän kovasti peukkuja teille (y).

Mä aattelin yrittää jaksaa odottaa siihen asti että menkat olis myöhässä kun viime kierto oli 29pv. Eli ens viikon torstaina testaan viimeistään:rolleyes:
 
Tanja no joo se vois kyllä olla ihan järkevää että odotat siihen! :) Mua ainakin ärsyttää vielä sen negatestin lisäksi se et jos oon tehnyt jonkun 10 testiä ennen menkkojen myöhässäoloa enkä edes oo raskaana niin menee kauheesti rahaa ihan hukkaan vaan..
 
Niinpä! Ja jos vaikka saa varhaisen keskenmenon niin ei sitten sitä tietäisi. Mun mies tietää, että oli mahdollisuus sillon tulla raskaaks. Niin mielummin odotan että menkat on myöhässä. Jos vaikka tulis haalea plussa niin olis siinä selittämistä, miksi testasin niin ajoissa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Nyytikkii
Ovistesteistä ei oo kokemusta, tilasin toista yrittäessä mutten kerenny käyttää kun olin jo raskaana. Kakkosta "tehtiin" melkein vuosi, esikoinen ja kuopus ehkäsystä huolimatta ja kolmas ekasta kierrosta. Meillä tällä tekemällä tehdyllä pojalla on puheenkehityksen viivästymä,aistiyliherkkyyttä ja lievää karkea motoriikan kömpelyyttä. Hullua kyllä oon nyt miettiny et tuleekohan sitten seuraavallekkin jotain jos aletaan kunnolla yrittää.. kaikkee sitä pitääkin miettiä. :/

Rakastava äiti: Onnea tätitettävästä! <3 siskon lapsensaanti ainakin meidän kohdalla on lähentänyt entisestään ja tulee pidettyä enemmän yhteyttä kun ennen lapsia.

Raskaustesteistä. Mä oon kans miettiny et testaan kyllä vasta sitten kun menkat oikeesti myöhässä. Tuon kakkosen kohalla kerkesin tehä testejä niin paljo etten pysyny enää laskuissa ja kun nuo varhaiset keskenmenot on kuitenkin kohtalaisen yleisiä niin ettei tulis turhia pettymyksiä.

PlussaOnnea kaikille!

Ps. Yllätin illalla miehen kattelemasta uutta autoo. ;)
 
Nyytikkii koskas sulla on se ultra? Tsemppiä, toivotavasti olis tarpeeksi isoja folleja. Ja toivottavasti sspermassa ei ole häikkää.

rakastava äiti onnea tädille!

Tanja tsemppiä piinailuun! Toivotaan että menkat ei tule :)

kairan no niin! Jospa se mieskin lämpenee ku autoja katselee :)

Täällä ovistesti näytti jo vahvempaa viivaa muttei kuitenkaan vielä tarpeeksi vahvaa. Kyllä mä uskon et ovis on muutaman päivän päästä :) Ja hirveet limajojot tuli tänään :)
 
raskaustesti negatiivinen ja menkat alkoi. Hohhoi, kuukauden tauko nyt hoidoista ja katotaan kuinka edetään. En jaksaisi näitä inseminaatioita, kun todella monet kertoneet turhiksi. Ja nainen joka minulle sen teki sanoi paperit luettuaan " teille olisi kyllä pitänyt ehdottaa koeputkihedelmöitystä"..
 
Nyt Se pikkuinen tädin rakas poika on syntynyt <3 Voi tätä rakkauden määrää ja ei olla vielä ees tavattu,vaan kuvista vain ihaillut häntä.Niin täydellinen pieni <3 ihan sekaisin nyt tästä pienestä,mutta vielä innokkaammin odotan myös sitä omaakin pientä.Vielä kun kuulin että toinenkin siskoni ei pistäisi yhtään pahakseen vaikka pian raskautuisikin ja toisella myös vauva tässä jossain vaiheessa haaveissa(lähivuosina),niin tuntuu että vauvakuume sai ihan uudet mittasuhteet ;) Ihan outoa ollut nyt parina kolmena päivänä.Hirmu huonoa oloa ja esim.eilen tuli niin nälkä sänkyyn mennessä että piti nousta uudelleen syömään ja sama nyt,mutta en todellakaan jaksa nousta.Mietin jo onko ehkäisy pettänyt ennen tätä ekaa yrityskiertoa :) :) kun nythän en oo muuten voinu tulla vielä raskaaksi,kun menkat vasta loppu ja ovulaatiokin vasta tuossa viikonlopun paikkeilla.Ehkä mää kehittelen itelle taas nuita raskausoireita...ei ois Eka kerta ;) kiva että siellä muillakin miehet lämpenee ja autojakin jo katellaan.Meillä mies ollut nyt oudon kiinnostunut vauvoihin liittyvistä asioista :) ? Nyt on niin ajatukset siskon vauvassa ettei paljjon muuta päässä pyöri,ni en muista enään mitä muuta piti kirjoittaa.Mutta siihen minäkin uskon että siskon kans lähennytään entisestään.Sitten Se ymmärtää mistä oon höpissyt kaikki nämä vuodet äidiksi tultuani :) :)
 
Mama? Voimia! :( Kauanko olittekaan yrittäneet? Julkisellako hoidoissa? Meillä tosiaan on lapsettomuutta kolmisen vuotta ennenkuin saatiin esikoinen.Joka siis sai alkunsa koeputkihedelmöityksellä.Me varattiin yksityiselle aika kun kunnallisella puolella oli niin hidasta ja tuolla väestöliitossa sanottiin heti että koska me ollaan niin pitkään yritetty niin aloitetaan heti IVF hoito.Rahaahan tuonne meni paljon(varmaan lähes kaikki mitä tulikin),mutta nyt meillä on ivf hoidon palkintona 11v terve tyttö <3 ja sitten tietysti nämä neljä "luomu" ihmettä.Jotain tapahtu mun hedelmällisyydelle ekan raskauden jälkeen,ku Eka ei millään raskaudu ja sitten raskautuu jo melkeen itestään :) Mutta tsemppiä teille ja toivotaan niin kovasti että pian onnistais <3
 
mama voi ei voimia sinne :unsure: <3 Meilläkin saattaa olla inseminaatio seuraavaksi edessä, nyt toinen ovulaation induktio- kierto menossa eikä kovin hyvältä näytä..

rakastava äiti toivottavasti pääsisitte pian yrittämään :love:

Mulla menossa nyt kp7, en tiiä yhtään milloin alkaisin ovista tikuttamaan.. Varmaan vasta sit sen ultran jälkeen tai samana päivänä, se on siis kp16. Viimeksi ovis oli kai vasta kp19-20. Tosi ärsyttävää kun noi letrot aiheuttaa mulle kauheesti finnejä ja sellaista hormonimyrskyisyyttä ..:confused:
 
Hei vaan kaikille, täällä uusi kuumeilija! :D

Tänään kp32. Jänskää!! :rolleyes: Tosin oli ensimmäiset menkat ehkäisykapselin poisjätön jälkeen ja ilman ovistestejä kerran about ovisaikaan yhdyntä. Voisko olla niin ihmeellistä että pikkukakkonen osu heti ekalla yrittämällä. o_O Vielä en oo tehny testiä, kattelen tän viikon josko menkkoja kuuluisi kun en yhtään tiedä mimmonen kierto on kun tosiaan vasta reilu kuukausi kapselin poistosta...

Mutta olishan se ihanaa. :love:
 
Ollaan yritetty kaksi vuotta. Lapsettomuushoitoihin mentiin n. 1,5 vuotta yrityksestä. Ekan kerran menin vuoden jälkeen, mutta siellä (vanhalla paikkakunnalla) lääkäri oli idiootti mies joka ei tiennyt mistään mitään! Käynti oli täysin turha. Ollaan julkisella puolella. Alkuun asiat etenivät todella hitaasti. Muttakun tässä on asioihin saanut selvyyttä, on kyllä saanut koko ajan juosta tohtoreiden luona. Inseminaatiotahan nämä julkiset varmasti sen takia yrittää ensin koska se on heille halvempaa kuin koeputkihedelmöitys. Meiltähän molemmissa tapauksissa veloitetaan kuitenkin vain käyntimaksu. Että sinällään se on plussaa, että pääsee halvemmallla kuin yksityisellä. Itkua tässä onkin saanut vääntää. Viimekuukausina en Ole kyllä kyyneleitä nähnyt. Taitaa turtua mielikin kohta.
 

Yhteistyössä