"Lievästi kuumeilevat" eli hieman yleisempää keskustelua vauvakuumeesta.

Tanja toivotaan et olis ovis nyt! Voihan ne siittiöt olla vielä elossa oottelemassa munasolua siellä ;) Toivotaan <3

Annimaria haha! :D

aaah jännittää, 24h niin selviää taas vähän enemmän siellä lääkärissä.. Oon joka ilta mennyt nukkumaan kuumavesipullo alavatsalla kun luin että se nopeuttaa verenkiertoa kohdun alueella. Aika epätoivoista..

Vois muuten huijata miestä, se ei oikeen ymmärrä noiden raskaustestien päälle. Jos huijais että kun se on kokonaan tyhjä niin se on nega, että siihen pitää yks viiva saada jos on raskaana :D sitten sitä kontrolliviivaa esittelis ihan onnessaan :ROFLMAO::ROFLMAO: mitähän ss sanois:D
Sillon ku näytin miehelle sen testin niin se luuli että siinä pitää näkyä kaks viivaa jos ei oo raskaana :D. Miesparka oli siinä luulossa koko työpäivän. Mä luulin että se tietäisi noista ja kyllä mä sille aamulla selitin muttei se vissiin ihan tajunnu:ROFLMAO:

Selkäkipu vaan jatkuu. Samoin masukipu:rolleyes:. Aamusen jälkeen ei oo tullu ovislimaa(n). Tuleekohan huomenna:barefoot:. Kohdunnapukka on ollu muutaman päivän jo aika pehmonen. Nyt se on auki :rolleyes:

Nyytikkii onko sulla ollut jo ovisoireita?:):barefoot:

Muoks tää on niin perus :ROFLMAO:. Just ku sain tän kirjoitettua niin eiköhän sitten sieltä taas ilmesty (sori kuvaus) kunnon limatulppa:D. En kyllä ymmärrä. En oo ikinä ollu näin kipee oviksen aikaan(n) selkä on aivan järkyttävän jumissa:confused:. Ja vähän huono olo. Päätäkin kuumottaa:ROFLMAO:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: annimaria93
Tanja se lääkäri on 14.15. Ilmoitan sit heti mikä oli tuomio! :) En oikein tiiä onko ovisoireita, kun on koko piikityskuurin ajan pistellyt alavatsaan. Luultavasti johtuu folli(e)n kasvusta ja sivuoireita menopurista. Toivotaan et sulla olis nyt superovis käynnissä! ;)

• Tykkää
Reactions: Tanja12
Ostin Pregcheck-liuskatestejä tänään kauppareissulla. Paketissahan on kaksi kappaletta ja maksoi huimat 2,35e meidän läheisessä S-marketissa. Kotona kaapissa on myös RFSU-liuskatestipaketti (2kpl) tämäkin maksoi alle 3e Prismassa kun sen jo toissakierrossa ostin. Molemmissa testeissä vaan lukee että voidaan tehdä kun kuukautiset jää pois, eli periaatteessa ei suositella tekemään aiemmin. Joitain herkempiä testejä apteekista sais ja sit Prismalla ainakin on RFSU:n puikkotesti, joka on herkkä, voi tehdä 4 pvä ennen kuukautisten poisjääntiä.

Mut ainakin muiden testaajien tuloksia lukeneena ovat tehneet Pregcheckillä ainakin ennen kuukautisten poisjääntiä ja saaneet kyllä jo haamulaisia. No pitää tuumii testailenko esim torstaina tolla PC:llä tai RFSU:n testillä vai käynkö ostamassa herkemmän testin tai jopa digin ja teen sen perjantaina.

Voi vitsit olisiki hyvä ostaa Tallinnasta testejä, jos halvempia ovat. Mutta en viitsi kun omien vanhempien kanssa lähden ja kuljen kaupoissa niiden kans niin en viitsi, kun ne ei tiedä että yritetään. Tosin.... äiti oli yksi päivä meillä siivoilemassa kaverina ja sohvalla oli just toi RFSU:n paketti ja se oli nimenomaan olkkarin siivonnut, mutta eipä mulle sanonut mitään. Varmasti oli nähnyt tuon paketin. :ROFLMAO:

Mut joo, nyt taas tuntuu että turha varmaan ees tehdä koko testiä ku varmasti alkaa menkat. Koko ajan alamahassa jotain jomotustakin ollut. Tissit ei oo ollu koko aikana mitenkään kipeetkään (tosin normaalissa kierrossa ovat arat). Voi menis jo päivät!

Nyytikkii tsemppii huomiseen ultraan, toivotaan ovista!(y)

Tanja12 ootko sanonu miehelles koskaan että jos se kerta voi välillä olla ilman ehkäisyä ja ottaa sen riskin että siitä voi vauva tulla, että olisko ihan sama jättää koko ehkäisy pois..? Jos vahinko olis iloinen, niin eikö olis sama antaa tulla jos tulee. Näin mie sanoin miehelle kun se ensin käytti kumia/jahkaili sen kanssa että "voi voi voi jos nyt paksuks tuut", kuitenkin iloisena asiaa piti. Sanoin että jos se on iloinen asia niin annetaan tulla vaan. Siihen keskusteluun jäi se kumin käyttö ja vatulointi. :)

annimaria93 minusta miehesi käytös ja puheet vaikuttaa kyllä lupaavilta. Toivottavasti yritys pääsis alkuun eikä taas jänistäisi.

Paputoive en oo sanonu :(. Enkä oikeen haluis tälläkään hetkellä painostaa sitä. Ahdistuu muuten kunnolla :(.

Noita limoja tulee edelleen. Eli ovis varmaan tulossa vasta parin pv sisällä :(. Ehkä ihan hyvä. Alkais sinänsä ahdistamaan koska tiiän ettei mies halua. Olis parempi jos vauva olis molempien haluama..

Tanja ymmärrän fiilikset. Mä joskus sanoin silloin kun yksin kuumeilin niin miehelle noin aika usein, että "en ymmärrä jos sun mielestä olis iloinen asia jos vahinko kävis niin miksei sitten voi vaan alkaa yrittämään ja jättää ehkäisyä?" Ja mies koki sen painostavana ja ärsyyntyi tosi paljon ja sanoi että "Voitko lopettaa? en voi sille mitään etten halua vielä. Jos nyt kävis vahinko niin sitten ajattelisin että se on sitten tarkoitettu että se vauva tulee ehkäisystä huolimatta, mutta en vaan halua vielä alkaa yrittämään." :(
Ja ymmärrän kyllä ahdistuksen tuon ovisasiankin suhteen.. Olis ihan kamalaa tulla raskaaksi ainakin mun mielestä niin että sit miehen reaktio olisi kamala ahdistuminen tai pahimmillaan surullisuus.. Ei siinä itse oikein pystyisi iloitsemaan. Enkä usko, että se tekee suhteelle yhtään hyvää että saa vauvan jota molemmat eivät toivo. Vauvavuosi on muutenkin rankkaa ja vaikka mies vauvaa toivoisi saattaa se silti alkaa ahdistamaan kun tuntuu että nuoruusvuodet on takana päin. En iki maailmassa halauisi riskeerata omaa suhdetta sen vuoksi.

Ja voin sanoa sen yksin kuumeilun kokeneena että kyllä se yhdessä yrittäminen vaan on paljon mukavampaa kuin yksin kuumeilu. Ja aivan varmasti Tanja sullakin on se edessä ja varmasti lähempänä kuin uskotkaan! :) Ja jo se on niin palkitsevaa, kun vihdoin mies suostuu ja vaikkei heti tärppäisikään niin yhdessä oviksen odottelu ja piinapäiväily ja haaveilu on sen odottamisen arvoista!

Nyytikkii kiitos <3. Kyllähän tässä vähän pelottaa, että suhde kärsisi ja pahasti jos kävis vahinko. Kun kuitenkin mies haluaa lapsen myöhemmin niin miksi tosiaan pilata suhdetta. Eilen meni hermot mieheen kun se ärsytti mua ihan tahallaan (oli ottanu pari kaljaakin ) niin kyselin sitten suutuspäissäni että entä jos nyt tuunkin raskaaksi. Mainitsin että ovis taitaa nyt olla. Kysyin myös että haluuko se pitää sen. En saanu siitä mitään irti.
Heitti vaan "vitsiä" että lähtee sitten käveleen

Tanja eikä :eek: (n) Onpas tosi julmaa vitsailla tällaisilla asioilla.. Ehkä miehen harkintakyky vähän petti jos oli muutaman ottanut. Kuulostaa vähän samanlaiselta tilanteelta mikä meillä oli joskus. Olin ajanut miehen näitten asioiden kanssa ihan nurkkaan kun jankkasin ja jankkasin ja lopulta oltiin tilanteessa, että jos sanoin edes vahingossa jotain vauvoihin liittyvää niin mies sitten ärsyyntyi eikä koko jutusta voitu puhua mitään. :confused: Ikävä tilanne kyllä, voimia sinne suuntaan <3

Nyytikkii kiitos <3
Meillä on kyl just sama tilanne! Siis jotain ihan minimaalista voi sanoa vauvoihin liittyen, muttei enempää. Mies sanoo muuten heti ettei halua puhua TAAS tästä :(
(Sillon ku se on ottanu niin voi puhua vähän enemmän). Nyt kyllä vähän stressaa jos ovis oli eilen tai tänään :confused:. Aivan varmasti nyt tärppää kun sitä periaatteessa ei miehen puolesta toivois:unsure:. Ja sit pelkään tosi paljon sitä että se syyttää mua tästä...

Tanja hmm :( Joo mäkin muistan kun luulin silloin joskus talvella että oon raskaana kun testiin tuli haamu ja oltiin oltu muutaman kerran ilman kortsua ja sit kun kerroin miehelle että taidan olla raskaaana niin se vaikutti niin ärsyyntyneeltä ja avas vaan kaljan. Tuli niin syyllinen olo, vaikka en itse mitään ollut tehnyt tai huijannut..

Toi on niin hirveetä :(. Kun loppujen lopuksi se on miehen päätös miten hoitaa. Keskeyttääkö, meneekö loppuun asti vai käyttääkö kumia.
Ja nyt kun oikeesti yllätyin että se päästi sisälle. Vaikka oli aluks halunnu käyttää kumia (n).

Nyytikki Onnea ultraan! (y) toivottavasti olisi kunnon ovis käynnissä ;)

Minulla nyt kp7 menossa ja mies tuli eilen illalla loppuun asti. Oma kierto on aina ollut aika tarkka 28pv, joten mahdollisuudet raskautua on todella pienet. En oikein tiedä mitä ajatella, koska yritystä emme vielä ole aloittaneet, mutta ei se miestä kyllä näyttänyt haittaavankaan, kun sanoin, että tästä nyt saattaa sitten vauva seurata :D

Ristiriitaiset tuntemukset. Toisaalta olisi ihanaa jos nyt vahinko sattuisi, mutta toisaalta ei olla vielä asiasta niin syvällisesti jutelleet, että en sitten tiedä miten tuo mies sen ottaisi.

Tanja toi on niin ärsyttävää, kun ei tiedä mitä se mies haluaa... Välillä on ihan ookoo olla ilman ja kumia ja sitten taas halutaankin mennä paljaalla, mutta ei kuitenkaan vauvaa haluta. Inhottavaa antaa toivoa ja sitten taas lytätä haaveet :(

muoks. Välillä siis ihan ookoo olla kumilla

Vanille ootko tietoinen millon sulla olis ovis? Eihän se aina välttämättä kierron puolessa välissä ole ;). Mutta hyvä ettei mies ollut kauhuissaan :).

Onhan tää kyllä ärsyttävää kun ei ota selkoa. Jotenkin tuntuu että tietääkö se edes että olis mahdollisuus tulla raskaaksi. Meillä mentiin loppuun asti kp9/28(-30)

Vanille voi harmi :unsure:. Toivottavasti saisit vielä miehen kaadettua;). Ja yritys pääsis alkamaan;)

Mulla riippuu ihan nyt kierron pituudesta millon ovis on. Jos olis 28pv niin pitäis olla tänään kp14. Ja onhan siinäkin sitten jo viis päivää menny:unsure:.

Tietääkö kukaan mitä meinaa jos kuukautisten lähes jo loputtua alkaa vuotamaan niukasti ruskeaa verta? Vähän kuin vanhaa verta... Mulla kuukautiset alkoi jo viime ke ja to+pe vuoto oli tosi runsasta mutta sitten vuotanut vaan vähän ja nyt kun luulin menkkojen olevan jo ohi alkoi tulla vessakäynnillä ruskeaa verta.Ihan oudot menkat muutenkin,kun alkoivat 3päivää liian aikastenkin.Raskautta en usko Tän silti tarkottavan kun vuodin ihan runsaasti ja Se pahoinvointikin aikalailla loppui siihen kun menkat alkoi. Eipä mulla muuta..täällä vaan kyttään milloin nyytikkii kirjoittaa :) Tulee niin mieleen omat lapsettomuushoito ajat ja Se jännitys ja suuri toivo aina lääkäriin mennessä

Rakastava äiti mulla ainakin tuollainen ruskea vuoto on normaalia.. Tai siis melkein aina menkkojen lopussa tulee. En normaalista tiedä :D yleensä niin niukasti, että vain pyyhkiessä tulee, mutta pidän aina pikkuhousunsuojaa varuiksi. Ja kestää max. 3päivää.. Yleensä menkat kestää kunnolla kolme päivää, ja sen jälkeen muutaman päivän tulee tuollaista :)

Yhteistyössä