"Lievästi kuumeilevat" eli hieman yleisempää keskustelua vauvakuumeesta.

Oi että,Onnea erica87 :) ihan selvät plussathan siellä moneen kertaan <3 Onnellista odotusta ja ois tosiaan ihana kuulla välillä kuulumisia.Ikävähän teitä pois lähtijöitä tulee,kun täällä on niin hyvä porukka,mutta silti NIIN ihanaa kun tulee plussia :) Tervetuloa mimmimami :) Voimia blomma lasten asioiden selvittelyyn <3 Tympeetä tommonen vääntö :( Täälä mies ei oo vauva asioista halunnut puhua,mutta eilen alko esitellä sen kaverin vauvan ultrakuvan kuvaa puhelimestaan...tuli olo ettei Se mulle vauvakuumeiselle ultrakuvia esittelis jos ois 100% varma ettei halua enään lapsia :) ,mutta tiedä sitten oonko taas väärässä.,huoh. Täytyypä lähteä shoppailemaan vähän kouluvaatteita tyttöjeni kanssa.On Se ihanaa kun on tyttöjä seuraksi joka ikiselle shoppailureissulle :) Pojat saa jäähä kotia ;) Niiden kans on monta niin hikistä shoppailureissua muistissa ettei paljon haluta niitä mukaan ottaa ;) Niillä ei vois paljoa Se kiinnostaa ja meillä 1v10kk ikäinenkin on kärsivällisempi(tyttö!!) shoppailija kuin pojat :) :) :) Nyt kovasti plussatuulia tänne!!!!!! Missä Kairan ja mustavalo?? :)

• Tykkää
Reactions: annimaria93
Onnea erica ja ihanaa odotusta:)rakastava äiti ihana sinustakin kuulla:rolleyes: jospa mies vielä lämpeneisi..(y) Tänne ei uutta,menkat alkoi ja tulevasta ei tiedä(n) rakastava äiti kyllä meillä pojat sovittavat ihan kiltisti vaatteita ym.ei tietenkään kauaa jaksa kiinostaa mutta kuitenkin ihan nätisti osataan olla ja innolla lähdetään kauppaan mukaan:)

Mimmimami tervetuloa mukaan :)

Mustavalo hyvältä kuulostaa oireet, toivotaan parasta! :)

rakastava äiti voi on varmaan kivaa tyttöjen kesken lähteä shoppailemaan! :p Kunpa se sun mies vielä lämpenisi :rolleyes:

Mulla täällä ei mitään kummempaa ole. Alavatsalla tuntuu kipuilua ja ovismaisia limoja tulee toisinaan edelleen. Pelottaa enkä jaksaisi odottaa tiistaihin asti..:alien:

erica Onnea kovasti!:love:<3. Älä jätä tätä ketjua lopullisesti ;). Haluan tietää sun kuulumisia :p.

mimmimami tervetuloa :)

Rakastava äiti jospa mies olis lämpenemään päin ;)

Nyytikkii koita jaksaa odottaa :). On varmaan vaikeeta! Ainakin oireet on lupaavia(y).

Mentiin tänään keskeytetyllä :(. Mulla ei oo vieläkään tullu ovislimoja(n). Yleensä tulee melkein viikon ennen kun ovis on. (Siis semmosta limatulppamaista, nyt on vaan tosi kosteat paikat)

Täällä alkoi kp 1, just ajallaan, aamulla niinku aina :) jospa tässä kierrossa sais miehenki suostumaan? :p Olis sitte kaks leikkikaveriakin sukulaispiirissä, kun ensi syntyy marras-joulukuun vaihteessa ja toinen maaliskuussa :) meillä oli eilen 2v hoidossa, mies ei oikein sillai tiedä, kuinka sellaisen kans toimitaan, mutta kyllä se ihanasti sille jutteli, ja hymyillen katteli sen touhuja :) vähän ehkä "lukossa" noin pienten lasten kanssa, kun sillä ei oo lähipiiris ollu oikeen pieniä lapsia. :) tällä hetkellä nuorimmat on syntyny ku se on itekki ollu vasta joku 10v :) mutta siinähän sitä oman kans sais harjotusta, ja sillon se varmaan tulee jo vähä luonnostaanki :) ja tuleehan täs ne kaks sitte jo ennemmin, niin saa niitä ruveta hoitamaan ;)

Kiitos kaikille onnitteluista! On kyllä uskomatonta että ekasta kierrosta tärppäs! En mä teitä jätä. Käyn välillä kirjoittelemaan täälläkin. Ootte niin ihana porukka :love: Toivottavasti te kaikki pääsette pian yrittämään ja seuraatte mua odotuspuolelle :)

annimaria aww varmasti ihania pikkuisia <3 Meilläkin mies on aika lukossa lasten kanssa eikä oikein tiedä miten pitäisi puhua niille tai leikkiä. Siskon lasten myötä on kyllä oppinut vähän rentoutumaan :) Tietenkin oman lapsen kanssa se tulee varmaan aika luonnostaan.

erica toivotaan et täältä pääsis vielä sun kanssa samoihin ryhmiin nopeasti porukka <3

• Tykkää
Nyytikkii taitaa alkaa seuraavat plussaajat jo menemään kohta toukokuisiin. Ite laskin jo raskauskiekon avulla et jos tästä kierrosta tärppi olis käyny niin la olis 1.5. :whistle: En minä yhtään haaveile tai mitään täällä.. :rolleyes::love:

Viikonloppu mökkihommissa meni kivasti, ei ollut aikaa piinailla koko ajan. Nyt olis sit neljän päivän työputki ja sit alkaa neljä vapaata. Noiden vapaiden aikana pitäis alkaa seuraavien menkkojen, mut toki toivon ettei alkais...:whistle: Oireita ei oo ihmeemmin, joten on varmaan todennäköisempää että ne alkaa... Plääh... :unsure: Koko ajan semmonen "entä jos onkin tärpännyt" - "no ei varmaan oo tärpännyt" olo: juupas-eipäs.

Mites muiden viikonloput?

Paputoive oho niinkin pitkälle menis! Mäkin laskin et jos ensviikon mahdollisesta oviksesta tärppäis niin toukokuun puoliväliin menis ainakin laskettu aika :) Toivotaan ettei sun menkat alkais, voihan oireettomuuskin olla oire ;) Monillahan negakierroissa on vaikka ja mitä oireita mutta plussakierrossa ei mitään!

Meillä mennyt ihan mukavasti viikonloppu, jännittää jo kovasti se tiistain ultra.. Oon lukenut kauheesti keskusteluita näistä pistoksista ja kokemuksista. Pelottaa jos se folli ei olekkaan kasvanut..

Käytiin muuten äsken katsomassa yhtä taloa taas :) Se oli tosi ihana! Se oli edullinen (koska oli n. 50km kaupungista) ja tosi hyväkuntoinen ja kuntokartoituskin tehty, iso ja hyvä navetta ja oma rauha <3 Siellä oli myös neljä makuuhuonetta joten jälkikasvullekkin olisi kivasti tilaa ;) Täytyy katsella tehdäänkö tarjousta, ainoa asia mikä mietityttää on tuo matka kaupunkiin.

• Tykkää
Paputoive minäkin laskeskelin tänään että jos tässä kierrossa tulisin raskaaksi niin laskettu olisi 18.5 :) Eli toukokuisiin täältä tupsahdettas ja oispa ihanaa <3 Muuten onkin taas ollut tänään ajatukset aivan sekaisin :( Ensinnäkin jäin paitsi yhden erittäin läheisen ihmisen tärkeistä juhlista...enkä ymmärrä miksei minua oltu kutsuttu vaikka ollaan lähes päivittäin tekemisissä :( Sitten sairaalassa olevan mummuni paranemiseen toimenpiteestä on tullut takapakkia.mummu on elämäni läheisimpiä ja tärkeimpiä ihmisiä joten tuntuu ihan kauhealle :( Meidän pikkunen(1v) oli loukannut jalkansa ollessaan isin kanssa pihalla ja sekin nyt stressaa että oisko piitäny käyttää lääkärissä.Uuh ja mies on ollut taas niin ajattelematon ja inhottava :( meillä pienin itkeskellyt monena yönä kun on sairaana(lääkärissä ei löytynyt silti mitään syytä itkulle) ja minä sitä yksin olen hoidellut.viime yönä paloi käämit kun mies vaan nukkui eikä yrittänytkään tehä mitään vaikka toinen oli itkenyt jo pitkään.huomautin asiasta tuohtuneena niin suuttui siitä että "valitan"!! Hitto ois vissiin pitäny vaan hiljaa hoitaa tyttöä eikä pyytää apua ollenkaan.ja siis pyysin ensin ja yritin tökkiä hereille ja Sitte vasta suutuin kun ei auttanut. Haluan edelleen vauvan mutta parempi tulla taas rauhallinen vauva(jos nyt saadaan vauvaa ollenkaan) kun eipä tuo mies varmaan senkään vauvan yö hoidoissa auttais :( vielä yksi masentava asia tältä päivää....avauduin siskoilleni vauvahaaveistani ja siitä miten mies Eka suostu ja sitten perui.toinen sisko kuulosti ymmärtäväiseltä mutta toiselle jouduin perustelemaan asiaa sen verran että aloin tuntemaan itseni tosi tyhmäksi halujeni suhteen.Enhän mää nyt voi vauvaa haluta kun on liian vähän tilaa,jo viisi lasta ja suhdekkaan ei ole aina yhtä unelmaa :( Niin huono viikonloppu että vois lähtä nukkumaan.mitenhän tämmösen päivän jälkeen jaksaa huomisen työpäivän :(

Rakastava äiti voi ei onpas ollut kurja viikonloppu :( Ikävää että mummusi on huonossa kunnossa, toivottavasti hän paranee samoin kuin pikkuisesi <3 Onpas tyhmää ettei mies ole auttanut lapsen hoidossa, varmasti rankkaa yksin koittaa auttaa varsinkin kun ei tiedä mikä pikkuisella on! Tympeää että toinen vaan nukkuu eikä edes yritä auttaa.. Mun mielestä tuo, että pitää omia valintojaan perustella toisille (varsinkin lasten hankintaa) on kyllä niin tyhmää! Kaikkien pitää saada itse tehdä omat ratkaisunsa, eikä mielestäni lasten hankintaa voi tai kuulu kellekkään mitenkään perustella. Eihän siinä lasten hankkimisessa sinänsä olekkaan mitään järkeä jos haluaa taloudellisesti asiaa vaikka ajatella, eri asia mitä sydän sanoo.. Onpas ajattelematonta siskoltasi! :(
Halauksia ja jaksamisia sinne. :love:

Nyytikkii on mulla jotain pieniä (kuviteltuja?) oireita ollut, että ei tää nyt ihan oireetonkaan kierto oo. Jotain alamahanippailuja muutamana päivänä ja lisääntynyttä valkovuotoa vaikka pitäis olla kai suht kuiva kausi oviksen jälkeen meneillään? Sillon yhtenä aamuyönä yövuorossa se paha maku (metallin maku?) suussa. Nukahdin myös eilen sohvalle ja herätessä oli kamala palelu ja tukkoinen/flunssanen olo (ikkuna oli kyllä auki, johtuisko siitä. :LOL:) Mut kaikki nuo "oireet" kyl on selitettävissä minusta sillä että kuuntelen kroppaani ku joku mielenvikainen. :ROFLMAO::ROFLMAO:

rakastava äiti onpas ollut kurja viikonloppu tosiaan. :( Toivottavasti töissä ajatukset siirtyis muualle ja olis ikään kuin terapiaa tuohon kaikkeen. Ja jos voimat on yksinkertaisesti loppu, niin ainahan on mahdollista jäädä sairauslomalle. Mun mielestä on kans tyhmää jos joutuu omia haaveitaan ja toisille perustelemaan, ei sen pitäis mennä niin. Mut itelläki on semmonen fiilis etten välttämättä haluu kertoo omille perheenjäsenilleni vielä vauvahaaveista ja yrityksestä kun ollaan oltu miehen kans "vasta" 1,5v yhdessä. Sisko etenkin on itse seurustellut miehensä kanssa 9v ja eivät ole vielä kihloissa saatikka naimisissa ja lapsiakaan tuskin koskaan tekevät. Hän on muutenkin hyvin järki-ihminen eikä ymmärtäisi että haluan lapsen "jo nyt" kun kaikki tuntuu hyvältä ja sopivalta. Hänen mielestä pitää olla pitkä parisuhde, todella vakaata muutenkin (esim taloudellisesti molemmilla vakipaikat jne.). Itse olen eri linjoilla, sillä jos toisen kanssa tuntuu hyvältä ja on hyvä olla niin se riittää ja ei lapsi tee mitään maksetuilla asuntolainoilla, vaan rakkaudella. Mutta meitä on moneksi ja jokaisella saa olla omanlaisensa mielipiteet asioista, mutta on väärin jos aletaan toisten haaveita "lyttäämään" liialla järkeilyllä.

Rakastava äiti voi ei :(. Tosi ikävää :(. Toivottavasti mummusi ja lapsesi paranisi. On ikävää ettei miehesi auta lastenhoidossa öisin. Ja harmi ettei siskosi täysin ymmärrä tätä vauvakuumetta :(
Koita jaksaa <3

Paputoive mä pidän peukkuja ;)

Nyytikkii Jännään täällä kovasti sitä tiistaita :). Pidän peukkuja (y). Ihanaa että ootte löytäny uusia vaihtoehtoja :). Millä tavoin tuo matka kaupunkiin haittaa? Onko koulut ja kaupat kaukana ? Toisaalta saisi olla rauhassa :rolleyes:

annimaria93 tärppionnea uutena kiertoon ;). Mitä miehes? Ootteko puhunu mitään ?

Tänään oli kortsu käytössä:unsure:. Limoja ei näy vieläkään :cautious:. Oviksen pitäis olla neljän päivän sisällä :unsure:. Eipä oo muutenkaan ollu oikeestaan ovisoireita. Alaselkä on ollu aika jumissa, mutta voi johtua ihan mistä vaan. Nippailujakaan ei oikeen ole ollut:cautious:.
Ei mitään uutta täällä:(

Viimeksi muokattu:
Tanja12 jee! Nyt vaan mies kaatoon tänään ja mielellään ilman ehkäisyä tietenkin. ;)

En ookkaan varmaan täällä kertonut että meillä on semmoinen tilanne miehen kans et mies tekee reissutyötä. On kotona vain torstai-illasta sunnuntaipäivään. Tämä tietenkin tuo haasteet yhteisen ajan järjestämiseen. Lisäksi teen itse vuorotyötä, joten viikonlopputöitä on. Onko kohtalontovereita?

Harmittelin eilen kun ensi viikonlopun ympärillä itsellä olisi just neljä vapaapäivää kivasti, mutta mies kertoi pettymyksekseni olevansa ilmeisesti viikonlopun (tai ainakin perjantain) töissä. Keksin sitten että mitäs minä yksin vapaitani viettämään ja varasin ens pienen reissun vapaapäivien kunniaksi Tallinnaan. Vanhassa kaupungissa ollaan hotellissa pari yötä. Lähden oman äidin ja isän kanssa reissuun. :) Menkat sattuu juuri reissuun, jos ovat tullakseen. Harmistun tietenkin kovasti jos menkat alkaa, mutta jospa tuo reissu lievittäisi mahdollista pettymystä. Ajattelin testata perjantai-aamuna kuitenkin hätähousuna. Mikä olisi hyvä testi näyttämään pari päivää ennen menkkojen alkupäivää? Kokemuksia? Menkkojen alkamispäivän pitäisi olla siis sunnuntai.

Tanja siis kaupat on tosi lähellä vaikka maalla ollaankin, alle 5km päässä! Tai siis siinä kylällä on siwa, kirkko, terveysasema, apteekki, pieni huoltoasema, koulu, päikkäri ym. Tähän kaupunkiin vaan missä nyt asutaan on se 50km ja mies ainakin tällä hetkellä kulkee täällä töissä. :) Ja hyvä että limat nyt tulivatkin! Toivottavasti pääsisitte hyödyntämään oviksen :)

Paputoive mukavaa reissua, toivotaan ettei menkat ala! :) Hyviä on ainakin apteekin oma testi (n.5€), pregcheckit cittareissa ja prismoissa (2-3€/2kpl) ja apteekissa clearbluet joilla voi testata jo 4pvä ennen menkkojen oletettua alkua. :) Itse liputan clearblue digin puolesta, ei tarvitse arvailla ja tiirailla viivan paksuutta!

• Tykkää
Reactions: Tanja12
Tanja ei oo erityisemmin juteltu, tuos ohimennen yks päivä kysäisin, että eikös sitä nyt vois yrittää jo? Sillai vitsillä, kun oltiin edellisiltana jotain lapsista vitsailtu. Niin sano vaan että kaippa sitä vois. Mutta kuten kaikki jo tiedämme, niin kun mun mies noin sanoo, niin sitä ei kannata uskoa :D
Toivottavasti sun mies nyt avautuis jotenki! Ikävää tuollanen, kun ensi mennään loppuun asti ja sitten käytetään kortsua :( toivottavasti nyt oviksen aikaan yllättäis positiivisesti ;)

Paputoive kivaa reissua, ja toivotaan että menkat ei ala!! :) jos tallinnassa on halpoja raskaustestejä, niin osta sieltä varastoon ;) ompas teillä kyllä työkuviot! Toivottavasti aina oviksen aikaan olisitte kotona molemmat ;) mä tein ennen kolmivuorotyötä, ja aion kyllä siihen vielä palata, ei oo päivätyö 8-16 mua varten :) mies opiskelee nyt, mutta valmistuttuaan alkaa kolmivuorotyötä tekemään. Että sitten kun molemmat ollaan mitensattuu töissä, niin voi olla että näkeminen jää vähälle, mutta se on sen ajan murhe ;) mä vähän toivon, että saisin sitten olla äippälomalla jo pian ;)

Nyytikkii meinaatteko tehdö tarjouksen? Kuulostaa kyllä ihanalta :) eikä se 50km työmatkaa kovin pitkä onneksi oo :) ja sehän huomioidaan verotuksessa onneksi :D

Me puhuttiin jotain miehen kans tulevaisuudesta, tai siis siitä, kun olis tarkotus vaihtaa paikkakuntaa kun hän valmistuu, ja sitten puhuin, että me pärjättäis kyllä yhdellä autolla yms. Sitte mä vaan sanoin jotain, että sittenkin kun mä oon vauvan kans kotona, niin jos me tarvitaan autoa, nii voidaan viedä hänet töihin. Niin ihme kyllä, mies ei yhtään ahdistunut tai mitään, vaan sanoi vaan että "ihanaa kun sä puhut että sitte me vauvan kans" :D Edistystä tapahtuu koko ajan!

Vielä sen verran, että mä oon ihan hukas mun menkkojen kans :D tai siis kun mulla on aina ollu tosi runsaat menkat. Nyt kun mulla on tää kuukuppi, niin tuntuu tosi niukilta! En tiedä onko se vaan sitä, että kun on side tai tamppooni, niin se "näyttää" enemmältä, mutta aivan kun olis vaan pientä tiputtelua edellisiin verrattuna! Mutta en tosiaan tiedä, kun nyt vasta on ekaa kertaa tää kuukuppi käytös :) ja menkkakivutki on pysyny pois, yleensä makaan kippuras sohvalla ja syön särkylääkkeitä. Enkä oo edes ollu kärttynen nyt! Vois aina olla tälläset menkat!

annimaria eiköhän sun mies ala jo olemaan kuumeessa kunnolla ;). Nyt vaan viettelet sen kunnolla ovisaikaan ;)

Nyytikkii kuulostaa tosi kivalta :). Eikä toi työmatka nyt mikään mahdoton ole :). Toivottavasti saatte sen ;).

Paputoive toi on kyllä harmillista että työt menee noin ristiin :(. Meillä mies on päivätöissä ja mulla nyt menee miten sattuu..aamu, ilta ja vklp vuoroja :(.

En usko että saan miehen suostumaan ilman kortsua. Eilen jo sano ettei uskalla näin lähellä ovista olla ilman. Eikä jaksa sitä loppukierrosta että alan "stressaamaan". Plääh :(

Tanja älä kerro sille enää koska sulla on menkat tai ovis, niin ei pysty laskemaankaan ;)

Nyytikkii kiva! Toivottavasti saisitte sen!

Mä en tosiaan puhunu miehelle mitään siitä raskaustestistä. Se eilen sano, että "mä vein ton vessanki roskiksen". Se ei oo IKINÄ sitä vieny, ja se testi oli sielä päällimmäisenä :D mutta ei puhunu siitä mitää :D mutta oikeen erikseen ilmotti että oli sen roskiksen vieny :ROFLMAO::p

annimaria :ROFLMAO:. Ihana! :p Mitäköhän sun mies on miettiny testin huomatessaan :D. Ahhahhaaa:ROFLMAO: ihan superhyvä:LOL:. Pitäiskö munkin käydä ostoksilla ;)

Ihan järkyttävät kivut alko :eek:. Alaselkä totaalisen jumissa ja särkee. Samoin alavatsaa kramppaa aika kunnolla :rolleyes:. Jospa se ovis olisikin nyt:rolleyes:. Jää nähtäväksi. Viimeks mentiin loppuun asti to yönä. Eli neljä päivää on melkein menny siitä. Oliskohan siellä ketään hengissä :p

• Tykkää
Reactions: Nyytikkii
Vois muuten huijata miestä, se ei oikeen ymmärrä noiden raskaustestien päälle. Jos huijais että kun se on kokonaan tyhjä niin se on nega, että siihen pitää yks viiva saada jos on raskaana :D sitten sitä kontrolliviivaa esittelis ihan onnessaan :ROFLMAO::ROFLMAO: mitähän ss sanois:D

Yhteistyössä