"Lievästi kuumeilevat" eli hieman yleisempää keskustelua vauvakuumeesta.

Heippa kaikille! Mä sain sen epävarman ehkän kylläksi! Eli mahdollisuus toiseen lapseen olisi. Tässä kokeneemman vinkki teille joiden mies ei ole niin myöntyväinen. Eli keskustelkaa jo ennen sitä ensimmäistä lasta toiveidenne lapsiluvusta. Me emme sitä tehneet kun aloimme vaan hommiin. Sitten sitä saattaa huomata että toiveet ja ajatukset tulevaisuudesta ovatkin hieman erilaiset. No mutta, pitkän vakuuttelun ja suostuttelun ja painostuksenkin jälkeen meidän perheessä on yhteisymmärrys. Hauskaa viikonloppua teille. Heilutelkoon peittoja ken voi!

annimaria93 oon lukenut, että oikeasti tosi monella tulee raskaana "menkkojen" aikaan jotain vuotoa ja on ihan normaalia! Toivotaan, että saisit plussaa testiin. Ilmoittelehan jos näin käy :)

Me tänään harrastettiin peittojen heiluttelua ihan loppuun asti (ei keskeytetty!). Ja mies itse sanoi yhtä äkkiä kesken kaiken, että haluaa tehdä niin (laueta siis sisälle asti)? :D Ihan outo en oikein ymmärrä mikä juttu tuo oli, mutta enpä lähtenyt kieltämäänkään! :D Nyt siis kp13 menossa.

Keijunkainen kiitos vinkistä! Meillä ei mitenkään erityisemmin oo keskusteltu vielä lopullisesta lapsiluvusta, kun ei siitä kummallakaan oo oikeen vielä "varmaa toivetta", muutakuin että vähintään kaksi :)

Nyytikkii jes!! Toivottavasti tärppää! Tai jos ei, niin toivotaan että jatkossakin haluaa tulla perille asti!
Ei tuo mun mies ilmeisesti oo mieltään muuttanut, kun tänään shoppailureissulla mun kans hypisteli vauvan vaatteita ja sanoi, että mennään ens viikonloppuna hotelliin, kun olis kuulemma siistiä laittaa lapsi alulle hotellissa :LOL: ( mikä tyypillinen mies kun luulee että varmasti heti ekasta kerrrasta tärppää!)
Koska mun kannattais testata? Kun menkat loppuu? Tosi kummalliset on edelleen.. Ei edes kipeät :eek: yleensä en voi kun maata kippuralla ja ynistä epämääräisesti kun on niin kovat kivut, vuodan myös kuin vesiputous ja nyt on ollut tosi niukkaa vuotoa. Tänään kumminkin jo huomattavasti enemmän kuin eilen, mutta silti normaaliin verrattuna tosi vähäistä.. ja kun nää mun ihme oireet on tosiaan ollut ihan koko kierron ajan, voiskohan olla että JOS on tärpännyt, niin olis jo edellisestä kierrosta? Ne oli tosiaan rsfu:n testejä mitkä tein, voisin menkkojen loputtua tehdä vaikka sen apteekin oman. Melko pessimistisellä fiiliksellä silti... :/

annimaria93 hmm kyllä mä uskon, että tuossa vaiheessa näyttäisi jo jotain haamua :/ Koska oviksestahan sitten olisi todennäköisesti jo ainakin kaksi viikkoa. Mutta joo perus mies, hah! :D

Meillä jatkui tää sama juttu taas eilen yöllä, ei siis keskeytetty. Mitä ihmettä, voiko nyt sanoa että yritys on alkanut? :D En uskalla kysyä mieheltä, kuitenkin se säikähtää!

Nyytikkii
toivon niin että vahvistuis! :) . Menkat kesti kolme päivää, normisti 6. Oli muuten ihan normaalit mutta ilman kipuja. Niiden loputtua alkoi selkäsäryt ja outo tunne vatsalla :) . Toi oli eilinen testi..varmaan huomenna jo kannattaa tehä uus? :)
Oon tosiaan ite kuumeillu paljon, mies ei oo vielä ihan lämmennyt asialle, mutta keskeytetyllä ollaan enimmäkseen menty ;) .

Tanja12 hah okei eli sama tilanne miesten kannalta meillä! Toivotaan, että sulla olisi joku pieni tarrannut kiinni :) Ilmoittelehan kun tiedät enemmän, huomenna olisi varmaan jo hyvä testata ja uskon että pitäisi jo sitten testissä jotain näkyä!

• Tykkää
Reactions: Tanja12
Tanja12 kuulostaa samanlaisilta oireilta kun mulla, mulla on toki vielä pitkä liuta tuohon lisäksi :D

Nyytikkii mä kans mietin et pitäis kyllä näkyä jo, varsinkin jos ois jo edellises kierros jotain tapahtunu. Mutta toki niinkuin se mun työkaveri sanoi, nii voi mennä pitkällekki niin ettei tuu positiivista. Haen menkkojen loputtua sen apteekin oman ja testaan. Vieläkin pessimistisellä asenteella mennään, mutta en keksi mitään selitystä mun oireille. Yleensä nää "oireet" on hävinny sillä negatiivisella testillä. Nyt on jo hieman menkkakivut koventunut, ei toki lähelläkään normaalia vielä :)
Mutta toivotaan että pian loppuisi, niin saisi testattua. Jos se negaa näyttää niin sitten kai pakko uskoa että tää on nyt jotain muuta (vaikken edes googlettamalla saa mitään muuta lopputulosta :D)

Lisäys vielä: ne oli siis ne rfsu:n testit mitä tein, enkä oo paljoa hyvää sanottavaa niistä kuullut :/ okei, nyt jo lopetan tän tekosyiden keksimisen ja maltan ensiviikkoon! Ei tämä vauvakuumeilu ainakaan tässä helpotu!

Viimeksi muokattu:
On jotenkin semmonen fiilis etten todellakaan voi olla raskaana, mutta samalla jännitän huomista testausta paljon : /
Välillä on hiukan pahoinvointia, pelkään että kuvittelen kaikki oireet kuten aiemmin. Kaikki asiat sotii raskautta vastaan..ei ole edes lämmöt koholla (eikö ne periaatteessa pitäisi olla? :O )
Ainoat oireet ovat olleet kivuttomat niukat menkat, ajoittainen pahoinvointi, väsymys, asioiden unohtelu ja huimaus

rinnoissakaan en huomaa muutoksia/kipuja (nehän ovat myös erittäin yleisiä)

Viimeksi muokattu:
Nyytikkii mulla ei oo mitään tietoa koska ovis on ollut, kun on ollut niitä kipuja ja nippailuja koko kierron. Yleensä kyllä tunnistan oireiden perusteella, mutta tää viimesin kierto oli kyllä yhtä oiretta joka päivä. :D Mutta ei mua nyt sinänsä hirveesti haittaisi vaikka en oliskaan raskaana, kun kerran sain kunnollisen luvan yrittämisen aloittamiselle :) että kerkiäähän täs nyt sitte yrittää! :D

Tanja12 onhan monet menny synnyttämäänki tietämättään raskaudesta! :D että voihan se olla, että sulla on vaan hyvin vähäiset oireet, tai sitten ne ilmaantuu pikkuhiljaa! :) eikä kaikilla oo kaikkia oireita! :) Toivotaan että olis pieni matkassa! :)

Nyytikkii
Joo testasin...apteekin oma testi ei näyttänyt mitään :( . Avasin sen puikon ja yritin kattoo valossa, mutta en nähny mitään selkeetä viivanpaikkaa. Jossain kohtia silmät varmaan teki kepposia , ku luulin näkeväni jotain haaleaa :( . Varmaan vaan hormonit sekasin ku menkat oli niin oudot. Ärsyttää ku toi prisman liuskatesti anto tommosen hiukan punertavan viivanpaikan...

Moikka kaikille! Täällä olisi myös yksi kuumeilija, aika tuoreita nää vauvahaaveet on, mutta onpahan kuitenkin:heart: Mieheni kanssa ollaan oltu lähemmäs 10v yhdessä ja molemmat oltais nyt sitä mieltä, että yks tyyppi lisää tähän perheeseen ei varmasti menoa haittais=)
Ei olla vielä keretty edes aloittamaan yritystä, mutta haaveissa olisi tosiaan kevät/kesävauva:)

Tanja12 voi ei voimia :( Mullakin oli muutama kuukausi sitten tosi kummalliset menkat ja luulin myös et oon raskaana mutta en sit ollutkaan.. Niin tää naisen keho on kummallinen, että välillä kaikkea outoa tapahtuu eikä selitystä kaikelle löydy! Toivotaan kuitenkin, että saisit plussan tai sitten seuraavassa kierrossa tärppäisi :) Onneksi (lähes) joka kuukausi on uusi mahdollisuus! :)

tetris89 tervetuloa joukkoon! :)

En tiedä olisikohan mulla ovis päällä, alavatsaa on tänään jomotellut ja eilen bongasin aika hyvänoloiset limat! Eilen ja toissapäivänä siis vietiin peittojen heiluttelut loppuun asti joten olisi aika otollinen aikakin. :)

Noin vaan... On tämäkin palsta jäänyt kuukausiksi unholaan... En muutenkaan kovin ahkera netinkäyttäjä ole... mutta hei, teidän juttuja on silti ihan mukava lukea aina silloin tällöin.
Yhden postauksen tänne tein joskus vuodenvaihteen tienoilla siitä, miten miehellä on aivan kammottava vauvakuume ja minulla ei ollenkaan. Mulla on siis kaksi kouluikäistä lasta ja miehellä ei yhtään...Noh, miehelläkin se kuumeilu on kai laantunut (ei ainakaan puhu siitä jatkuvasti) ja kappas, kappas... nyt on sitten plussattu.
Otin teknisen lähestymisen asiaan ja googlasin koska pitää kertoa työnantajalle, mitä saa syödä, minkälaiset vaunut kannattaa hankkia...
On tässä taas sulattelemista kerrakseen.

Morjenttes tänne pitkästä pitkästä aikaa!
Minä aloitin täältä tuossa tammikuussakos se oli. Itse olin vielä lievästi kuumeileva tapaus ja sitä oli mieskin, mutta kas kummaa se olikin sitten mies joka iski yrityksen ihan todenteolla käyntiin ja jostain käsittämättömästä kosmisesta syystä tärppi sitten kävi heti (näin ei ollut exän kanssa, jolta olen kaksi lasta saanut). :)

Tulin tosiaan komppaamaan, että kannattaa tosiaan jutella jos esikoinen on nyt vasta haaveissa, miehen kanssa siitä mikä on oma haave lapsiluvusta.
Exän kanssa joutui vääntämään aikoinaan, että suostui toisen yritykseen, kun hänestä yksikin olisi ollut passeli, mutta itse toivoin vähintään toista, mielellään kolmattakin. No kahteen jäi hänen kanssaan.

Nykyiseni kanssa juteltiin jo ihan alkumetreillä perhekoosta ja samansuuntaiset on toiveet. Hän toivoisi kahta lasta itselleen ja minulla ei ole mitään sitä vastaan. :D
Nyt on tosiaan se hänen ensimmäisensä tulossa, saa sitten nähdä mikä on aikataulu seuraavalle, hän kun tuntuu potevan pahemmin vauvakuumeesta kuin minä. :D

Tsemppiä rutkasti teille jotka joudutte vielä odottelemaan, etenkin jos jo itse toivoisitte pääsevänne aloittamaan yrityksen. Paras lääke lienee uppiniskaisimmankin kohdalla kun jaksaa vaan puhua asiasta avoimesti, vaikka se toinen osapuoli haluaisikin olla puhumatta koko asiasta. :hug:

Viipulainen ja Hippu 15+4

AikavaraS oho onnea vain sinne suuntaan! :)

viipulainen Onnea myös sulle hurjasti :) Meillä ollaan käyty ahkeraa keskustelua ja molemmat haluttais 2-3 lasta ja esikoista siis kuumeillaan!

En tiedä onko mies nyt suostunut aloittamaan yrittämisen :D Ollaan nyt siis oltu keskeytetyllä yhdynnällä tässä jo neljä kuukautta ja nyt on näköjään keskeyttelykin loppunut. Äsken miehen kanssa puhuin ja sanoin, että haluaisin että tämä vauvan toivominen olisi sellainen yhteinen juttu ja että molemmat kuumeiltaisi. Mies siihen totesi, että "enhän mä sun sisään olisi alkanut tulemaan jos en haluaisi vauvaa" ja sanoi, että ei vain haluaisi että se olisi sellaista "yrittämistä" vaan että se tulee sitten kun on tullakseen :)

Aika hyvältä kuulostaa ja ihan uskomattomalta myös! En voi jotenkin uskoa tätä edes todeksi.. :D

• Tykkää
Reactions: AikavaraS
Viipulainen ja Aikavaras onnea teille ja kaikkea hyvää <3 =)

Nyytikkii kiitos <3 . Ja vitsit sun mies on ihana! Onnea ja toivon että teillä tärppäisi pian ;) .
Mun miestä ahdistaa koko ajatus :( . Ollaan vasta parikymppisiä (ite 20 ja mies 22). Oon kyllä kateellinen teille!
Mut siis Ns "varmoilla päivillä " mies päästää sisään ja muuten keskeytetyllä ollaan menty pian jo vuos :) .

Hei, mua ahdisti myös ajatus vauvasta! Ihan vielä ennen joulua vielä. Aika paljonkin.
Asiat tapahtuu kyllä, kun aika on kypsä. Tietysti asiasta kannattaa keskustella hyvässä hengessä kimpassa..mutta teillähän on aikaa vielä vaikka kuinka. Eikä kuulosta siltä, että sitä sun miestä ihan kamalasti ajatus ahdistaa kun kerran tommonen "järjestely" on teillä käytössä...;)

Itellä alkaa olla viimeiset hetket käsillä ja kun tää nyt saadaan ulos niin saavat samalla mahan avauksella laittaa piuhat poikki :D

Onnea kaikille plussanneille ja yrityksen aloittaneille. Itse olen eipäs juupas fiiliksissä. Haluun, en halua. Jos niin milloin. Epävarmuus töiden yms asioiden kanssa ahdistaa. Nyt vanhemmat lapset on alkaneet antaa palautetta, että haluaisivat viettää enemmän aikaa kotona. Mammalomalla sekin onnistuisi... Kävin viikonloppuna shoppailemassa kesävaatteita ja ostin varmuudeksi löysiä vaatteita ettei ala ahdistaa jos vaikka sattuisi maha kasvamaan... Paljon on asioita puolesta ja vastaan. Kaveri on saamassa esikoisensa kesällä ja se ei ainakaan mun kuumeilua helpota. Pää on ihan sekaisin tästä kaikesta pohtimisesta. Paljon enemmän punnitsee nyt selkeästi tätä kolmatta kuin kahta ensimmäistä lasta. Miten te muut olette päättäneet ajankohdan ja lapsiluvun puolisonne kanssa?

Vanttu, tuo työhomma onkin sitten mielenkiintoinen aspekti... Mulle tää raskaus on käytännössä ammatillinen itsemurha :headwall:
Oon ollu tässä nykyissä työpaikassa muutaman vuoden ja sain just maaliskuussa palkankorotuksen ja vaativamman (ja mielekkään, mutta vaikean) työnkuvan...
Kaikki lomat, pekkaset ja muut pitämättä,ylitöitä saisi painaa minkä sielu sietää... käytännössä täällä tehdään ihmisestä väkisin korvaamaton. Että ihan kauhulla odotan, että minkälainen myrsky siitä nousee kun kerron jääväni mammalomalle...Kollegat on kaikki miehiä, joten ymmärrystä asialle tuskin löytyy.
Omantuntoni kanssa kamppailen, että kerronko sitten kun on pakko vai varotanko etukäteen. En ihmettelisi, vaikka työ menisi alta.
Mennään päivä kerrallaan. Tää nyt on kuitenkin ja loppuenlopuksi vaan työ.
Niin ja ajankohta... No, mies epäili, ettei voisi saada lapsia (ei ole aiemmin tärpännyt koskaan) ja jätettiin ehkäisy pois vuodenvaihteessa. Että tätä ei oltu mitenkään päätetty, vaan oli ihan "korkeemman käres" ;) Ja hei, mulla alkaa olla ikääkin jo, 30 ja kuoleman välissä jo mennään niin jos ei nyt, niin sitten ei enää koskaan ;)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä