Levin menoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naisporukalla Lappiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naisporukalla Lappiin

Vieras
Ajattelin sillä laittaa kysymyksen tälle palstalle,koska täällä liikkuu 40+-ikäisiä ihmisiä, ja heidän kokemuksensa kiinnostavat.

Olemme siis kolme nelikymppistä sinkkunaista,jotka suuntaamme ensimmäístä kertaa pohjoisen lomalle. Minkälainen ikähaitari tuolla mahtaa olla? Olemme aikeissa tietty hiihtää, mutta ennenkaikkea tuo yöelämäkin kiinnostaa. Matkaan lähdemme vko 13,eli hiihtolomien ollessa onnellisesti ohi.

Minkälainen pukeutumisskaala noissa yömestoissa on? Me olemme innokkaita tanssijoita, joten ihan monoissa ei aiota liikkua, muttei toki ylipukeutuakaan.

Kaikkia kokemuksia kuulisin mielelläni.

Tervetuloa mukaan ""kiimaviikoille"". Eli nimikin kertoo jo kaiken. Perheet ovat poistuneet hiihtolomalta.

Meno on - miten sen kauniisti sanoisi - riehakasta. Päälle voit laittaa farkut tai hameen. Tärkeintä lienee minkälaiset hepeneet laitat niiden alle.

Untuvikkoja saattaa meno aluksi kauhistuttaa, mutta moraali on näillä viikoilla menetetty luonnonvara.

Ja se viiden kilsan hiihtolenkki - Chanel 5 - ei ole pakollinen. Sukset voi myös jättää lentokentän säilytykseen. Levillä tavataan (ja Tahkolla ja Rukalla ja Ylläksellä...)

Ihan sama mitkä ryysyt teiltä riisutaan,pojille on pää asia että etelästä tulee jatkuvana virtana ""jakorasiaa""eikun sekaan vaan kyllä pojat teistä ""huolen""pitää.

Meno siellä on juuri sitä mitä näistä viesteistä olet lukenutkin. Oltiin tyttöporukalla levikauden avajaisissa ja paikka oli täynnä ukkomiehiä, ympäripäissään pillua vonkaamassa. Lentokentällä ,kotona olikin sitten se oma pikkuvaimo odottamassa sinisilmäsenä. Heräsin todellisuuteen, yäk

Kävin tässä taannoin myös Levillä ja vieläpä yksin olin liikenteessä.

Totesin, että itsestä se on kiinni jos sinua viedään ja veetään nenästä. Ei ole pakko lähteä joka ukonretaleen mukaan. Suosittelen vain nauttimaan illoista tanssahtelemalla ja pitämällä muuten hauskaa. Tuskin sieltä ""vakkaria"" kuitenkaan tulee löytymään, ainakaan pitempi aikaista, koska nämä miehet ovat joko karanneita tai eronneita, jotka vain pitävät hauskaa ilman sitoumuksia.

Älkää pukeutuko liian ""rohkeasti tai paljastavasti"" mikäli ette halua päätyä joidenkin sänkyyn sulostuttajaksi. Pukeutuminenhan nimittäin antaa sinusta kuvan mitä haluat illalta. Tämän mukaan myös miehet sinut arvioivat eli oletko kevytkenkäinen eli aivan jotain muuta.

Siis suhteellisen normaali, mutta kuitenkin jonkin verran juhlallinen asu takaa ehkä varmimmin teille parhaan viikon.

Sitä saa AINA mitä tilaa, varsinkin LAPISHA

Tuli tuossa juttu mieleen Leviltä, jonka kuulin siellä sivukorvalla. Siinä oli pari helsinkiläistä liituraitaan pukeutunutta miestä ja paikallinen hieman vaatimattomammissa vetimissä. Siinä helsinkiläiset pottuilivat ja ärsyttivät paikallista kaveria ja alkoivat tivaamaan, onko kaveri käyny edes Hesassa. Keskustelu meni suunnilleen näin:

-Oletko sinä käynyt koskaan edes Helsingissä asti?
-Noo, onhan tuota tullut käytyä.
-Minkä vuoksi sinä siellä kävit, kävitkö katsomassa korkeita taloja? -No een. -Autojako kävit katsomassa? -No een niitäkhän. -Taisit käydä maksullisissa naisissa. Tässä vaiheessa paikallinen alkoi jo hermostumaan... -En käynyt naisissakhan.... -Tosi puhheessa mie kävin kahtomassa, että minkälaisia ovat net miehet, jotka lähettävät vaimonsa kaksi kertaa vuojessa Leville naitavaksi....

""Pukeutuminenhan nimittäin antaa sinusta kuvan mitä haluat illalta. Tämän mukaan myös miehet sinut arvioivat eli oletko kevytkenkäinen eli aivan jotain muuta.""

Millähän vuosisadalla oikein elät. Ei nykyisin enää pukeutuminen sano yhtään mitään. Kyllä se käytös on se ensisijainen arviointikriteeri sukupuoliasioissakin.

tarkoitan siis molempia eli käytös ja pukeutuminen. Ulkoinenolemus määrittää sen mihin sinut luokitellaan ja tähän sisältyy ehdottomasti myös oma käytöksesi.

Kun Ylläksellä vasta yritellään, niin Pallaksella jo paritellaan. Levillä levitellään ja Tahkolla tahkotaan.
Paljakassa saa paljasta mutta Rukalla pitää tyytyä rukkaseen.

hiihtokeskukset ovat oikeita paheiden pesiä. Ilotaloja sillä erotuksella, että maksaa ei tarvi. Jos täytyy etelässä noin yleensä elää puutteessa, niin ongelman voi hoitaa pois pohjoisessa. Firmat kustantavat pikkupomoilleen mökkejä joissa voi tarjoilla naisille rinksuja ja vähän muutakin.

Ei tietenkään pidä yleistää. Itse olen lähinnä tyttöporukassa hiihdellyt. Mukavaa juttuseuraakin on löytynyt, yleensä heti ilmoitettiin, että jos jotakin muuta seuraa haluaa, niin ei kannata haaskata aikaa. Kyllä ne jutustelijat siihen jäivät ja ne lähtivät joilla oli muuta mielessä.

No kovin on kliseisiä kommentteja lapinreissuista, joku on näemmä laittanut iankaikkisen vanhoja vitsejäkin joukkoon. No, toivottavasti jollekulle olivat ihan uusia.

Meidänkin yrityksestä viedään asiakkaita Lappiin,ja monet tutut miespuoliset ystäväni käyvät näillä reissuilla,joten tiedän kyllä matkojen maineen.
Minä en kuitenkaan laita kaikkia miehiä enkä kaikkia naisia samaan lokeroon, enkä usko että ihan kaikkien ykkösprioriteetti on puolison pettäminen tai panoviikko.

Uskon että siellä hiihtelee muutama normaaliksikin luokiteltava mies pilke silmäkulmassa, kuten meilläkin, ja jolle alkoholikin on seurustelujuoma.

Mitä pukeutumiseen tulee, niin olemme tyylikkäitä ladyjä, mutta pukeutumisvinkkejä kysyin ihan sääolosuhteet mielessä. Paljastavaa pukeutumista voi hakea teinidiskoista eikä aikuisilta naisilta . Tyylikäs on myös hivenen eri asia kuin seksikäs,ja seksikäs asu ei edellytä paljastavaa pukeutumista.

Totta tietysti on,että useimmille miehille lapinreissut merkitsevät vain viikon mittaista ilmaisen viinan kiskomista. Nämä örvelöt voi jättää omaan arvoonsa jo kotikaupungissakin.

...höpö,höpö et sinä mitään sääolosuhteita silmälläpitäen kysynyt..vaan tässäpä kysymyksesi uudelleen:

""Minkälainen pukeutumisskaala noissa yömestoissa on? Me olemme innokkaita tanssijoita, joten ihan monoissa ei aiota liikkua, muttei toki ylipukeutuakaan""

Hyvänen aika, minä tyhmä en ole älynnyt, SITÄKÖ varten sinne mennäänki.. ja vielä tuota, mokomaaki...yäk...Saahan tuota kotonaki ihan tarpeeksi...Onko kukaan naisista samaa mieltä??

Tämä loru se vain vuosi vuodelta kehittyy. Aina sen joku muistaa. Kaikissa näissä paikoissa, paitsi Paljakassa, olen käynyt ja yhdessä tullut pannuksi ja sitäkään ei tässä mainita. Tuntureita riittää.

Levillä olen ollut kerran iltaelämässä. Toista kertaa en ole vielä halunnut. Siellä saa, mitä tilaa, itsestähän se on kiinni. Ja jos ei ole panomiestä etsimässä, niin voihan sitä pitää hauskaa, eikä ole pakko levitellä.

Joo, mutta kyllä se on ihan itsestä kiinni mitä tekee ja missä! Olen itse ollut pari kertaa tyttöporukassa tunturissa ja meissä neljässäkin oli matkustaja joka vaunuun.. Yksi tanssi ""tuppisuuna"", yksi tanssi ja rupatteli ja viihtyi saman tanssittajan kanssa koko illan ja seuraavankin ilman jatkoja, yksi tanssi ja meni jatkoille suutelulinjalla ja yksi meni jatkoille kaikkensa antaen. Mutta kyllähän se meno melko hurjalta vaikutti, siis jos ei tiedä mitä odottaa. Tosin tämän ystäväporukan käyttäytyminen on kutakuinkin samaa vaikka ollaan menossa kotikonnuillakin.. Pukeutumiskoodia ei mielestäni ollut, kuteita oli laidasta laitaan villapaidasta napapaitaan. Tyylikäs lady kyllä tietää mitä päälleen laittaa..
Itse valitsin melkon neutraalia, oman oloista :) Hauskaa reissua! Makunsa kullakin, mutta minulle Levillä on liian snobia porukkaa tai sitten sattumaa.

Lapissa saa tasan sitä mitä tilaa. On tullut oltua siellä paljon ja vähän joka paikassa.
Pukeutuminen on rentoa, siitä tuntee onko tullut paljon Lapissa oleiltua vaiko onko vasta ensimmäistä kertaa. Illalla kun mennään syömään on villapaita ja pitkikset hyvä, parhaissakin paikoissa. Jos aikoo (ja jaksaa) jatkaa tanssimalla, pitää laittaa toppi villapaidan alle ja tanssikengät taskuun, ettei tule hiki. Siis rentoa kerrospukeutumista niinkuin ladullakin. Silkit ja sametit on syytä jättää kotiin. Lapinhutsun tuntee juuri ylipukeutumisesta ja ylimeikkaamisesta joten hörhelöt on syytä jättää kotiin jos ei halua sellaiseksi leimautua.
Pidä hauskaa, hiihtele paljon ja syö hyvin.

Aivan, tyylikäs leidi ei tarvitse pukeutumisvinkkejä ellien parisuhdepalstalta!! Paremminkin taisi leidiä hiukan pelästyttää suora palaute.

No tämä leidi ei pelästynyt palautteesta. Olenhan tätä palstaa lukenut,joten tiedän että järin älykkäitä kommentteja varsinkaan miehiltä ei kannata odottaa.

Tämä leidi ei ole tottunut kotikaupungissaan kävelemään 1,5 kilometriä pakkasessa tanssipaikkaan lähtiessään. Siinä mielessä minua kiinnosti millä lailla varsinkin naiset pukeutuvat siellä iltamenoihin. Onko pikkukengät jätetty kotiin ja bailataan hame/saappaat tai housut/saappaat -susteemillä. Kaula-aukon syvyydestä enkä alusvaatteista en vinkkejä kaipaillutkaan.

Parasta ottaa juuri sellaisia vaatteita missä itse yleensäkin viihtyy,onhan autonperässä tilaa. Pääasia on kuitenkin loma ja ulkoilu sekä hyvien ystävien seura. Kevät on ollut työssä ihan riittävän rankkaa, joten loma tulee enemmän kuin tarpeeseen.

Yhteistyössä