Levin menoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naisporukalla Lappiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eiköhän se ole niin pohjoisessa kuin etelässäkin, että sellaista seuraa saa, mitä menee hakemaan. Kyllä kai se on seksinkin suhteen niin, että kysyntä ja tarjonta löytävät toisensa eikä siinä ole mitään kauhistelemista. Ihmisiähän me vain olemme tarpeinemme ja toiveinemme.

Tiedän, että Lapin lomakohteissa solmittujen suhteiden pohjalle on solmittu pysyviä ja onnellisia liittoja niin, että ei siellä kaikki ole vain yhden yön/viikon seuraa hakemassa. Onni voi tulla eteen missä tahansa!

Kovin tunnut haluavan antaa itsestäsi hienon ja fiksun kuvan tai sitten oot muuten vaan tyhmänsutjakka,veikkaampa ensimmäistä,kivahan se on anonyyminä leikkiä vähän ""itteensÄ parempaa. ""hiihtelemään ja ruoan kanssa lasi hyvää viiniä"" voi perse.

joo, mun rakas elämänkumppanaini meni leville 15.3.06 ja soitti sieltä 17.3. että haluaa erota... 18.3 vieras mies vastasi sieltä sen puhelimeen kun soitin sinne.... näin voi käydä!! no, erohan siitä tuli, mutta ystäviä ollaan!!!

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen:
Aivan, tyylikäs leidi ei tarvitse pukeutumisvinkkejä ellien parisuhdepalstalta!! Paremminkin taisi leidiä hiukan pelästyttää suora palaute.

Tämä leidi ei ole tottunut kotikaupungissaan kävelemään 1,5 kilometriä pakkasessa tanssipaikkaan lähtiessään. Siinä mielessä minua kiinnosti millä lailla varsinkin naiset pukeutuvat siellä iltamenoihin. Onko pikkukengät jätetty kotiin ja bailataan hame/saappaat tai housut/saappaat -susteemillä. Kaula-aukon syvyydestä enkä alusvaatteista en vinkkejä kaipaillutkaan.

Minusta ei kannata kävellä edes 1,5 kilometrin matkaa, jos on menossa istumaan iltaa. Liikuntaa saa aivan riittävästi päivän aikana, jos vain haluaa. Vinkiksi, että Levillä toimii taksiliikenne erittäin hyvin. Porukalla hintaa tulee vain muutama euro per sivu. Ei tarvitse miettiä tuplakenkiä, villapaitoja tai kerrospukeutumista tai lyttääkö pipo hiukset. Kokonaisuus huomioon ottaen taksimatkat ovat olematon kustannus loman hinnassa. Toisaalta Levillä on kyllä hyvät, valaistut kevytväylät ainakin päärinteen puolella.

Olen käynyt mieheni kanssa Levillä 15-20 kertaa, koska olemme innokkaita laskettelijoita. Lisäksi tuttuja ovat Ruka, Ylläs, Luosto ja Saariselkä. Meno iltamestoissa on kyllä paikoitellen aika hurjaa, minut on yritetty iskeä jopa vessareissulla, vaikka olen ollut reissussa mieheni kanssa. Pukeutuminen on rentoa, kuten moni jo sanoikin.

Minulla on normaalisti iltaisin bleiseri-housupuku, koska olen tällainen jakkupukuelli. Mieheni taas tykkää rennomasta, tyyliin siistit farkut ja kauluspaita tai rento bleiseri. Neulepaitakin on ihan ok, mutta olosuhteet huomioon ottaen liian kuuma. Ylipukeutuminen voi herättää turhaakin huomiota. Ellei sitä sitten juuri halua. En edes muista, että olisin nähnyt naisen hame päällä.

Mieheni on muuten par'aikaa Alpeilla laskettelemassa, millaistahan meno siellä ukkoporukassa mahtaa olla... ;)

että tämä lähes vuoden vanha ketju on kaivettu esiin..

Niin, Levin reissusta on melkein vuosi aikaa ja meillä oli hulvattoman hauska viikko!
Murtsikkahiihtoa tuli pitkästä aikaa kokeiltua, mutta enempi tuo liikuntapuoli oli kyllä sauvakävelyä. Osan porukasta kun tuo hiihtovarustus oli hivenen ongelmallinen..
After ski:tä tuli harrastettua joka päivä, ja tanssimaan toki vääntäydyttiin joka ilta.
Mukavia ihmisiä oli paljon ja viikon saldo oli positiivinen. Menemme varmasti uudelleen! Mutta tänä keväänä on kaupunkiloman vuoro ja suuntana Praha.

Pohjoisessa oman kokemuksen mukaan toimivat ainakin tallaisella kolmikymppisella naisjoukolla ns. smart casual - henkiset kamppeet. Siroja saappaita yhdistettyna laadukkaisiin ja rentoihin, aavistuksen verran sporttisiin hameisiin ja housuihin. Neuleet toimivat aina, hihattomat neuleet ovat sopiva kompromissi, eivat liian kuumia tanssiessakaan. Toki countryhenkiset esim. tweedbleiserit ja vakosamettihameet ja -housut sopivat myos Lappiin. Taksit kulkevat pohjoisessakin useimmiten joustavasti, mutta taksijonoon kannattaa varata vaikka ylimaarainen villaneule. Itse en laittaisi Lapissa paalleni minkaanlaista jakkupukua tms. Niita pidan kotona Stadissa tarpeeksi! Paikallisilla on yleensa juhlavimmat asut, joskus etelasta tulleen silmiin liikaakin pitsia, samettia ja mustia saumasukkia. Mutta kaikki kukat kukkivat! Hauskaa reissua - olisimpa itsekin lahdossa!

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen:
että tämä lähes vuoden vanha ketju on kaivettu esiin..

Niin, Levin reissusta on melkein vuosi aikaa ja meillä oli hulvattoman hauska viikko!
Murtsikkahiihtoa tuli pitkästä aikaa kokeiltua, mutta enempi tuo liikuntapuoli oli kyllä sauvakävelyä. Osan porukasta kun tuo hiihtovarustus oli hivenen ongelmallinen..
After ski:tä tuli harrastettua joka päivä, ja tanssimaan toki vääntäydyttiin joka ilta.
Mukavia ihmisiä oli paljon ja viikon saldo oli positiivinen. Menemme varmasti uudelleen! Mutta tänä keväänä on kaupunkiloman vuoro ja suuntana Praha.

No hupsista, en huomannut ollenkaan katsoa alkuperäisen viestin ajankohtaa. Mukavaa, että teillä oli kiva viikko. Prahakin on muuten aivan ihana kaupunki, tosin olen käynyt siellä kauan aikaa sitten, entisen Tsekkoslovakian aikoihin.

Vltavan sillat olivat mahtavan hienoja ja kaupunki henki historiaa upeine rakennuksineen! Pitäisi varmasti uudistaa reissu...

Iloista lomaa!

Lähisuku on tässä suunitellut että ehkä seuraavana jouluna tai kahden vuoden päästä jouluna mentäisiin porukalla vaikka Leville, tai muuallekin Lappiin sopisi. Ideana oli ettei kenenkään tarvtsisi kokata eikä siivota, kerrankin voitaisin rentoutua ja viettää aikaa yhdessä kauniissa luonnonmaisemassa mutta silti palvelujen lähellä.

Rupesi kyllä mietityttämään kun noita juttuja luin että jos tuo on totta, uskaltaako tuollaisen kohelluksen sekaan tavallinen tumpula ollenkaan. Ikähaitari on meillä 10 vuodesta 70 vuoteen, eikä kukaan ole menossa sinne vieraita vikittelemään. Haluamme syödä hyvin, hiihtää, ja ulkoilla muutenkin. Levillä on ymmärtääkseni järjestetty erityistä jouluohjelmaakin. Olisi myös ihan mukava käydä porukalla kerran tanssimassakin, mutta näiden juttujen perusteella meno ei oikein vaikuta siltä että meikäläisillä olisi tanssiravintolaan mitään asiaa.

Onko kukaan viettänyt joulua Lapissa ja millaisia olivat kokemukset?

Lukuisia lomia Levillä viettäneenä voin sanoa, että aivan hyvin siellä voi myös tavallista perhelomaa viettää; hiihtäen, lasketellen ja hyvin syöden. Tanssimaankin uskaltaa varmasti. Ehkä joku voi vikitelläkin, mutta vikittelyt voi torjua ihan kohteliaasti. Kun pysyy järki päässä eikä käytä liiaksi alkoholia, niin ei siellä kenenkään vieraan sänkyyn kyllä vasten tahtoaan joudu. Lähtekää ihan rauhassa joulua viettämään. Joulu Lapissa kaamosaikaan on elämys!

Juu, Levinlyyli on ihan oikeassa. Varmaan joku saa vierastakin, mutta jos haluaa lasketella ja syödä hyvin ja tanssia, niin sekin käy. Itsestä kiinni.

Yks juttu vaan ihmetyttää. Miksi Suomessa vain on tällaista? Olen käynyt laskettelemassa Lapin lisäksi paljon Alpeilla ja Ruotsissa ja Norjassa, mutta iskumeininkiä ei muualla ole lainkaan. Itävallassa ja Sveitsissä alppihumppa raikaa ja pidetään isoissa porukoissa hauskaa, tutut ja tuntemattomat. Ranskassa ja Italiassa syödään illalla hyvin ja mennään ajoissa nukkumaan. Suomessa, kieltämättä, on paljon ihmisiä, joille iskumeiningit on tärkein anti Lapinlomalla. Mutta itsestä se todella on kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Olen aina luullut:
että Lapinkin matkailu kuuluisi matkailupalstalle, mutta sepä kuuluukin parisuhdepuolelle :D.

Meillä vuosikausia Elleissä notkuneilla tahtoo mennä puurot ja jauhot sekaisin palstakeskusteluissa. Juttu rönsyää aiheesta toiseen kuten naisilla on tapana tehdä.

Leville levitoimaan ja Luostolle lystiä pitämään. Ihanaa, että täällä etelässäkin on nyt lunta ja kunnon talvi.

Vedän nyt toppalenkkarit liukuesteineen jalkaan ja lähden eteenpäin sanoi mummo lumessa asenteella toiseen työhön. Jos minulla olisi varaa reissata, niin kaipa sitten reissaisin. Tämä Lapinreissu on jokavuotinen puheenaine.

Matkailupalstalla en surffaile. Ei minulla ole varaa sairastua matkakuumeeseen.

No eipä tuo matkailu kai tälle palstalle oikein kuulu mutta sattui otsikko osumaan silmään kun Lapin lomasta on ollut kotona puhetta viime aikoina. Kiitos vastanneille, ehkä se joululoma ei sittenkään ole ihan tuhoon tuomittu yritys.

Joulu Levillä tarkoittaa Brittejä ja Ryssiä. Jos heidän hauskanpitonsa on se, mistä tykkää, niin sinne vaan. Minkään valtakunnan vokottelua et tule siellä kohtaamaan.

Toista on meno esim Sääriselällä huhtikuun aurinkoisina päivinä. Sen varmenpaa nakkia saa hakea. Parfyymilatua hiihtävä naisporukka saa varauttua useampaankin illanvieton ehdotukseen. Se taas tarkoittaa, että firmat maksaa, viina virtaa, saunat lämpiää ja seksi on olennainen osa Lapin kiimaista lumoa. Aamulla vaan hei-heipusut ja latu odottaa höylääjää. Kunnon päiväunet, että illalla taas jaksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyösti+:
Joulu Levillä tarkoittaa Brittejä ja Ryssiä. Jos heidän hauskanpitonsa on se, mistä tykkää, niin sinne vaan. Minkään valtakunnan vokottelua et tule siellä kohtaamaan.

Toista on meno esim Sääriselällä huhtikuun aurinkoisina päivinä. Sen varmenpaa nakkia saa hakea. Parfyymilatua hiihtävä naisporukka saa varauttua useampaankin illanvieton ehdotukseen. Se taas tarkoittaa, että firmat maksaa, viina virtaa, saunat lämpiää ja seksi on olennainen osa Lapin kiimaista lumoa. Aamulla vaan hei-heipusut ja latu odottaa höylääjää. Kunnon päiväunet, että illalla taas jaksaa.

Katkera Kyösti on jäänyt kyllä nyt ilman. Saariselällä on keväällä naisia puolet siitä mitä miehiä ja heistäkin melkoinen osa on siellä hiihtämässä ja korkeintaan tanssimassa. Kyllä siinä tämmöiset kyöstit jää ilman.

Totuuden nimessä täytyy todeta, että näkyyhän sitä Ivalon lentoasemalla aina joskus jonkun herran lahkeessa roikkumassa itkeä tihrustava naisihminen. Herra tähyää kiusaantuneen näköisenä kaukaisuuteen ...

Minäpäs tiedän, että Kyösti tietää, mistä puhuu.
Puolivapaana on tullut aika monet firman mökit kierrettyä ja ilmaisen viinanbileet pidettyä. Tansseihinkaan ei tartte itse maksaa sisään, vaan aina löytyy "Visa" sitä varten, ettei hupi lopu kesken.
Varaukset kannattaa tosiaankin tehdä jo päivällä, koska miehiä on suhteessa enemmän, kuin naisia. Iso höhöttävä miesporukka on varma tae siitä, että firma maksaa ja piikki ei mene heti kiinni. Me vuokrataankin kaikkein halvin ja vaatimattomin majoitus, koska ei sitä juurikaan tartte käyttää nukkumiseen.
Kyllä Köpi näyttää tietävän, että aamusella ladulle, päivällä lepoheti ja iltapäivällä monotansseihin varaamaan iltahupia. Sitten pikku hiprakassa takaisin kämpille ja kunnon peseytyminen nokkaunineen.
Kun kaikki tietää pelin hengen, ei tule edes väärinkäsityksiä. Kerranhan täällä vaan eletään ja viikko on lyhyt aika. Parasta on se, että kukaan ei roiku lahkeissa itkua tihrustamassa. Ei puolin, eikä toisin.

P.S. Kerran olen tehnyt kontrahdin jo ennen lähtöä, mutta se ei tule toistumaan.

Yhteistyössä