Laulu saa taaperon itkemään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä on 1,5v poika, joka kovasti tykkää musiikista, erityisesti tietenkin lastenlauluista ja laululeikeistä. Nyt oon huomannut, että on olemassa joitain lauluja, jotka pistävät pojan alahuulen väpättämään ja itku tulee väistämättä. Tällaisia ovat mm. Karhunpoika sairastaa ja Sininen uni. Liekö melodia niissä jotenkin surumielinen, vai mistä johtuu. Onko muilla samaa vai onko tuo meidän poika jotenkin erityisen herkkä tapaus?

On meillä, tytöllä varsinkin. Poika taas ei halua tuollaisia kuunnella, alkaa huutamaan että "paha laulu". Tytöllä (kohta 5v) on yksikin laulu, jossa aina oikein kunnolla alkaa itkemään yhdessä kohdassa. On tosi herkkä ja tunteellinen tyttö kyllä, joskus itkee myös lastenohjelmien kauniissa kohdissa, ei niinkään surullisissa vaan juuri oikein ihanissa.

Meidän nelivuotias teki ihan samaa suunnilleen tuon ikäisenä :hug: . Jos vaikka katsoi Ti-Ti nallea, niin viimeinen laulu piti aina äkkiä skipata, koska siellä viimeisenä on aina se hiukan rauhallisempi ja melankolisempi laulu. Ja se itku oli ihan oikeaa itkua, tuli oikein sydämestä saakka. Mä itse itkin aina Karhunpoika sairastaa -laulusta. Nykyäänkin hänelle tulee aina välillä vähän paha mieli jostain laulusta, mutta esim. unimusiikkina hänellä on Ihme ja kumma, Aja hiljaa isi ja Karhunpoika sairastaa.

Yhteistyössä