Lasten joulupuukeräyksen mainoksessa annetaan ymmärtää että lahjoja kerätään köyhille lapsille

"vieras"
[QUOTE="vicy";25137130]en ymmärrä mitä hemmettiä se 70e hyödyttää jos vaikkapa perheen lapsi on vakavasti sairas tai jotain muuta vastaavaa... Kun taas monelle köyhälle perheelle se 70e voi tehdä joulun...[/QUOTE]

Ensinnäkin se on HYVÄN MIELEN lahjakortti. Näytä mulle tyyppi joka ei tule hyvälle mielelle tuollaisesta? Toisekseen, luuletko ettei se sairastuminen vaikuta perheen taloudelliseen tilanteeseen, varsinkin jos vanhempi on se joka sairastaa? Ja kolmanneksi, sanoin ettemme ole ns. köyhiä. Nettotulot oli 2300 euroa, joku toinen ruikuttaisi että on köyhä ja itkisi kortin perään, mun mielestä meidän (suomalaisten) elintavat on yleensä kaukana köyhyydestä ja siksi en meitä ns. köyhiä pitänyt.
 
joku kai
Mua harmittaa yhden äitin puolesta. Se asuu 3 lapsensa kanssa ja aina rahaton. Sen esikoinen olisi tahtonut elokuviin, mutta äidillä ei ollut vara antaa rahaa lippua varten. Itsekkin elän kädestä suuhun, enkä voinut auttaa. Yksi lapsista on meidän kummipoika jolle laitetaan jouluksi pieni lahja. Se äiti ei voi itse laittaa mitään. :( Jos mulla olis varaa nii laittaisin siihen perheeseen sen leffalippu paketin, mutta en pysty. Mä toivon että saavat tuollaisesta keräyksestä jonkinlaiset paketit. Siinä perheessä todella tarvittaisiin piristystä, sillä heillä on ollut paljon vastoinkäymisiä tänä syksynä. :/ Se perheen äiti hyppisi varmasti ilosta saadessaan itselle vaikka käytety SOPIVAN toppatakin.
 
"ehkäpä"
Mua harmittaa yhden äitin puolesta. Se asuu 3 lapsensa kanssa ja aina rahaton. Sen esikoinen olisi tahtonut elokuviin, mutta äidillä ei ollut vara antaa rahaa lippua varten. Itsekkin elän kädestä suuhun, enkä voinut auttaa. Yksi lapsista on meidän kummipoika jolle laitetaan jouluksi pieni lahja. Se äiti ei voi itse laittaa mitään. :( Jos mulla olis varaa nii laittaisin siihen perheeseen sen leffalippu paketin, mutta en pysty. Mä toivon että saavat tuollaisesta keräyksestä jonkinlaiset paketit. Siinä perheessä todella tarvittaisiin piristystä, sillä heillä on ollut paljon vastoinkäymisiä tänä syksynä. :/ Se perheen äiti hyppisi varmasti ilosta saadessaan itselle vaikka käytety SOPIVAN toppatakin.
Juuri tällaista perhettä minä auttausin mielelläni, tai lastenkotilapsia. En ole rikas, normituloinen yh kolmella murrosikäiselle, mutta olen jo vuosia halunnut auttaa niitä, joiden asiat on paljon meitä huonommin ja tuoda iloa heidän elämään. Meillä olisi vaatetta S-M kokoiselle naiselle ja lasten pieneksi jääneitä vaatteita 150 cm- tytölle ja 150-M (L) pojalle. Mutta eipä nuo "edellistalven" mallit taida sitten täällä Helsingissä kelvata.
 
"yks"
Me oltiin ennaltaehkäisevän lastensuojelun asiakkaita ja perhetyö kävi meillä. Kysyivät saako tuoda meille lahjat keräyksen kautta. Taloudellinen tilannekaan ei mikään huippu ollut mutta kyllä lapset saivat meiltäkin lahjoja sekä paljon sukulaisilta. Olihan se mieltä lämmittävää saada muutama ylimääräinen lapsille, mutta todella todella hätää ei meidän joulussa ilman niitä olisi ollut. Kiitollisia kuitenkin ollaan oltu ja ne lelut on edelleen käytössä. Perhetyöntekijät tykkäsivät meistä ja koska paketteja oli "pari ylimääräistä", antoivat meille tuplat.

Että kyllä se mun mielestä viime kädessä on kiinnin ihan sosiaaliviranomaisista kelle ne paketit päätyy.
 
"jokunen"
[QUOTE="ehkäpä";25137201]Juuri tällaista perhettä minä auttausin mielelläni, tai lastenkotilapsia. En ole rikas, normituloinen yh kolmella murrosikäiselle, mutta olen jo vuosia halunnut auttaa niitä, joiden asiat on paljon meitä huonommin ja tuoda iloa heidän elämään. Meillä olisi vaatetta S-M kokoiselle naiselle ja lasten pieneksi jääneitä vaatteita 150 cm- tytölle ja 150-M (L) pojalle. Mutta eipä nuo "edellistalven" mallit taida sitten täällä Helsingissä kelvata.[/QUOTE]

Mulle kelpaa edellistalven mallit. Mulla ei ole väliä eikä pojat välitä muodista.
Juu ja HKI:)
JOs sulla olis musta nikki niin laittaisin yv.
 
"mona"
Mua harmittaa yhden äitin puolesta. Se asuu 3 lapsensa kanssa ja aina rahaton. Sen esikoinen olisi tahtonut elokuviin, mutta äidillä ei ollut vara antaa rahaa lippua varten. Itsekkin elän kädestä suuhun, enkä voinut auttaa. Yksi lapsista on meidän kummipoika jolle laitetaan jouluksi pieni lahja. Se äiti ei voi itse laittaa mitään. :( Jos mulla olis varaa nii laittaisin siihen perheeseen sen leffalippu paketin, mutta en pysty. Mä toivon että saavat tuollaisesta keräyksestä jonkinlaiset paketit. Siinä perheessä todella tarvittaisiin piristystä, sillä heillä on ollut paljon vastoinkäymisiä tänä syksynä. :/ Se perheen äiti hyppisi varmasti ilosta saadessaan itselle vaikka käytety SOPIVAN toppatakin.
Tällästä perhettähän sun kannattas ehdottaa noihin MLL keräyksiin..Sais lapset ainakin lahjoja..
 
Keittiönoita
Mua harmittaa yhden äitin puolesta. Se asuu 3 lapsensa kanssa ja aina rahaton. Sen esikoinen olisi tahtonut elokuviin, mutta äidillä ei ollut vara antaa rahaa lippua varten. Itsekkin elän kädestä suuhun, enkä voinut auttaa. Yksi lapsista on meidän kummipoika jolle laitetaan jouluksi pieni lahja. Se äiti ei voi itse laittaa mitään. :( Jos mulla olis varaa nii laittaisin siihen perheeseen sen leffalippu paketin, mutta en pysty. Mä toivon että saavat tuollaisesta keräyksestä jonkinlaiset paketit. Siinä perheessä todella tarvittaisiin piristystä, sillä heillä on ollut paljon vastoinkäymisiä tänä syksynä. :/ Se perheen äiti hyppisi varmasti ilosta saadessaan itselle vaikka käytety SOPIVAN toppatakin.
Tällä palstalla on Pidetään huolta -kerho, jonka kautta - tuon etusivulla olevan ketjun lisäksi - palstalaiset ovat auttaneet muita ihmisiä. Mä olen useampana vuonna lähettänyt joihinkin perheisiin juuri leffalippupaketin. Kannattaiskohan sun liittyä tuonne kerhoon?
 
"niinpäniin"
Meille syntyi tänä vuonna kolmas lapsi. Hänen bilirubiiniarvot jäi koholle ja hän vietti kolme viikkoa lastenosastolla saamassa valohoitoa. Meille tuli sekä suuret hoitopäivämaksut että matkakulut, sairaalaan on 70 km. Mies opiskelee ja tekee töitä samalla, minä luonnollisesti kotona lasten kanssa miminiäippiksellä, olen opiskeluistani tauolla. Isovanhemmista on hengissä vain yksi mummo, jolla ei ole taloudellisia saati henkisiä resursseja auttaa millään lailla.

Taloudellinen tilanne oli ja on edelleen erittäin, erittäin tiukka. Varomme silti puhumasta lasten kuullen asiasta, eihän heidän tarvitse sitä miettiä. Luovuimme koirasta kun ei ole enää varaa syöttää sitä eikä maksaa yllättäviä eläinlääkärikuluja.

Todella nöyränä ja hattu kourassa, tippa linssissä kysyin neuvolasta lokakuussa näistä ruokaseteleistä joita jaetaan jouluksi. Joulupuukeräykseen emme kuulu koska emme ole sosiaalitoimiston asiakkaita. Neuvolan täti uumoili ettei me saada sitä ruokalahjakorttia, koska nekin menee ensisijaisesti lastensuojelun asiakkaille kuten lahjatkin, mutta lupasi soittaa. Eipä sitä soittoa koskaan kuulunut.

Mies painaa ylitöitä tälläkin hetkellä jotta saamme lapsille jouluruuan ja lahjoja. Minä yritän epätoivoisesti myydä käsitöitäni. Olen kuullut että joinain vuosina niitä Joulupuu-lahjoja on jäänyt käsiin, ihmiset siis lahjoittaneet paketteja niin paljon ettei kaikille tahtonut riittää ottajia. Ne paketit oli sitten jaettu vapaaehtoistyöntekijöiden kesken ja suurin piirtein kaikille joita keksittiin, joilla on pieniä lapsia. Eli aivan varmasti joku 170-neliöisen uuden ok-talon upporikas omistaja on paketteja voinut saada. Kai ne niitä enemmän tarvitsee kuin esimerkiksi me.
 
"diu"
[QUOTE="niinpäniin";25137427]Meille syntyi tänä vuonna kolmas lapsi. Hänen bilirubiiniarvot jäi koholle ja hän vietti kolme viikkoa lastenosastolla saamassa valohoitoa. Meille tuli sekä suuret hoitopäivämaksut että matkakulut, sairaalaan on 70 km. Mies opiskelee ja tekee töitä samalla, minä luonnollisesti kotona lasten kanssa miminiäippiksellä, olen opiskeluistani tauolla. Isovanhemmista on hengissä vain yksi mummo, jolla ei ole taloudellisia saati henkisiä resursseja auttaa millään lailla.

Taloudellinen tilanne oli ja on edelleen erittäin, erittäin tiukka. Varomme silti puhumasta lasten kuullen asiasta, eihän heidän tarvitse sitä miettiä. Luovuimme koirasta kun ei ole enää varaa syöttää sitä eikä maksaa yllättäviä eläinlääkärikuluja.

Todella nöyränä ja hattu kourassa, tippa linssissä kysyin neuvolasta lokakuussa näistä ruokaseteleistä joita jaetaan jouluksi. Joulupuukeräykseen emme kuulu koska emme ole sosiaalitoimiston asiakkaita. Neuvolan täti uumoili ettei me saada sitä ruokalahjakorttia, koska nekin menee ensisijaisesti lastensuojelun asiakkaille kuten lahjatkin, mutta lupasi soittaa. Eipä sitä soittoa koskaan kuulunut.

Mies painaa ylitöitä tälläkin hetkellä jotta saamme lapsille jouluruuan ja lahjoja. Minä yritän epätoivoisesti myydä käsitöitäni. Olen kuullut että joinain vuosina niitä Joulupuu-lahjoja on jäänyt käsiin, ihmiset siis lahjoittaneet paketteja niin paljon ettei kaikille tahtonut riittää ottajia. Ne paketit oli sitten jaettu vapaaehtoistyöntekijöiden kesken ja suurin piirtein kaikille joita keksittiin, joilla on pieniä lapsia. Eli aivan varmasti joku 170-neliöisen uuden ok-talon upporikas omistaja on paketteja voinut saada. Kai ne niitä enemmän tarvitsee kuin esimerkiksi me.[/QUOTE]

Eiköhän tässä ole vähän turhaa olla katkera '170-neliöisen okt:n omistajan' saamista lahjoista kun ei tiedetä onko juttu edes totta eikä tiedetä onko heillä oikeasti ollut tarvetta lahjoille. Ei talo tarkoita että on rikas.

Ja tekin luultavasti olisitte rahapulan välttänyt omilla valinnoillanne. Turha silloin olla muille katkera.
 
"niinpäniin"
Aivan. Oma valintahan oli että lapsi sairastuu. Jos tälle linjalle lähdetään, niin koko keräykset on turhia, sillä 98% köyhyydestä on jollain tavoin itse aiheutettua. En ole katkera sille ok-talon omistajalle. Mutta meneekö homma reilusti että paketit jaetaan rikkaille kun lahjoittaja luuli antavansa köyhille.
 
Keittiönoita
[QUOTE="niinpäniin";25137449]Aivan. Oma valintahan oli että lapsi sairastuu. Jos tälle linjalle lähdetään, niin koko keräykset on turhia, sillä 98% köyhyydestä on jollain tavoin itse aiheutettua. En ole katkera sille ok-talon omistajalle. Mutta meneekö homma reilusti että paketit jaetaan rikkaille kun lahjoittaja luuli antavansa köyhille.[/QUOTE]
Ei mene. Ja tämä on mun mielestä näiden keräysten ongelma: ihmiset luulevat lahjoittavansa tietylle kohderyhmälle, mutta totuus on jotain muuta. Mun mielestä on ihan ymmärrettävää, jos lahjoittajat närkästyvät asiasta.
 
Venakko Milanna
Siis sellaisille jotka on oikeesti köyhiä eikä heidän vanhemmilla oo varaa ostaa lahjoja. Tämän innoittamana itsekin useana vuotena laitoin useamman paketin. Toissajouluna kuitenkin pari kaveria kertoivat että heidän lapset sai lahjan sieltä joulupuun kautta ja nämä perheet ei todellakaa ole köyhiä!! Toinenkin asuu 170neliön uudessa omakotitalossa, pihassa kaksi autoa ja lapset saa joka joulu jonkun 30 pakettia lahjoja, niin paljon että eivät jaksa ees avata niitä. Samoin toinen perhe on sellainen jossa kyllä lapset saa yllin kyllin lahjoja jouluna. Mulla meni ihan maku koko hommaan enkä viime jouluna osallistunu koko keräykseen enkä osallistu tänäkään vuonna. Haluan auttaa sellaisia joilla on oikeesti se tarve, en sellaisia, joilla ne paketit menee vaan sinne suuren pakettivuoren keskelle.

Onko muut kuulleet tälläisestä epäkohdasta tässä keräyksessä? Olin itse todella ihmeissäni kun kuulin.
Yleensä he jotka oikeasti siitä tarvitse, eivät saa koskaan, eikä ne osaa pyytä:/
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
Keittiönoita
Yleensä he jotka oikeasti siitä tarvitse, eivät saa koskaan, eikä ne osaa pyytä:/
Aivan totta! Usein ne, jotka näitä lahjoituksia saavat, ovat jo muutenkin yhteiskunnan avun piirissä. Mä itse avustan mieluiten niitä, jotka ovat väliinputoajia. Joilla on syystä tai toisesta taloudelliseti tiukkaa tai muuten vaikea elämäntilanne, mutta jotka eivät ole minkään näitä lahjoja jakavan tahon tiedossa. Heitä ei vaan ole aina kovin helppoa löytää.
 
"yks"
Ei tämä useimpien kohdalla pidä paikkansa kirjaimellisesti. "Joulupuu -keräyksen kautta pystyt antamaan lahjan lapselle, joka muuten jäisi ilman joulupukin tuomisia." Suurin osa lahjoitusten saajista saa ihan varmasti jonkun paketin eikä suinkaan jäisi ilman. Lahjojen määrä voi olla vähäinen mutta harvassa taitavat olla ne lapset, jotka jäisivät täysin ilman. Tästä saakin olla närkästynyt.
Jonkun pitäisi valvoa lahjojen antamista paremmin, eihän diakonialtakaan anneta avustuksia ilman kunnon selvityksiä. Ei voi olla niin, että paketteja jää käsiin ja sitten niitä jaellaan minne sattuu ja tarve ja apu eivät taaskaan kohtaa.
 
Itse sain raskausaikana ruoka-apua kirkolta, kun tosiaan ei rahaa ollut eikä tullut. Oli ainakin ruokaa. Viime jouluna saatiin yksi paketti joulukeräyksestä, se oli pieni, mutta tytölle kovin tärkeä. Itse sain ostettua vain vähän mitään kellekkään, niin mieltä se lämmitti :) Tänä vuonna, kun tilanne on parantunut, vietiin itse kolme. Tosin yllätyin, että Tampereella lahjaksi sai viedä mitä vain kaupasta ostettua, ei hinnalla väliä, kun taas Vantaalla paketin hinta oli 30 e ja lahjatoive oli jo valmiina.. Jäi sinne kyllä viemättä.
 
"niinpäniin"
Mä koin sen pyytämisen tosi isona nöyrtymisenä ja jopa häpeänä, pakotin itseni kysymään olisiko mahdollista saada ruokaseteli kun on tällä hetkellä oikeasti tiukkaa eikä mulla ole esim. toppatakkiakaan tai kunnollisia kenkiä kun ei ole varaa. Lasten vaatteisiin ja kenkiin meni ne rahat. Oli itselle sellainen kokemus että siinä riisuttiin ihmiseltä viimeisetkin kunnian rippeet, sillä tavalla almuja anellessa. Neuvolan täti tokaisi lähes hämmästyneenä että eiii, eihän niitä tavallisille perheille ole tarkoitettu, teillähän on perheessä molemmat vanhemmatkin, joulupuut ja ruoka-avustukset on lastensuojelun asiakkaille suunnattu ensisijaisesti.

Moni lastensuojeluperhe on jo valmiiksi avun piirissä ja lapsille maksetaan jopa harrastuksia, annetaan jouluruokarahat ja joululahjat, mutta ns. tavalliset ihmiset väliaikaisessa kriisitilanteessa ovat armotta väliinputoajia. Mulle jäi niin paska maku suuhun tosta pyynnöstäni, että jatkossa metsästän paljain käsin rusakkoja ja paistan niitä nuotiolla ruuaksi jos ei ole muuta, mutta ikänäni en enää mitään pyytele. Varmaan meistä tulisi sosiaalin asiakkaita kun kävisin siellä esittämässä tiliotteet, en sitä kuitenkaan tee koska pärjäämme vielä joten kuten.
 
"vieras"
Tosin yllätyin, että Tampereella lahjaksi sai viedä mitä vain kaupasta ostettua, ei hinnalla väliä, kun taas Vantaalla paketin hinta oli 30 e ja lahjatoive oli jo valmiina.. Jäi sinne kyllä viemättä.
Ehkä tuolla koitetaan välttää sellainen tilanne, että esim. veljekset saa keräyksestä paketin ja toinen saa sukat ja toinen tietokonepelin... En tiedä.

Itsekin lahjoitan sellaisiin keräyksiin että voin valita itse lahjan hinnan ja sisällön, mutta toisaalta ihan kiva jos toisenlaisilla keräyksillä köyhien perheiden lapset saavat jonkin toivomansa, hieman arvokkaamman jutun :) (en tarkoita että se 30e olisi mikään kamalan iso summa esim. teinin lahjaan, mutta meidän budjetilla lahjoitetaan mielummin esim. satukirja tai lelu, jonka saa kympillä)
 
  • Tykkää
Reactions: Katylina
[QUOTE="vieras";25137498]Ehkä tuolla koitetaan välttää sellainen tilanne, että esim. veljekset saa keräyksestä paketin ja toinen saa sukat ja toinen tietokonepelin... En tiedä.

Itsekin lahjoitan sellaisiin keräyksiin että voin valita itse lahjan hinnan ja sisällön, mutta toisaalta ihan kiva jos toisenlaisilla keräyksillä köyhien perheiden lapset saavat jonkin toivomansa, hieman arvokkaamman jutun :) (en tarkoita että se 30e olisi mikään kamalan iso summa esim. teinin lahjaan, mutta meidän budjetilla lahjoitetaan mielummin esim. satukirja tai lelu, jonka saa kympillä)[/QUOTE]

Juu, itsekin muuten veisin, muttei ole kuitenkaan sitä 30 euroa ihan laittaa yhteen lahjaan, en sentään lotossa ole yllättäen voittanut :D ehkä joskus sitten vielä vien sinnekin..
 
Keittiönoita
[QUOTE="niinpäniin";25137495]Mä koin sen pyytämisen tosi isona nöyrtymisenä ja jopa häpeänä, pakotin itseni kysymään olisiko mahdollista saada ruokaseteli kun on tällä hetkellä oikeasti tiukkaa eikä mulla ole esim. toppatakkiakaan tai kunnollisia kenkiä kun ei ole varaa. Lasten vaatteisiin ja kenkiin meni ne rahat. Oli itselle sellainen kokemus että siinä riisuttiin ihmiseltä viimeisetkin kunnian rippeet, sillä tavalla almuja anellessa. Neuvolan täti tokaisi lähes hämmästyneenä että eiii, eihän niitä tavallisille perheille ole tarkoitettu, teillähän on perheessä molemmat vanhemmatkin, joulupuut ja ruoka-avustukset on lastensuojelun asiakkaille suunnattu ensisijaisesti.

Moni lastensuojeluperhe on jo valmiiksi avun piirissä ja lapsille maksetaan jopa harrastuksia, annetaan jouluruokarahat ja joululahjat, mutta ns. tavalliset ihmiset väliaikaisessa kriisitilanteessa ovat armotta väliinputoajia. Mulle jäi niin paska maku suuhun tosta pyynnöstäni, että jatkossa metsästän paljain käsin rusakkoja ja paistan niitä nuotiolla ruuaksi jos ei ole muuta, mutta ikänäni en enää mitään pyytele. Varmaan meistä tulisi sosiaalin asiakkaita kun kävisin siellä esittämässä tiliotteet, en sitä kuitenkaan tee koska pärjäämme vielä joten kuten.[/QUOTE]
No te kuulutte juuri niihin väliinputoajiin, joista tuossa aiemmin kirjoitin. Mä kun olen aiempina vuosina avustettavia etsinyt, olen lisäksi koittanut löytää niitä, jotka ovat itse raha-asiansa sössineet tai muutoin ajaneet itsensä vaikeaan elämäntilanteeseen. Monet kun ajattelevat, että oma vika ja ei sellaiset mitään apua tarvitse. Mä taas ajattelen toisin. Heillä on se sama huoli ja ahdistus, kuin näillä force major-vaikeaan elämäntilanteeseen joutuneilla. Mutta sen lisäksi heitä yleensä kalvaa syyllisyys. Syyllisyys siitä, että toisin valitsemalla asiat voisivat olla nyt paremmin. Jos olisin silloin tehnyt.... jos en olisi luottanut... jos olisin...
 
"yks"
[QUOTE="niinpäniin";25137495]Mä koin sen pyytämisen tosi isona nöyrtymisenä ja jopa häpeänä, pakotin itseni kysymään olisiko mahdollista saada ruokaseteli kun on tällä hetkellä oikeasti tiukkaa eikä mulla ole esim. toppatakkiakaan tai kunnollisia kenkiä kun ei ole varaa. Lasten vaatteisiin ja kenkiin meni ne rahat. Oli itselle sellainen kokemus että siinä riisuttiin ihmiseltä viimeisetkin kunnian rippeet, sillä tavalla almuja anellessa. Neuvolan täti tokaisi lähes hämmästyneenä että eiii, eihän niitä tavallisille perheille ole tarkoitettu, teillähän on perheessä molemmat vanhemmatkin, joulupuut ja ruoka-avustukset on lastensuojelun asiakkaille suunnattu ensisijaisesti.

Moni lastensuojeluperhe on jo valmiiksi avun piirissä ja lapsille maksetaan jopa harrastuksia, annetaan jouluruokarahat ja joululahjat, mutta ns. tavalliset ihmiset väliaikaisessa kriisitilanteessa ovat armotta väliinputoajia. Mulle jäi niin paska maku suuhun tosta pyynnöstäni, että jatkossa metsästän paljain käsin rusakkoja ja paistan niitä nuotiolla ruuaksi jos ei ole muuta, mutta ikänäni en enää mitään pyytele. Varmaan meistä tulisi sosiaalin asiakkaita kun kävisin siellä esittämässä tiliotteet, en sitä kuitenkaan tee koska pärjäämme vielä joten kuten.[/QUOTE]

Miten musta kuulostaa siltä että avun hakeminen ja saaminen on aikamoinen nöyryytys sinulle etkä halua siihen alentua kun et voi mennä sosiaalitoimistoon rehellisesti pyytämään kriisitilanteeseen apua? Siitä taas ei voi syyttää kuin itseään. Ja turha olla katkera sitten niille jotka saa koska ovat alentuneet hakemaan apua ja vastaanottamaan sitä!

Ja tiedoksi, lastensuojeluperheistäkin löytyy ihan tavallisia perheitä, joilla on vain joku kriisivaihe. Eivät he ole sen erikoisempia tai huonompia kuin teidän perheenne ;)
 
"yks"
[QUOTE="niinpäniin";25137514]Joo, mutta miksi sen pitää olla ehtona että on sossun asiakas jotta voi saada yhden ruoka-avustuksen joka lämmittäisi todella paljon. Sitä en ymmärrä.[/QUOTE]

No mun mielestä ei pitäisikään olla mikään ehto että on sossun asiakas, ei missään tapauksessa! Sittenhän voisivat mainostaa suoraan että joulupuukeräyksellä kerätään sossun asiakkaille lahjoja, mutta sehän tietäisi täydellistä romahdusta pakettien määrässä luulisin.
Järjestelmä on epäreilu ja sun pitää oppia pitämään puolesi, valittaa kunnolla että sen valituksen kuulee ja ottaa tosissaan se hikinen neuvolantätikin!!!
 
Keittiönoita
[QUOTE="niinpäniin";25137514]Joo, mutta miksi sen pitää olla ehtona että on sossun asiakas jotta voi saada yhden ruoka-avustuksen joka lämmittäisi todella paljon. Sitä en ymmärrä.[/QUOTE]
Jollain tavalla on kai tarkoitus kontrolloida, että ihan kuka vaan ei niitä käy hakemassa. Sossun asiakkuus ei välttämättä ole se paras keino tähän, mutta parempaakaan ei luultavasti ole käytössä.
 
"yks"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25137519:
Jollain tavalla on kai tarkoitus kontrolloida, että ihan kuka vaan ei niitä käy hakemassa. Sossun asiakkuus ei välttämättä ole se paras keino tähän, mutta parempaakaan ei luultavasti ole käytössä.
Tietääkseni diakonialta avun saamiseksi ei tarvitse olla sossun asiakas mutta tositteet pitää toimittaa taloudellisesta tilanteesta. Minusta siinä olisi kontrollia tarpeeksi, mutta mikä taho sen sitten tekisi en tiedä.
 
Keittiönoita
[QUOTE="yks";25137524]Tietääkseni diakonialta avun saamiseksi ei tarvitse olla sossun asiakas mutta tositteet pitää toimittaa taloudellisesta tilanteesta. Minusta siinä olisi kontrollia tarpeeksi, mutta mikä taho sen sitten tekisi en tiedä.[/QUOTE]
Tässäkin on se ongelma, että yllättävän monet kuvittelevat, että seurakunnilta saa apua vain kirkkoon kuuluvat. Vaikka MLL:n ja SPR:n kautta kerätyt varat eivät millään tavalla liity kirkkoon.
 

Yhteistyössä