Lasten joulupuukeräyksen mainoksessa annetaan ymmärtää että lahjoja kerätään köyhille lapsille

täh?
[QUOTE="vieras";25139678]On siinäkin maksukatto.

Ja kyllä, pidimme MLL kortin. Totta kai se tuli tarpeeseen vaikka ei oltukaan sössitty talouttamme. 70 euroa on edelleen iso raha vaikkei sinänsä tiukilla ollakaan.[/QUOTE]

Niin, kyllä ihmisille raha kelpaa, oli sitä omasta takaa tai ei ;)
 
"joooo"
Luin vaan aloituksen, mutta samoilla linjoilla olen. Osallistuin parilla, kolmella paketilla useana vuonna. Viime vuonna luin täältä valituksia saaduista paketeista ja jätin jo viime vuoden väliin. Samoin teen nytkin. Ei keskituloisella perheenäidillä ole rahaa ihan syydettäväksi asti. Jos 15 euron pakettin on mitätön, niin silloin sille ei ole tarvetta.
 
"niinpäniin"
Juu, maksukatto on jotain 630 euroa. Hienoa jos se ei hetkauta teidän opiskelija/minimiäitysraha -talouttanne mihinkään suuntaan. Varmaan saatte aika paljon avustusta isovanhemmilta tai ainakin lastenhoitoapua ettei tarvitse laittaa opintoja tauolle koska lapsille ei ole hoitajaa äidin ja vauvan ollessa sairaalassa. Ja vielä hävytön otit vastaan 70 euron lahjakortin. Taas nähdään, ettei ne todellakaan mene niille jotka kipeimmin tarvitsisi.
 
"vieras"
[QUOTE="niinpäniin";25139924]Juu, maksukatto on jotain 630 euroa. Hienoa jos se ei hetkauta teidän opiskelija/minimiäitysraha -talouttanne mihinkään suuntaan. Varmaan saatte aika paljon avustusta isovanhemmilta tai ainakin lastenhoitoapua ettei tarvitse laittaa opintoja tauolle koska lapsille ei ole hoitajaa äidin ja vauvan ollessa sairaalassa. Ja vielä hävytön otit vastaan 70 euron lahjakortin. Taas nähdään, ettei ne todellakaan mene niille jotka kipeimmin tarvitsisi.[/QUOTE]

Itse asiassa ei hetkauttaisi koska meillä on niitä säästöjä ;) Sinähän kehuit että teilläkin oli säästöjä. Ei ne ilmeisesti kovin suuret olleetkaan jos ette edes 630 euron laskua saaneet niitä maksettua. Ei aika hyvin puhuit itsesi pussiin teidän hienosta ennakoinnistanne :D En ole opiskelija, mutta puolet isovanhemmista on kuolleet ja toinen puoli asuu kaukana niin eipä niistä iloa ole. Päivähoitoa käytetään niin kuin varmaan suurin osa vanhemmista. Kun jouduin sairaalaan moneksi viikoksi niin kunta hommasi lapsille päivähoitopaikat. Se on niiden velvollisuus jos tilanne oikeasti sitä vaatii. Ja kyllä, minä hävytön otin avustuksen vastaan. Katsos kun tilanne saattaa hyvinkin olla niin että teidän tulot on isommat kuin meidän tulot oli silloin. Miksi meitä olisi pitänyt rangaista siitä että käytämme rahaa fiksummin kuin te tai monet muut "köyhät"?

Vau, ekaa kertaa kuulen olevani rikas! :D Kai se köyhyysrajoilla eläminen jonkun vääristyneen mielestä on rikkautta tjn. :D
 
"niinpäniin"
Missä muuten luki ettei saatu maksettua laskuja? Saatiin maksettua sairaalalasku, se 630 ja jotain. Saatiin maksettua bussiliput muulle perheelle jotta pääsivät katsomaan meitä. Eikä ole muuten yhtäkään laskua erääntynyt tai osareita/vippejä otettu. Omista tarpeistaan vaan joutuu tinkimään vähän liikaa. Enkä puhu kampaajista vaan omasta vaatetuksesta ja ruuasta.

No, iloinen uutinen oli se, että mies sai sunnuntaiksi työvuoron ja tuplapalkan. Vituttaa että kaikenmaailman perseenhomehduttajat kuten tuo "vieras" saavat rahaa ilmaiseksi. Oli kyllä lopullinen sinetti sille etten tilanteen korjauduttuakaan osallistu näihin keräyksiin jos tuen sillä tuollaisia mulkkuja. Autan jota kuta yksityishenkilöä.
 
.....
Noista vakuutuksista haluaisin sanoa että ajattelin pitkään hakea vakuutuksen osamaksuilleni, no myöhästyin koska syy mistä halusin välttyä niin iski ennen kuin olin ottanut vakuutuksen.
Jälkeenpäin en saanutkaan vakuutusta kun ns tilanne päällä!
Huonoa tuuria ja sitä rataa....
 
"vieras"
[QUOTE="niinpäniin";25140036]Missä muuten luki ettei saatu maksettua laskuja? Saatiin maksettua sairaalalasku, se 630 ja jotain. Saatiin maksettua bussiliput muulle perheelle jotta pääsivät katsomaan meitä. Eikä ole muuten yhtäkään laskua erääntynyt tai osareita/vippejä otettu. Omista tarpeistaan vaan joutuu tinkimään vähän liikaa. Enkä puhu kampaajista vaan omasta vaatetuksesta ja ruuasta.

No, iloinen uutinen oli se, että mies sai sunnuntaiksi työvuoron ja tuplapalkan. Vituttaa että kaikenmaailman perseenhomehduttajat kuten tuo "vieras" saavat rahaa ilmaiseksi. Oli kyllä lopullinen sinetti sille etten tilanteen korjauduttuakaan osallistu näihin keräyksiin jos tuen sillä tuollaisia mulkkuja. Autan jota kuta yksityishenkilöä.[/QUOTE]

Miksi jauhat sitten paskaa? Ensin kehuit että kyllä teillä oli säästöjä ja hyvin olitte ennakoineet jne ja nyt käy ilmi että 630 euroa oli kaataa teidän talouden? Kaikenmaailman perseenhomehduttajat? :D Taisiko asia olla sittenkin niin että sinä makaat kotona maha pystyssä ja olette molemmat opiskelijoita eli imette yhteiskunnasta varmaan kaikki mahdolliset tuet mitä voi saada. Me käydään sentään töissä ;) Te laskisitte varmaan että ei kannata käydä töissä ja jäisitte kotiin makaamaan. Toisin kuin me. Ja kun meiltä tämän verran löytyy selkärankaa niin en TODELLAKAAN pode huonoa omaatuntoa että saatiin kerran oikein 70 euroa ylimääräistä kun samaan aikaan palstallakin saa jatkuvasti lukea kuinka ihmiset ei mene töihin kun ei kannata. Sinun logiikalla pitäisi jäädä kotiin tuilla elämään jolloin olisi oikeutettu tuohon apuun. Niinkö? Mikä viimeisimmässä viestissäni sait sinut noin pois tolaltasi? Sekö kun olemme kokeneet vakavan sairastumisen, tulojen romahtamisen, työkyvyttömyyden jne ja selvinneet siitä paremmin kuin te? MIKSI teillä olisi suurempi oikeus tuohon 70 euron korttiin koska HYVIN todennäköisesti teillä on isommat tulot kuin meillä ;)
 
täh?
[QUOTE="vieras";25139969]Itse asiassa ei hetkauttaisi koska meillä on niitä säästöjä ;) Sinähän kehuit että teilläkin oli säästöjä. Ei ne ilmeisesti kovin suuret olleetkaan jos ette edes 630 euron laskua saaneet niitä maksettua. Ei aika hyvin puhuit itsesi pussiin teidän hienosta ennakoinnistanne :D En ole opiskelija, mutta puolet isovanhemmista on kuolleet ja toinen puoli asuu kaukana niin eipä niistä iloa ole. Päivähoitoa käytetään niin kuin varmaan suurin osa vanhemmista. Kun jouduin sairaalaan moneksi viikoksi niin kunta hommasi lapsille päivähoitopaikat. Se on niiden velvollisuus jos tilanne oikeasti sitä vaatii. Ja kyllä, minä hävytön otin avustuksen vastaan. Katsos kun tilanne saattaa hyvinkin olla niin että teidän tulot on isommat kuin meidän tulot oli silloin. Miksi meitä olisi pitänyt rangaista siitä että käytämme rahaa fiksummin kuin te tai monet muut "köyhät"?

Vau, ekaa kertaa kuulen olevani rikas! :D Kai se köyhyysrajoilla eläminen jonkun vääristyneen mielestä on rikkautta tjn. :D[/QUOTE]

Sä siis itse olet ottanut (rahallisen)avun vastaan ja olet sen omasta mielestäsi muita paremmin ansainnut, koska olet osannut ennakoida kaikki teitä kohtaavat vitsaukset. Ja vaikka teidän budjettinne ei siihen olisi kaatunutkaan, olisitte siis pärjänneet ilmankin. Kuitenkaan et halua suoda apuja niille, jotka eivät ole ennalta arvanneet kaikkia matkan varrella tapahtuvia kolhuja ja joiden budjetti voi kaatua siihen 70 euroon. Lisäksi haukut täällä mokomia luusereita siitä että menevät vielä lisääntymäänkin eivätkä jätä sitä teille viisaille, jotka olette sen yksinoikeudella ja ennakoinnin mestareina ansainneet. Aukotonta logiikkaa :D

Hyvää joulua ja rauhallista joulumieltä nyt kuitenkin :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja täh?;25140269:
Sä siis itse olet ottanut (rahallisen)avun vastaan ja olet sen omasta mielestäsi muita paremmin ansainnut, koska olet osannut ennakoida kaikki teitä kohtaavat vitsaukset. Ja vaikka teidän budjettinne ei siihen olisi kaatunutkaan, olisitte siis pärjänneet ilmankin. Kuitenkaan et halua suoda apuja niille, jotka eivät ole ennalta arvanneet kaikkia matkan varrella tapahtuvia kolhuja ja joiden budjetti voi kaatua siihen 70 euroon. Lisäksi haukut täällä mokomia luusereita siitä että menevät vielä lisääntymäänkin eivätkä jätä sitä teille viisaille, jotka olette sen yksinoikeudella ja ennakoinnin mestareina ansainneet. Aukotonta logiikkaa :D

Hyvää joulua ja rauhallista joulumieltä nyt kuitenkin :)
Siis missä mä olen sanonut etten suo apua muille? Minä itsekin olen osallistunut erilaisiin joulukeräyksiin ja aioIn osallistua tänäkin vuonna mutta tämä yksi onneton toikin hyvän vinkin esille. Siellä "kerjuu"puolella voikin olla joku tuommonen tunari, joka imee yhteiskunnasta jo kaiken muutenkin. Taidanpa siis jättää lahjoittamatta tänä vuonna.
 
täh?
[QUOTE="vieras";25140330]Siis missä mä olen sanonut etten suo apua muille? Minä itsekin olen osallistunut erilaisiin joulukeräyksiin ja aioIn osallistua tänäkin vuonna mutta tämä yksi onneton toikin hyvän vinkin esille. Siellä "kerjuu"puolella voikin olla joku tuommonen tunari, joka imee yhteiskunnasta jo kaiken muutenkin. Taidanpa siis jättää lahjoittamatta tänä vuonna.[/QUOTE]

Kyllä sä oot hyvin antanu ymmärtää, ettet soisi apua niille jotka eivät ole sitä SINUN mielestäsi ansainneet. Onneksi se ei toimi niin.
 
"niinpäniin"
Hei kuka tässä on yhteiskuntaa kupannut? Te olette jos kunta kerran on järjestänyt vahingoillenne oikein hoitopaikat siksi aikaa kun mamma lepuuttaa lonkkaa sairaalassa. :D Kuule ei ollut ihan ilmaisia ne hoitopaikat. Me ei sellaisia saatu vaan IHAN ITSE jouduttiin lapset hoitamaan, ei tullut kunta apuun. Tuon kun yhdistää siihen että saatte avustuksia, eli 1+1, niin taitaapa teidän perhe olla sosiaalitoimiston asiakkaita, kenellekään muulle ei järjestetä noin paljon maksuttomia aputoimia kysymättä. Yrittäkäähän pärjätä ihan omillanne vähän aikaa ilman hoitopaikkoja ja ruoka-almuja, taitaa käydä liian haastavaksi. Siinä se teidän rikkauksien syy onkin: yhteiskunnalta saa kaiken! :D Ja tämä iilimato kehtaa täällä vielä aukoa suutaan.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja täh?;25140420:
Kyllä sä oot hyvin antanu ymmärtää, ettet soisi apua niille jotka eivät ole sitä SINUN mielestäsi ansainneet. Onneksi se ei toimi niin.
Miksi olisin itse lahjoittanut tai lahjoittaisin jos noin ajattelisin? ;) Edelleen olen sitä mieltä että tuokin itku olisi vältetty kun lapsia olisi tehty se määrä mikä pystytään elättämään. Ei se niin mene että niitä väännetään kun huvittaa ja odotetaan että yhteiskunta maksamaan. Järki käteen ja säästämään. Kyllä, pienistäkin tuloista voi säästää. TuossaKIN kävi lopulta ilmi että kyse oli siitä etteivät edes olleet ennakoineet säästämällä kun 630 euroa laittoi talouden sekaisin. Ja katotaan vaan niin vuoden päästä sama mamma taas maha pystyssä ja ininä jatkuu :whistle:
 
"minä"
[QUOTE="niinpäniin";25140441]Hei kuka tässä on yhteiskuntaa kupannut? Te olette jos kunta kerran on järjestänyt vahingoillenne oikein hoitopaikat siksi aikaa kun mamma lepuuttaa lonkkaa sairaalassa. :D Kuule ei ollut ihan ilmaisia ne hoitopaikat. Me ei sellaisia saatu vaan IHAN ITSE jouduttiin lapset hoitamaan, ei tullut kunta apuun. Tuon kun yhdistää siihen että saatte avustuksia, eli 1+1, niin taitaapa teidän perhe olla sosiaalitoimiston asiakkaita, kenellekään muulle ei järjestetä noin paljon maksuttomia aputoimia kysymättä. Yrittäkäähän pärjätä ihan omillanne vähän aikaa ilman hoitopaikkoja ja ruoka-almuja, taitaa käydä liian haastavaksi. Siinä se teidän rikkauksien syy onkin: yhteiskunnalta saa kaiken! :D Ja tämä iilimato kehtaa täällä vielä aukoa suutaan.[/QUOTE]

Olen pahoillani teidän tilanteesta. Älä kuitenkaan annan tuon yhden selvästi a) provosoivan, tai B ) häiriintyneen kirjoittajan mieltäsi pahoittaa. Voimia teille koettelemusten keskelle ja muista, että ei se pelkkä raha sitä joulua tee, vaan ihmiset. Teillä on edelleen toisenne, millään muulla ei loppupelissä ole merkitystä. :)
 
"vieras"
[QUOTE="niinpäniin";25140441]Hei kuka tässä on yhteiskuntaa kupannut? Te olette jos kunta kerran on järjestänyt vahingoillenne oikein hoitopaikat siksi aikaa kun mamma lepuuttaa lonkkaa sairaalassa. :D Kuule ei ollut ihan ilmaisia ne hoitopaikat. Me ei sellaisia saatu vaan IHAN ITSE jouduttiin lapset hoitamaan, ei tullut kunta apuun. Tuon kun yhdistää siihen että saatte avustuksia, eli 1+1, niin taitaapa teidän perhe olla sosiaalitoimiston asiakkaita, kenellekään muulle ei järjestetä noin paljon maksuttomia aputoimia kysymättä. Yrittäkäähän pärjätä ihan omillanne vähän aikaa ilman hoitopaikkoja ja ruoka-almuja, taitaa käydä liian haastavaksi. Siinä se teidän rikkauksien syy onkin: yhteiskunnalta saa kaiken! :D Ja tämä iilimato kehtaa täällä vielä aukoa suutaan.[/QUOTE]

Hahaha ja minä olen se mulkku. En sentään teidän perheen kersoja ruvennut haukkumaan vaikka sääliksi käykin. Enkä ole niin kusipää että arvostelisin teidän lapsen sairastumista, mutta anna tulla vaan jos helpottaa! :D
Kylläpä meni nyt verenimijä perheellä herne nekkuun ja syvälle! :D Meidän lapset on tehty hartaudella ja rakkaudella, toisin kuin niiden jotka vuodesta toiseen pykää muksuja että saisi vaan kotona maata. Tyhmäkin taidat kaiken lisäksi olla ;) Meillä kun ei ollut lapsi sairaana vaan minä itse makasin vakavasti sairaana sairaalassa. Totta kai kunta hoitaa KELLE VAAN tuollaisessa tapauksessa hoitopaikan! :O Ei tietenkään ole teille hommannut koska sinä et siellä sairaalassa maannut, eikö sen vertaa järki sano? Me ollaan saatu yksi avustus useampi vuosi sitten ja maksamme tietenkin päivähoidosta. Katsos, normaali-ihmiset maksaa itse, verenimijät saa ilmaisen paikan. Siinä taitaa helposti unohtua että ai niin, jotkut elättää itsensä itse. :whistle: Ei kunnan tehtävä ole hankkia lapsille hoitopaikkaa sen takia että mamma pääsee reissuilleen. Miksi ihmeessä sitten olisitte edes saaneet hoitopaikkaa kunnalta? Ilman hoitopaikkaa on aika hankala pärjätä kun käy töissä. Se on varmaan vieras sana sinulle, ymmärrän.
Yritä nyt vaan poloinen ymmärtää että te elätte yhteiskunnan tuilla varmasti leveämmin kuin me työssä käyvät. Ette vaan osaa rahaa käyttää :hug:
Kannattaa muuten kysyä sossusta kierukkaa, uskon että kustantavat sen teille enemmän kuin mielellään :)
 
"vieras"
[QUOTE="niinpäniin";25140495]Nyt hei sossuäiti hiljaa siellä. Ootko jo tälle vuodelle hakenut kaikki mahdolliset avustukset?[/QUOTE]

Ota huomenna yhteyttä terveyskeskukseen, saat varmasti apua tuohon hulluutesi. Rauhoittavat ja mielialalääkitys on varmasti paikallaan :hug: En yhtään ihmettele miksi mies painaa ylitöitä..sossuäidiksi haukkuu hän joka on itkenyt neuvolassa avustusten perään :LOL:
Hei, laita tilinumero niin laitan sulle vaikka kaksikymppisen kaljarahaa..hermot leppyy vähän :)
Ps. me imettiin yhteiskuntaa 3 viikon ajan hoitopaikan muodossa. Te olette imeneet viimeiset 10 vuotta (?) eikä loppua näy. Thank good tukia tullaan varmasti leikkaamaan ja rajusti.
 
"niinpäniin"
Ai sä olet joku lapseton jota vituttaa kun toiset saa lapsia silloin kun haluaa. Nyt ymmärrän. Yritähän selvitä tuskasi kanssa, onhan näitä vertaistukiakin olemssa. Emmekä edelleenkään saa sen enempää tukia kuin muutkaan, äitiysraha kuuluu kaikille, samoin opintoraha opiskelijoille. Sitä muuten seurataan, opintojen tulee koko ajan edistyä. Toki ymmärrän että tämä on sulle vaikeaa sisäistää, olethan mennyt suoraan peruskoulusta johonkin kadunlakaisijaksi. Ja miehelläni oli vakipaikka ja ammatti ennen sairastumistaan, samat tulee olemaan kunhan valmistuu uuteen ammattiinsa.

Kiitos kaljarahatarjouksesta, sun kaltaiselta tissuttelijalta se on suuri uhraus, mutta ei kiitos, emme käytä ollenkaan alkoholia. :)
 
"vieras"
[QUOTE="niinpäniin";25140602]Ai sä olet joku lapseton jota vituttaa kun toiset saa lapsia silloin kun haluaa. Nyt ymmärrän. Yritähän selvitä tuskasi kanssa, onhan näitä vertaistukiakin olemssa. Emmekä edelleenkään saa sen enempää tukia kuin muutkaan, äitiysraha kuuluu kaikille, samoin opintoraha opiskelijoille. Sitä muuten seurataan, opintojen tulee koko ajan edistyä. Toki ymmärrän että tämä on sulle vaikeaa sisäistää, olethan mennyt suoraan peruskoulusta johonkin kadunlakaisijaksi. Ja miehelläni oli vakipaikka ja ammatti ennen sairastumistaan, samat tulee olemaan kunhan valmistuu uuteen ammattiinsa.

Kiitos kaljarahatarjouksesta, sun kaltaiselta tissuttelijalta se on suuri uhraus, mutta ei kiitos, emme käytä ollenkaan alkoholia. :)[/QUOTE]

Voi sua pientä, etkö enää parempaa keksi. Meillä on 2 lasta jotka on tulleet juuri silloin kun halusimme :p Ja meillä on jopa varaa elättää ne ihan itse. ;) Niin ettehän te toki mitään verenimijöitä ole. Mitä nyt äitiysrahaa ties monennettako vuotta, opintotukea, asumistukea, sossun tukia jne jne. Ymmärrän kyllä että kun on aina ollut verenimijä niin sitä sitten vieraantuu tosielämästä ja ajattelee että no hei, eihän me edes paljon saada :D Koita nyt vaan ymmärtää että te olette yksinkertaisesti liian tyhmiä käyttämään rahaa fiksusti. Monet elää samalla ja jopa pienemmällä varsin mukavaa elämää, toiset sitten itkee avustusten perään Eikä se tilanne siitä muutu kun pykäät niitä muksuja jatkuvalla syötöllä. Ilmeisesti me sitten ollaan jotain yli-ihmisiä, kun ollaan aika nuoria, kerrytetty varallisuutta monta vuotta pienillä tuloilla, on opiskeltu ja tehty töitä (samaan aikaan) ja vieläpä 2 muksuakin ollaan saatu. Tietenkin tyttö ja poika :) Toisilla tuppaa nuo asiat sitten kestämään ilmeisen kauan :LOL: Voin mä itsekin jouluksi viinipullon hakea mutta lähinnä aattelin että oisin muutamat almut "köyhille" voinut nakata mutta ei väkisellä :)

Alkokin niin nukuttaa nuo sun jutut että taidan kipasta ihanille päikkäreille!
 
"niinpäniin"
Muistahan kuitenkin tarjota edes lapsillesi raitis joulu, viinipullon perään kun noin kuolaat. Mä en halunnut poikaa, joten me tehtiin kolme tyttöä, on muuten paras sukupuoli. Hyvät rakastajat tekee vaan tyttöjä, joten hyvää joulua ja ruosteisen hetekan narinaa viinahöyryissä teillekin! Ehkäisystä ei liene tarpeen huolehtia kun ei niitä lapsia muutenkaan tahdo tulla.
 
"vieras"
[QUOTE="niinpäniin";25140692]Muistahan kuitenkin tarjota edes lapsillesi raitis joulu, viinipullon perään kun noin kuolaat. Mä en halunnut poikaa, joten me tehtiin kolme tyttöä, on muuten paras sukupuoli. Hyvät rakastajat tekee vaan tyttöjä, joten hyvää joulua ja ruosteisen hetekan narinaa viinahöyryissä teillekin! Ehkäisystä ei liene tarpeen huolehtia kun ei niitä lapsia muutenkaan tahdo tulla.[/QUOTE]

Ei kaikki "köyhät" nuku ruosteisissa hetekoissa vaikka te nukuttekin. Ja joo, kyllä mä vähän kuolaan jouluviinin perään. Oishan se jo toinen tissuttelukerta tälle vuodelle että kovasti alkoholisoitumassa :p Niinhän sitä sanotaan että luonto hoitaa sen nainen on maho tai mies tuhkamuna ettei ihan kaikille lapsia suoda mutta teidän kohdalla homma on ilmeisesti jäänyt Luojalta vähän puolitiehen.
Tuohon sukupuoliasiaan en viitsi sanoa mitään kun nämä on näitten katkerien höpinöitä jotka eivät saa muuta kuin tyttöjä tai poikia. Miehen puolesta vähän harmittaa kun ei edes poikaa osaa raukka tehdä ;) Toivottavasti saatte joulun ajaksi muutakin syötävää kuin pelkät kynnet :) Almujen heittotarjous on edelleen voimassa ;)
 
"just"
Voi jumalauta miten säälittäväks tää ketju meni. Kaks mammaa yrittää parhaansa mukaan lytätä toisiaan, toinen jopa alentuu haukkumaan toisen LAPSIA, ja hirvee kilpa kumpi loukkaa enemmän tuikituntematonta palstailijaa. Ja muka normaaleja ihmisiä.. herätkää nyt.
 
"vieras"
Itse näin viime jouluna kaupan kassajonossa, että mihin ne Hyvä joulumieli-keräyksen 70 euron lahjakortit käytetään. Läski perhe osti koko rahalla valmisruokia ja herkkuja, eivät ole tainneet kovin nälissään vuottaan viettää.
 

Yhteistyössä