Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Kerroppa miten käytännössä tuon toteuttaisit?
Minäpä kerron =) Tosin meidän erossa junnu jäi mulle, koska exällä oli sitten iso asuntolaina ja hänen oli pakko käydä sen vuoksi töissä. Exän työ on myös sellainen, että työmaalla on oltava klo 6 aamulla ja koskaan ei tiedä, moneltako töistä pääsee kotiin. Pääsee sitten, kun urakka on tehty ja urakan kestoa voivat viivästyttää itsestä riiippumattomat tekijät. Päiväkodit eivät olisi olleet auki tuohon aikaan, joten junnu jäi mulle, jolla nk virka-aikainen työ.
Mutta exä sai tavata poikaansa aivan kuten ennenkin. Kun tuli töistä, kävi kotonaan suihkussa ja tuli sen jälkeen meille. Jos töissä oli mennyt myöhään, tuli työvaatteissaan suoraan töistä meille. Lähti kotiinsa sitten, kun junnu oli mennyt nukkumaan. Monasti exä - js pääsi aikaisemmin töistä kuin minä - haki junnun tarhasta ja tuli tänne meille. Ja kun koulu alkoi, usein exä oli täällä iltapäivän junun seurana ja lähti kotiinsa vasta sen jälkene, kun mä olin tullut töistä. Mä aloitin työn ohessa opiskelun, kun junnu meni tokalle luokalle, ja ne illat, kun olin koululla, exä oli täällä siihen asti kun mä tulin. Junnu täyttää nyt 17 vuotta, erostamme on jo yli 15 vuotta aikaa, ja vasta viime joulu oli ensimmäinen, jonka exä oli ilman poikaansa. Muina jouluina junnu on ollut joko isällään tai sitten isänsä on ollut siellä missä mekin eli mun vanhemmillani tai siskollani.
Tää äitien automaattinen paremmaksi asettaminen ja etävanhemman mukamas luopuminen lapsestaan sai mielestäni melko hauskat mittasuhteet, kun aikoinaan junnun ala-asteen opettaja soitti mulle siitä, että junnu on kova valehtelemaan. Junnu kun oli useamman kerran kertonut, että äiti on töissä mutta iskä on kotona