Plussaus juuri eron jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mahdollisesti raskaana.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:
entäs jos mies ei halua nähdä eikä kuulla lapsesta? Meinaan kerran aikoinaan sanoi niin, että jos kävis vahinko niin hän lähtis menemään. (no, lähti jo kun pistin menemään muista syistä.)

niin onko silti pakko kertoa jossain kuka sen isä on?

no no: seksiä harrastimme tuossa aivan normaalisti kun meni hyvin vielä tällä viikollakin. Nyt vaan tuli tällainen vkonloppuepisodi taas kerran ja eroon johti kun en jaksa enää. Mutta ei se sitä tarkoita, etteikö ennen episodeja olisi voitu harrastaa seksiä, ainakaan mielestäni.

no ei hyvin mee sullakaan...

mies on 27v. Olen sanonut että jos näin on, olen silloin 30+ eikä hedelmöittyminen enää ole niin varmaa kuin nuorempana. Ei ota kuuleviin korviinsakaan.

No mutta jos kerta erositte niin sinulla on aikaa tässä etsiä sellainen mies joka haluaa lapsia piakkoin :). Olettaen ettet ole jo raskaana

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Isällä on oikeus lapseen samalla tavoin kuin sinullakin. Hänellä on halutessaan myös oikeus vaatia isyytensa testaamista.

Ei, vaan LAPSELLA ON OIKEUS isään.

Rouva hyvä! Toki lapsella on oikeus isään, ja lapsen oikeus on aina vahvempi kuin vanhempien oikeus. Mutta kun Ap tässä kysyi, että onko isällä oikeus lapseen, niin vastasin että on. Eli lyhyestä virsi kaunis: Lapsella on oikeus äitiin ja isään, äidillä on oikeus lapseen ja isällä on oikeus lapseen.

Näinpä. Mieheni ei muutenkaan kohdellut mua eikä muitakaan hyvin. Kaverit samaa mieltä, mies alistaa ja tossuttaa. Parempi erossa, ainoastaan huolettaa jos olenkin raskaana..

Näinpä. Mieheni ei muutenkaan kohdellut mua eikä muitakaan hyvin. Kaverit samaa mieltä, mies alistaa ja tossuttaa. Parempi erossa, ainoastaan huolettaa jos olenkin raskaana..

Hyvin sinä pärjäät vaikka olisitkin. Minä tulin raskaaksi 19wee, ukko pakkasi saman tien muuttokuorman ja näin jälkeenpäin ajateltuna parempi niin :). Tosin aika pieni mahdollisuus olla raskaana jos vain 2 pilleriä olet unohtanut

Tulitko itse vahingossa raskaaksi? Yrittikö miehesi pakottaa aborttiin?
Tämä mun exäni kertoi joskus, että jos vahinko tulisi, niin hän pitäisi huolen että teen abortin - tein selväksi että siihen en suostu ikinä. Mutta hän oli ja on varma itsestään edelleenkin, hän määrää ja tossuttaa. Jos nyt olen raskaana, voin lyödä vetoa että mies yrittää pakottaa aborttiin kuullessaan raskaudestani.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuota:
Ilmeisesti kyse on avo- eikä avIoerosta? Koska jälkimmäisessä tapauksessa miehestäsi tulisi automaattisesti isä, eikä sitä juuri kyseltäisi...

Ei kysellä juu, mutta kieltää voi. Ja sitten tutkitaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuota:
Ilmeisesti kyse on avo- eikä avIoerosta? Koska jälkimmäisessä tapauksessa miehestäsi tulisi automaattisesti isä, eikä sitä juuri kyseltäisi...

Ei kysellä juu, mutta kieltää voi. Ja sitten tutkitaan...

Meillä on ihan avoero vaan.

Itse en tuollaisen miehen kanssa olisi. Jos olet raskaana, uskon että pärjäät mainiosti. Mulla on 2yksinodotusta takana ja elossa ollaan. Päivääkään en vaihtaisi. Toisen lapsen isän kanssa ero oli riitaisa enkä näin ollen halunnut isyystestiä. Valehtelin isälle, että olen ollu muiden kanssa ja lastenvalvojalle sanoin että onhan noita isäehdokkaita mutten nimiä ole paperille kerännyt, kun olen elänyt vähän vauhdikasta elämää. Näin ollen sain yksinhuoltajuuden eikä lapsen isää ole merkattu minnekkään. Mielestäni lapsella on oikeus isään, tietenkin. Mutta pidän myös oikeutettuna sitä, että jos on tiedossa riitaisa huoltajuus mahdollisine oikeudenkäynteineen, niin sinuna olisin kiero ja järjestelisin asiat n iin että isä ei tule koskaan muille tiedoksi.

Kiitos Kokesn!
Olen samaa mieltä, lapsella on oikeus isään, mutta myös katson lapsen oikeudeksi olla ilman sellaista isää, joka on jollain tavalla selkeästi persoonallisuushäiriöinen ja kohtelee lapsen äitiä ja muitakin lähimmäisiään huonosti. En usko, että meidänkään riidat ainakaan helpottuisi, kun alettaisiin huoltajuusjuttuja miettimään - tosin toivottavasti isänsä olisi siinäkin tilanteessa yhtä haluton näkemään lastaan kuin mitä on ennemmin mulle puhunut..

No, ehkä kaikista ajankohtaisinta olisi nyt odotella menkkoja ja miettiä sitten uudestaan mikäli plussa kolahtaa.