Lasta koskaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jozzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jozzu

Uusi jäsen
28.12.2004
19
0
1
Olemme olleet ilman ehkäisyä alkukesästä asti. Pillerit lopetin huhtikuun alussa viime vuonna, söin niitä kymmenen vuotta putkeen.

Miehelläni on 25%:n mahdollisuus saada lapsia -> simppoja ei ole tarpeeksi. Minulla on ongelmia vieläkin kierron kanssa sekä prolaktiini on koholla eikä syytä siihen ole löydetty. Syön teroluteja, jotka ei tunnu auttavan, menkat tulee joka tapauksessa. Lääkärit pähkäilevät prolaktiinini kanssa ja saatan saada lähetteen naistentautien osastolle keskussairaalaan.

Toivo alkaa olla mennyt. Saanko koskaan omaa lasta?? Mies muuttaa mieltään vähän väliä lapsen suhteen... Välillä sitä niin haluaa, välillä taas ei. Minulla itsellä on järetön vauvakuume ja ikäkin alkaa läheneen uhkaavasti 30-vuotta... Eikä siis lapsia ole ennestään, vain noita karvaisia.

Mitä mie teen? En jaksa enään... Kaikki tuntuu niin turhalta. Olen luopunut jo lähes täysin toivosta, enkä ajattele enää juurikaan koko asiaa. Olkoot, ei Luoja ole luonut minulle perhettä tulevaisuuteen. :'( Eikä tuo ukko-kulta auta asiaa ollenkaan... *huoh*

Meille kerrottiin, ettemme omaa biologista lasta voi ilman keinohedelmöitystä saada minun ehdoni takia (oli tehnyt tuhojaan munanjohtimissa). Aloin syömään Multitabs 2+ (2tabl per päivä), kävin sellasen "kuurin" johon kuulu 2 kertaa akupunktiota ja 2 kertaa venäläistä moksausta ja lisäks otimme käyttöömme ovulaatiotikut. Ihme tapahtui ja tulin seuraavasta kierrosta raskaaksi ja nyt rv 29+5.

Juu, eli akupuntiolääkäri, jonka luona kävin suositteli akuhoidon tueksi kahta moksauskertaa. En ottanut tai ole ottanut tuosta moksaamisesta sen enempää selvää (sen historiaa, vaikutustapaa ja muuta), kävin vaan kaksi kertaa kokeilemassa ja todellakin olen tyytyväinen lopputulokseen :). Eli venäläinen gynekologia käyttää paljon tuota moksaamista avaamaan erilaisia "ratoja", jotka ovat tukossa, eli vähän niinkuin akupunktiokin. Moksahoidossa kynsiä (sekä käsissä, että jaloissa) lämmitetään sellaisella suitsukkeenpalalla vuoronperään (haisee karseelle, ei satu). Jos lämpö ei tunnu, tarkoittaa se, että "rata" on tukossa ja sitä pitää lämmitellä moneen otteeseen, että se saadaan auki. Se hoito tuntu sillon kyllä kieltämättä vähän huuhaalta, mutta lämmitti kyllä sillälailla kivasti aina jälkeenpäin. Toivottavasti saat tästä sepustuksestani edes jotain tolkkua.

Moi Tuulihattu!!!

Menitkö sä sillon akupunktioon lapsettomuuden takia?. Tarkotan et ku soitit ja varasit ajan ni sanoit syyksi lapsettomuuden.
Mihin nittä akupunktioneuloja laitettiin?. Mulla on piikkikammo (tosin eihän noi neulat isoja ole) mut kiinnostusin tosta hoitomuodosta. Tekikö se akupunktiohenkilö sen moksaushoidon vai mistä löysit kyseisen henkilön?.

Menin akupunktioon endoni takia, en oikeastaan lapsettomuusasiassa, mutta koska myös tuo lapsi oli meillä kovin toivottu, päätti lääkäri hoitaa lapsettomuutta, joka siis helpottaa myös endoa. Tämä kyseinen lääkäri (Heino Tiik) ottaa vastaan Tampereella ja samassa osoitteessa hänen avovaimonsa (Riitta Saarela) toimii luontaishoitajana ja tekee mm. moksaamista. Lääkäri on ihan oikea lääkäri, joten hänen hoitonsa kustannuksista saa hakea kelakorvausta. Hän ei aikaa varatessa kysynyt vaivaa ollenkaan, juttelimme vastaanotollakin vain hetken, tiesi heti mistä on kyse. Hoitaa siis akupunktiolla myös paljon muita vaivoja. Mutta siis juu, meillä tuo hoito auttoi välittömästi, enkä ole hänen ainoa tyytyväinen "lapsettomuus" asiakkaansa. Itse en uskonut tuohon ollenkaan, mutta kait se on pakko vähitellen uskoa, kun raskausviikkoja on nyt takana 30+4. Toivottavasti tästä on jollekin apua.

Terv. Tuulihattu

Ja vielä sen verran, että neuloja laitettiin eka kerralla muistaakseni jalkateriin, alavatsaan ja kämmeniin, annettiin vaikuttaa, otettiin pois ja sitten laitettiin selkäpuolelle, en nyt vain muista minne. Olin siellä ehkä n. 20-30 min., eivätkä neulat juuri sattuneet. Toisella kerralla neuloja laitettiin vain etupuolelle jalkoihin ja alavatsaan. Hinta oli muistaakseni 50?/kerta. Lääkäri on sellainen n. 70-vuotias nuorekas Eestiläinen mies, oikein mukava, ehkä vähän levoton, mutta todellakin osaa hommansa. Luontaishoitaja on sellainen kaikkiin vaihtoehtoisjuttuihin perehtynyt rauhallinen n. 50-60 vuotias nainen. Moksaus maksoi muistaakseni jotain 30?/kerta ja siitä ei saa kelakorvausta.

Yhteistyössä