LaSposa ja muut *tutut*

LaSposa


ONNEA ONNEA ONNEA
Voi ihmetys sentään mä luin viestisi ja kananlihalle ihan veti onnesta.
Mä olen niin tavattoman iloinen sun puolesta että et arvaakkaan :hug:
Tuo oli kyllä ilinen uutinen ja senhän me halusimmekin vaan kuulla =o)

Tiiätkö meillä oli aikanaan silloin kun aloin villeä odottamaan niin kesäkuussa aika sinne hesaan lapsettomuustutkimuksiin ja keväällä tein positiivisen testin joten sinne ei sitten meilläkään ollut tarvetta mennä.Sama tilanne kuin teillä siis.
nyt on ihana teidän jatkaa ja keskityt nyt vaan totutteleen tulevaan äidin rooliisi
se on sitten sielläkin loppusyksystä pienokainen tuhisemassa
Onnea vielä kerran :heart: :hug:
Maire
 
LaSposa


Kiitos kaikille kovasti! On tää ihmeellistä, ei voi muuta sanoa! Ja toivottavasti antaa toivoa muillekin, jotka ovat jo lähes toivonsa menettäneet! Aina on toivoa!:) Mekin oltiin jo vähä niinku "unohdettu" koko asia ja yrittäminen, kun häät on kesällä ja oltiin sillä ajatuksella että kunhan sit sen jälkeen tärppää, nyt ei ollu mitään pakkopainetta -niin sillonhan se sit tärppää!:) Joten kaikki rennosti vaan keskittymään kaikkeen muuhun, kun itse asiaan niin sillon tuottaa tulosta näköjään!:)

Onko muita jotka on testaamista pohtineet? Pitäs vissiin neuvolaan soitella maanantaina... Jännää! Olin ajatellu työpaikkaa vaihtaa (hakemuksenki jo laittanu), et nyt täytyy pohtia mikä ois järkevää... Ainaki täytynee kertoa uudelle työnantajalle, että äippäloma ois kohta edessä, jos haluu muuttaa vielä mieltään?

Iloista viikonloppua ja kyllä mä raportoin täältä vaiheita tänne aina kun kerkiin!:)
 
Tuitsu :hug:


mitäs nyt osiossa oli kirjoitus otsikolla VOI KUN SAISIN KESKENMENON
Sinne tietty kirjoitin et joopa ja meil kuumeiltu kakkosta yli vuos et kiva lukee sellasii kirjotuksia ja heti tuli p.a.s.k.a.a niskaan
oikeesti se tuntuu pahalle :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2007 klo 09:07 MARZA 1970 kirjoitti:
Tuitsu :hug:


mitäs nyt osiossa oli kirjoitus otsikolla VOI KUN SAISIN KESKENMENON
Sinne tietty kirjoitin et joopa ja meil kuumeiltu kakkosta yli vuos et kiva lukee sellasii kirjotuksia ja heti tuli p.a.s.k.a.a niskaan
oikeesti se tuntuu pahalle :/
Joo, ja ei vaan pahalle.
Vaan HEL:VETIN pahalle.

Mä en oikeesti kohta enään jaksa.
Ehkä mä en sitten ole kelvollinen äidiksi.
Kyllähän mä sitä negaa ihan odotinkin, mutta pieni toivon kipinä oli.

Luin kanssa see keskenmeno aloituksen.Joo, ei se ole meiltä pois, mutta tuntuu kyllä pahalle kun joku sellaista toivoo.

Vit.tuttaaVit.tuttaa.

PÄÄÄÄÄÄ HAJOOO!
 
Voi tuitsu :hug:
Nyt ainakin voin sanoo että tiiän miltä susta tuntuu. Joskus on sellasia tilanteita että niin ei voi sanoa, mutta itse kun tosiaan reilu 3v yritettiin lasta niin kyllä siihen aikaan sopi aika monta v.itutuksen tunnetta kun ajatteli että ei meille ikuna suoda omaa vauvaa.
No kolme vuotta oli pitkä aika ja se palkittiin. Oikeesti niin mä kyllä olen niin positiivinen jopa sun suhteen että ihan varmaan se tulee teidänkin aika.Oikeesti :heart:
Mites kauan teillä oli nyt kuumeilua takana? ja sulla oli se yksi km muistinko oikein?
Joten ei ainakaan ole mitään suurta syytä ettetkö raskautuisi uudelleenkin. Elämä on välillä niin julmaa ja satuttavaa että ihan sattuu niin se on.

(haleja)
 
Tuitsulle :hug:

Ja LaSposalle roppakaupalla onnea :hug: :hug: :hug:
Teille kävi just niin kuin mä ajattelin, et olis meillekin käynyt... Eli aika lapsettomuustutkimuksiin ja sitten tärppäis. Ei vaan pitänyt paikkansa meidän kohdalla. :'(

Toivoa ei ole kuitenkaan menetetty, ensi viikolla taas lääkäriin ihmettelemään mitä on tehtävissä.

Ja vielä kerran onnittelut Katjuskalle vauvasta :flower:
 
LaSposa


Tuitsulle isot halit... täällä palstalla me kaikki varmasti tiedetään se pettymyksen tunne ja toivottomuus. Ei oikein löydy sanoja edes lohduttamaan... Täytyy vaan toivoa ja jaksaa uskoa, että jonain päivänä se aurinko vielä paistaa tavalla tai toisella.

Marza miten oot viihtynyt töissä? Onko ollut ihanaa päästä arkirutiineihin kiinni työelämänkin parissa taas? Ainakin saa muuta ajateltavaa välillä, eikö totta?

Leppoisaa Idols-sunnuntaita kaikille! (surku, kun Ruslanas ei päässy jatkoon... hellyyttävä kaveri!)

LaSposa rv5
 
LaSposa
juu olen viihtyny erittäin hyvin työssä ja lapset on niin ihania ja mikään arki niiden kera ei ole todellakaan samanlainen tai että aika kävis pitkäksi.
Hassua sillain etä ite menee töihin lasten pariin niin omaa lasta hoitaa sitten toiset tädit tarhassa =)
Onneksi poikakin alkanu viihtymään tooosi hyvin ja mielellään sinne tarhaan meneekin.
Ainoo huono puoli työssä on että mitä kaikkea keksisi lasten kanssa.Tarkoitan askartelujuttuja.
netissä oon koittanu löytää kaikkea kivaa mutta eipä oo oikeen innostanu mikään hirmusti.No onneks työnantaja sanoi että mee vaan tiimariin tms ostamaan mitä tarttevat niin hain just ennen hiihtolomia kassillisen kaikkea jännää muksuille.
Ihanaa taas huomenna pääsee sitten askartelemaan ;)
Tänään mennään pojan kanssa naapuriin syömään kun kaverilla on synttärit niin käväs aamusella kutsumassa meiät sinne syömään.Eipä tartte miettiä sitten ruokapuolta kun ukkokultakin on illan töissä.
Oottelen vaan että poju herää niin sitten mennään valmiiseen pöytään.
Eikö ookkin lasposa jännää kun voi alkaa oman nikin perään liittämään tosiaan jo rv:t
Aika metkaa ja ihanaa =)
 
Elikkäs sitte sitä synnytyskertomusta =)

eli meidän kertomus alkaa siitä lauantai aamusta 17.2 jolloin mulla siis alkoi se limatulppa irtoilemaan... siinä sitten koko päivä odoteltiin, että ois supistukset alkanut tai olis tapahtunut jotain, mutta ei...
Illalla sitten jo sanoin ukolle, että aletaan vaan makaroonilaatikkoa väsäämään, ettei tästä tänään mitään valmiimpaa tule...no eipä ehditty sitte tekemään kuin makaroonipataa laatikon sijasta kun siinä tehdessä alkoi lirahtelua tuntumaan enemmänkin ja sovittiin, että mennään tarkistuttamaan tilanne synnärillä.
No sinne kun ehdittiin ja kätilö otti sen näytetikun esiin jolla tarkistateen, että onko vettä vai ei niin ei tarvinnu tikkua muuta kuin vähän sinne päin laittaa niin värjääntyi :kieh:
No asia oli sitten sillä selvä, ettei ainakaan kotiin enää mennä vaan jäätiin sairaalaan odottelemaan supistusten alkamista ja niitä sitten saikin odotella siellä kokonaiset 41 tuntia :eek: voitte arvata kuinka kyrsiintyneitä jo oltiin isännän kanssa kun mitään ei tapahdu...supistuksia oli kivuliaitakin, mutta aina ne vaan lopahti... mahaa haudoin lämpöpusseilla yötä päivää kun sen verran kipuja oli kuitenkin... suklaata ja muuta herkkua meni naamaan urakalla siinä odotellessa. Onneks tuo mun ihana mies oli siellä mun kanssa tuon koko ajan niin pysyi järki edes jotenkin päässä...välillä kyllä tuntui siltä, että mua on pissitetty, että ei sieltä mittään vauvaa oo tulossakaan :whistle: käyriä siinä kans oteltiin aina tasaisin väliajoin. Sunnuntaina lääkäri katsoi ultralla pikkuisen kokoa ja arvioksi tuli 2600-2800 g...
Sitten maanantaina 19.2 lääkäri lopulta teki aamulla mulle sisätutkimuksen...sitä siis ei tehty tätä ennen ollenkaan...kuulemma vältetään se tulehdusriski paremmin kun ei ylimääräisiä kronkita.
No siinä sitä makoiltiin pöydällä ja lääkäri ilmoitti, että kohdunsuu on sormelle auki ja kaulaa jäljellä 2 cm :eek: arvatkaa vaan mitkä oli fiilikset sen jälkeen... aika epätoivoiset juu ja ajattelin, että ei tästä tosiaan valmista tule ollenkaan kun mitään ei kerta alakerrassa tapahdu vaikka supistelujakin oli ollut... tilanne oli siis aivan kypsymätön melkein...
Lääkäri määräs, että laitetaan kypsyttelutabletit ja että niitä saa laittaa kolme kertaa sen päivän aikana neljän tunnin välein... siinä sitten valmistauduin odottelemaan vielä ainakin vuorokauden :/
Mentiin ukon kanssa takaisin siihen huoneeseen jossa jo oli aikaa vietetty ne pari päivää ja sanoin hänelle, että mene sinä nyt rauhassa kotiin ja käy vaikka suihkussa, että ei tässä nyt mitään tule viel tapahtumaan pitkään aikaan... kello oli siis noin 9 aamulla... no isäntä läks sitte kotiin ja minä jäin sinne katselemaan telkkaria ja kätilö laittoi sen tabletin...
9.30 aloin ihmettelemään kun tuntui kipua koko ajan ja ei oikein pystynyt olemaan mitenkään... Isäntä tuli takaisin kello 10 ja siinä vaihees pyysin kätilöltä jo jotain apua siihen jomotukseen ja hän lupas sitte katsoa jotain kun on ensin tarkistanut kohdunsuun tilanteen... siinä sitte oltiin kaikki montut ammollaan kun kätilö sanoi, että kohdunsuu on auki 3-4cm kun se tuntia aikaisemmin oli ollut vaan sormelle auki... No kätilö sanoi, että jos menisitte vaikka kävelemään ja jos sitte vaikka katsottais suihkua... no teimme työtä käskettyä ja lähdimme lyllertämään pitkin sairaalan käytäviä, mutta ei siitä mitään tullut kun koko ajan jouduin siellä puhaltelemaan ja nojaamaan kaiteisiin kun kipu oli niin kovaa jo... palasimme synnärille ja menin lämpimään suihkuun... koko tämän ajan supistukset tulivat noin minuutin välein ja kivuliaita olivat.
Suihkusta päästyä minut laitettiin taas käyrään kiinni ja supistuskäyrä piirsi tasaisia supistuksia olevan koko ajan ja siinä minä tuskissani ähisin kun en mitään lievitystä ollut saanut. Lopulta suuntasimme salin puolelle ja raahauduin siihen sängylle makaamaan ja siinä vaiheessa oli jo olo, että tästä mä en kyllä enää nouse :kieh:
Kätilö kysyi multa kivunlievitysjuttuja ja ilmoitin haluavani epiduraalin.. no sitte mietittiin, että pitää tarkistaa viel kohdunsuun tilanne... kello oli 11.45... kätilö tutki tilanteen ja kertoi kohdunsuun olevan 7 cm auki... siinä sitten pohdittiin, että ei välttämättä ehdi epiduraali vaikuttaa ja päädyttiin että joskos sitte kohdunkaulan puudutus ja siinä sitten soitettiin jo lääkäriä paikalle joka sen laittaisi ja hän sanoikin tulevansa muutaman minuutin kuluttua.
Siinä odotellessa sain imutella supistusten aikana ilokaasua, jonka jo ensimmäisenkin synnytyksen aikana huomasin auttavan siihen, että keskittyi hengittämään, mutta kipuun ei sen kummemmin siitä apua ole mulle ollut... Jossain välissä mulla alkoi tulla sellainen olo, että ponnistuttais kovasti ja kätilö tarkistikin tilanteen, mutta kohdunsuu ei ollu ihan tarpeeksi auki ja jouduin läähättämään kuin koira aina kun ponnistutti...eli siinä sitten vuoron perään imutin kaasua ja läähättelin. :whistle:
Kello 12.15 kätilö lopulta antoi luvan ponnistaa ja kutsui toisen kätilön avuksi ja siinä sitä sitten ähellettiin oikeen urakalla naama punaisena ja joutuivat huomauttamaan, että hengitä nyt hyvä ihminen sentään välillä :kieh: Isäntä pyyhki hikeä otsalta ja minä puristin hänen kättään ihan älyttömästi... myös happimaskia hän piti minun kasvoillani välillä. 12.23 sain punnerrettua pienen pään ulos ja 12.25 syntyi koko paketti :heart: kumpikaan ei edes tajunnut kysellä, että kumpikos sieltä tuli kun ukko niin liikuttui kyyneliin ja minä vaan muuten huokailin ja olin ihan pihalla... kätilö sitte näytti, että täällä jalkojen välissä tällaiset ois :D Sain pojun heti mun rinnoille ja se olo oli niin epäuskoinen kuin olla ja voi... Ja varmaan huomasitte juu, että se lääkäri puudutuksineen ei koskaan ehtinyt paikalle vaan ilokaasun voimin koko homma hoidettiin loppuun... Poju sai ensimmäiset maitopisaransa siinä salissa ennen kuin minä menin suihkuun ja sitte yhdessä mentiin pukemaan hänet ja ottamaan mitat ja sen jälkeen nautittiin tuoreen isukin kanssa vähän välipalaa kuohuvineen.

Repeämiä ei synnytyksessä tullut joten tikkejä ei tarvittu ja istumaan pystyin hyvin ihan heti... kunto oli muutenkin aivan mainio heti synnytyksen jälkeen. Ainut juttu oli, että mulle jäi sellainen olo, etten ehtinyt ite synnytykseen mukaan ollenkaan kun kaikki loppujen lopuks sitte tapahtuikin 3 tunnissa 25 minuutissa... No kyllä siinä päivän mittaan kuiteski jo alkoi tajuamaan, että nyt se synnytys on ohi jo ja nyytti siinä vieressä tuhisemmassa... Hyvä fiilis kuitenkin tästä synnytyksestä jäi vaikka se ei omien suunnitelmien mukaan mennytkään ;)

lyhykäisyydessään synnytys oli yhtä isoa kivuliasta supistusta 3 tuntia ja 15 minuuttia ja 10 minuuttia ponnistusta, mutta lopputulos on kyllä aivan yliveto ja ihana ja söpö :heart: :D

ja terve poika meille siis syntyi sydämen golfpalloista huolimatta jotka silloin rakenneultrassa löydettiin...
 
Päivän on pois ja täällä on tekstiä sivutolkulla :D

LaSposalle isot onnittelu rutistukset :hug: Kärsivällisyys palkittiin.

Tuitsulle rohkaisu halit :hug: , kuten moni jo sanoikin niin me tiedämme v.itutuksen syvyyden.

Katjuska, kiva kuulla, etä synnytyksestä jäi kuitenkin positiivinen kuva ja, että poitsu oli terve. Enkeleitä pienelle olkapäälle istumaan ja turvaamaan matkaa :heart:

Marza, tommoisia linkkejä ei vain laiteta tänne. Se on ehdoton EI \|O . Nyt mä hakkaan sitä krapula päissäni ja homma ei vain etene :D

Vietettiin eilen tyttöjen iltaa ja olo on sen mukainen *naama vihreänä*
 
Katjuskalle vielä kerran onnea ja tarinasi oli pitkä kuten synnytyssairaalassaoleminen, mutta lopputulos oli kultaakin kalliimpi.
meillä oli eilen aika inha päivä poika poltti kätensä keittolevyyn ja huuto oli kyllä pitkin iltaa aikamoinen... :'(


http://www.aijaa.com/v.php?i=329189.jpg<br><br>
 
LaSposa


Kiva oli lukea Katjuskan synnytystarinaa! Ei tosiaan ihan horrorilta kuulostanu ja hengissä selvisit ilman epiduraaliakin! Että ehkä siitä itsekin sitten lokakuussa hengissä selviää!?;)

Marza oot oikeessa, että ihan ihmeellistä laittaa nyt toi rv oman nimen perään... hehe! Tein äsken uuden raskaustestin vielä varmuudeks ja kyllä se tulos on sama edelleen!:) Varasin ens viikolle varhaisultran gynelle ja ekan neuvolakäynnin. Eiköhän kaikki muutu sen jälkeen vieläkin todellisemmaks!:) Oli muuten mukava fiilis soittaa lapsettomuuskilinikalle ja perua se meijän parin viikon päähän sovittu tapaaminen! Iloiselta kuulosti se nainen puhelimen toisessa päässäkin:)
Askarteluaiheiden keksiminen lasten kanssa on tosiaan vähän hankalaa! Mä en askartele, mutta kuvista opetan omalle luokalle ja tosiaan aiheet on aina kortilla, kun materiaalit on rajotetut! Ootko nähny muuten sellasen askartelulehden? Tosin siinä ideat taitaa olla vähän vanhemmille kun päiväkotilapsille? Kirjastosta voi löytää kans ja netistä vinkkejä... jos siis jaksaa ettiä, heh!:)

Aurinkoista päivää kaikille!

LaSposa & Nyytti rv5, la 29.10 :heart:
 
LaSposa


Nostelen tätä meijän ketjua, ettei pääse putoamaan kovasti:) Raskausoireet ei oo lisääntyneet, pahoinvointia ei vieläkään. Repäisykipuja siis, janottaa, väsymystä, pissahätää tiuhempaan. Siinä ne taitaa olla. Hyvä vaan jos ei oksennusoloa tulekaan!:)

Hyvää yötä!

LaSposa ja Nyytti rv 5+1 :heart:
 
Terveisiä lääkäristä: ensi viikolla vielä verikokeisiin; progesterooni (?) ollut alhainen, joten se kontrolloidaan. Jos vielä alhainen otetaan Clomit käyttöön. Eli pientä edistystä tällä rintamalla.

Ukkokin yllätti eilen sanomalla, että hänellekin on iskenyt oikein kunnon vauvakuume =) Aikaisemmin on lähinnä toppuutellut, että kyllä se sieltä tulee. Nyt sitten kuumeillaan yhdessä oikein urakalla. Ultrassa näkyi kypsymässä olevia munarakkuloita, joten peittoa pitäisi kovasti taas heilutella.

:wave: kaikille!

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2007 klo 15:43 LaSposa kirjoitti:
Oli muuten mukava fiilis soittaa lapsettomuuskilinikalle ja perua se meijän parin viikon päähän sovittu tapaaminen! Iloiselta kuulosti se nainen puhelimen toisessa päässäkin:)
LaSposa & Nyytti rv5, la 29.10 :heart:
Onnea :flower: hurjasti! Toivotaan että kaikki menee hyvin.
Meillä kävi silloin saman tapaisesti. Käytiin ensimmäisellä käynnillä yhdessä ja kävin itse toisella yksin ja heti sen jälkeen tärppäsi. Me tosin päästiin sinne polille heti ensimmäiseen alkuraskauden ultraan.

Tuitsulle haleja! Kun oikeasti vaikka kuinka yrittää itseään psyykata, ettei stressaa tai muutenkaan mieti asiaa niin kyllähän sitä vaan miettii. Meillä meni 2 vuotta ja pitkältä sekin odotus tuntui.

Onnea Katjuskalle vauvan syntymästä ja Marzalle tsemppiä työelämään palaamisesta.

Me mentiin naimisiin kuun alussa ja käytiin häämatkalla kääntymässä. Nyt on sitten ollut tällaista pudotusta takas arkeen. Häälahjatkin on vielä osittain purkamatta ja sijoittelematta paikoilleen.
 
LaSposa


Joninalle kovasti onnea naimisiin menon johdosta!!!! Missä olitte häämatkalla? Me ollaan varattu jo reissu Karibialle, mutta aateltiin perua se kun oon sit jo niin pitkällä raskaana, jos kaikki menee hyvin.
Oliko teillä isot häät? Kerro kaikki!!!:)

LaSposa ja Nyytti rv 5+2 :heart:
 
LaSposa


Taas oltiin vähän pudottu listoilla. Mulla edelleen normaali olo. Enemmänkin taitaa olla tuolla henkisellä puolella jännitystä ilmoilla, kun viime yönäkin oon pariin otteeseen puhumalla houraillu, heh!;) Sulho-parka, saako lie nukuttua tän raskauden aikana, jos rupeen öiseen aikaan tarinoimaan kovastikin!;)

Ihanaa kun on kohta viikonloppu taas! Kummasti sitä ihminen elää viikonloppua odottaen aina!:) Kävin tänään hiihtämässäkin pienen pätkän... latu vaan oli sen verran kärsiny, että jalat väsy ku sai jännittää niitä etteivät harottais joka suuntaan!;)

Iloista Idols-iltaa! :flower:

LaSposa & Nyytti rv 5+3 :heart:
 
Moikat taas kaikille
en tiiä mikä ihme oviskausi mulla on kun tulee koko ajan sellaista ihan vetistä valkovuotoo joka ei kyllä oo kai valkovuotoo.ihan oikeesti saa olla pikkuhousunsuojia koko ajan laittamassa.
ovis oireita eo oo nimekskään ja menkat pitäs alkaa muutaman päivän päästä.
Toiveissa olis tietty et tääkin olis oire et oisin raskaana. No joo toiveitahan saa olla mutta siltikin.
Jotenki mulla on ollu niin kovin väsyä oloakin mutta oiskohan se vaan kevätmasiksen alkua =o/
Meillä poju keräs tuttipullonsa puunoksalle pussiin ja saapa nähä miten malttaa mennä nukkumaan ilman iltapulloaan,toivotaan et menis kiltisti.On jo niin iso poika et oli ajankohtasta alottaa jo vierotus =o)
Tutit muinoin poju kiltisti vei oksalle ja ei kyselly perään mut nyt epäilen suuresti kun maitopullo on sen elämä.
Kerron joku ilta miten on menny.Koko viikonoppuna en tuu enää teitä moikkailemaan kun mennään mun isälle huomen duunin jälkeen suoraan ja sitten kotiinnutaan sunnuntaina. Isällä on synttärit ja siskon porukka tulee kans lauantaina niin mennään jo huomena sitten omalla poppoolla jo laitteleen kaikki valmiiks.Tai no eipä oo laittamista kun mennään valmiiseen pöytään ravintolaan mutta sitten sen jälkeen kahvitellaan oman perheen kera isän luo ja rupatellaan mukavia.
Pitäkää ketju pystyssä ja halit kaikille
Maire
 

Yhteistyössä