LaSposa ja muut *tutut*

hippula, voi itkun pitkut tuota sun tilannetta.
kolme vuotta on kova aika....nimimerkillä niinhän se oli mielläkin....(HUOH)
Sanaton sitä on aina kun jollain on takana vuosien yrittämä vauvarintamalla.
Monin verroin halauksia ja toivotaan että saisitte miehesi kanssa keskusteltua asiat nyt ihan kunnolla.
haleja:Marza
 
Taas jälleen kerran kp1 :'(
19.yritykierto lähti alkuun. Meillä on tosiaan marraskuussa mun ultra ja miehen simppatesti. Vähän kyllä jännittää, et mitäköhän sieltä selviää. Ollaan miehen kanssa jonkin verran juteltu siitä, että mitäs me sitten tehdään jos ei saada lapsia. Aika siis jälleen kerran näyttää tulevaisuuden.

:headwall:
 
Meillä pyörähti lauantaina viimeinkin uusi (olisiko jo 15 vaiko 16?) yrityskierto käyntiin ja tädin tulon myötä myös hormonit tuntuivat tasoittuvan. Viime viikko oli niin kamalaa hormoni- ja tunnemylläkkää, että perjantaina olin valmis jo luopumaan koko yrityksestä. :'( Onneksi mies oli toista mieltä. =)

Tänään menen ultraan ja jos kaikki on kunnossa niin sitten opettelen piikittelemään ne hormonit ja päästään taas miehen kanssa tosi toimiin. Mieli on vain hieman apea, en oikein jaksa uskoa raskautumiseen. Ensimmäistä kertaa koko pitkän yrityksemme aikana minulta meinaa nyt toivo horjua. Nyt taitaa sitten olla miehen vuoro valaa meihin toivoa.

Ensimmäiset työhakemukset ovat nyt lähteneet; tein päätöksen, että työpaikan vaihto voisi tehdä terää... toivottavasti tärppää ;)

Roppakaupalla tsemppiä kaikille ja iloisia syyspäiviä! :heart:
 
heippa.

ei kuulu kummempia.

Oon uskaltautunut jälleen jännä pinoon ja tikuttelemaan.
Vaihteeksi on taasen positiivinen olo tän vauvaasian suhteen.

Sain jopa selvän viivan ovistestiin, se vaan oli pikkusen kalpeempi kun toinen joten pitänee taas pissiä tikkuun aamusella.

Ja kieriä sängyssä jos saataisiin tulostakin :D

töissä rupee stressi vihdoinkin helpottamaan ja tuntuu että ehkä elämä taas voittaakin.

Ihanaa.

Meille tulee tällä viikolla uusi autokin ja ihan elämäni ensimmäinen ihan uusi auto!
Siis semmoinen missä on penkitkin vielä pussissa.
Onpa ihanan polleeta.

Ostettiin farmari ja sinne mahtuisi hyvin mukuloitakin B)

Eli kuuluu hyvää, ihanaa että on ihanaa välillä. :heart:
 
Niin miten Triine siellä nyt on? Onhan kaikki hyvin.
Meillä ollaan oltu tänään eri vilkkaita ja aikaansaapia koko perhe,kaikkea pientä ollaan saatu puuhasteltua ja oltiin tässä illansuussa vielä puistoilemassa koko sakki.Ihana kolea syysilma ja nyt takassa tuli.aah kuinka kivaa tulla sisälle lämpimään.
nyt meen iltapuuron keittoon ja pojun laittelen nukkumaan sitten ysin aikaan.Moikat kaikille
marza
 
Kävin tuolla huhtimasujen pinossa urkkimassa ja ilmeisesti Triinen tilanne ei ole muuttunut suuntaan tai toiseen.

Mä saan huomenna mun kullan kotiin :heart: , Ihanaa, se on ollut kaksi viikkoa reissussa.

Kunhan ei taas menisi vakio tappeluks. Meillä tuppaa tulla aina riita kun toinne palaa reissusta. On vissiin niin kauheat odotukset :headwall:
 
heippaheippa.

oltiin taas tiputtu jo monen sivun päähän.

se on sitten ovis aika ohi ja sain ekan kerran elämässäni ovistestiin plussan.
vihloi ja juili ja olo oli kostea joten aiköhän se ollut ihan sitä itseään.
Nyt sitten taas alkaa odottelu.
Vielä pitäisi ootella kaksi viikkoa, mulla kun menkat tulee yleensä 16 pvää oviksen jälkeen.

Tuntuu vaan uskomattomalta että joskus olisi ihan oikeesti raskaana.
Pessimismiä, pessimismiä...

Vi.tutt.taa vaan tää joka kk odottaminen.
Eka odotat ovista, ja sillon on yleensä ihan hyvä fiilis.
Sitten menee ovis ja ootat kierron loppua ja alkaa se pas.ka fiilis.
semmonen itsesääliketutus tyyliin että mitään hyvää ei ikinä mulle tapahdu.

on tää per.seestä tää lapsen hankkiminen.

Ekat kierrot oli ihan vinkeenä kun luuli että helppoahan tän on oltava ja oli ihan varma että on raskaana.
Nyt tietty on kyllä sinäänsä helpompaakin, ei oikeestaan oota yhtään mitään.

Pettymystä korkeintaan.

olisi ihanaa olla raskaana.
se on se mun eka tavoite.

se jälkeen rupeen unelmoimaan siitä vauvasta...

Tui
 
Hyvä asenne Tuitsu. Askel kerrallaan. Nyt on eka saavutettu. Ovis on bongattu :D

Mä joudun vieläkin roikkuun täällä kun nyt on sitten lennot myöhässä ja mun mussu jossain pilvien päällä. On sentäs jo oikeella mantereella :p

Mun pitäis vielä kuukausi malttaa odottaa sitä lääkäri aikaa. Parin viikon kuluttua mulla alkaa iltakurssi ja sit ei tartte muuta kuukauteen ajatellakkaan. Se on kyllä varmaan ihan hyvä.
 
Heippa kaikille ja mulla alkoi tänäään menkat. Siis no joo varmaan kaikkia kiinnostaa hirveesti mutta kun mä oon just se outolintu jolla ei oo ollu niitäkään kuukausiin joten sillai ihan kiva taas vaihteeks olla se rättipöksy. Joopa joo =o/
No mutta nyt kai tää johtuu siitä että olen laihiksella ja saanu kivasti jo muutaman kilon pudotettuu painoo niin sekin kaiketi auttaa ja sisko sanoi just että vois olla mahiksii enemmän lapsenkin kannalta jos saa muutaman kilon pois.Onhan se tietty aina kivempaa olla kun paino putoaa.
Onko täällä muuten miten muilla niin onko ylipainoisia kuumeilijoita? Ajattelin että onko siitä ollu meidän keskuudessa juttua ikinä? Luulen että mulla on ihan tää paino se ongelma mistä johtuu menkka kautta raskautumisongelmat.
Nyt on vaan piettävä peukkuja itelleen että jaksaa pysyä dieetissä ja että se palkitaan sitten omalla pikku kääröllä jossain vaiheessa =)
 
tsemppiä marza tuohon laihdutus juttuun =) itsehän olin laihiksella ennen kuin tärppäs ja runsaasti oli ylipainoo...ite pohdin silloin samaa, että mites sekin mahtaa vaikuttaa kun kaikkea on lukenut ja kuullut ja neuvolastakin aina kannustavat laihduttelemaan...joten terveellisellä ruokavaliolla ja sopivalla liikunalla kun yrittää painoa pudotella niin saattaa sitä tosiaan apua olla

mulla nyt sitä painoo jäi iha riittävästi edelleenki tän raskauden jälkeen tiputettavaks :kieh: ku BMI neuvolakortin mukaan on 32 :whistle:

ja hyvä hommahan se on kun ne kuukautiset nyt tuli...siitä se lähtee ;)

itellä piina päällä...ootte jotkut voineet käydä lukemassakin...nupun sydämmes näkyi rakenneultrassa jokin kalkkeuma..tai kaksikin niitä näkyi ja lääkäri sanoi ensin että ihan vaarattomia yleensä ovat ja uskoi minunkin kohdalla asian olevan niin....no siitä käynnistä pari päivää nii hoitaja soittiki, että lääkäri haluaaki uudestaan katsoa ja nyt sit maanantaina aika sinne....pelottaa aivan hirveesti, että mitä siel tulee viel vastaan...kyllä tää yhtä itkua ja pelkoa ja tunteiden sekamelskaa ollu keskiviikosta asti :'(

Ja Tuitsulle kans kovasti nyt tsemppiä...kyl se viel tärppää :heart:

ja muillekin rutkasti onnea yrityksissänne ja projekteissanne ja iso :hug: kaikille

katjuska ja nuppu 20+0 :heart: (puoliväli saavutettu :D ) osais ny vaa iloita siitä :/
 
Kiitos Katjuska!
Toivottavasti masulla kaikki hyvin ja sydän kunnossa.
Hyvähän se on vaan että lääkäri varmistaa että jos hoitoa tarvitaan niin sitä sitten heti saa.

Kyllähän kaikki todennäköisyydet sanoo että pian pitäisi tärpätä.

Mut ei kyllä kauheesti pessimismin per.kelettä ilahduta.... :'( :D :kieh:

kymmenen päivää vielä piinaa... :p
 
...testasin, tuli plussa raskaustestiin. En oikein tiedä mitä ajatella, muut asiat jyräävät nyt enemmän elämässä. Jos tämä lapsi nyt jää matkaani (niinkuin toivon), eikä mene kesken niin pidän tietysti, on tässä sen verran kauan yritetty. Elämä ei totisesti ole reilua eikä oikeudenmukaista...

Muokkaus: Olin muuten kans laihiksella ennen tätä, että ehkä se auttaa.<br><br>
 
Jonina, voi että kuinka ihanaa lukea että olet plussannut.Tuntuu jotenkin niin mahtavalle että ihan vilunväreet tuli iholle kun viestisi luin.Todella mahtavaa ja kaikkea hyvää elämäänne ja eritoten pienelle matkustajalle toivotaan että kömpii ja pomppii mukana loppuun asti. ihana uutinen :hug:
Niin eli olikos teillä nyt kuinka kauan yritystä sitten takana?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2006 klo 08:54 MARZA 1970 kirjoitti:
Niin eli olikos teillä nyt kuinka kauan yritystä sitten takana?
Kiitos kiitos Marza1970, tämä tuli vähän yllätyksenä, ei oikein itse meinaa tajuta asiaa. Meillä on yritystä takana kaikkiaan 1v ja 10 kk, että onhan niitä testejä tullut tehtyä. Nyt sitten vaan katellaan, että onko tämä oikeasti sitä mitä pitäisi. Tuntuu, että iloitsee vaan liian aikaisin, siis suomeksi sanottuna pelottaa koko juttu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2006 klo 09:37 Jonina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2006 klo 08:54 MARZA 1970 kirjoitti:
Niin eli olikos teillä nyt kuinka kauan yritystä sitten takana?
Kiitos kiitos Marza1970, tämä tuli vähän yllätyksenä, ei oikein itse meinaa tajuta asiaa. Meillä on yritystä takana kaikkiaan 1v ja 10 kk, että onhan niitä testejä tullut tehtyä. Nyt sitten vaan katellaan, että onko tämä oikeasti sitä mitä pitäisi. Tuntuu, että iloitsee vaan liian aikaisin, siis suomeksi sanottuna pelottaa koko juttu.
Voi Jonina, sitä se on kuule se ensimmäinen reaktio että voiko tää olla totta? Muistan kun itse kolmen vuoden yrittämisen jälken sen plussan testiin tein niin olin niin ihmeissäni että piti mennä ostamaan toinen testi ja en uskonut silloinkaan vaan soitin neuvolaan ja sanoin että voinko tulla käymään kun haluisin olla ihan varma ja silloin vaan naureskelivat sanoen että kyllä se plussaa on kun se testi ei vääriä plussia näytäkkään kun eihän sitä raskaushormoniakaan ole jos ei raskaana olla.No totta se neuvolassa sitten varmistui ja Villehän on nyt 1v 10 tasan muuten tänään =o)
Ja nyt kakkosta kuumeiltu jo vuosi piakkoin. Mutta toiveikkaana täällä olen ja ihan varma että vielä saadaan meille se toinenkin pikkukaveri ;o)
Milloin sulla Jonina olisi laskettu aika?
 

No niinhän minäkin tein eli toinen testi perään, vaikka tulos oli täysin selkeä, ei edes haamu :whistle:

Laskettua aikaa en ole vielä katsonut - täytyykin heti mennä tarkistamaan... Sinne se heinäkuulle puoleen väliin olis menossa.

Saat uskoa, että toivoisin niin kovasti sunkin plussaavan. Eikä sillä minusta ole merkitystä, onko jo lapsi vai ei. Yhtä paljon niitä sisaruksia halutaan.

Mä jäin jo kesän jälkeen kaikista piinapinoista pois kun en enään jaksanut miettiä asiaa. Syyskuussahan me aloitettiin lapsettomuustutkimukset. Kirjoitin siitä vähän tuonne yli 30- esikoista odottavien pinoon. No, ne tutkimukset ei kovin pitkälle ehtinyt edetä :)

En siis tullut mitenkään ilkkumaan tänne. Tiedän täysin melkein kahden vuoden odottamisen jälkeen, millaista se on joka kuukausi kun menkat vaan alkaa.
 
Joninalle onnittelut plussasta :heart: kyllä ne ajatuksetkin siitä alkaa selkiintyä sitten vähitellen =)

minäkin hömelö tein kolme testiä ennen kuin uskoin :whistle: ja vielä myöhemminkin epäröin koko juttua ku ei ollu oireita eikä mahakaan kasva :ashamed: ajattelin että on se varmaan ollut siellä, mutta jotain ikävää on tapahtunut

mutta kyllä tuo nuppu tuolla mukana on sitte ja edelleenkään ei ole kunnon vauvamasua...eihän se täältä läskien joukosta näy :ashamed:

mutta valtavasti vielä onnea :D :flower:

ja tuitsulle voimia piinaaviin päiviin....kyllä sut voitas jo palkita kans sillä plussalla =)

katjuska ja nuppu 20+1

 
Heippa "kamut"
Marza kyllä sunkin vuoros vielä tulee.Tsemppiä laihdutukseen!
Muillekin piinailijoille paljon tsemppiä ja pupuilu intoa roppakaupalla!
Itellä tosiaan menossa rv22,5 ja vähempi enempi supistellut.
Olen kyllä teitä ajatellut vaikken ole kirjoitellut.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2006 klo 10:48 sai73 kirjoitti:
Heippa "kamut"
Marza kyllä sunkin vuoros vielä tulee.Tsemppiä laihdutukseen!
Muillekin piinailijoille paljon tsemppiä ja pupuilu intoa roppakaupalla!
Itellä tosiaan menossa rv22,5 ja vähempi enempi supistellut.
Olen kyllä teitä ajatellut vaikken ole kirjoitellut.
Kiva että olemme olleet mielessäsi kumminkin vaikka et ole paljon kirjoitellut.Eihän sitä kerkiä joka palstalla varmaan samanlailla olemaankaan aktiivisesti kun nyt odotus puolella ja sen sellaisissa saat olla mukana.Katjuskalle toivon kanssa kaikkea hyvää etenkin pikku nupun osalta ja kirjoitelkaa vaan kuulumisisanne niitä on mukava lukea vaikka itse ei raskaana olekkaan
Nyt laitoin pojun päikkäreille ja itse meen ristikkoa täyttelemään ajan kuluksi.
moikkelis taasen kaikille tasapuolisesti
 
Hippula
Heissulivei kaikki!Onpahan tylsiä nämä sunnuntait..
Mitenköhän tuota taas pitäs ajatella,kun nyt kp 11 ja joskus kp 6 ja 7 nipisteli ja pisteli,ovis-kasvukipuja vai?Nyt ei oo pariin päivään pahemmin mitään ollut ja lämmötkin 36.6,eli ei oo noussu.Ei siis olla myöhästytty oviksesta vai mitä ootte mieltä?Tyhmää taas kysellä,kun ei sitä luomulasta taida tulla,mutta silti sitä koittaa vaan yrittää..Miehen kaa ollaan kyllä taisteltu pari päivää ja se on vähä möks,että enpä tiedä pupuiluttaako sitä.. :ashamed:
 
Jonina: Ihanaa, että meistä edes joku plussaa. :hug:

Tohon laihdutus keskusteluun kannan korteni kekoon. Mulla painoindeksi 30 ja nyt olen toista viikkoa riehunut ihan hulluna lenkillä ja salilla. Ajatuksena on ollut, että kun hoidot aloitetaan niin olisin vähän paremmassa kunnossa raskautumaan. Omaa mieltäkin korottaa kun kunto nousee ja kilot (toivottavasti) karisee :D

Mä täällä odottelen menkkoja alkavaksi. Tänään piti alkaa, mutta vielä ei ole näkynyt. Nyt täytyy toivoa ettei nekin rupea temppuilemaan. Silloin meinaan menisi hermo.

Alkoholin käyttöä olen kanssa vähentänyt. Ennen tuli melkein joka viikonloppu lennettyä jossain. Nyt on sitten oltu rauhassa kotona. Viikonloppusinkin saa paljon enemmän aikaiseksikin. Tänäänkin olen ollut tunnin salilla ja siivonnut huushollin tiptop kuntoon :saint: Hyvä mä.
 
Omaa napaa: Nyt alkaa sitten mietintä jokaisen pienenkin mahavihlonnan jälkeen, että tähänkö se päättyy. Itseään muka yrittää lohduttaa, että onhan se positiivista tietää, että raskautuminen voi olla meille miehen kanssa mahdollista. Luulempa ettei se lohduttaisi siinä tilanteessa yhtään.

Laihdutuksesta: Yritän järkevissä mitoissa edelleen jatkaa tätä tsemppausta. Tärkeimmät mitä olen yrittänyt tehdä on: vain tummaa leipää (ei vaaleeta ollenkaan), ruokaa vain yksi kerta lautaselle, ei lisää, mehut ja limpparit minimiin, karkit mahdollisuuksien mukaan pois. Enemmän itse tehtyä ruokaa, aiemmin syötiin paljon esim. valmispizzoja yms. Yritän myös pitää ruokavaliossa kasviksia ja hedelmiä. Sitten vielä salainen ase: kalanmaksaöljytabletit. Niitä ohjeen mukaan päivittäin. Ylättäen auttaa painon hallintaan.
 

Yhteistyössä