LaSposa ja muut *tutut*

Huomenta kaikille.

Jatkuvan pahanolon takia päätin eilen että mun on pakko puhua tästä jollekkin.

Uhriksi valitsin äitini.

Ja oikeesti kyllä teki hyvää.

Ihan vaan sanominen jollekkin ulkopuoliselle joka välittää että ollaan yritetty vauvaa ja se ei noin vaan tule ja ahdistaa ja masentaa ja stressaa.

Ja se että sai tosissaan itkeä oikeen kunnolla sitä omaa pahaa oloaan pois.

Mun miehelle ei voi tätä pahaa oloa purkaa.

Se ei kestä ollenkaan mun vauvahysteriaa.
Vastaus on tyyliin että ei pidä yrittää jod et kestä tai onko susta äidiksi kun et kestä tommosta ja oot noin epävakaa.(tiedän, hirvee ukko... B) mut se on mun, minkäs teet...)

Ja sitähän se mun äitikin sanoi.(samaa kun lääkäri) että eihän puoli vuotta ole mitään. Varsinkaan kun mun kierrot on metsässä kun jänikset...

Silti en voi olla masentumatta kun koko kroppa huutaa sitä vauvaa ja tuntuu ettei se tule.
En ees pysty aatteleen positiivisesti että ehkä seuraavasta kierrosta (jos se nyt joskus alkaisi...kp 38..)kun jatkuva pessimismi painaa päälle.

Pitäisi todellakin keksiä jotain jossa saisi tuulettaa aivojaa ja hetkeksi unohtaa.

Aamulla kävin lenkillä ja ilma oli ihanan pirtee.Meilläpäin on metsässä ihan sikana oravia ja niillä taitaa olla joku syyspaniikki menossa kun ne tappeli siellä keskenään.
Olen siis todistettusti ajatellut tänään jotain muuta kuin vauvoja.

Oravia siis.

ehkä se päivä paistaa mullekkin joskus.

Ja äiti pääsee ostaan vauvan vaatteita josta unelmoi...

:ashamed:

Tui :)

Mulla on samanlaisia ajatuksia kuin Tuitsulla. Kaikki asiat tulee ajateltua mahdollisen raskauden kautta. Ei sitä pääse pakoon, et sä pääse itseäsi pakoon vaikka kuinka yrität. Jokainen tuntemus mahassa, kaikki vaunuja työntävät ihmiset ja vatsa pystyssä kulkevat ihmiset... Mihinkään et pääse pakoon. Aina on joku asia, mikä muistuttaa vauvasta.

Mä oon ottanut sen "radikaali-linjan", kun joku on jotain kyselly mahdollisesta perheenlisäyksestä. Et tutkimusjonossa ollaan ja 1½ vuotta kohta haaveiltu esikoisesta. Jospa lopettaisivat kyselemisen. Kaikki ei mene niin kuin on suunnitellu.

Kaikesta huolimatta mukavaa viikonloppua kaikille!

Tuitsu: Mä en nyt tiedä masentaako tää sua vai helpottaako mutta kun mä lopetin pillerit 10/2004 niin vasta puolen vuoden päästä alkoi kierto heitellä. Pisimmillään se oli 45 päivää ja sitten se pyöri siinä 30 ja 40 välillä pitkään. Viime kevättalvi meni joillain 31 kierroilla. Sitten se yhtäkkiä tippui vaan 25 päivään ja sen jälkeen koko kesä onkin mennyt oppikirjan mukaisilla 28 kierroilla. Mä tulin siihen tulokseen, että ne pillerit voi vaikuttaa aika pitkäänkin.

Jonina: Kauhiasti tuntuu paikkakuntakohtaisesti vaihtelevan noi hoitojen aloitukset ja mitä tutkitaan ensin. Mulle ei ainakaan vielä kukaan ole edes puhunut aukiolotutkimuksesta ja veljeni jolla oli sama vika ei joutunut puolisonsa kanssa kyseiseen tutkimukseen ollenkaan. Olipas vaikeasti selitetty :D

Me saatiin miehen kontrollitulos ja siittiöiden määrä oli lissäntynyt mutta ne oli laiskistunut. Diagnoosinkin olivat menneet muuttamaan. Nytkin kuitenkin sanottiin ettei ilman hoitoja tule mitään :/

Mulla ainakin toi "diagnoosin" saaminen helpotti vauvastressiä kummasti. Nyt pystyy ajattelemaan muutakin kun tietää ettei ennen hoitoja mitään tapahdu kuitenkaan. Enis keskiviikkona on soittoaika lääkärille et sit katotaan tilannetta uudestaan.

Viikonloppuja kaikille B)

Siisami harmaana
Kun eijaksa kirjautua niin eipääse muokkaamaan :D

Eli siis olihan se Joninalla samoin päin kuin meilläkin eli ensin miehen tulokset. Tuolla lapsettomuuspuolella kun on kirjoitellut niin siellä on tosi monelle tehty ensin se aukiolotutkimus ja mulla rupee oleen jo pinot sekaisin :D

Mä en ole vielä sinne lapsettomuus-puolelle mennyt. En kait sitten oikein vielä miellä itseäni sinne puolelle kuuluvaksi. Kukahan senkin määrittää?

Juuri tänään kuulin, että hyvä ystävä odottaa jälleen. Että ymärillä tapahtuu...

Hei kaikille
meillä ollut sellaista hulabaloota että ei oikeen perässä meinaa pysyä.Tuparit saatiin kunnialla läpi ja oli ihanaa ja kaikki meni vallan mainiosti.Ja oli ihanaa kun eräs kaks plussan kautta tutuksi tullut ystäväni tuosta likeltä pääsi mukaan juhliin.Hän odottaa kans vauvaa ja on niin söpö masu hänellä oi että sitä masua aina ihailen salaa :)
Nyt meillä alkaa taas uutta remponttia pukkaamaan kun isäntä aikoo taas alkaa purkaa yhtä ihme seinää tuosta keittiön välistä.Siinä seinällä vaan jääkaappipakastin yhdistelmä ja yksi korkea kaappi.Taas tiedossa rumbaa ja sotkua.Sitte jossain vaiheessa pitää lattiat uusia kun kaikki suurin on päätöksessä.
Mutta jos ei nyt olis ollu tuparit ni ei kai koskaan.Se on niin että aina piisaa hommia.
Meillä poika on ihan äly flunssassa ja kai kohta pian koko perhe.
Tänään oltiin aamulla pojan kanssa lääkärissä sen tyrän takia ja niinhän siinä kävi että kirurgille lähti lähete.
No mutta selláista koleaa syksyähän se on nyt paraillaan
Marza

Marza.

Multa on kanssa pienenä leikattu tyrä.
Se oli semmonen harvinaisen helppo ja nopea operaatio.
Pienenä oli vaan jännää olla sairaalassa ja kivaa kun sai semmoset hirveet frotee yökkärit niskaan.
Pelottavaa oli vaan kun joutu oleen yön ilman äitiä.Ja nukutuksesta tuli paha olo.

Täällä myös flunssa ja totaalinen uupumus päällä. Oli pakko ottaa sairaslomaa töista ja nyt oon edelleen ihan rätti. henkisestikkin.

Mitähän mä keksisin että unohtaisin tän raskautumisprojektin?
hyviä ehdotuksia?

"15.09.2006 klo 20:22 Siisami kirjoitti"]
Tuitsu: Mä en nyt tiedä masentaako tää sua vai helpottaako mutta kun mä lopetin pillerit 10/2004 niin vasta puolen vuoden päästä alkoi kierto heitellä. Pisimmillään se oli 45 päivää ja sitten se pyöri siinä 30 ja 40 välillä pitkään. Viime kevättalvi meni joillain 31 kierroilla. Sitten se yhtäkkiä tippui vaan 25 päivään ja sen jälkeen koko kesä onkin mennyt oppikirjan mukaisilla 28 kierroilla. Mä tulin siihen tulokseen, että ne pillerit voi vaikuttaa aika pitkäänkin.

Sinäänsä on helpottavaa että kierrot heittelee miten sattuu.
On ainakin joku syy että ei raskaudu.

Jos kierto olisi orjallinen 28 ja mitään ei tapahdu voisi tulla vielä enemmän semmonen olo että meissä on jotain vikaa.

Ainakin voin syyttää tätä mun kiertoa tästä ja ootella että se tasaantuisi.

Mullakin kaksi ekaa kiertoa oli 30 ja olinkin ihan innoissani että tästä sitten lähti ja näin hyvin.
Ja arvatkaa vaan olinko kolmannesta kierrosta ihan varma että nyt tuli plussa kun kiskaisi tonne neljänkympin hujakoille...
no ei tullut. sen jälkeen oli 34 ja nyt toi vika oli 37.

Vi.tt.umaista...

Tuli noista tyristä mieleen, että meille se labran täti sanoi olevan mahdollista kun tolta äijältä on nivustyrä leikattu et se olisi syypää siittiöiden vähyyteen. Tietty se nyt voi johtua miljoonasta asiasta. Mun äiti jo syytti Tsernobyliä (miten se kirjoitetaan oikeesti??).

Veljeni ja mieheni kun ovat samanikäisiä ja saman vaivan omaavat.

Mä olen aloittanut hullun kuntoilun että saisi painoa vähän putoomaan. Saa nähdä kauna tätä intoa tällä kertaa riittää :snotty: .

Kyllä noi vauvat oikeesti tuntuu tulevan kaikesta mahdollisesta mieleen. Kaverit sikiää, asiakkaat sikiää ja me ei vaan saada sitä jälkikasvua :headwall:

Jee, viikonlopuksi reissuun lähdössä. Saa ainakin tämän lapsi-homman pois mielestä:)

Ensi viikolla taas lisää tutkimuksia. Ens kuun puolella saa sitten myös tuloksiakin. Ristiriitainen olo noiden tulosten suhteen: toisaalta olisi hyvä saada vastaus, miksi ei onnistu. Toisaalta taas ei haluaisi kuulla mitään kamalaa...

Lääkäri soitti eilen ja sanoi että kaikki kunnossa, Hcg arvo oli 1,4. Joten nyt odotellaan menkkoja alkavaksi lokakuussa. Rupesi vaan pelottelemaan rypäleraskaudesta, mutta sanoin sille että se pois suljettiin jo sairaalassa. Koska ei ole maltettu odottaa niitä ekoja menkkoja. tää odottaminen on vaan tosi inhottavaaa :LOL: :LOL: :LOL:

tsemppiä nyt kaikille teille jotka odottavat sitä että pääsis odottamaan ja sais sen pullottavan mahan ja sitte lopulta sen oman käärön syliin :heart:

Ja Marzan pojulle kovasti voimia siihen leikkaukseen :hug:

Se on kyllä hyvä kun noihin hoitoihin kuitenkin olette päässeet...kukas se nyt oli kun sanoi, että se vähentää sitä omaa stressiä kun joku muukin ottaa päänvaivakseen sen itselleen niin tärkeän asian...

Tuitsun viesti sai minut samalla itkemään ja nauramaan...ihanaa kun pystyit jakamaan äitisi kanssa tämän asian...se helpottaa kyllä kummasti, kun on joku joka kuuntelee =) Se mua alko naurattaa se kommentti siitä sun ukosta...toit sen jotenkin niin ihanasti esille, että sellasii järöjä ne vaan on ja silti niitä rakastaa kovasti :heart: :D

itsellä masu kasvaa ja liikkeet oli tossa muutamana päivänä hukassa, mutta eilen illalla ne taas tuntui....muuten vaan on mieli jotenkin maassa ja ruokaakaan ei saa suusta alas...yksinäisyys vaivaa :/ eilenkin soittelin vaikka kenelle...sellaisillekin tutuille joille en oo pitkiin aikoihin soittanut niin ei kenelläkään ollut aikaa lähteä hetkeks jutustelemaan vaikka kahvilaan tai sitte en saanu ees kiinni niitä :headwall:

no joskos se aurinko tänään jossain vaiheessa paistais....

katjuska ja nuppu 17+5 :heart:

Heippa heippa.

Mun elämä on muuttunut odotteluksi.

Jos ei oottele menkkoja tai plussaa niin silloin ootellaan ovista.

Kp 7 ja tuntuu että aika menee ihan saakelin hitaasti.

Vielä viikko ja pääsee oikeesti yrittämään taas.
Miesparka joutuu hommiin parin viikon ajalle kun nyt taasen päätin olla tikuttamatta.Tulee vähemmän stressiä,olen huomannut.

Flunssa rupeaa helpottamaan ja huomenna pääseekin taas töihin, onneksi vaan päiväksi ja onkin jo viikonloppu edessä. B)
Ei turhia rasitu!

Kiitos Katjuska kauniista sanoista. Mieltä lämmittää että joku ymmärtää miltä tuntuu. Ja muillekkin tässä pinossa. :hug:

Odottavan aika on tosiaan pitkä.
Toivottavasti teille Siisami ja Jonina tulisi pian helpotusta sieltä valkotakkisten puolelta ja että odotusaika menisi kuin siivillä.

Jos nyt tässä kierrossa tulisi raskaaksi olisi aika lähellä Juhannusta kun maailmaan putkahtaisi.
Keskelle kauneinta kesää.

Se olisi ihanaa.

Toisaalta olisi kyllä ihan sama.

Kunhan tulis jo.
Vaikka silloin kun rataa kissoja ja koiria.

Tulis jo...

Tui

LaSposa

Moi kaikille!

Täällä meijän pinossa tuntuu olevan nyt lapsettomuustutkimukset -ja hoidot yleinen puheenaihe. Ite kans toivon, että pääsen tutkimuksiin sillon joulu-tammikuulla, kun sitä papa3:sta ruvetaan tutkimaan. Samallahan ne sen aukioloultranki voisivat tehdä!? Menkat on loppusuoralla, että kuudes yrityskk meni siis tässä pieleen jo... vähä huolestuttaa kyllä kieltämättä itse kutakin jo...:(

PippuriMammaHarmaana
Täällä on huudeltu "tuttujen" perään joten hyppään pinoon minäkin.

Kuulumisia:

Aviossa ollaan =) Ihanan monimutkaista kaikki mitä nimen vaihtoon tulee...

Lapsiasiaa:

Km takana, ovis bongattu, tutkimuksissa juostu (muista syistä, mutta itse ovis näkyi niissä joten kaikki toivo ei ole mennyt :) )

Mitäs teille muuten kaikille kuuluu? Liikaa luettavaa näin väsynä ;)

Hippula
Heippa taas pitkästä aikaa!!
En oo kovin aktiivisesti käyny lueskelemassa,oon koittanu elää "normaalisti" :)
Niih,täällä kai mennään jossain kp 20 hujakoilla.Ovisaikaan ilmeisesti pupuiltiin kummiskin,kun muistan kauheet oviskivut vieläki :eek:
Flunssa iski kuin salama kirkkaalta taivaalta maanantaina,nyt jo onneks helpottaa.Lämmöt ei kummiskaan oo noussu koko kierron aikana,ei ees kuumetta flunssa nostanu.Kuumetta mulla ei kyllä oikeen koskaan oo kun oon kipee.Nyt pisti siks silmään toi lämpö-juttu,kun olikohan toissapäivänä kun tuntu ihan että ois kuumetta ja mittailinpa sitten.Noh,mittasin ja mittari näytti ihan normit lukemat,siis 36,5.Yllätyin kyllä vähä kun ei ees sitä ovis-lämpöö ollu??Miten se voi olla mahollista,että vaikka flunssa onkin,mut ei kuumetta joka siihen liittyis,niin edes ovis-lämpöäkään ei oo? Ovistelin kp 12 tai jotain..en oo nyt koko kp:ä laskenu.
Tiistai-iltana istuskelin kaikkien vällyjen välissä koneella ja yhtäkkiä rintoihin tuli kumma kylmäpistos.Muuten ei palellu tai mitään mut rinnat tuntu kylmiltä,siis "sisältäpäin" ja nännit alko nöpöttään.Tuntui semmosta kummaa sähköistä vihlontaa ja kylmältä??Rinnat ei oo kuiteskaan missään vaiheessa ollu kipeet,ei ees nännit niinku ne normaalisti ovisaikaan on.
Kummia juttuja..

Tässä koitan aikaa jotenki saada kulumaan,pitää ukkelia lähtee hakemaan kun on parilla kavereineen..
Plussatuulia!Palailen taas!!

Täällä kanssa odotetaan aina vain. Kiertopäivä on jotakin 20 ja risat ja tänään otan viimeisen primolut -pillerin ja sitten odotellaan vielä tädin tuloa. Joo, kerrankin odotetaan tädin tuloa ;) . Viime viikko oli aika kivulias alamahan seudulla, johtui varmaan siitä kun siellä oli ne viisi kypsynyttä munista irtoilemassa(?). Nyt alkaa pikkuhiljaa helpottamaan.

Tämä paussi on tehnyt meille ihan hyvää, ei ole tarvinnut laskea päiviä eikä muutakaan. Nyt olen jo alkanut epälemään sen piikittelynkin mielekkyyttä. :snotty: Ensi kierrossa, jos kystia ei ole tullut noista muniksista, olisi tarkoitus aloittaa hormonipiikittely koska clomit olivat minulle liian tujua tavaraa. Toisaalta tekisi mieli ottaa aikalisä, sillä kyllähän meillä pitäisi olla jonkinlaisia mahiksia ilman sitäkin. Noi hoidot kun on niin jumalattoman kalliita yksityisellä puolella. Mies kuitenkin totesi, että kun nyt kerran on jo näin pitkälle päästy ja nytkin jo aika paljon rahaa upotettu tutkimuksiin sun muihin lääkkeisiin, niin ei tätä kannattaisi kesken jättää. Samaa mieltähän minäkin olen, mutta pelkään sitä, että pettymys on suuri jos piikityksistä huolimatta mitään ei tapahdu. Eihän ne mahikset silloinkaan taida olla kuin sen 20 % luokkaa. Huoh.

Katjuska kiitos ja totta se on että nyt helpottaa jo kun tietää että kirugille on lausunto jo mennyt ja kutsua ootellaan.
ihana aurinkinen ilma ulkona ja käytiinkin koko perhe ulkoilemassa kaupassa ja laikkipuistossa ja voi että oli ihanaa kyllä.
Nyt meillä on isi pojan kanssa jalkapalloilemassa tuossa sisällä ja siitäkös äiti tykkää!!!
Mutta ihana kiva että pojalla on hauskaa.Nuhassa ollaan oltu koko perhe. Kamalaa ihan kun räkää räkää ja räkää on kaikkialla.Onneksi nyt jo aletaan oleen paremmalla puolella senkin asian kanssa.
Mennään ens viikolla isännän kanssa kaupoille katseleen uusia lattioita meille.Kivaa sekin ja tuntuu että aina on jotain duunia mutta sitähän tää elämä on.Työtä ja työtä kaikkialla.
Noh mutta jospa mä meen keitteleen päiväkahveet ja kaivelen pakkasesta laiskana jotakin namia kahveen kanssa.
Kaikille jatkoja ihania toivottelen: Marza

Niin ja pippurimammalle paljon onnea =)

Yhteistyössä