LaSposa ja muut *tutut*

Moikka.

Meillä lapsettomuuden syy selvisi :'( . Miehen siittiöt ovat melkein toimimattomia, vain 0,4 miljoonaa siittiötä toimii ja nekään ei kaikki kunnolla. Luku pitäisi olla yli 20 miljoonaa. Ilman hoitoja meille ei lasta tule ja ilmeisesti se menee ihan koeputkihedelmöityksen kautta.

Mies vei tänään kontrollinäytteen ja kun sen tulokset tulee niin saadaan lähete eteenpäin.

Toisaalta helpottaa kun tietää missä vika on ja toisaalta ahdistaa. Miehelleni tää oli ihan odotetusti aika kova paikka.

Mä heitin itseni nyt sitten kanssa ulos noista piinailupinoista mutta täällä käyn kirjoittelemassa kuulumisia.
 
Siisami, on takuulla kova paikka miehelle sen uskon kyllä.Mutta onneksi saitte syyn selville ja sillain on sitten toivottavasti helppoa hoitaa asiaa eteenpäin.
Toivotaan että pääsette projektissa eteenpäin ja nyytti suotaisiin :)
 
Heippa...

Siisamille :hug:
Mutta eikö ole kuitenkin hyvä että syy selvisi ja sitä voidaan lähteä hoitamaan.Miehelle on kyllä varmasti rankkaa.Onneksi lääketiede on nykyään niin ihmeellistä että pieniä ihmeitä sen ansiosta syntyy.

La Sposalle kanssa tsemppiä, toivottavasti mitään vakavampaa ei löydy.Ja kiva että kirkko löyty!

oma ).(
Kp 32 ja ei tunnu missää yhtään mitään.
En tiä onko se sitten hyvä vai huono merkki koska viime kierrot oon ollu niin pinkee ja turvoksissa ja pahoinvoiva ja en kuitenkaan raskaana.
Tässä olla töllötän ja aconin early detection huutelee mulle tuolta kylppärin kaapista...
 
La Sposa...

Lueskelin tossa seiskapäiväätä ja siellä oli Tangokuningatar Taina Kokkonen ollu neljältä yöllä varaamassa hääkirkkoa vantaalle.
Taina on nykyään opettajana töissä...

Tuli vaan mieleen että sehän olet sinä. :D :D :D :D
 
Tuitsu:Etpä ollut ainoo jolle asia tuli mieleen uutta "totuuden torvea" eli Seiskaa lueskellessa. B)

No täällä nyt pästy eroon timpurista joka asui meillä viikot puoli vuotta tämän meneillään olevan rakenusprojektin takia.Tarkoittaa siis sitä että mahikset tuohon sänkykamaripuuhasteluun nousi uuteen potenssiin. ;)

Meillä tosin ongelmana ompi se,että rakas siippani ei tahdo innostua noista aviovelvollisuuksista "tarpeeksi usein" tätä vauvaprojektia silmälläpitäen.Olen kyllä aina naureskellut niille jutuille pihtaavista eukoista,kun meillä homma on vallan toisinpäin.Välillä ottaa jo itsetunnonki päälle kun ei saa omaa ukkoa lämpenemään.Nyt sitten tämä projektin venyminen on vaan entisestään vähentäny kiinnostusta ja jokaisen "session" jälkeen mies kyselee että jokos nyt sitten mahdollisesti tärppäs?Mistäs minä nyt sitä tiedän!!!! :headwall:

Teroilla nyt sitten tosiaan ainaki yks kierto saatu aikaseks.Ovista en ole onnistunu pongaamaa....viiva testissä on vahvistunu mut st kadonnu ennen muuttumista yhtä vahvaks testiviivan kanssa. :(

:heart: Tsemppiä koko remmille!!! :heart:
 
LaSposa


Heh, vai pidetään mua nyt tangokuningattarena jo!;) Onpa iso ylennys opettajattarelle, mut valitettavasti täytyy tuottaa teille pettymys. Siellä jonossa se kyllä oli meidän kanssa samaan aikaan...:)
 
näyttääpä siltä että pipariksi meni tämäkin kierto.
Nyt kp 34 ja tein negatestin herkällä aconilla.
Jotenkin kyllä osasin odottaa tätä, eli ei olleet toivot huipussaan.
Mitään oireita kun ei oo tässä kuussa ollut, ei ees tissien turpoomista joka on mun gynen kertoman mukaan selvin merkki että ovulaatio tapahtuu.

Jotenkin väistämättä rupeaa pukkaan esiin ajatukset että jos ei saakkaan lasta?
Jos meissä on jotain vikaa?
Mä olisin niin toivonut että tää olis ollut meille helppoa, kun en ite oo niin vakaa ihminen ja helposti masennun ja muutun mielisairaaksi... :D

Ei auta kun oottaa menkkoja,pikkuisen menkka vihlaikin tossa aamulla...
et eiköhän ne sieltä taas.

Ensi kuussa pitänee sitten taas tikutella kun miestä sieppas toi jokatoinen pvä seksiä reilu kaksi viikkoa kun sillä on kuitenkin tosi raskas työ ja pitkät päivät niin ei heti innosta 13 tunnin vuoron jälkeen...

voi masennus....
 
Samaa täälläkin ei oireita mutta kummiski muka aina jotain pientä niinku nytkin tissit kutkuaa ihan hurjasti nänneistä, eli kaipa senkin oireeks vois laittaa ;)
mut kaipa se pitäs olla pinkeet ja pakottaa ennemmin ku kutkuavat nännit!?
Meillä oli tuparit tosiaan perjantaina ja kaikki meni tosi hyvin ja minäkin menin nukkumaan vasta neljän aikaan..huh ku aamulla heräsin seiskan jälkeen enkä saanu nukuttua niin olo oli aika pöppyräinen ,mutta nyt alkaa oleen jo kondiksessa ;)
Ei juma tollasta jaksa enää tälläsellä iällä :whistle:
Arska mollottaa ja mulla on pyykkikeikka ulos niin kerkiää kuivuakkin tänään joten moikkis moi kaikille :wave:
 
Heipähei.

Eikö me nyt sit saatu omaa julkkista meidän pinoon :D .

Meidän neuvolan lääkäri oli supernopea. Mun oli tarkoitus soittaa sille kun ne kontrollitulokset tulee, mutta perjantaina tuli jo postissa soittoaika aluesairaalan naistentautienpolille. Tiistaina jo pitäis soittaa sinne ja koska täälläpäin ei kuulemma ole jonoja niin hyvällä säkällä vois päästä aloittamaan hormoonit jo tässä kierrossa. Tänään kp 1.

Täytyy nyt vissiin kuitenkin odottaa mitä hoitoja ne ehdottaa sieltä. Ihanaa kun homma etenee :D
 
LaSposa


:hug: kaikille joita ketuttaa ja masentaa! Mä en ihme kyllä oo nyt jaksanu hirveesti masentua vaik tuntuu et kaikennäköstä aina tulee eteen. Nyt ootan vaa kutsua sinne sairaalaan ja odotan mitä toimenpiteitä on edessä... vauva-asiat on siis aika lailla taka-alalla nyt...
 
Onko meidän porukalla nyt jotenkin tavallista vaikeempaa tää raskautuminen kun tuntuu, että kaikilla tökkii :ashamed:

Huomenna olis se soittoaika ja sit mä tulen kertomaan mitä seuraavaks.

Jotenkin sitä tuntuu epäreilulta, että yhtä perhettä rankaistaan näin paljon. Veljeni kaksi vuotias tyttö on meinaan koeputki lapsi. Ei onnistu meitin perheessä, ei :headwall:

 
No johan oli kaikenlaista ilmaantunut siitä ku viimeks käväsin lukemassa kuulumisia

Siisamille ja miehelle paljon tsemppiä tulevaan :hug: kuitenkin hyvä, että asia saatiin selville ja onneksi tämä nykymaailma on tosiaan niin ihmeellinen, että tuntuu melkein mahdotonkin vaan onnistuvan =)

LaSposalle kans tsemppiä niihin tutkimuksiin...toivottavasti ei mitään ihmeelistä löydy...itellä edessä kans joskus keväällä sitte synnytyksen jälkeen kohdunkaulan tutkimukset mikroskooppisesti ja minulla papa-luokka 2. ollut kyllä useesti ennenkin tuon ja aina parantunut itsestään...nytkin toivon että niin käy...joskos ei sitte tarttiskaan mennä siihen tutkimukseen olleskaan :whistle: Joltain vaan kuullut, ettei oo kovin mukava toimenpide sekään :/

Ja :hug: kaikille niille joilta se tärppi on mennyt ohitse suurista toiveista ja oireista huolimatta...kyllä edelleen on itelläkin ne tunteet hyvin mielessä mitä keväällä koki kun täti porhalsi kylään :\|

itsellä on menossa sellainen seesteinen vaihe ettei oikein mitää tapahdu...alun kamalasta piinasta on päästy ja keskiraskaus alkanut...aika matelee hitaasti ja ajatukset on yhtä sekamelskaa...liikkeitä olen tuntenut nyt noin viikon, kun illalla rauhoittuu makoilemaan hiljaa sängyssä :heart: kamala yksinäisyyden tunne valtaa mielen päivittäin ja masennuskaan ei ilmeisesti kovin kaukana ole, mutta yritellään jaksaa vaan eteenpäin

Enkeleitä matkaan kaikille masuasukeille ja niille jotka sitä vielä toivovat, niin älkää menettäkö vielä toivoa....kyllä sillä auringolla on tapana pienet säteensä sinne risukkoiseenkin kasaan joskus kohdistaa :heart:

Katjuska (räikeän punaisen päänsä kanssa) ja nuppu 16+3 :heart:
 
:hug: ja tsemppiä kaikille!!


ja sit omaa napaa :D : en enää voinut oottaa ja tilasin ultra ajan oli niin epätodellinen olo! sain sen heti samalle päivälle ja siellä se pikkuinen polskutteli, sydän sykki niinkuin pitääkin :heart: . nyt olis viikkoja menkkojen mukaan 7+5 ja ultran mittaus 8+2 eli siinä sitä jossain välimaastossa mennään!
lueskeskelin tuolta semmosta raskauskalenteria ja siinä sanottiin, et vko 9 sikiö alkaa liikkumaan ja se liikku jo eilen! tätiki oli vähä yllättyneen kuulonen ku sanoi, et sehän liikkuu jo? et jos sittenkin olis noilla pitemmillä päivillä jo menossa?
olihan se jännää, nyt on hyvä mieli kun tietää et kaikki ok! heti piti sit äitille soittaa, olihan se mielissään. mies soitti sit äidilleen ja anoppi oli ollut vähä yllättyneen kuulonen, liekö ajatteli et me ollaan unohdettu koko juttu kun viime syksynä oli km ja näin pitkään sai tätä odotella.
 
En myö nyt vielä päässytkään lääkärin kanssa juttusille vaan ihan hoitaja neuvoi etiäpäin.

Huomenna aamulla mennään mieheni kanssa kummatkin labraan ja otetaan molemmilta hiv ja B- ja C-hepatiitit. Sen lisäksi multa otetaan lh ja fsh hormoonit ja verensokeri.

Lääkäri oli määrännyt miehen lokakuulle kontrolli spermatestiin mutta kun se on jo kerran käynyt siellä niin nyt täytyy toimittaa tulokset sairaalaan ja sitten soittaa ja kysyä kelpaako ne. Toivottavasti ne nyt menis niin ei tarttis joka hemmetin kuukausi niitä näytteitä rontata Hesaan :eek: .

Lääkäriaika täytyy sitten varata siten, että se osuu kp 11-14. Aika tarkkaa touhua on. Meinaakohan ne ultralla katsoa kypsyykö mulla munasolu vai mikäköhän tossa on. Oli niin tympeä hoitsu puhelimessa ettei kauheesti huvittanut kysellä varsinkin kun puheesta oli hivenen vaikea saada selvää.

Nyt vaan on niin vaikea odottaa kun on alkuun päässyt. Tahtoisi heti hoitoihin \|O . Joo, mä tiedän olevani erittäin kärsimätön :ashamed:

:heart: Ihanaa Triine, että kaikki on kunnossa :heart: <br><br>
 
Olipa mukava löytää tämä pino! Olin myös silloin aikoinaan samassa piinailupinossa teidän kanssa; olin silloin pinoutuneena ensimmäistä kertaa. Tuo meidän poppoo oli todella mukava ja siitä innostuneena olenkin pinoutunut joka kierto johonkin.

Nyt olen tippunut pois piinailupinoista, sillä ollaan miehen kanssa "lapsenteko-kiellossa". :ashamed:

Meillä olisi nyt ollut 15. yrityskierto. Keväällä menimme tutkimuksiin ja haikaran viipymisen syyksi löytyi pco, lievänlainen, mutta kuitenkin. :eek: Elokuun loppuun saakka yritettiin pelkästään metforminin avulla ja tässä kierrossa kokeiltiin ensimmäistä kertaa clomeja. Toissapäivänä kävin kontrolliultrassa ja siellä näkyi viisi kypsynyttä munista. :eek: Teoriassa mahdollisuus saada vitoset ja todennäköisyyslaskelmien mukaan vähintään yksi vauva... ;)Käytännössä tilanne on kaikkea muuta kuin tovottu! Ollaan nyt lapsentekokiellossa. :headwall: :headwall: Tuntuu turhauttavalta.
 
:heart: Mukava kuulla että Triinellä ja Katjuskalla kaikki ok! Onnea myös jatkoon!! :heart:

Kirsikalle tsemppiä ja ISO :hug: !!

Täällä nyt lähestyy toisen Tero-kierron "totuuden hetket" kun tänään meni viimenen nappi. Että pari tulevaa päivää sen sitten taasen kertoo missä mennää.Ovista en ainakaan kunnollisena pongannut.Viiva ei koskaan tullut yhtävahvaksi kontrolliviivan kanssa..tummeni ja sit hävis. :(

Onhan tämä nii samperin turhauttavaa!!! :headwall:

No mut, päätin alottaa...taas kerran...pikku kuntokuurin.Alkaa tuo persus olemaan senverran ulos kuosistaan pullahtanut,että asialle on tehtävä jotain.Menin sitten hetken pohdinnan jälkeen kansalaisopiston semmoseen kevyempään kuntojumpaan ja olin ihan kuitti ekan vartin jälkeen...siinä se lävähti totuus rapakunnosta päin näköä!Että tästä ei ole kun suunta ylöspäin. :LOL:

 
Moikka....

itellä vaan masennus pahenee.
Vauvaepätoivo rupee olemaan kauhee...
tein tossa jälleen kerran elämässäni yhen negatestin sunnuntaina kp 33 ja nyt on kp 36 ja ei menkkoja vieläkään...
Ovista en osannu bongailla tai luulin bonganneeni mut ainakin neljä kertaa, joten ei mitään hajua millon olis ollu...

Milloin pitäis lääkäriin jos ei kierrosta tuu hevonpas.kaakaan.
pillerit kun on jätetty jo 4/06 ja luulis jo että puolessa vuodessa tasottuisi.
Onko kellään kokemusta tosta pcosta ja miten se ilmenee?

Rupee vaan tuntuu että on jotein vikaa kun ei kulje...

Masentunut Tui
 
Tuitsu, minulla pco löydettiin puolivahingossa alkuvuodesta. Olin jättänyt pillerit pois jo yli puoli vuotta ennen sitä ja kierto oli toiminut normaalisti sen ekan reilun puoli vuotta. Alkuvuodesta minulla todettiin kysta oikeassa munasarjassa rutiinitarkastuksen yhteydessä. Parin kuukauden jälkeen ultrattiin taas kystan takia, joka oli hävinnyt itsekseen. Tuolloin gyne huomasi pco tyyppiset munasarjat. Varsinaisia oireita ei ollut. Tosin vuoden alusta lukien kierto piteni jopa vähän yli 40 päivään, mikä viittaa pco:hon. Mutta ensimmäiset puolivuotta kierto oli ihan normaalin rajoissa.

Tsemppiä Tuitsulle ja Taiskulle kiitokset !
:hug:
 
Kirsikka!

Multa on pari kk sitten ultrattu koko alakoneisto eli jos siellä olisi jotein niin se olisi pitänyt kai vissiin näkyä?

Rupee tää oman kropan toiminta vaan ihmetyttää kun ei kierrot edelleenkään tasaannu.
Hormooni toimintaa kyllä ihan selvästi on kun on kaikenmaailman tissiturvotukset ja nippailut ja naamakin oireilee aina oletetun oviksen ja menkkojen aikaan.ja lääkärikin kyllä sanoi että munarakkuloita kypsyy...

Nyt viime kierto on kyllä ollut kaikkein omituisin.

Ovis tuntemuksia on ollut pitkin viimestä kolmea viikkoa.
Eilen huvikseni testasin tikulla ja tuli vahvin viiva mitä oon ikinä saanut mut kuitenkin abaut puolet kontrolli viivasta.Tänään sekin oli uudesta testikerrasta kadonnut.
Oliskohan ollut ovis viikonvaihteessa/alkuviikosta kun oli sillon tosi voimakkaat menkkatuntuiset tuntemukset.

Rupee tosissaan ketuttaa...
Ja jatkuva työstressi ja väsymys ei varmaan yhtään helpota tätä mun raskautumista.
 
Tuitsu, minulla kävi niin, että vaikka kävin gynellä puhumassa lapsitoiveistani, missä yhteydessä gyne teki myös ultran, niin silloin lausunto oli, että kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Reilu puoli vuotta myöhemmin vasta samainen gyne huomasi pcon.

Olen sitä ihmetellyt, sillä kaipa se pco oli siellä jo silloin ekalla kerralla! :snotty: En osaa sanoa, miten harvinaista on, että pco ei aina paljastu ultrassa.

Aurinkoisia syyspäiviä kaikille :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 18:51 Siisami kirjoitti:
Toisaalta helpottaa kun tietää missä vika on ja toisaalta ahdistaa. Miehelleni tää oli ihan odotetusti aika kova paikka.

Mä heitin itseni nyt sitten kanssa ulos noista piinailupinoista mutta täällä käyn kirjoittelemassa kuulumisia.
Heippa kaikille tasapuolisesti! Hetkeen ei ole tullut kirjoiteltua kun työ- ja hääkiireet ovat pitäneet poissa linjoilta.

Tuota Siisamin kirjoitusta lainasin, koska mekin aloitettiin tutkimukset. Nyt olen käynyt tiuhaan erilaisissa kokeissa. Täällä ei tehdä aukioloultraa, ennen kuin miehen siittiöt on tutkittu. Kysyin että eikö kuitenkin kannattaisi niin silloin tietäisi myös sen puolen, mutta kuulemma nyt hoidetaan meidän lapsettomuutta ja jos miehessä on vikaa niin naista ei edes tarvitse niin paljoa tutkia. Aika jännä asenne, mutta yhteiskunnan varojahan siinä vaan säästellään.

Tähän asti kaikki labrat ok, mutta siittiöiden tutkimustulosta ei ole vielä tullut, joten sitä jännäillään nyt. Ultran mukaan ovulaatio olis sunnuntai-maanantai-akselilla, joten ehkäpä vois mies houkutella hommiin... :whistle:

Myös sitä on tullut tässä pohdittua, että olisko sittenkin pitänyt jo aikaisemmin päästää itsensä piinasta ja lähteä tutkimuksiin.

Ainakin siitä olen iloinen, ettei häiden takia lähdetty tätä asiaa siirtämään. Näissä tutkimuksissa kun näyttää helposti hurahtavan useita kuukausia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2006 klo 13:39 Tuitsu harmaana kirjoitti:
Tää vauvaasia on jotenkin niin kaiken päällä.
Niin että se tuntuu liittyvän ihan kaikkeen.

B)
Hei

Tuu vaan ihan vapaasti tänne kirjoittelemaan, kun välillä tosiaan tuntuu, ettei lähipiirillä ole yhtään hajuakaan miten ne suhtautuis asiaan.

Se on se ikuisuuskysymys, että miten vastata kysymykseen: eikö teidänkin olis jo aika lapsia ajatella (tms. viisaat lauseet).
Sanonko, että joo ollaa jo tammikuusta -05 yritetty, mutta kun ei vaan onnistu. Olisko sulla hyviä vinkkejä kun tätä kyselet.

Vai ottaisinko neutraalin asenteen tyylillä: No tulee jos on tullakseen.

Tai sitten täys-radikaali: Ollaanhan me nyt lapsettomuustuukimuksissa kun...

Tai sitten vaan: ei kuulu sulle.

Mä huomasin, että lapsenteko-stressi poistui, kun meni tutkimuksiin. Jotenkin tuli sellainen olo, että voi edes hetken levätä kun joku muu miettiin mun puolesta miten tässä edetään.
 

Yhteistyössä