Laskettuaika Lokakuussa 2014

Mymosa: :hug: Voimia!

tyttömasu: Ei kannata stressata. En saanut minäkään 5+1 kohdalla kuin 2-3 viikkoa ja sitten tein uuden 5+4 ja siinä oli jo 3+. On tosiaan se raja siinä aika korkealla ja ei siksi kannata panikoida.

Valejuomiin tosiaan paras ostaa alkoholitonta ja vaihtaa ne alkoholillisten pulloihin. Kukaan ei tiedä mitään. Yksi tuttu oli laittanut ihan vettä sidukkapulloihin. Itsellä ei tätä ongelmaa ole, koska ei ole tulossa juhlia ja oikeastaan juuri ne lähimmät ystävät tietääkin tämän. Aiotaan kertoa sitä mukaa ystäville, kun tilanteita tulee. Ultran jälkeen...
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Voimia Mymosa! :(

willarose: Suositeltiinko sulle neuvolassa rautalisää? Missä vaiheessa piti ottaa? Kuinkahan paljon tuota hemoglobiinia seurataan neuvolakäynneillä?


Elviira86 Olen kanssa miettinyt noita oireiden paljoutta ja vähyyttä. Välillä tuntuu, ettei tunnu kauheasti mitään ja välillä taas enemmän. En ole oikeastaan huomannut oireiden mitenkään mullistavasti vielä lisääntyneen ja siksihän se mietityttää.

Liikun aika paljon koirien kanssa ja olen huomannut, että hengästyn/väsyn vähän normaalia helpommin. Tämä muutos on tullut vähän yllätyksenä, koska uskon peruskuntoni olevan hyvä. Jotenkin luulisi, ettei se vielä tässä vaiheessa vaikuttaisi. Uskoisin, että yleinen väsymystila on vaan se, joka heijastaa tuohon kuntoonkin.
 
Itselläni ensimmäiset oireet oli tajuttoman väsymyksen lisäksi kohdun ja munasarjojen kohdalla pistäviä tuntemuksia. Ja yölläkin täytyy herätä pari kertaa vessaan. Jos on pidempiä pätkiä syömättä, niin sitten tulee huonoa oloa. Pitää siis syödä jatkossa säännöllisemmin.
Itse syön multivita raskaus ja imetys. Sisältää apteekin tädin mukaan kaiken tarvittavan lisän raskausajalle.
 
Nuo raskausvitamiinit ovat kyllä todella hyvä markkinarako valmistajille! Mielestäni se riittää, jos syö monipuolisesti ja terveellisesti. Eri asia on tuo rautalisä, jos hb lähtee raskaudesta johtuen laskuun ja tietysti myös D-vitamiini, mitä ei valttämättä saa mistään, ellei käytä riittävästi tuotteita mihin sitä on lisätty. Itse laitan myös näiden hankkimisissa jäitä hattuun ja mietin asiaa maalaisjärjellä :D Siitäkään ei pitäisi olla haittaa, jos syö varmuuden vuoksi vitamiineja, elleivät ole liiallisina elimistöön kertyviä tai hormonipohjaisia :rolleyes:

Vauvaonnea: Täällä myös kamala väsymys painaa ja saa töitä tehdä, että saa pidettyä silmät auki ja pään mukana menossa:D
 
Tyttömasu: joo siis tein aika tarkalleen samaan aikaan plussan ku nytkin. Sen verran epäuskonen olo että käyn ostamassa vielä varmaan miljoona testiä ennenku tajuan että oikeasti ens jouluna meitä on neljä ja kaksi isoa koiraa KAKSIOSSA. :D sillit purkissa- teema meillä siis.

Ällöttää kaikki, ihan kaikki. Oksettaa jos ei syö ja jos aikoo syödä nii ruoan näkeminenki ällöttää ja alkaa oksettaa. Silmät kiinni oon syöny... Kiva vaan ku pitäs olla esimerkillinen tuolle esikolle ja reippaasti syödä ruokansa vaikka onki 4kk vasta. Osaa olla kyllä hankala syötettävä välillä ja tietää kyllä mitä haluaa.

Nakit näköjään uppoo, ja peruna salaatti vaan siinäpä se sit juuriki on. Tää ällötys on jotain jäätävää... Tosin mielummin näin ku se et oksennan kaikki päivät. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Tyttömasu, huoli pois :) Mulle kävi samalla tavalla, tein digin käsitykseni mukaan 5+1 ja näytti 2-3 vkoa, viikon päästä tein uusinnan ja nätisti tuli 3+. Jospa nää ovat olleen myöhäisiä kiinnittyjiä, tai hormonitasot vaan nousee hitaasti. Raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan!

Willarose, todellakin on vuoto lisääntynyt. Ja huolissaan olin aluksi myös, kun muuttui tilanne niin nopeasti. Kaikesta sitä voikin olla huolissaan :LOL:

Sokerirasituksesta puhetta oli. Todella toivon, ettei sinne tarvitsisi mennä. Ainakin muutama vuosi sitten täällä meillä päin esikoisesta joutui, jos oli yli 25. Seuraavista ei enää ollut välttämätöntä, ellei ekalla kertaa ollut sokerien kanssa ongelmia. Oli hieno heinäkuinen lomapäivän aamupäivä, jonka sai viettää labran eteisessä oksennusta pidätellen :x

Välillä on sellainen olo, että voisko mennä johonkin pimeään nurkkaan makaamaan ja olla siellä kevääseen asti... ja välillä taas on elämänsä kunnossa.

Onko teillä muilla jo tullut tyttö/poikaoloja? En taida ite edes veikata, kun viimeksi meni niin pahasti mäkeen.

Ihanaa kun on aktiivista porukkaa ja keskustelua!

Venetsia ehkä jo 6 + ?
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Venetsia, täällä ei vielä mitään tyttö- tai poikaoloja. Jotenkin tuntuu etten edes näin varhaisessa vaiheessa uskaltaisi edes ääneen sanoa, vaikka tuntemuksia olisikin. Huvikseni kurkkasin kiinalaista syntymäkalenteria. Sen mukaan olisi tyttö tulossa, mutta en kyllä usko noihin, en ainakaan vielä :LOL:

Etominen jatkuu. Silti samaan aikaan on ilmennyt ihan mahdottoman kamala himo perunamuusiin. Voisin elää pelkällä perunamuusilla, jos siitä nyt saisi kaiken tarpeellisen. Harmi ettei niin ole...

(off)Meillä hajosi mystisesti yön aikana digiboksista kaukosäädin. Patterikotelosta vaan ponnahti jousi irti. Itkuhan siitä pääsi, kun ei päässyt töllöttelemään telkkaria ja uutta luvattiin vasta aikaisintaan loppuviikoksi.. Onneksi soneralla on mahdottoman hyvä sovelluskeksintö: puhelimesta voi tehdä kaukosäätimen! Yay, pääsee tääkin laiskimus takaisin telkkarin ääreen illalla!

senya 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Voi ei Mymosa... :(

Selvennyksenä minun vitamiinimäärään, että neuvolan suosituksesta lisäfoolihapot kroonisen suolistotulehduksen johdosta. Eli imeytymisessä voi olla häikkää, niin otetaan varman päälle muidenkin kanssa.

Murr! Ei oikein pelitä kännykällä kirjoitus, mutta muuten kaikki ok ja tänään poksuu 6+0!
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
ujm
Minäkin liityn nyt tänne, meillä laskettu aika laskurin mukaan 14.10.

Eli ujm, ikä 25v, ensimmäinen lapsi,, synnäri on tyks ja la 14.10.

Eli nyt ollaan 4+4 tänään :) Oireita ei juuri ole ollut, välillä vähän menkkamaista särkyä. Ilmavaivoja ja turvotusta vähän. Saa nähdä koska alkaa kunnon oireet.
Eka neuvola ois edessä 3,5 viikon päästä, sitten ehkä muuttuu todellisemmaksi tämä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Voimia sitä tarvitseville!

Täälläkin poksuu 6+0 :)
Mullakin niitä jotain mamma vitamiineja ja sit käytän omega-3:sta.

Jännä tuntuu ainakin itestä et ei oo juurikaan mielialat heitellyt ainakaan vielä. Vaan toi alavatsa kipuillu ja sit rinnat ja väsymys painaa ja nälkä välillä. Nyt on tosin ähky :(

Mulla ei kai oikein ole tyttö eikä poikaolo, oon enemmän toivonut tyttöä ekaksi lapseksi mutta eipä sillä oikeesti oo väliä.

Kävin tänään odottavan kaverin kanssa kirpputorilla ostamassa vauvan vaatteita. Oli pakko ostaa itekin muutama vaate. Yhteensä neljä lähti matkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Heips! Varovaisesti liittyisin joukkoonne. Tein eilen testin kun tajusin kuukautisten olevan jo reilusti myöhässä. Viivat pärähti tikkuun samantien ja hämmennys on suuri. Ilmeisesti nyt olisi 5+0 ja la 11.10. :)

maijac/23/1./hys/11.10
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
elanor85 Suositeltiin rautaa muistaakseni siitä 12. Viikolta alkaen kun ekan kerran katsottiin hemoglobiini. Mulla se oli koko ajan hieman satasen yläpuolella, eli matala, ja senkin takia hemoglobiini otettiin joka käynnillä :) en mä sitä missään vaiheessa saanu nostettua, mikä näkyikin sitten synnytyksessä. Menetin reilu litran verta sen jälkeen oli kyllä taju kankaalla. :D siksi toivonkin, että nyt ois loppuraskaudessa korkeammalla toi hemoglobiini jo valmiiksi.

Mymosalle suuret pahoittelut! :hug: voimia!

Tyttö tai poikaoloa ei oikein ole. Esikoinen on poika, joten ajatukset on ehkä ennemmin sen kannalla, että tääkin vois olla poitsuli :)

Sokerirasituksessa kävin viimeksi kahdesti. Se on ihan hirveetä! Tiedän, että joudun sinne nyt taas pian, bmi on yli 30, niin siksi :( Eihän se pakollinen ole, mutta tottakai sinne kannattaa mennä ihan vauvaa ajatellen.

Venetsia Hyvä että muillakin vuoto lisääntyny, ihan jo itteensäki ällöttää kun jatkuvasti lorahtelee jotain. :D

Mua jotenkin häiritsee tää menkkajomotus, vaikka tiedän, että on ihan normaalia. Pelkään, että kohta alkaa tulemaan jotain veristä vuotoa. Tänään tein digitestin taas, mikä näytti 2-3 <3 maanantaina oli vielä 1-2. Eiköhän nää testit ollu nyt sit tässä, enää en ala itseäni kiduttamaan turhalla huolella, jos ei viikon päästä näkyiskään 3+. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Hei nyt te jotka teette niitä digitestejä!

Se kyseinen testi näyttää aina sen 2-3 tai 3+ mutta useammin näyttää 2-3vko raskaana kuin 3! Oon lukenu teijän kirjotuksia ja oikeasti uskokaa huvikseen tää. Edellisessä raskaudessa kokeilin rv 25 sitä testii ja näytti 2-3vko raskaana joten oikeasti luottakaa niihin "manuaalisiin" ja skipatkaa ne digit. :) omaa vointia ajatellen LUKEKAA TÄÄ OIKIASTI. :) <3
 
Onnea uusille plussanneille!!!

Minulle ilmaantui jo eilen illalla kummallinen oire, ikään kuin elohiiri olisi ollut alapäässä, jossain välilihan tuntumassa kaiketi. Onko teillä ollut vastaavaa oiretta raskauden aikana?
Äsken vaiva alkoi uudelleen ja aloin googlettamaan sitä. Kauhistuin, sillä kyseinen oire voi johtua kihomadoista (hyi iik apua!!!) ja huolestuin oitis. Miehen vanhemman pojan luokalta oli näet toissa viikolla löytynyt kihomatoja (hyi iik apua!!!). Lukemani perusteella vastaava oireilua on tosin ollut useammalla alkuraskaudessa. Toivon hartaasti tämän olevan oire raskaudesta sillä se kaikesta huolimatta kuulostaisi todennäköisemmälle (ja mukavammalle) kuin kihomadot (hyi iik apua!!). Olen jo ohjeen mukaan pyyhkinyt mustalla kankaalla kyseistä aluetta eikä mitään elämää ole näkynyt, huh! Tätä pitää kuitenkin jäädä seuraamaan.... ÄLLÖTTÄVÄÄ!

Sukupuoliasiassa minulla ei ole oloja kumpaankaan suuntaan, mutta kyllä sitä tyttöä tänne miesvaltaiseen taloon kaivattaisi. Luin jostain, että mikäli siittiöt on ollut kylmässä, tulee todennäköisesti tyttö... Ja minun mies on ollut paukkupakkasilla ulkotöissä juuri otolliseen aikaan.. Hmm.. Nähtäväksi jää onko tässä perää:) Mutta tyttö tai poika, yhtä tervetulleita ovat molemmat<3
 
Viimeksi muokattu:
Hempsuli No tosi ihanaa jos nyt vielä kihomatoja saisit! Hyi :D Mutta tiedän paremmin kuin hyvin tuon pelon "nyt sillä oli niitä ja koskin kerran sen käteen" ym painajaiskuvia. Olen päiväkodissa töissä, ja aina kun siellä on tälläinen epidemia niin tuntuu että kutisee kaikki paikkat! :D

Ja vielä tuosta sukupuolesta, ajateltiin miehen kanssa, että ei haluta tietää sukupuolta ennen syntymää :heart: Ehkä siitä saa ponnistukseen voimia, kun tiedon nälkä on niin suuri :D
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Minäkin voisin varovaisesti liittyä tänne. Perjantaina tehty hyvin haalea haamutesti, mutta tänään oli väriä jo enemmän. Kai se on uskottava, että raskaana ollaan :heart:

Tänään olisi sitten 4+0, eli hyvin alussa mennään. Toivon niin, että kaikki menisi hyvin. Kaikki vähän jännittää ja pelottaa juuri nyt, esikoinen kun on tuloillaan. Ei osaa ajatellakaan mikä on normaalia ja mikä ei :D

Listaan voisi merkitä:
beanna/27/1./Jorvi/19.10
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Noista vitamiineista juuri noin sanottiin mullekin, että jos on joku erityissyy, ni sillon syödään enempi :) Kun ihmettelin sitäkin, miks kaupassa myydään sellasta mis on suoraan 800mikrog :)

Noi digitestit on kyllä ihan luotettavisa ja näyttää sen 3+ myös... Siinä täytyy vaan huomioida, että istukkahormonia jokaisella erittyy yksilöllisesti ja se laite näyttää siihen ohjelmoitujen viitearvojen mukaisesti... Raskauden alussa pitoisuus nousee, kun sitten taas jossain kohtaa alkaa laskea, eli sen laskun takia ei välttämättä rv25 oo näyttäny 3+ :)

Pissasin tänään itsekin varoiks digiin ja sain 3+ :heart:

Elviira ja tyyppi 5+1
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Täällähän on aktiivista keskustelua, mukavaa :)

Mymosalle voimia :hug:

Sokerirasituksesta viimeksi jouduin käymään ja oli kyllä todellakin kamalaa. Se litku oli ihan hirvittävän makusta ja se olo sen jälkeen :x

Tyttö- ja poikaoloista ei ole vielä mitään oloja kumpi voisi olla. Tyttöä vähän toivottaisiin kun meillä jo kaksi pojan viikaria on. Toki poikakin yhtä tervetullut :)

Flunssa iski taas. Tuntuu että jatkuvasti oon kipeenä :/

Sunniva 6+0 *poks*
 
Lokakuun lutuset 2014

nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala / laskettu aika


Stiina / 25 / 1. / - / 29.9.
Jenni-Julia / 23 / 3. / SEKS / 1.10.
Ruumää / 26 / 1. / K-PKS / 1.10.
Bari / 27 / 2 / - / 1.10.
Dolly04 / 29/ 2./ - / 1.10.
senya / 20 / 1. / JS / 2.10.
-inna- / 19 / 1. / SAS / 2.10.
iisuli / 27 / 2 / KOS / 3.10.
KAS / 32 / 4. / TYKS / 4.10.
vauvatoiveinen / 37 / 1. / - / 4.10.
Venetsia/ 28 /2. /TAYS / 4.10
Hempsuli82 / 31 / 1. / KOKS / 4.10
sarasofia / 25 / 2. / - / 5.10.
Sunniva / 24 / 3. / PKKS / 5.10.
lullaby89 /24 /1. /K-SKS /6.10
Kajotar/ 26/ 1./ TAYS/ 6.10.
#Exec/ 30/ ei tiedossa / 6.10.
Anni00 / 26 / 1. / OYS / 7.10
Ansukka / 34 / 4 /- / 8.10
efi/27/2/ulkomailla/08.10
Kasenja / 37 / 1. / - / 9.10.
jjjulia/21/2./EKKS ja 9.10
Alokas/22/1./TAYS/9.10
Tyttömasu/ 36v / 3. / - / 10.10
Näkymätön/26/2/JS tai KOS/11.10
Elviira 86 / 27 / 1. / SatKS /11.10
maijac/23/1./hys/11.10
elanor85 / 28 / 1. / TAYS /14.10
ujm/25/1/TYKS/14.10
SannaMarko / 26 / 1. / HYKS / 15.10
Vauvaonnea/28/1/TYKS/15.10.
Luckygirl/34/2/ei päätetty/17.10
beanna/27/1./Jorvi/19.10


LA ei tiedossa tai määrittämättä.
Iita_82 / 31v / 2. / KYS/
Willarose / 23 / 2. / HYS / ei tietoa.

Päivitykset listaan merkataan keskustelussa punaisella.


Menetyksen kohdanneet:hug:

Kotikiss@ Rv 6+1
Dragonfly77 Rv 4+6



SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

päivitetty
 
Näkymätön oletan että tarkoitat tolla Rumapäällä mua vaikka nimimerkki on vähän eri. :D eilisistä pippaloista selvitty ja valehumala meni läpi. tälle aamulle on kyllä kaikki krapulan oireet pää kipeä ja oksentelen ihan kiitettävästi kaikki aamut. :) olen nyt saanut laskettua nämä kivut että milloin on odotettavissa. koiran lenkityksen jälkeen tulee useimmiten. ja sit jos käyn oikein kierroksilla.
Tervetuloa kaikki uudet!!
Tosiaan ei olis pahitteeksi jos mulle tulis joku päivitys kaverikin?

Ruumää+ papu (sai uuden nimen ultran jälkeen) 6+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä