Lämpimästi tervetuloa uusille!
Tyttöolo/poikaolo Tämä raskaus on toki vielä alussa, mutta on jo tullut sellainen tunne, että asiat ovat hieman eri tavalla kuin esikoista odottaessa. Ja koska esikoinen on tyttö, olenkin jo hieman pohtinut, että olisikohan nyt sitten poika tulossa. Katsotaan sitten,että alkaako taas kunnon pahoinvoinnut rv5+5, kuten viimeksi... Kumpikin on meille lämpimästi tervetullut. Toista tyttöä ajatellen kaikki on valmiina, poikaa varten täytyy hieman hankkia lisää vaatetusta, vaikkei neidin vaatetus olekaan pinkkiin keskittynyt, vaan olen hankkinut neidille sinistä, vihreää, lilaa ja mustaa, ihan kuin itsellenikin.
Keskenmeno pelko On toki ollut mielessä, aivan alussa ollaan ja kaksi läheistäni on sen kokenut. Nyt on kuitenkin tullut jännä varmuuden tunne, joten kuuntelen mielummin sitä. Paljon voimia keskenmenon kokeneille. :hug:
Raskausvitamiineista Olen ajatellut asian niin, että koska käytän monivitamiinia muutenkin, voin saman tien nauttia nyt raskausversiota. Omega3- tabuja käytän pääni vuoksi, mutta vaihdoin senkin odottajalle suunniteltuun versioon, vaikkei sellaisia esikoista odottaessani vielä ollut. Keskustelin silloin neuvolassa ja lääkärien tapaamisissa omega3:n käytöstä ja lopetinkin sen juuri kuukautta ennen synnytystä. Silloin minulle sanottiin, että suuri riski sen käyttö ei ole, mutta on hyvä lopettaa varmuuden vuoksi. Esikoiseni syntyi lopulta kiireisellä sektiolla, kun synnytys pysähtyi, mutta omegat eivät mitään aiheuttaneet ja hyvä niin.
Sokerinrasituskoe Ei ole suosikkiosani raskautta, sillä se yhdistää kaksi inhoamaani asiaa: pahanmakuisen litkun ja verikokeet, mutta sinne menen silti hyvillä mielin. Toivon kovasti, että uudessa asuinkunnassani litku maistuisi paremmalta... Olen kuullut, että jossakin saa jopa colan makuista nestettä. Olen henkisesti varautunut, että joudun kokemaan sen "riemun" tässä raskaudessa kahdesti, sillä esikoiseni painoi 4505g, vaikkei ns. sokerivauva ollutkaan.
Hieman taustaa Olen siis 33, aviomieheni täytti juuri 34 ja tyttäremme on kohta 1,5v. Asustamme pääkaupunkiseudulla rivitalossa.
Tapasin mieheni 2009 ja aika nopeasti keskustelimme, että mitä haluamme: muutto yhteen, sitten naimisiin, sitten annetaan mahdollisuus lapsen tulla. Yhteen muutimme 2010, kihloihin samana syksynä, naimisiin menimme 2011. Aika pian häiden jälkeen jätimme ehkäisyn pois. Esikoista yritimme yhteensä 9 kiertoa ja välillä meinasi jo usko loppua. Tyttäremme saapui lopulta maailmaan elokuussa 2012 rv 41+5. Raskaus oli mielenkiintoinen: ensimmäiset viikot pahoinvointia, sitten useita viikkoja päivittäistä päänsärkyä, sitten vuodelepo, koska vauvamme meinasi syntyä liian aikaisin.
Tällä kertaa taas yk8 toi plussan ja odotan mielenkiinnolla, että kuinka samanlaisia raskaudet ovat.
Oireet Väsymyksen lisäksi kuvottaa, kun syöminen viivästyy, menkkajomotusta on ja nippailua. Miehen mukaan olen ollut tavallista kärttyisempi, jota en siis ole kuukautisten aikana tai esikoista odottaessani. Toki osan siitä voi selittää myös sillä, että esikoisemme on nukkunut viikon sisään tavallista huonommin...
Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille,
T: Luckygirl & Vekara 4+2