Laskettuaika Lokakuussa 2014

Hyvä mymosa, että saat nyt nopeammin asiaan selvyyttä! Toivotaan, että pelkosi on turha =)

Minä syön tällä hetkellä vain foolihappoa. Yritän pitää monipuolisesta ruokavaliosta kiinni raskaudenkin aikana siinä toivossa että saan kaiken tarvitseman. Jos taas alkaa tuo ympärivuorokautinen oksentelu, niin reisillehän se sitten menee :D. En tiedä miksi syön juuri foolihappoa, koska syön paljon sellaista, mistä sitä saa... ehkä varmuuden vuoksi, koska ajattelen että se on yksi tärkeimmistä vitamiineista :rolleyes:
Itkuherkkyydestä muuten tuli mieleen, että menimme yksi ilta miehen kanssa nukkumaan ja sain ihan kamalan itkukohtauksen, koska ajattelin jos miehelle tai esikoiselle tapahtuisi jotain pahaa. Vaanotin miestä sanomaan, ettei hänelle tapahdu mitään pahaa, ennen kuin pystyin nukkumaan :LOL:
 
Voimia dragonfly :hug:

Ja tervetuloa kaikki uudet, tää joukkohan kasvaa hurjaa vauhtia! :wave:

Hienoa mymosa että sait ajan aiemmaksi, pääsetpä tuosta epätietoisuudesta. Peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki on hyvin!


Täällä mennään samoilla fiiliksillä kuin aiemmin. Pahoinvointi ei ihan niin pahaa, oon pystynyt töissäkin olla taas. Silti vieroksun edelleen onnitteluita, tää kaikki on niin alussa etten edes haluaisi kaikkien tietävän. Mutta niin se vaan oli töissä kuulutettu, ettei kenelläkään jäänyt epäselväksi...

Kohta alkaa olla jo yöunien aika, täällä vaivaa huuuurja väsymys ja yli yhdeksän valvominen on jo lähes mahdotonta.

senya 6+1
 
Ohhoh uusia tulee mukavaa tahtia...pian pitää alkaa pitämään isoa muistiinpanokirjaa.. ;) :D Tervetuloa!

Mua kyllä helpottaa tuo facebook-ryhmässä huseeraaminen, toivottavasti sinnekin saadaan sakkia mukavasti! :)


efi minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta.. Nostin heti annosta kun plussasin, sellasen ohjeen olen saanut ja viime raskaudessa lääkäri kysyikin heti kun tarkistin rarvojani,että olenhan jo nostanut annosta vaikka arvot hyvät olivatkin..

mymosaJoo ovisliman kaltaista kirkasta limaa saattaa tulla.. ;) ..mulla on kyllä ihan kuiva meininki.. :p Meillä on muuten samana päivänä ultra hahaa!!! :D
 
Pahoittelut Dragonfly77! :(


Kiitos vastauksista iisuli ja Venetsia! Toistaiseksi ei ole ollut kovin pahaa oloa, joten eiköhän se sieltä muutaman viikon päästä iske. :D

Mulla on taas raudan kanssa vähän se, että pitää miettiä saanko sitä tarpeeksi kun en syö lihaa. Hemoglobiini oli kuitenkin viime mittauksissa hyvä, joten ei pitäisi olla ongelmaa. En tiedä sitten, miten raskaus jatkossa vaikuttaa. Täytyy varmaan kysellä ekalla neuvolakäynnillä tarkemmin.

willarose Mulla on käytössä Mutitabs Raskaus ja imetys -vitamiini, jossa on ihan kaikki mahdollinen, enkä sen vuoksi ole sitten ottanut mitään muuta vitamiinivalmistetta. Lisäksi olen syönyt ainoastaan maitohappobakteeripillereitä jonkin verran. Kalanmaksaöljykapseleita olisi kaapissa, mutta ne sisältävät inkivääriä, joten en sen takia viitsi niitä enää ottaa.


Mulla ei aluksi tuntunut rinnoissa juuri mitään. Nyt taas ihan viime päivinä tuntuu, että ne ovat tulleet herkemmiksi ja painavimmiksi. Olotila noin muuten on parempi, eikä vatsaakaan nipistele enää niin paljon, vaikka tietty paineen tunne on koko ajan. Tää on niin hankalaa kun ei tiedä mikä on normaalia ja mikä ei näissä oireoloissa.

Selvitin noita alkuraskauden ultran hintoja ja lähemmäs 200e maksaa tällä suunnalla. Huh! :eek: Jotenkin tekis mieli mennä, mutta toisaalta... olenhan raskaana niin kauan kuin toisin todistetaan. Pakko tässä on vaan koittaa malttaa ja yrittää olla stressaamatta, mutta helpommin sanottu kuin tehty.

elanor 4+3
 
Uusi lokakuisen odottaja ilmottautuu mukaan keskustelemaan.:)

Olen jo tovin seuraillut jutusteluanne ja kovasti toivonut, että pääsisin tänne mukaan ja nyt se toive on toteutunut.Testi näytti eilen plussaa, tänään on 4+0. Laskettu aika on 17.10.

Tämä pikkuinen on kovasti toivottu toinen lapsi, esikoistyttäremme syntyi 8/12. Tällä kertaa tärppi tuli yk8. Synnäriä emme ole vielä päättäneet. Esikoisemme syntyi Naistenklinikalla, mutta sinne ei taida niin vain nyt päästä, joten synnäriksi tulee joko Kätilöopisto tai Jorvi. Synnyttäisin kyllä Naistenklinikalla, jos sinne pääsisin, muistot ovat hyvät.

Luckygirl/33/2/ei päätetty/17.10

Vitamiineista Olen syönyt Multivitan Raskaus - ja imetys multivitamiinia hyvän tovin jo ennen kuin aloitimme yrityksen. Plussan myötä hankin myös odottajille sopivia omega3- tabletteja, joita käytän muutenkin. Näiden lisäksi syön kalkki-magnesiumlisää.

FB-ryhmään voisin ehkä liittyä, mutta hieman myöhemmin. Esikoista odottaessa keskustelin vain täällä palstan puolella ja muistot ovat mukavat.

Kertomisesta Emme ole vielä kertoneet kenellekään. Olemme pohtineet, että kerromme kummankin äideille np-ultran jälkeen, se tapahtunee syntymäpäiväni tienoilla, joten silloin olisi aika hyvä tilaisuus kertoa ihanat uutiset. Muille taas sopivan hetken tullen. Aiomme kuitenkin toimia niin, että jos joku suoraan kysyy, niin emme myöskään kiellä. On hieman hämärän peitossa, että miten kannattaisi esikoiselle kertoa, mutta ehkä jotakin keksitään.:)

Jokohan sitä soittaisi ensi viikolla neuvolaan...

Ihanaa viikonloppua kaikille! :)

Luckygirl 4+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Täällä alkuraskauden ultra on noin 60€, lääkärin palkkio suunnilleen toisen saman ja toimistokulut sen 13€. Eli 133 € yhteensä, kelakorvaus huomioiden. Terveystalolla pelkkä lääkäri maksaa vähintään 86 € ja ultra erikseen päälle. Itse olen menossa julkiselle, joten maksaa sen polimaksun vain.
 
Omegat ohentaa verta.näin mulle sanottiin muutama vuosi takaperin kun olin menossa leikkaukseen niiden syönti piti lopettaa kolme viikkoa aikasemmin joten lopetin ne nytkin heti plussan jälkeen. Huomenna onkin sitten ensimmäinen kerta kun vetäsen vale humalat pippaloiden vuoksi. :D kun ei vielä viitsi huudella raskaudesta.. nii joo ja olis kiva jos joku vois kaverina päivitellä tota listaakin. :) mulla on reissuja tiedossa niin saatan olla viikonki niin etten edes käy palstalla.
 
Viimeksi muokattu:
Mä kävin ekassa raskaudessa helsingissä Femedassa alkuraskauden ultrassa. Maksoi 180e, vaikka siitä oli jo vähennetty kelan korvaus. Mutta tää gynekologi otti papan samalla, sanomatta mulle. Jälkeenpäin sanoi että otin tossa papan samalla. Näkyi sitten laskussa myös :/

Vitamiinit kävin äsken apteekista hakemassa. Päädyin tällä kertaa Minisunin Mama-vitamiineihin, missä kuulemma on kaikkea mukana, ettei tarvitse pahemmin syödä muita.

Elanor85 Mäkään en syö lihaa, joten ton raudan kanssa oli ongelmia viimeksikin :/ En pystysnyt syömään niitä rautatabletteja, kun maha meni niin kovalle. Ja sitten koitin sitä miedompaa nestemäistä rautaa, mutta maistui ihan... :x

Nyt ällövaroitusta, mutta onko teillä kellään lisääntynyt jo valkovuodot? Tuntuu et vähän väliä lorahtelee jotain, ja sit täytyy ravata vessassa tarkastelemassa, ettei vaan oo veristä.. :(
 
KAS
Dragonflyllä olikin ikäviä uutisia :'(

Vauvatoiveinen, mulla on alkuraskauden ultra 6+5.

Joku valitteli sokerirasitukseen joutumista. Mun mielestä nykyisin (ainakin meilläpäin) kaikki yli 25-vuotiaat joutuvat sokerirasitukseen bmistä riippumatta. Joka raskaudessa olen ollut. Paastosokeri on ollut kahdessa ekassa vähän koholla, mut rd-diagnoosia en ole saanut. Paastosokerihan ei edes kasvata vauvaa. Mun kaksi ekaa lasta ovat molemmat alleet alle 3,5-kiloisia, kuopus vähän päälle 4 kiloa :)

Ja valkovuoto on täälläkin runsasta ja toisinaan myös menen vessaan tarkistamaan, että on vaan sitä.

KAS (pääsee poksahtamaan ;),) se ois 6+0
 
6+0 eli poks täälläkin! Tiistainahan se selviää, onko laskut oikein. :D Jos pieni on oikeassa paikassa ja sydän sykkii, lupaan hiukan vähentää hermoilua... Jos syke ei vielä löydy, mennään yksityiselle pian uudelleen ellen saa kinuttua poliaikaa...

Kerro Ruumää miten aiot huijata? Vettä sidukkapulloissa? :LOL:

Niin ja saharasta ollaan tultu lähemmäs sademetsää täälläkin... :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Kertokaa äkkiä mullekin sen valehumalan hyvät konstit. Ei mene läpi kuskina olemiset, kun ollaan meillä, ei mene läpi antibiootit, koska on niiden aikana ennenkin pieniä määriä juotu.. Eikä mitenkään kiire, mutta tänä iltana pitäisi bailata.

Kovin kaksisia oireita ei edelleenkään ole. Ruokahalua ei vieläkään ole, mutta huomattavasti parempaan suuntaan on mennyt. Pahoinvointia ei ole ollut, ehkä vähin etovaa oloa, mutta ei onneksi pahempaa. Pinna on lyhentynyt entisestään, ja eilen muka hauska mieheni sai hermot katki useampaankin kertaan. Rinnat eivät arista, eivätkä onneksi ole yhtään kasvaneet.

Vitamiineista nappailen Omegaa, foolihappoa, D-vitamiinia ja kalsiumlisää. Tuon omega 3 kanssa olin vähän skeptinen, mutta apteekista suosittelivat, niin mukaanhan se lähti. Kotona mietin, että kuuluuko sitä uskoa ketään, jolle on rahaa antamassa..?
 
Apuuuuuva! Tein Clearbluen digitestin eilen 5+0 ja tänään 5+1 ja yhä näyttää 2-3vkoa hedelmöittymisestä kun pitäis alkaa pärähtämään se 3+ kehiin... :|

Ootteko muut saaneet heti vai millonka tuon 3+ tuloksen..????!!!

p.s. valedrinksut: tequilaa tai kirkasta tms + limppaa drinksui varten ja sitte jätät kuitenkin alkoholit lorauttamatta itelles ;) :D
 
Heippa kaikille odottajille!

Nyt uskallan minäkin liittyä odottajien joukkoon. Torstaina tein ensimmäisen testin, joka näytti kahta viivaa. En meinannut uskoa sitä todeksi melkein kahden vuoden yrittämisen jälkeen. Tutkimuksissa ollaan käyty miehen kanssa eikä kummastakaan mitään poikkeavaa löytynyt. Seuraavasta kierrosta olisin aloittanut lääkityksen vauhdittamaan raskaaksi tuloa. Ihanaa, kun nyt kuitenkin ihan luomusti saatiin vauva alulle. :) Perjantai aamuna vielä tein kaksi testiä ja molempiin tuli kaksi viivaa. Oman mielenrauhan vuoksi kävin vielä verikokeilla perjantaina ja plussaa näytti. :)
Ihanaa, että täältä saa vertaistukea muilta odottajilta!
Kaikille kovasti onnea tälle ihanalle matkalle! :)

Vauvaonnea/28/1/TYKS/15.10.

Vauvaonnea 4+2
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Voi mymosa kauheasti voimia ja haleja! :hug:

Tarvitseeko sitä välttämättä valekännejä kiskoa? Eikö vaan voi sanoa, ettei tahdo juoda? Tai siis tietenkin saa, jos se tuntuu parhaalta ratkaisulta. Alkoholitonta juomaa vaan mukaan, joko juuri poistaa etikettiä tai jos on vanhoja alkoholillisen pulloja tallessa niin tiskiin ja uusi holiton sisältö pulloon. Mulla ei onneksi ole tota ongelmaa, koska tosi harvoin juon muutenkaan yhtään mitään. Tai sitten juuri sen yhden.

Tyttömasu voihan olla, että sulla hcg-arvo nousee hitaammin ja siitä johtuu ettei viikot testissä vielä nouse. Noi on niin yksilöllistä, ei se testipuikko kuitenkaan reagoi kun tiettyihin lukuihin ja niiden vaihteluihin.
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Heippa kaikki!

Oon seuraillu taustalla päivittäin, vaikka en oo kirjotellu :)

Vitamiineista: mulla raskaus ja imetys Multitabs, jossa kaikki foolihapot ym. Lisäfoolia ei kuulemma kannata ottaa ellei lääkäri erikseen määrää. Suositeltu määrä on 400mikrog, ei enempää tai vähempää. Sain hieman noottia, kun raskautta yrittäessä söin normivitamiineja + foolihappovalmistetta, joista tuli yhteensä 1000mikrog/vrk. Ei kuulemma sekään ole suositeltavaa.

Oireita on täällä tosi vähän, tissit kipeät ja turpeat, ajoittaista pahoinvointia, mielialat myllertää. Toisinaan hieman pelottaa kovin vähäiset oireet, pelkään ettei kaikki olekaan hyvin, kun niin vähäoireinen ollut tämä alkuraskaus. Toisaalta oireiden paljous tai vähyys ei kerro mitään, ystäväni oksensi taukoamatta alkuraskaudesta - niin että söi lääkkeitä, olis sairauslomalla ja meinattiin jo lähettää nesteytykseen, kunnes ultrattiin neuvolassa varhain ja todettiin tuulimunaksi. Eli lopulta, ei niitä oireita/oireettomuutta kannata varmaan kauheesti tuijottaa, ei ne kuitenkaan anna 100% varmuutta mistään. :)

Täällä viikot edelleen hämmntää. Neuvola laskee menkoista ja normi 28pv kierron mukaan. Eli kaipa minäkin sillä jatkan, kunnes ultra toisin "todistaa". Mulla siis lyhyt kierto ja sen neuvolan laskukaavan mukaan olisin plussanut rv 3+0, joka vissiin käytännössä mahdotonta :D Mut sillä mennään, lasketunkin aion aatella sen laskukaavan mukaan. Mulle voi päivittää la 11.10. (En saa tabletilla punaiseksi)

Mukavaa lauantaipäivää kaikille! :heart:

Elviira ja tyyppi 5+0
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Elanor85: Olen myös selvitellä noita hintoja ja tuota luokkaa ne taitavat olla täälläkin. Itse haluaisin joka tapauksessa mennä, mutta toisaalta, jos kaikki on nyt hyvin se ei takaisi sitä, että viikon päästä on. Olen ihan tyytyväinen, etten mennyt edellisessä keskenmenossa tuohon ultraan, koska nyt se harmittaisi enemmän :ashamed:
Samoin Tyttömasulle sanoisin, että turhaan stressata asiaa, mihin ei voi vaikuttaa. Nuo hormoninousutkin ovat todella yksilöllisiä ja aika sitten näyttää =) Toki se asia vaivaa! Itsekin olin ostelemassa lisää noita digejä, mutta mies taas muistutti, että se vain lisää stressiä, eikä oikeastaan todista mitään. Edellisessä onnistuneessa raskaudessa tein yhden ainoan *kaksi viivaa* apteekin testiin ja kaikki meni omalla painollaan silti :rolleyes:
willarose: Täälläkin eilen illalla alkoi sellainen runsaampi ja vetisempi valkkari, jota pelästyin!
Tervetuloa luckygirl :wave:. Minulla on tuo sama ongelma, että naikkarille haluaisin taas. Jorvi on lähempänä, mutta siellä on liikaa tuttuja naamoja : / Kättärille varmaan suunta. Mutta ultrissa voin Jorvissa käydä :D
Voi mymosa, voimia sinne :hug:. Harmittaa sinun puolesta : /

POKS 5+0! Syön muuten foolihapon lisäksi tietysti D-vitamiinia. Minullakaan ei ole tuota juomaongelmaa, kun kaikki läheiset tietää, että juon harvoin vain lasillisen ruoan kanssa, kun en oikein tykkää alkoholin mausta, tai siitä olosta :x

Huh, kyllä tässä muistivihon tarvitsisi :D Ihanaa, kun keskustelu on niin aktiivista ja porukkaa tulee lisää!
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu

Yhteistyössä