Laskettuaika Lokakuussa 2014

Keskenmeno vk 4+6 :,(. En saa merkattua punaisella kun tämä on tabletti. Toivottavasti huomaatte ja poistun tästä ryhmästä. Toivotan kaikille onnea matkaan! ( 3 syntynyttä lasta ja tämä oli kolmas keskenmeno ). Iloitsen isosta perheestäni mutta neljäs olisi myös tervetullut ?
 
Voi Dragonfly, suuret pahoittelut sinne!! Ei noita keskenmenoja tarvis kenenkään kokea :( Jaksamista sinne! Onneksi sinulla on kolme rakkautta siellä <3

Tervetuloa taas uusille! Kiva kun saadaan paljon porukkaa mukaan! :)
FB:sta, voisin liittyä kunhan np-ultrasta ollaan selvitty kunnialla.

Oireet on lisääntynyt yhden ison nälän verran!! Siis voi luoja, mä voisin syödä ihan kokoajan :D sama juttu oli esikoisen kanssa ja sitähän kesti koko raskausajan, jännä että keräsinkin sitte huimat 28kg lisää raskauden aikana :D
Onneks ne lähti nopsaa, mutta nyt ei tarttis kyllä noin paljoo tulla!
Edelleen iltasin tosi väsy, ysin maissa menen jo nukkumaan.
Muuten olo on hyvä :)

Dolly 6+2
 
Voimia dragonfly77 :/


Heti ku piti sanoo että ei oo mitään nii meinasin yrjöö yöllä sänkyyn, nyt aamulla en kestäny ees sitä aikaa syömättä et olis ipananvaipan vaihtanu sille antanu aamupalaa... oli pakko saada evästä ite heti. :eek:

Tuli tässä mieleen että mulla on sokerirasitus tulossa.... hyh helvata, siin on jotai tosi äklöttävää. Täytyy sanoo ukolle jotta jää ton Natiaisen kans kotii siks aikaa ku mä käyn siellä. Todellakaan oo vauvan hoito kuosissa sen jälkeen.. viime raskaudessa rd todettiin rv 30 tienoilla ja sillo ku kävin siel rasituksessa nii meinasin yrjöö kaiken ulos. Onneks en koska sen olis joutunu tekee uudestaa.. saas nähä mitä mein neuvola mamma sanoo tähäb raskaus juttuun, ainaki toivon et se pysyy samana nii voi hoitaa mut ja natiaisen samala kertaa eikä tarviis ravaa kokoaikaa siellä,tietty soon tos 500 metrin päässä mut silti..:D

Miehen kans mietittii et kerrotaan sitä mukaan ku hyvälle tuntuu. Ei se oo vaikee kertoa sittenkää jos meneeki syystä tai toisesta kesken, mut katotaa. Mun muutama kaveri tietää jo kun oli pakko jolleki avautuu.. :D
 
Viimeksi muokattu:
Voimia Dragonfly77!! :(

Tervetuloa uudet! Mä luulen myös että liittyisin fb-ryhmään vasta ultran jälkeen, ainakin haluan odottaa tuonne varhaisultraan asti. Mutta kuulostaa siis kivalta, ja varmasti tulee jatkettua täälläkin.

Elanor85, mulla oli esikoisesta pahoinvointi pahimmillaan viikoilla 8-10. Silloin ei pysynyt mikään muu kuin mehukeitto pieninä annoksina sisällä. Töissä oli silti käytävä kun työterveydestä ei saanut sairaslomaa :/ Siitä se sitten kuitenkin helpotti.

Ruumää, hienoja uutisia!
 
Tervetuloa uusille munkin puolestani :wave:

Hempsuli82, haaveilin kanssa kaksosista salaa ekassa raskaudessa. Jos nyt mulle sanottais, että kaksi on tulossa, niin pyörtyisin varmaan enkä ainoastaan onnesta :LOL:

Elanor85, aikaisemmassa raskaudessa oli aamupäivisin pahaa oloa ehkä viikolle 12 asti, mutta oikeasti tosi paha olo oli ainoastaan yhtenä viikonloppuna, ehkä viikolla 7. En joutunut edes oksentamaan koko aikana.

Nyt ostin tietoisesti vitamiineja, joista puuttuu rauta. Se ei sopinut mahalle viimeksi. Huonoa oloa ei oo ollut oikein yhtään tähän mennessä. Otan vitamiinit aina aamupalan kanssa. Nyt mietin, että oonkohan tyhmänä kärsinyt aamupäivän huonosta olosta raudan takia ja luullut sitä raskauspahoinvoinniksi... Tekeekö teille muille rauta ongelmaa?

Niin ja sellaista mietin, että onko kaikilla muilla rinnoissa tuntemuksia? Rinnat tuntuu raskailta, mutta eivät kyllä satu, ellei kauheesti töki. Digissä kasvaa viikot, mutta oon vähän huolissani silti.

FB-ryhmään en lupaa vielä tässä vaiheessa lähteä. Mietitään, kun päästään pidemmälle.
Ihanaa viikonloppua meille =)

Venetsia 5 + ?
 
  • Tykkää
Reactions: Hempsuli82
Paljon onnea uusille plussanneille ! <3

Meillähän oli esikoinen 3kk kun minä tein testin, että odotin jo toista !! Ja söin vielä pillereitäkin. Niinhän sitä sanotaan, että synnytyksen jälkeen nainen on hedelmäisillään kuin koskaan :)


Paljon voimia ja rutistuksia teille Dragonfly77!!

Oireista: Täälä edelleen jatkuu paha ja etova olo. Oksennus koko ajan kurkussa. Kauhea nälkä koko ajan, mutta kun ei voi syödä kunkaikki oksettaa, ja sitte kun syö, niin seki oksettaa ja pahasti. Tähänkin pahaan oloon oon jo aika kypsä, vaikka tätä ollut vasta pari viikkoa. :D Tää on niin outoa ja kummalista, kun ei edellisissä raskauksia ollut mitään tämmöstä oloa. ja meillä tyttö ja poika. Välillä pelkään jopa sitä, että nyt ei ookkaan kaikki ok, kun tämmönen olo on koko ajan, mutta monet kyllä sanoneet, että raskaus oireet ja pahoinvointi varsinkin ovat positiivisia merkkejä.

Onko täälä semmoisia, joilla olllut tuulimuna tai kohdun ulkoinen raskaus ? Oliko teillä oireita silloin ja jos oli niin millaisia ? Ja poikkesiko oireet edellisistä "oikeista" raskauksista, jos ennestään jo lapsia ?

Lisäksi tänään koko ajan paineen tunne vatsassa. Ikään kuin "harjoitus supistuksia", eli vatsa kovettuu ja tuntuu paine .... Muilla ? Onkohan normaalia tässä vaiheessa, tänään 6+2.

Rinnat vain kasvaa kasvamistaan ja uusien osto edessä. Lisäksi rinnat ovat kosketus arat, Suihkussa olokin sattuu. Aina silloin kun oli menkatkin, niin mulla oli rinnat tosi arat.

Muuten täälä voidaan hyvin <3

Tulevana yönä tulee meidän rotikka vauvatkin 3 viikkoa, mä täälä jo niitä pidän sylissäni päivät pitkät ja itkiä tihrustan kun pian pitää niistä luopua. :D Pitäisin kaikki jos vain voisi :)

Muutenkin itkut herkässä nyt :D Tänään kun vein päiväkotiin meidän lapsia ja he olivatkin jo sitten pihalla niin menin vielä tytön kanssa sisälle ja laitettiin villasukat jalkoihin ja hanskat käteen, niin mulla tuli siinäkin itku, kun ei onnistunut heti hanskojen laitto, kun laitettiin kahdet päällekkäin eikä peukalo mennyt viidelläkään yrittämällä omalle paikalleeen :D
 
Tervetuloa taas uusille! :)


KAS ja vauvatoiveinen milloin teillä on alkuraskauden ultra..? Vauvatoiveinen ei kyllä oo puutumisista kokemuksia paitsi loppuraskaudessa verenkiertohäiriöiden osalta..se on tietty vähän toinen juttu sitten.

SannaMarko :hug: ..ihan luonnollista että olo on hämmentynyt ym.. :heart:

Mymosa toivotaan että kaikki on hyvin ja hienosti :heart: Oliko neuvolassa ultraus myös..?

Dragonfly77 Voi eih...voimia kovasti! :hug: :(

Hempsuli82 ihan varmasti miehesi on innoissaan, uskoisin kyllä niin.. :heart: Miehet ei vaan osaa aina näyttää tunteilla, eivätkä luonnollisestikaan koe raskautta samalla kiihkeydellä välttämättä kuin naiset.. Joskus miehet kyllä jopa osaavat nauttia vauvastaan kun ovat pari kertaa harjoitelleet ensin.. ;)

Ruumää jihuuuuu ihania uutisia!! :flower:

Kajotar np-ultra tarkoittaa niskapoimu-ultraa ja nt-ultra niskaturvotus-ultraa ja asia on siis ihan sama. Tuossa linkki, missä kerrotaan ultrasta tarkemmin. :) Ultraäänitutkimukset - Väestöliitto

anni00 juu facebook-ryhmän asiat eivät voi mitenkään hypätä kenenkään muun kuin salaisen ryhmän jäsenien silmiin..
Ja minä haluan ehdottomasti heti ryhmään mukaan..poistun jos raskaus etenee ei-toivotusti.. Minun on tosi vaikea lukea täältä näitä juttuja ja vuorovaikutuksen kannalta facebook toimii loistavasti, kenenkään kysymykset tai ajatukset eivät huku yhteen ja samaan viestiketjuun! :p


Tein tänäaamuna Clearblue-digitestin ja mulla ois nyt POKS 5+0 mutta testi näytti 2-3vkoa hedelmöityksestä eli vasta 4.viikolla mentäis yhä...voih.. :/ Mulla on ollut imetyksestä johtuvia supistuksia, alavatsakipuja ja selkäsärkyjä ja nyt pelottaa miten raskaus etenee.. Myös rfsu-testi antoi vasta nyt tänään ihan tasapaksut vahvanpunaiset viivat, vaikka kylläkin Pregcheck antoi jo viikko sitten vahvat viivat.. Varasin varhaisultran, jottei tarvitse olla epätietoisuudessa jo rv6+3..

Oireita ei kummemmin ole, muttei ole ollut aiemmissakaan raskauksissa..tsemppiä oksetusällötysoloihin ym kaikille!
 
Heippa kaikille :wave:: Täällä ilmoittautuu varovasti yksi ikionnellinen odottaja. Olo on sellainen, että olisi jossain rakkaussumussa :D.

Laskurin mukaan tänään olisi 4+6 ja LA 11.10, mutta epäilenpä, että ovulaatio tuli melko myöhään, kun digikin näytti muutama päivä sitten 1-2 viikkoa raskaana. Mutta tällä laskelmalla mennään ennen varmempaa tietoa :)

Minullakin on vähän sellainen olo, että ollaanko sitä raskaana. Tekisi mieli koko ajan tikutella, mutta mies osaa hyvin toppuutella ;). Olen ollut ihan kuoleman väsynyt, on jano, palelee vietävästi, rinnoissa muutoksia ja kipua, sekä ajoittain paineen tunnetta ja menkkakipua mahalla. Myös tietenkin menkat ovat pysyneet poissa.
Näkymätön/26/2/JS tai KOS/11.10

Rumapää: Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa! Oksensin ensimmäisestä 20 viikkoa, joten sympatiat on puolellasi :rolleyes:

Olen kertonut parhaalle ystävälle ja tietysti miehen kanssa olemme noita testejä tehneet. Ajattelimme muille kertoa vasta tuon ensimmäisen ultran jälkeen.

Stressaavatko muuten muut, että miten asioiden nostelu ja kantaminen hoituu? :D. Meillä esikoinen opettelee pikkuhiljaa kävelemään ja tavaroiden, sekä pojan nostelua ja kantelua ei voi välttää.
 
Jenni-Julia , täällä harjoitussupistuksia havaittu myös. En uskonut, että olisi näillä viikoilla vielä mahdollista, mutta pakko se kai uskoa on. Eipä niitä kai kannata stressata, ellei kipeiksi mene.

Komppaan tyttömasua, tänne vain Tähtitomu! :)
 
Kotikiss@lle ja Dragonfly77:lle suuret pahoittelut :ashamed:

Tähtitomu: Joukkoon vain rohkeasti ;)

Ekassa raskaudessa oli pohjaton nälkä, mutta nyt ei muista tai "ehdi" syödä. Pahoinvointia ei ole, mutta kai tuo turvotus tekee sen, että tekee mieli salattia ja muuta kevyttä :)... Tai sitten tämä on niin jännittävää aikaa :D. Ensi viikolla varaillaan sitten neuvolaa, jos kaikki näyttää hyvältä.
 
Täällä olisi myös lokakuisen odottelija :) Jos tänne vielä mahtuu, niin mielelläni tulisin jakamaan teidän kanssa ajatuksia, kun muutenkin näillä vauvapalstoilla päivät pitkät pyörii.

Taustasta sen verran että tätä raskautta odoteltiin 5:n kierron verran. Kolmas raskaus, ensimmäinen meni kesken, jonka jälkeen syntyi meidän esikoinen joka tulee tässä kuussa vuoden. =) LA:sta ei ole kuin aavistus, sillä mun kierrot on ollut tooodella pitkiä ja epäsäännöllisiä, eikä niitä ole kuulunutkaan joulunkuun alun jälkeen. Tämä pikkuinen haluaa siis jättää arvailujen varaan ;)

Neuvolaa olen tänään soitellut. Maanantaina tein testin "raskaana 1-2", sekä liuskaan haalea positiivinen. Neuvolasta laitettiin lähete alkuraskauden ultraan kalenteriviikolle 9 (24.2 ->) joten sinne siis mennään. Sitten nähdään varsinaiset viikot, tai että löytyykö sieltä mitään löytämisen arvoista :)

Mun rivi näyttäis siis tältä: en saa tätä punaiseksi taaskaan jostain kumman syystä! Toivottavasti päivittäjä huomaa :)
Willarose / 23 / 2. / HYS / ei tietoa.

Oireita ei oikein ole, muita kun alavatsan jatkuva pieni jomotus. Onko muilla ollut tälläistä? :eek:
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Joo neuvolassa ultraavat, kun eivät kyllä muuten saa mitenkään selville laskettua aikaa tai ylipäänsä ollaanko raskaana vai ei.. ja toisaalta, mä en sieltä lähde ilman ultraa. Koska jo puhelimessa sanoin, että mulle on ultrasta puhuttu ja sano, että neuvola-aika ja siellä ultra.


Tuleeko teillä muilla kananmunalimaa ??
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Ompas kiva huomata, että keskustelu käy aktiivisena täällä. Ei tarvitse itsekseen höpötellä :)

Tuosta itkuherkkyydestä. Minä olen muutenkin herkkä ja nyyhkin. Olenkin miettinyt, että miten raskaus muuttaa tilannetta ja nyt olen saanut siitä esimakua. On hetkiä, kun tuntuu että pillahdan itkuun koko ajan, ja ihan olemattomastakin, saati sitten syystä. Kyllähän sekin, että koira vetää lenkillä on itkunpaikka, eikö ;)?

Minä niin odotan ensi perjantainta. Jos ja KUN kaikki on uä:ssä hyvin saan kertoa asiasta miehen siskolle. Puhutaan päivittäin puhelimessa ja nyt joutuu kiertelemään ja kaartelemaan ettei vain asia lipsahtaisi! Sovittiin miehen kanssa ettei kerrota asiasta muille ennen ultraa, ja hänen mielestä ei senkään jälkeen tarvitsisi muille "huudella". Ja ajattelinkin odottaa ainakin rv 9:siin saakka, että kerron esim. vanhemilleni. Pari parasta ystävääni tietää asiasta jo, johan sitä muuten tulisi hulluksi jos ei kellekkään saisi puhua! Teidän lisäksi siis :)

Mulla on kauhea vitamiiniarsenaali nykyisin; raskausmonivitamiinit, kalkki, omegat, maitohapot, foolihapot... Kunnon kourallinen!

Mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Näkymätön: Pakkohan sitä oli tännekin ilmoittautua. Uskaltauduin heti kun huomasin, että säkin tulit :)

Mä en ole vielä käynyt ostamassa mitään vitamiineja, pidättekö hyödyllisenä, muita kun tuota raskaana oleville tarkoitettua monivitamiinia? Vai pitäiskö syödä muuta lisäksi? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Näkymätön
Voimia Dragonille!

Tervetuloa mukaan uudet.

Mulla on varhaisultra 11.2. ja neuvola 20.2. Jouduin tänään lähtemään kotiin kesken työpäivän. Tuli niin kamala yökötys :D hitaasti hengitellen sohvalla nyt pari tuntia ja hiukan on parempi. Minun kavereista tietää neljä tästä ja muille kerrotaan vasta kun tuo maaginen 12 alkaa olla täynnä. Meillä olisi ulkomaan matka huhtikuun alussa, mutta perutaan, jos kaikki on hyvin. En uskalla lähteä yhtään riskeeraamaan tätä, on meille niin tärkeä tämä pieni. :heart:
 
efi
Kaikesta epäröinnistä huolimatta päätin minäki liittyä iloiseen joukkoonne. Viime raskaudessakin olin yhdessä ryhmässä mukana, mutta kirjottelut jäi vähälle ja pysyin pikemmin taka-alalta seuraajana.

efi/27/2/ulkomailla/08.10

Täällä ei oo nyt pariin päivään ollu mitään oireita. Viime viikolla alavatsalla tuntu painetta lähes päivittäin, mutta nyt seki on ollu jo pari päivää poissa. Ehkä vähän väsyttää, mutta en tiä johtuuko se siitä, että ajattelen olevani raskaana vai siitä että olen raskaana... Ekassa raskaudessaki oireet tais tulla melko myöhään, mutta silti nyt olo on jotenki epäileväinen. Meidän tutuilla oli viime viikolla keskeytynyt keskenmeno, joten sekin mahdollisuus pyörii mielessä. Olo on kuitenkin tällä hetkellä rauhallinen, vaikka ostinkin yhden raskaustestin, jonka aijon käyttää huomenaamulla. Ihan vaan varoilta :ashamed:

Täällä missä asun ei oo mitään neuvola systeemejä vaan kaikki raskauden seuranta tehdään gynekologilla. Kahden viikon päästä (7+2) on ensimmäinen aika ja uskon, että lääkäri ehdottaa ultraamista. Viime raskaudessa oli eri lääkäri, mutta sillon ainaki ultrattiin joka käynnillä.

Onko täällä muita joilla on kilpirauhasen vajaatoiminta? Ooteko jo nostanut lääitystä tai kysynyt lääkäriltä neuvoa? Ilmeisesti hoitosuositus olis nostaa heti 25µg:lla annostusta.

Mä syön ainakin ihan perus raskausvitamiinia. Samaa söin ekassa raskaudessaki.

Esikoinen on 2,5 v, mutta en kyllä murehdi mitään nostoja sun muita. Voin ekassa raskaudessakin niin hyvin ja kuljin esim pyörällä töihin ihan äitiyslomaan asti (vaikka ylämäessä usein tuliki harjotussupistuksia). Mun mielestä kaikki on hyvin niin kauan ku ittestä tuntuu hyvälle. En yleensä stressaa tälläsiä juttuja. Onhan niitä lapsia ennenki saatu, vaikka naiset on tehny ruumillisesti hyvinki raskaita töitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu

Yhteistyössä