Laskettuaika 2022

Mullapas sitten muuttui arki kertaheitolla eilen.

Pomolle tuossa viikonloppunanlaitoin viestiä verenvuodosta yms. Että otan nyt rauhaksiin töissö en koske lumitöihin tai nostele raskaita mutta muuten kaikki hommat onnistuu (olen henkilökohtainen avustaja puoliksi halvaantuneelle henkilölle jolla toinen puoli toimii vähön miten toimii) ja kysyin voisikonolla asiakkaaseen yhteydessä. Noh, töihin mentyä aamu hommat hoidettua asiakas tokas ettei hän tee tuollasella avustajalla yhtään mitään et kiitti tää oli tässä ei tarvii tulla takas.

Että siihen loppu hommat sitten kun seinään. Pomo onneks on aivan ihana ja ymmärtäväinen Asiakas ei niinkään. Kunnkyseessä ei kuitenkaan ole lopullinen esto vaan nyt sen aikaa et saadaan tää vuoto loppumaan eikä jatkuis.

Ja lisäks sain neuvolaata tiedon että mulla vaihtukin kertaheitolla synnäri oman kunnan synnäristä naistenklinikalle
Oon kuullut niin paljon huonoa tosta paikasta etten tosiaan hyvillä mielillä ole sinne lähdössä synnyttämään. Lisäks matkaakin on päälle 50km et sitä ei ihan heti hurautetakkaan kun nää kaverit päättää maailmaan lähtee kun oma luotto synnäri olis ollut 10min päässä ja oikeen nopeesti jos olis tarve niin ei edes sitä.

Ja sit vielä iskeny jäätävä pahoinvointi eikä mitää pysty syömään kun kaikki oksettaa enemmän tai vähemmän Pinaattikeitto täl hetkel ainoo mikä menee ilman vastaväitteitä alas mut sitäkään viittis syödä kellon ympäri et kyllästyy siihenkin.
Hei! Pakko on tälleen hypätä helmikuisista kommentoimaan, että pelko pois Naistenklinikkaa kohtaan! Juuri sieltä kotiutuneena en osaisi parempaa kokemusta toivoa. Meillä lapsivedet meni ennakkoon kuukausi ennen laskettua ja sen vuoksi tuli pidempi keikka tuolla eri osastoilla (päivystys, käynnistys, synnäri, lyhyesti leikkaussali ja vielä perhehuone). Ihan jokainen kohtaamani kätilö oli tosi ammattitaitoinen, ystävällinen ja kiire ei omiin silmiin mitenkään erityisesti välittynyt. Nostan hattua vaan henkilökunnalle, koska ihan varmasti he tosi kovassa kuormituksessa ovat! Kipulääkityksestä, toiveista yms.keskusteltiin ihan loppuun asti ja oli olo, että on tosi hyvissä käsissä. Ennakkoon päätökseen synnytyspaikasta vaikutti myös se, että käsittääkseni kyseiseen paikkaan ohjataan Hus-alueen ellei koko Suomen haastavimmat tapaukset. Pidin tärkeänä sitä, että jos jotain tosi yllättävää draamattista vauvalle tulee synnytyksessä, ollaan jo suoraan siellä missä löytyy vastasyntyneiden vaativa tehohoito eikä ole pelkona se, että lähdettäisiin siirtämään jonnekin toiseen paikkaan.

Tässä siis yksi tuore positiivinen kokemus:)
 
Hei! Pakko on tälleen hypätä helmikuisista kommentoimaan, että pelko pois Naistenklinikkaa kohtaan! Juuri sieltä kotiutuneena en osaisi parempaa kokemusta toivoa. Meillä lapsivedet meni ennakkoon kuukausi ennen laskettua ja sen vuoksi tuli pidempi keikka tuolla eri osastoilla (päivystys, käynnistys, synnäri, lyhyesti leikkaussali ja vielä perhehuone). Ihan jokainen kohtaamani kätilö oli tosi ammattitaitoinen, ystävällinen ja kiire ei omiin silmiin mitenkään erityisesti välittynyt. Nostan hattua vaan henkilökunnalle, koska ihan varmasti he tosi kovassa kuormituksessa ovat! Kipulääkityksestä, toiveista yms.keskusteltiin ihan loppuun asti ja oli olo, että on tosi hyvissä käsissä. Ennakkoon päätökseen synnytyspaikasta vaikutti myös se, että käsittääkseni kyseiseen paikkaan ohjataan Hus-alueen ellei koko Suomen haastavimmat tapaukset. Pidin tärkeänä sitä, että jos jotain tosi yllättävää draamattista vauvalle tulee synnytyksessä, ollaan jo suoraan siellä missä löytyy vastasyntyneiden vaativa tehohoito eikä ole pelkona se, että lähdettäisiin siirtämään jonnekin toiseen paikkaan.

Tässä siis yksi tuore positiivinen kokemus
Tuun komppaamaan tätä vahvasti!
Yks tuttu on äidinkieleltään ranskankielinen ja teki suunnitellun sektion Naistenklinikalla ja sanoi että sai ihan omalla äidinkiellään palvelua sekä kehui hoitohenkilökunnan maasta taivaisiin.

Myös omaa kokemusta löytyy! En siis ole vielä synnyttänyt (La 23.8.), mutta jouduin nyt alkuraskaudesta huonoon kuntoon kun oksentelu ei tahtonut loppua sitten millään. Soitin neuvolaan (Espooseen) ja pyysin päästä testeihin/tutkimuksiin, koska aloin epäillä kuivumista heikon vointini takia. Neuvolasta sanoivat että ei voi tehdä mitään, yritä kestää, jos tulee ylitsepääsemätön hätä niin soita Naistenklinikalle jos ne huolis sut, mutta tuskinpa.

Noh, soitin Naistenklinikalle ja välittömästi ne tarttui isolla huolella mun tilanteeseen ja ilmotti että ehdottomasti pitää tulla näytille päivystykseen. Menin sovitusti seuraavana aamuna, ja en ole varmaan ikinä saanut sairaalassa niin hyvää kohtelua! Kaikki kätilöt ja hoitajat auttoivat sekä olivat ylettömän empaattisia. Sain erinomaista hoitoa, pääsin tutkimuksiin ja lääkärille sekä sitten hoitona tippaan. Itkin mua hoitaneelle kätilölle että kiitos kun autatte, ja hän totesi vain että ehdottomasti, pyydä jos tarvitset jotain.

Joten kaiken tän jälkeen jopa toivon että pääsisin itse kans Naistenklinikalle synnyttämään! 😄
 
Hei! Pakko on tälleen hypätä helmikuisista kommentoimaan, että pelko pois Naistenklinikkaa kohtaan! Juuri sieltä kotiutuneena en osaisi parempaa kokemusta toivoa. Meillä lapsivedet meni ennakkoon kuukausi ennen laskettua ja sen vuoksi tuli pidempi keikka tuolla eri osastoilla (päivystys, käynnistys, synnäri, lyhyesti leikkaussali ja vielä perhehuone). Ihan jokainen kohtaamani kätilö oli tosi ammattitaitoinen, ystävällinen ja kiire ei omiin silmiin mitenkään erityisesti välittynyt. Nostan hattua vaan henkilökunnalle, koska ihan varmasti he tosi kovassa kuormituksessa ovat! Kipulääkityksestä, toiveista yms.keskusteltiin ihan loppuun asti ja oli olo, että on tosi hyvissä käsissä. Ennakkoon päätökseen synnytyspaikasta vaikutti myös se, että käsittääkseni kyseiseen paikkaan ohjataan Hus-alueen ellei koko Suomen haastavimmat tapaukset. Pidin tärkeänä sitä, että jos jotain tosi yllättävää draamattista vauvalle tulee synnytyksessä, ollaan jo suoraan siellä missä löytyy vastasyntyneiden vaativa tehohoito eikä ole pelkona se, että lähdettäisiin siirtämään jonnekin toiseen paikkaan.

Tässä siis yksi tuore positiivinen kokemus
Kuulostaa aivan ihanalta kokemukselta! Kiitos paljon kun tulit kertomaan sen🙏
ja joo HUS:alueen potilaita siirrellään pääsääntösest kyllä. Taitaa pari muutakin isompaa olla esim. Kuopiossa ainakin (kertaalleen sieläkin joutunut oleilemaan🤦‍♀️) missä hyvät valmiudet juurikin isompiin hoitotoimiin. Että hirveesti ei "ulkopuolisia" tule ruuhakuttamaan. Mutta nyt kun on tää vauva buumi ollut niin on kyllä työllistänyt ja varmasti paljon jo ennestäänkin tiukkaa aikataulua. Ja kaikki sympatia ja empatia on tietenkin työntekijöiden puolella jotka niskalimassa tekevät työtään jotta vauvat saavat syntyä turvallisesti❤
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Tuun komppaamaan tätä vahvasti!
Yks tuttu on äidinkieleltään ranskankielinen ja teki suunnitellun sektion Naistenklinikalla ja sanoi että sai ihan omalla äidinkiellään palvelua sekä kehui hoitohenkilökunnan maasta taivaisiin.

Myös omaa kokemusta löytyy! En siis ole vielä synnyttänyt (La 23.8.), mutta jouduin nyt alkuraskaudesta huonoon kuntoon kun oksentelu ei tahtonut loppua sitten millään. Soitin neuvolaan (Espooseen) ja pyysin päästä testeihin/tutkimuksiin, koska aloin epäillä kuivumista heikon vointini takia. Neuvolasta sanoivat että ei voi tehdä mitään, yritä kestää, jos tulee ylitsepääsemätön hätä niin soita Naistenklinikalle jos ne huolis sut, mutta tuskinpa.

Noh, soitin Naistenklinikalle ja välittömästi ne tarttui isolla huolella mun tilanteeseen ja ilmotti että ehdottomasti pitää tulla näytille päivystykseen. Menin sovitusti seuraavana aamuna, ja en ole varmaan ikinä saanut sairaalassa niin hyvää kohtelua! Kaikki kätilöt ja hoitajat auttoivat sekä olivat ylettömän empaattisia. Sain erinomaista hoitoa, pääsin tutkimuksiin ja lääkärille sekä sitten hoitona tippaan. Itkin mua hoitaneelle kätilölle että kiitos kun autatte, ja hän totesi vain että ehdottomasti, pyydä jos tarvitset jotain.

Joten kaiken tän jälkeen jopa toivon että pääsisin itse kans Naistenklinikalle synnyttämään!
Ihana kun on otettu tosissaan! 😊
Meillä laskettuaika näillä näkymin 24.8 tiedä vaikka oltais samaan aikaan sielä jos sinne pääset synnyttelemään😉😅 toki meillä kun kaks matkalaista niin tuskin päästään lähellekkään laskettua aikaa ja toki varmaahan ei ole että pysyvätkö molemat loppuun asti mukana (varsinkin kun ollut noita verenvuoto kohtauksia nyt tänään kolmas kerta taas kun loristen valu🤦‍♀️), että siltäkin osin voi vielä synnytyspaikka vaihtua takaisin omaan kuntaan. Mutta toivon että kaikki menee hyvin ja molemmat pysyy menossa mukana, vaikka alku järkytys uutisesta olikin aivan järkyttävä!!(oma lapsi kiintiö oli jo täys kahden aijemman osalta pitkän kunnes päätettiin avopuolison kanssa et yks yhteinen sais tulla, mutta se on viimeinen...ja sit niitä onkin tulossa kaks😅 ) Ihme ja kumma mies sulatti asian hyvinkin nopeesti mutta itsellä meni hetken kauemmin enkä nyt ihan täysin ole vielä asiaa sulattanut ja ajattelinkin ihan varmuuden vuoksi varata neuvola psykkelle ajan ja lähteä purkamaan ja keskustelemaan omia tuntemuksia enkä vain sysää sivuun ja "selviä" niin kuin aina😅
 
Ihana kun on otettu tosissaan!
Meillä laskettuaika näillä näkymin 24.8 tiedä vaikka oltais samaan aikaan sielä jos sinne pääset synnyttelemään toki meillä kun kaks matkalaista niin tuskin päästään lähellekkään laskettua aikaa ja toki varmaahan ei ole että pysyvätkö molemat loppuun asti mukana (varsinkin kun ollut noita verenvuoto kohtauksia nyt tänään kolmas kerta taas kun loristen valu), että siltäkin osin voi vielä synnytyspaikka vaihtua takaisin omaan kuntaan. Mutta toivon että kaikki menee hyvin ja molemmat pysyy menossa mukana, vaikka alku järkytys uutisesta olikin aivan järkyttävä!!(oma lapsi kiintiö oli jo täys kahden aijemman osalta pitkän kunnes päätettiin avopuolison kanssa et yks yhteinen sais tulla, mutta se on viimeinen...ja sit niitä onkin tulossa kaks ) Ihme ja kumma mies sulatti asian hyvinkin nopeesti mutta itsellä meni hetken kauemmin enkä nyt ihan täysin ole vielä asiaa sulattanut ja ajattelinkin ihan varmuuden vuoksi varata neuvola psykkelle ajan ja lähteä purkamaan ja keskustelemaan omia tuntemuksia enkä vain sysää sivuun ja "selviä" niin kuin aina
Ooh hei jännittävää! Oispa hauska törmätä siellä. Toki joo te saatatte päätyä sinne aika paljon ennen meitä 😀

Äh voi ei niin kurja kuulla että tulee tommosta ylimääräistä huolta 😔 onko ollu vaan vuotoa vai kipuja tai muita oireita?

Heh elämä se jaksaa yllättää! Mä salaa alussa toivoin kaksosia (tää on meidän esikoinen), mutta ymmärrän tossa tapauksessa että asiaa ei todellakaan ole niin helppo sulattaa. Tosi hyvä että lähdet varaamaan aikaa! Ei omien ajatusten kanssa kannata jäädä yksin, parempi että saat apuja jo nyt, kun että jos sama olo jatkuis elokuulle ja vielä sen jälkeen 😅 Tsemppiä hirmuisesti! 🌟
 
Ooh hei jännittävää! Oispa hauska törmätä siellä. Toki joo te saatatte päätyä sinne aika paljon ennen meitä

Äh voi ei niin kurja kuulla että tulee tommosta ylimääräistä huolta onko ollu vaan vuotoa vai kipuja tai muita oireita?

Heh elämä se jaksaa yllättää! Mä salaa alussa toivoin kaksosia (tää on meidän esikoinen), mutta ymmärrän tossa tapauksessa että asiaa ei todellakaan ole niin helppo sulattaa. Tosi hyvä että lähdet varaamaan aikaa! Ei omien ajatusten kanssa kannata jäädä yksin, parempi että saat apuja jo nyt, kun että jos sama olo jatkuis elokuulle ja vielä sen jälkeen Tsemppiä hirmuisesti!
Vuoto on ollut vaan se ns. Oire jostain. Alkoi reilu pariviikkoo sit ihan yllättäen ja olin ihan varma et kesken meni. Sit katteöin pariviikkoo ruskeeta tuhruu ja neukkua hätyyttelinnet eikö vois päästä kattoo onko kukaan elossa ja ainoo mitä sain oli lähete raakaushormoni testiin🤦‍♀️ siin sit päätin et varaan yksityiselle ajan ni saa kertaheitol selvyyden eikä tarvii miettii onko vaiko ei. Joitain satunnaisia kipuja ollut mut hyvin lieviä. Alaselän jomotusta myös ollut oikeestaan koko raskauden ajan 🤔 mut nyt tänään huomasin kyllä et alavatsalla sellanen jännä tunne en oikein tiedä miten sitä kuvailis mutta siitä hetki ja alkoi vuoto. Ei niin runsas kun viime pe jolloin verta tuli niin että side lorahti täyteen kun istahin sohvalle ja vessaan mennessä lorisi vaan pönttöön🤦‍♀️ Ja sillon lähdinkin päivystykseen kun kolme sidettä peräkanaa oli täynnä alle 30min. Mutta kaverit voivat hyvin. Itse miettinyt et vois mahdollisesti olla kohdunsuulla oleva istukka joka veret päästää sitten vauhdilla kun hematoomaa ei löytynyt ei yksityisellä eikä päivystyksen ultrassa 🤷‍♀️ Mutta en jotenkin osaa ottaa enää niin vakavasti vuotoa ennenkun tuöee kipuja tai kunnon hyytymiä kun tässä nyt kohta 3viikkoa vuodettu ääripäästä toiseen.


Edit.
Niin ja muutama päivä ekan vuotopäivän jälkeen kaupassa tuli ihan mahdottoman vahvoja harjotussupistuksia! Koko alamaha oli kova kun kivi ja yhteen tiettyyn kohtaan sattui ja kävelin senttikerrallaan. Onneksi vanhempi poika oli mukana kaupassa niin kantoi ostoskorin kassalle ja kauppakassin autolle❤
 
Viimeksi muokattu:
Vuoto on ollut vaan se ns. Oire jostain. Alkoi reilu pariviikkoo sit ihan yllättäen ja olin ihan varma et kesken meni. Sit katteöin pariviikkoo ruskeeta tuhruu ja neukkua hätyyttelinnet eikö vois päästä kattoo onko kukaan elossa ja ainoo mitä sain oli lähete raakaushormoni testiin siin sit päätin et varaan yksityiselle ajan ni saa kertaheitol selvyyden eikä tarvii miettii onko vaiko ei. Joitain satunnaisia kipuja ollut mut hyvin lieviä. Alaselän jomotusta myös ollut oikeestaan koko raskauden ajan mut nyt tänään huomasin kyllä et alavatsalla sellanen jännä tunne en oikein tiedä miten sitä kuvailis mutta siitä hetki ja alkoi vuoto. Ei niin runsas kun viime pe jolloin verta tuli niin että side lorahti täyteen kun istahin sohvalle ja vessaan mennessä lorisi vaan pönttöön Ja sillon lähdinkin päivystykseen kun kolme sidettä peräkanaa oli täynnä alle 30min. Mutta kaverit voivat hyvin. Itse miettinyt et vois mahdollisesti olla kohdunsuulla oleva istukka joka veret päästää sitten vauhdilla kun hematoomaa ei löytynyt ei yksityisellä eikä päivystyksen ultrassa Mutta en jotenkin osaa ottaa enää niin vakavasti vuotoa ennenkun tuöee kipuja tai kunnon hyytymiä kun tässä nyt kohta 3viikkoa vuodettu ääripäästä toiseen.
Vuoto on ollut vaan se ns. Oire jostain. Alkoi reilu pariviikkoo sit ihan yllättäen ja olin ihan varma et kesken meni. Sit katteöin pariviikkoo ruskeeta tuhruu ja neukkua hätyyttelinnet eikö vois päästä kattoo onko kukaan elossa ja ainoo mitä sain oli lähete raakaushormoni testiin siin sit päätin et varaan yksityiselle ajan ni saa kertaheitol selvyyden eikä tarvii miettii onko vaiko ei. Joitain satunnaisia kipuja ollut mut hyvin lieviä. Alaselän jomotusta myös ollut oikeestaan koko raskauden ajan mut nyt tänään huomasin kyllä et alavatsalla sellanen jännä tunne en oikein tiedä miten sitä kuvailis mutta siitä hetki ja alkoi vuoto. Ei niin runsas kun viime pe jolloin verta tuli niin että side lorahti täyteen kun istahin sohvalle ja vessaan mennessä lorisi vaan pönttöön Ja sillon lähdinkin päivystykseen kun kolme sidettä peräkanaa oli täynnä alle 30min. Mutta kaverit voivat hyvin. Itse miettinyt et vois mahdollisesti olla kohdunsuulla oleva istukka joka veret päästää sitten vauhdilla kun hematoomaa ei löytynyt ei yksityisellä eikä päivystyksen ultrassa Mutta en jotenkin osaa ottaa enää niin vakavasti vuotoa ennenkun tuöee kipuja tai kunnon hyytymiä kun tässä nyt kohta 3viikkoa vuodettu ääripäästä toiseen.
No huhhuh! Aikamoista tosiaan 😳 onneks ei oo noita muita oireita (kovia kipuja tms.), mutta onhan toikin nyt kurjaa kun ei tiedä kunnon syytä edes. Ymmärrän hyvin että tohon turtuu…

Toivotaan että loppuu nyt kun tässä kohta päästään jo toiselle kolmannekselle!
 
  • Tykkää
Reactions: Tuplapotti-30
Käärmeinen
Tuplapotti-30, työskentelen osittain samalla alalla ja vähän jännitin asiakkaiden reaktioita kertoessani joskus rv 22-25 välimaastossa. Tosi hyvin kaikki suhtautuivat, tosin viimeisinä viikkoina olen kuullut mm. "älä levitä pyykkitelinettä ettet rasitu" ja osa asiakkaista on pelännyt että synnytys käynnistyy jos esim. tartun imuriin (nyt rv 33) 😃 toivottavasti sinulle löytyy mukava/mukavia uusia asiakkaita 😊

Omaa napaa. Ilmeisesti kerrostalossa rappujen ravaaminen (töissä) ylös-alas provosoi liitoskipuja aika paljon koska kotioloissa fyysistä ulkoliikuntaa pihahommien muodossa ehtii edelleen harrastaa 1-3h joka päivä, ja vapaapäivinä ei selkeästi ole niin vaikeaa iltaisinkaan kotona tallustelu. Neuvolassa olin näköjään laihtunut, vaikka maha olikin kasvanut reippaasti, ja hemoglobiini vähän laskenut, liekö johtuu aamuisesta kuvotuksesta mikä on ollut seurana ja iltaisin vaivaavasta närästyksestä joka laittaa syömään kevyemmin.

Suuret tsempit kaikille joiden pitäisi synnyttää pian ja myös heille joiden pikkuisten pitäisi pysyä vielä pitkään turvallisesti kyydissä ❤
 
Rappusista, itse hissittömässä talossa 3. kerroksessa asuvana sekä siivoustyötä tekevänä oon huomannut, että portaiden nouseminen ylös laittaa supistelemaan. Ihan kivuttomasti ja ohi menevästi, mutta selkeä yhteys noilla asioilla tuntuu olevan. Työmatkapyöräily ja muu puuhailu ei tätä niinkään aiheuta, vaikka tuntuu, että noita kovettumisia on kyllä aika paljon (neuvolan täti sanoi, että saattaisi hellittää ehkä noin 30 raskausviikon kohdalla, missä vaiheessa suunnilleen olen nyt). Mulla myös tullut takaisin alkuraskaudessa olleet alapään juilimiset kuukautismaisesti, joita tässä välillä ei ollut, en tiiä liekö jotain hormonaalista sitten. Vähän täälläkin ruokahalu heikentynyt ja närästellyt, mutta ei mahottomasti.

Enää reilu 3 viikkoa töitä siihen, kun tarkoitus jäädä lomalle ja siitä äitiysvapaalle. Hämmentävän nopeaan aika kuluu! Suorastaan vähän pelottavaa. Vielä ei oo ajatukset oikein päässeet edes synnytykseen asti.

Toivon myös niin kovasti, että kaikki pienokaisineen voi hyvin nyt ja jatkossa ja onni olisi matkassa!
 
Suurperheenmama
Huh, kuulostaa kyllä niin pelottavalta tuo vuoto😕 yritä ihmeessä päästä ultraan et saa selvyyttä onko masussa kaikki hyvin.

Tääl ootellaan josko pääsis aiemmin synnärille... Liitoskivut tosi kovat, vauva ilmeisesti laskeutunu ko tuntuu niin häpyliitoksessa. Sokerit ja proteiinit plussalla pissassa ja eilen tuntu et ois pissatulehus tulossa vaivaksi. Onneksi löytyy Nitrpfur-C estolääkettä kaapista, mut sitä ei vissiin sais ottaa enää näin loppuraskaudesta.

Yks ihmetyksen aihe ollu ettei mun hemoklobiini oo noussu yhtään annetusta rautainfuusiosta huolimatta. Ja en oo hirveesti myöskään huomannu olossa mitään muutosta. Ei mitään hajua miksi se ei nyt oo vaikuttanu mitään...

Mut tsemppiä kaikille loppuraskauden kanssa taisteleville.

Rv. 38+1
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Okei.
Niin paljon lukenut tuosta varsinkin viime kesältä et kiire on ihan mahoton, hoitajat ei oikeen kerkee potilaaseen perehtyy sen kummemmin et se on muksu pihalle ja äkkiä toiseen saliin. Yksikin pariskunta esikoisen kanssa saanut olla 3tunti yksikseen ennenkun hoitaja tullut takaisin. Toki meillä nyt tulee varmasti olemaan tarkemat seurannat kun kaks kaveria tulossa et ihan yksisteen ei jätetä missään kohdin ennenkun kaikilla kaikki hyvin. Mutta silti pelottaa ihan hitokseen Tässä muutenkin jo niin kauhee stressi kaikesta järjestelyistä,auton vaihdosta,yms. et nyt sit viel tää synnäri homma.
Ja joo, oon vähän tällanen stressaan kaiken mahdollisen etukäteen mm. Maalannut jo hirveet kauhukuvat vauvaajasta ja siitä kuinka oon varmasti kun kävelevä zombi ekan vuoden Kun pitäs vielä kaks isompaakin muksua saada samaan aikaan hoidettua(toinen näistä erittäin vaativa tapaus kaiken lisäks). Mutta eipä se auta murehtia etukäteen, aika näyttää sit kuinka lähtee skulaamaan ja uskon kyl et on noist isoveljistä varmasti paljon apuakin kun herää isoveljen vaistot
Hei sattumalta törmäsin viestiisi. Synnytin viime kesänä juuri tällä kovimmlla "seasonilla" naistenklinikalla kuten useampi tuttunikin, eikö yhdelläkään jonka kanssa olen keskustellut ole ollut kiireen tuntu synnytyksessä. Ei myöskään minulla. Kipulääkkeet sai nopeasti ja kätilö oli aina paikalla kun niin haluttiin 😊. Osastolla hieman näkyi kiire. Välillä kiireettömiä asioita sai odotella, mutta ei kuitenkaan niin kiire että se olisi vaikuttanut mihinkään. Kävivät kysymässä kuitenkin aina heti onko millaista. 😊 Tsemppiä! On ihan hyvä paikka. Mäkään en etukäteen halunnut NKL mut jouduin sinne sulkujen takia ja oli positiivinen kokemus!
 
Laskettu aika 2022 ⭐

4.1. Skyela / synt. 4.1.2022 / 40+0 / tyttö
17.1. Irtokehys
29.1. Töppönen/synt.21.1.2022/38+6/tyttö
1.2. Minttuni / 03.02.2022 / 40+2
9.2. Puhalluskukka
15.2. Suurperheenmama
12.3. Jonna83
25.3. Käärmeinen
3.4. Aneliina
14.4. Sohvapeitto
19.4. Alinna86
23.4. vaniljapulla
5.5. possu.
6.5. Piipaa93
14.5. Andune
3.6. Charrypie-86
4.6. Coguine
14.6. Bluebelle
15.6. Pandi, Kirjoh89
18.6. Pampula3
21.6. Nml1
1.7. Apustaja
18.7. Eimy
19.7. Mansikka_maanantai
22.7. Miumau2
3.10. Keksi82
 
Suurperheenmama
Onnea Minttunille❤❤

Sitku jaksat/haluat niin tuu kertomaan miten synnytys meni. Musta on kiva lukea kokemuksia👍

Tääl kärvistellään, oon jo ihan kyllästyny tähän kipeänä oloon! Siis liitoskipujen takia. Tuli taas ihan löhipiiriin korona-altistuminenki ja saa taas jönnätä iskeekö meille vai ei... Mut tuntuu et sitä liikkuu niin paljon jokapaikasaa nyt et ihme jos vielä viikko selvitään ilman tartuntaa... 😖 Noh ei auta ko toivoa parasta.

Rv 38+2
 
Onnea Minttunille

Sitku jaksat/haluat niin tuu kertomaan miten synnytys meni. Musta on kiva lukea kokemuksia

Tääl kärvistellään, oon jo ihan kyllästyny tähän kipeänä oloon! Siis liitoskipujen takia. Tuli taas ihan löhipiiriin korona-altistuminenki ja saa taas jönnätä iskeekö meille vai ei... Mut tuntuu et sitä liikkuu niin paljon jokapaikasaa nyt et ihme jos vielä viikko selvitään ilman tartuntaa... Noh ei auta ko toivoa parasta.

Rv 38+2
Mul oli esikoisen kohdalla niin hirveet kivut jo viikolta 20 asti et ihme et selvisin hengis loppuun asti🤦‍♀️ viimenen kuukaus meni niinkin ihanaati et itkien sai vääntää itsensä sängystä vessaan ja sukkien pukeminen tai kenkien laitto oli niin hirveen työn takan. Huh ei oo kyl yhtään ikävä sitä😅 tokan kohdalla pääs onneks vähän helpommalla jo vaikka siinäkin kyl loppuvaihees alko tuntuu kävely tuskaselle ja ruokakauppaan ei ollu asiaa kun pikkuostoksille muuten alko ihan supisteleekkin ja sit käveltiinkin metri kerrallaan🙈
 
Noniii. Tääkin olis jäänyt taas pimentoon jos en olis mennyt omakantaan tutkii.

Lääkärin lausunto oli päivystys reissulta tullut sinne...Mikähän siinäkin kun ei tutkiva lääkäri maininnut tästä.

Eli aika iso hematooma oli löytynyt n.4x2cm. Etuseinässä istukan alla. Että sielä syy miksi vuotoa. Se että onko itse istukka joka vuotanut vai muu niin siitä ei selitystä ollut. Mutta taidanpahan nyt sit tosissaan ottaa ihan rauhaksiin ja jättää miehelle kaikki kantamis hommat.
Sellassii kauhutarinoita kerkesin taas lukee et se vähänenkin onnen tunne hävis sen sileään 😔

Just tuossa kävin kahdessa kaupassa kiertämässä ja alavatsa taas ihan pinkeenä ja tuntuu kun olis suonta vetäny tietyst kohdast toosassa ajoittain et tais olla noi reissutkin jo liikaa. Tänään taas sit vuotoa odotellessa oireista päätellen (samat oireet ollut aina ennenkun vuoto alkaa).
 

Yhteistyössä