Laskettuaika 2022

Mä kerroin raskaudesta töissä esihenkilölle rv8 kun jouduin hyperemeesin takia sairaalaan ja sairaslomalle. Muuten olisin kyllä kertonut varmaan vasta nt-ultran jälkeen. Työkavereille kerroin raskaudesta rakenneultran jälkeen.

Täällä alkaa olla hyvinkin vaivainen olo, joka paikkaan sattuu, nukkuminen on hankalaa ja supistelee. Olon perusteella voisi kuvitella, että viikkoja on 40+5, eikä tämä 30+5 :LOL:
Olin just pari viikkoa sairaslomalla ja palasin tällä viikolla takaisin töihin. Töihin paluun jälkeen vaivat on selkeästi lisääntynyt.

Vauvaa varten meillä alkaa olla turvakaukaloa lukuunottamatta kaikki valmiina.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Mä kerroin raskaudesta töissä esihenkilölle rv8 kun jouduin hyperemeesin takia sairaalaan ja sairaslomalle. Muuten olisin kyllä kertonut varmaan vasta nt-ultran jälkeen. Työkavereille kerroin raskaudesta rakenneultran jälkeen.

Täällä alkaa olla hyvinkin vaivainen olo, joka paikkaan sattuu, nukkuminen on hankalaa ja supistelee. Olon perusteella voisi kuvitella, että viikkoja on 40+5, eikä tämä 30+5 :LOL:
Olin just pari viikkoa sairaslomalla ja palasin tällä viikolla takaisin töihin. Töihin paluun jälkeen vaivat on selkeästi lisääntynyt.

Vauvaa varten meillä alkaa olla turvakaukaloa lukuunottamatta kaikki valmiina.
Voi vielä olo helpottaa! :) Minulla on ollut pahin vointi syksyllä, ehkä lokakuun tietämillä. Ensimmäinen kolmannes oli kova väsymys ja pahoinvointi, mutta tuossa syksyllä tuli harjoitussupistuksia, sydänoireita, unettomuutta ym. Tuntui, pitkältä ajatus loppuraskaudesta oireiden kanssa. Ja sitten alkoikin helpottamaan. Ja nyt ollut oikein hyvä vointi. Ja tuntuu, että raskausaika ollutkin helppoa.. unohtuu vaivat näemmä nopeasti.
 
Voi vielä olo helpottaa! Minulla on ollut pahin vointi syksyllä, ehkä lokakuun tietämillä. Ensimmäinen kolmannes oli kova väsymys ja pahoinvointi, mutta tuossa syksyllä tuli harjoitussupistuksia, sydänoireita, unettomuutta ym. Tuntui, pitkältä ajatus loppuraskaudesta oireiden kanssa. Ja sitten alkoikin helpottamaan. Ja nyt ollut oikein hyvä vointi. Ja tuntuu, että raskausaika ollutkin helppoa.. unohtuu vaivat näemmä nopeasti.
Voi kun helpottaisikin, mutta aiempien raskauksien tuomalla kokemuksella, en uskalla edes haaveilla. Raskaana olo ei ole koskaan oikein sopinut mulle ja olenkin ollut aina alusta loppuun asti pahoinvoiva ja vaivainen zombi 😂
 
Voi vielä olo helpottaa! Minulla on ollut pahin vointi syksyllä, ehkä lokakuun tietämillä. Ensimmäinen kolmannes oli kova väsymys ja pahoinvointi, mutta tuossa syksyllä tuli harjoitussupistuksia, sydänoireita, unettomuutta ym. Tuntui, pitkältä ajatus loppuraskaudesta oireiden kanssa. Ja sitten alkoikin helpottamaan. Ja nyt ollut oikein hyvä vointi. Ja tuntuu, että raskausaika ollutkin helppoa.. unohtuu vaivat näemmä nopeasti.
Miltä harjoitussupistukset tuntuu?
 
Miltä harjoitussupistukset tuntuu?
Maha menee yhtäkkiä ihan kovaksi. Kipuja ei tunnu. Muistan kun tuli eka kerran lenkillä, heti tuli ajatus, onko harjoitussupistus. Minulla saattoi koko kävelyn ajan tuntua, mutta kotona kyllä levossa meni ohi. Neuvolassa keskusteltiin, niin sain varmistusta, että taitavat olla harjoitussupistuksia. Niitä oli yhteen väliin mielestäni aika paljonkin.

Miten muut kuvailisivat?
 
Voi kun helpottaisikin, mutta aiempien raskauksien tuomalla kokemuksella, en uskalla edes haaveilla. Raskaana olo ei ole koskaan oikein sopinut mulle ja olenkin ollut aina alusta loppuun asti pahoinvoiva ja vaivainen zombi 😂
Aih, voi ei! Minulla ensimmäinen raskaus, niin kaikki uutta. Onneksi raskausvaivat synnytykseen helpottaa, ja palkinnoksi lapsi saapuu maailmaan. Onko tarvinnut aiemmissa raskauksissa muuten jäädä pois töistä ennen äitiysloman alkua? Tsemppiä olojen kanssa ❤
 
Maha menee yhtäkkiä ihan kovaksi. Kipuja ei tunnu. Muistan kun tuli eka kerran lenkillä, heti tuli ajatus, onko harjoitussupistus. Minulla saattoi koko kävelyn ajan tuntua, mutta kotona kyllä levossa meni ohi. Neuvolassa keskusteltiin, niin sain varmistusta, että taitavat olla harjoitussupistuksia. Niitä oli yhteen väliin mielestäni aika paljonkin.

Miten muut kuvailisivat?
Miulla on ollut muutamana päivänä juuri sellaista alavatsan kovettumista ja tänään sitten sen yhteydessä on tuntunut myös alaselässä. En vain ole osannut yhdistää sitä harjoitussupistukseksi. Luulin ensiksi, että vauva yrittää änkeä itseään aina samaan kohtaan 😁 kunhan heti pääsee liikkumaan niin helpottaa. Toivottavasti nyt ei yöllä tule montaa
 
Miulla on ollut muutamana päivänä juuri sellaista alavatsan kovettumista ja tänään sitten sen yhteydessä on tuntunut myös alaselässä. En vain ole osannut yhdistää sitä harjoitussupistukseksi. Luulin ensiksi, että vauva yrittää änkeä itseään aina samaan kohtaan 😁 kunhan heti pääsee liikkumaan niin helpottaa. Toivottavasti nyt ei yöllä tule montaa
Aivan hyvin voisi olla harjoitussupistuksia. Ne ei haitaksi ole, jos kivuttomia, ja ei ala ihan jatkuvasti tulla. Minä en tunnista enää yhtään mitään, kaikenlaisia tuntemuksia tuntuu, mutta onko supistuksia vai vauva painaa virtsarakkoa vaiko ilmaa suolistossa, ei mitään käryä :D mutta yritän ajatella, että sitten kun tosi kyseessä, niin sen huomaa.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Aivan hyvin voisi olla harjoitussupistuksia. Ne ei haitaksi ole, jos kivuttomia, ja ei ala ihan jatkuvasti tulla. Minä en tunnista enää yhtään mitään, kaikenlaisia tuntemuksia tuntuu, mutta onko supistuksia vai vauva painaa virtsarakkoa vaiko ilmaa suolistossa, ei mitään käryä mutta yritän ajatella, että sitten kun tosi kyseessä, niin sen huomaa.
Alaselässä tuntuu sellaista juilintaa, kun vatsa kovettuu. Nyt on illasta tullut useamman kerran, mutta pärjää kuitenkin ja menee nopeasti ohi. 🙂
 
Aih, voi ei! Minulla ensimmäinen raskaus, niin kaikki uutta. Onneksi raskausvaivat synnytykseen helpottaa, ja palkinnoksi lapsi saapuu maailmaan. Onko tarvinnut aiemmissa raskauksissa muuten jäädä pois töistä ennen äitiysloman alkua? Tsemppiä olojen kanssa
Joo, olen molemmilla aiemmilla kerroilla jäänyt sairaslomalle noin 1kk ennen äitiysloman alkua eli juuri niillä viikoilla millä tämä raskaus nyt on. Kiitos ❤
 
Käärmeinen
Maha menee yhtäkkiä ihan kovaksi. Kipuja ei tunnu. Muistan kun tuli eka kerran lenkillä, heti tuli ajatus, onko harjoitussupistus. Minulla saattoi koko kävelyn ajan tuntua, mutta kotona kyllä levossa meni ohi. Neuvolassa keskusteltiin, niin sain varmistusta, että taitavat olla harjoitussupistuksia. Niitä oli yhteen väliin mielestäni aika paljonkin.

Miten muut kuvailisivat?
Hyvin kuvailtu 🙂 Maha kiristyy yllättäen kovaksi, aina ei edes huomaa mutta välillä tuntuu selkeämmin, ei kuitenkaan kivuliaasti ja joutuu esim. hidastamaan vauhtia hetkellisesti.
 
@Piipaa93 neuvolassa voi jutella harjoitussupistuksista lisää, minulle sanottiin, jos alkaa tulla paljon niin voi ottaa parasetamol. En vaan enää muista, miksi suositteli sitä. Niin suhtautukaa varauksella tähän, kun en ihan muista, miten ohjeistus meni.

@Aneliina ok, saikulle vaan sitten, jos ei enää töissä voi olla, tsemppiä vielä :)

Jännittäviä aikoja eletään. Rv 40 jo menossa.
 
Moikka kaikki!
Vieläkös tähän ketjuun kerkee mukaan?
Meillä tehtiin positiivinen testi tuossa viikko ennen joulua suurinpiirtein.
Nyt rv10+2 vai 3 en nyt just muista😅

Eilen käytiin varhaisultrassa yksityisellä pariviikkoa jatkuneen vuodon vuoksi jota kunnallinen ei suostunut tutkimaan sen kummemmin ja yllätyksenä sikiöitä olikin 1 sijasta 2. Olin jo ihan varma ettei sielä ole yhtään ketään elossa.

Eilen joutui sit ihan päivystykseen lähtee yöllä ku verta vaan loris pönttöön, mut pikku tyypeil kaikki ok ja nyt vaa ootellaa et mitä käy.😬😬
 
Tervetuloa sekaan vaan @Tuplapotti-30! :) ja ihan tuplayllätys, vaikka kuulostaa kyllä todella stressaavilta ajoilta siellä. Itse kävin rv10 pienen tiputtelun vuoksi päivystyksessä ja kyllä siinä jo sai olla sydän syrjällään, saati jos verta olisi tullut enemmänkin. Voimia! Ainakin tilanne vaikutta lupaavalta :🤗

Täällä on nyt viimeisen viikon aikana on alkanut tulla vähän kolotuksia, mutten osaa kyllä yhtään sanoa, mistä johtuvat. Veikkaan jotakin venymiseen liittyvää, koska yleensä helpottaa heti jos pidän mahaa ylhäällä. 🤔 Tuntuu siis tuolla lantiossa molemmin puolin.. Tällä viikolla on myös saapunut paljon vaatteita pikkumiehelle, kun löysin viimein zalandosta värejä😍 tuntuu jotenkin että pojille on tarjolla todella paljon harmaata, peessiä, valkoista ja baby sinistä kaikkialla 🙈 tänään kasaamaan rekisteri vauvakauppaan, mitä sitten jaellaan läheisille, jotka mahdollisesti haluavat pikku kaveria lahjoa. Päädyttiin tähän ratkaisuun, koska noista 'avustuksista' on enemmän apua ennen vauvan syntymää ja ei sitten tule triploja samaa pehmolelua/bodya vaan jotain jota tarvitaan 😏😅

Rv26+2
 
Mua on vaivannut jonkinasteinen huonounisuus. Ennen raskautta nukuin hyvin, minulla on kyllä taipumusta unihäiriöihin ja joskus olen kärsinyt unettomuudestakin. Mutta nyt, heräilen siinä 2-3 aikaan yöstä tai jo 5 aamulla ja nukkuminen tuntuu olevan helposti häiriintyvää.

Kerroin muuten työnantajalleni eilen, kun mieltä painoi se, että minulle on määrä siirtää eläköityvien työntekijöiden asiakkaita. Työnantaja otti asian vastaan todella hyvin, onnitteli ja sanoi, että on miettinytkin mielessään, että teenkö omia lapsia. Eli turhaan jännitin asiaa 😄.
 
@possu. Joo on kyllä hyvin stressaavaa näin heti kättelyssä jo tällaisia ongelmia. Onneks nyt on yön ja tän päivän aikana vuoto lähtenyt taas vähentymään. Sormet ja varpaat ristissä että paikat on vaan herkkänä nyt tuplista johtuen ja vähänkin jos sörkkii ni ottaa siitä itseensä eikä mistään sen vakavemmasta🤞
Ekassa raskaudessa tuli myös veristä vuotoa mutta oli todella vähäistä tähän verrattuna ja tokassa raskaudessa ei sit tullutkaan mitään. Nyt sit tää kolmas on pahin kaikista😅 Toki kaks ekaa raskautta olivat aika lähekkäin toisiaan että ehkä sillon paikat olleet tottuneet mutta nyt on välissä kuitenkin 7vuotta edellisestä kerrasta niin saanut palautua rauhassa.
 
Tervetuloa @Tuplapotti-30 mukaan, toivottavasti vuodot pian loppuu.

Kävin tänään hakemassa sen ilmaisen BabyBoxin ja oli kyllä iloinen yllätys! Löytyi mm. kahtakin eri tuttipulloa, vaippoja, jopa smoothienäyte! Samalla tuli kierreltyä siellä Lastentarvike-liikkeessä ja rehellisesti sanottuna siellä meinas iskeä pieni ahdistus, kun älyttömästi kaikkea tavaraa ja useita vaihtoehtoja kaikesta mahdollisesta. Onneksi vaunut hommattiin jo käytettynä, niin ei tarvi niitä alkaa ihmettelemään. Jotenkin vaan tuli sellainen olo, että apua, tarviiko näin paljon kaikkea mahdollista, että sen mukulan saa hoidettua. Jollekin tuo olisi varmasti ihana paikka hypistellä kaikkea, mutta itse kiersin nopeasti läpi ja sitten kassalle hakemaan boksi ja äkkiä ulos 😄
 
  • Tykkää
Reactions: Pandi ja minttuni
Suurperheenmama
Tervetuloa uusille👍❤ kyllähän tänne sekaan mahtuu!

Tääl eletään vähän jänniä aikoja. Kävin neuvolassa pe ja oli sit sokerit kolmella plussalla pissassa... Lisäksi sf-mitta oli pompannu yläkäyrälle. Oon ite mittaillu sokereita nyt sit kotona ja kokoajan on plussalla pissasta, tosin ei sormenpäästä mitattuna. Yhesti oli proteiinitkin vähän koholla. Terkkariin sain uuden ajan tiistaille ja sanoi soittelevansa synnärille jos pissan sokerit ei ala laskeen ja epäili et käynnistävät aikasemmin. Joten eipä sitä tiiä pääsenkö synnyttään jo ensviikolla, 👍👍👍

Olisin kyllä jo niin valmis. Pari päivää ollu taas niin kipeitä liitoskipuja että liikkuminen on jääny minimiin. Tänään kävi sisko joka on kokki tekemässä ruokia pakkaseenniin ompa sit miehelle tääl ruokaa ja sunnytyksen jälkeen ihana ko ei tarvi kokkailla☺

Mut tämmöstä täälä. Ensviikolla ois virallisesti täysaikainen vauveli masussa❤

Rv 37+5
 
Tervetuloa @Tuplapotti-30 mukaan, toivottavasti vuodot pian loppuu.

Kävin tänään hakemassa sen ilmaisen BabyBoxin ja oli kyllä iloinen yllätys! Löytyi mm. kahtakin eri tuttipulloa, vaippoja, jopa smoothienäyte! Samalla tuli kierreltyä siellä Lastentarvike-liikkeessä ja rehellisesti sanottuna siellä meinas iskeä pieni ahdistus, kun älyttömästi kaikkea tavaraa ja useita vaihtoehtoja kaikesta mahdollisesta. Onneksi vaunut hommattiin jo käytettynä, niin ei tarvi niitä alkaa ihmettelemään. Jotenkin vaan tuli sellainen olo, että apua, tarviiko näin paljon kaikkea mahdollista, että sen mukulan saa hoidettua. Jollekin tuo olisi varmasti ihana paikka hypistellä kaikkea, mutta itse kiersin nopeasti läpi ja sitten kassalle hakemaan boksi ja äkkiä ulos 😄
Samoja ajatuksia itsellä, että kääk, tarviiko näitä kaikkea. Minä en ole käynyt kuin kerran lastentarvikeliikkeessä, ja silloinkin vain vähän silmäilin. Lähes kaikki käytettynä ostettu, valinnanvaraa ei ole niin paljoa, niin olemme osanneet tehdä päätöksiä :D
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Andune
Käärmeinen
Tervetuloa vaan mukaan uudet 🙂

Katselin että viimeinen viesti oli tullut yöllä tähän ryhmään, ehdin jo ajatella että joko ryhmän seuraava vauva on matkalla maailmaan 🥰 mutta ehkä sitten ensi viikolla.

Lumitöitä pukkasi aikalailla paljon tähän päivään. Ihan hyvältä tuntui vielä tehdä. Eilisilta meni ihan itkuksi kun tuli yllättäen niin hirveä närästys mikä ei helpottanut renniellä eikä maidonjuonnilla eikä millään. Neljä tuntia vuoroin makasin (pääpuoli koholla) ja vuoroin nousin ylös istumaan ja hengittelin ja nielu oli aivan tulessa. Puoli yötähän siinä sitten meni.. Toivottavasti vaiva ei tule jäädäkseen. Omeprazol-kuuria pukkaa 😀

- rv 33 -
 
Tervetuloa vaan mukaan uudet 🙂

Katselin että viimeinen viesti oli tullut yöllä tähän ryhmään, ehdin jo ajatella että joko ryhmän seuraava vauva on matkalla maailmaan 🥰 mutta ehkä sitten ensi viikolla.

Lumitöitä pukkasi aikalailla paljon tähän päivään. Ihan hyvältä tuntui vielä tehdä. Eilisilta meni ihan itkuksi kun tuli yllättäen niin hirveä närästys mikä ei helpottanut renniellä eikä maidonjuonnilla eikä millään. Neljä tuntia vuoroin makasin (pääpuoli koholla) ja vuoroin nousin ylös istumaan ja hengittelin ja nielu oli aivan tulessa. Puoli yötähän siinä sitten meni.. Toivottavasti vaiva ei tule jäädäkseen. Omeprazol-kuuria pukkaa 😀

- rv 33 -
Tsemppiä närästyksen kanssa! Minullakin ollut viime viikkoina, melkein itku tullut välillä kovan kivun takia. Nyt ei ole kuitenkaan viime päivinä onneksi ollut.
 
Kerron nyt tännekkin äkisti muuttuneen tilanteeni. Elikkä miulla oli niitä omasta mielestä harkka suppareita, mutta eipäs ne ollutkaan niitä vaan oikeita supistuksia. Kestin niitä kaksi päivää jonka jälkeen lähdin käymään päivysteyksessä, jossa ultrattiin ja todettiin, että kohdun suu on auki 1,5cm ja kohdunkanava hävinnyt. Lopputulos on se, että makaan nyt kyssissä vuodelevossa päivään x asti. Että sellainen muutos kaiken onnistuneen alkuraskauden keskelle. Pikkuinen voi hyvin masussa ja sykkeet ollut hyvät ja liikkuu myös hyvin ❤❤🤰
Tänään rv 26+3
 

Yhteistyössä