Laskettuaika 2022

Monet kuukausiketjut tuntuu kuivuvan ensimmäisten raskausviikkojen jälkeen kasaan, joten ajattelin kokeilla josko tämmöinen ketju ottaisi tuulta alleen. Täällä voidaan jakaa raskautta sen vaiheesta riippumatta. Jos sinulla on laskettuaika 2022 aikana, niin mukaan vaan! :)

Varmaan jonkinlaista laskettuaika listaakin voi sitten kerätä, jos ihmiset tänne löytää.
 
Monet kuukausiketjut tuntuu kuivuvan ensimmäisten raskausviikkojen jälkeen kasaan, joten ajattelin kokeilla josko tämmöinen ketju ottaisi tuulta alleen. Täällä voidaan jakaa raskautta sen vaiheesta riippumatta. Jos sinulla on laskettuaika 2022 aikana, niin mukaan vaan!

Varmaan jonkinlaista laskettuaika listaakin voi sitten kerätä, jos ihmiset tänne löytää.
Jee! Täällä ollaan :love:
 
Jeeeee ❤ just olin lukemassa toisia ryhmiä ja haaveilin tällaisesta ryhmästä, sitten @Töppönen_ olitkin perustanut! Minulla ei ole facebookia, niin kirjoittelen mieluusti täällä. Eli helmikuinen tulossa, tänään 20+0. Raskaus mennyt hyvin, en ole ollut aiemmin mistään kovin huolissaan. Nyt pari viikkoa olen ollut mietteliäänä, outo olo on, mutta sydänäänet kuului neuvolassa. Ensi viikolla rakenneultra. En tiedä miten tämä outo olo ja pelot tulee vasta tässä kohtaa. Taustalla yritystä luomuna ja hoidoilla, tämä 1. ivf tuoresiirto.

Miten muilla menee ja missä vaiheessa raskaus? La-lista olis kiva!
 
Kivasti jo nyt saatu porukkaa tänne! Jee❤
La lista olis kiva joo!

Ja ihanaa @minttuni kun tulit❤
Pelot varmasti kuuluu asiaan, onhan kaikki niin uutta ja ihmeellistä eikä voi kun odottaa.
Varmasti kaikki on siellä hyvin❤
Joko tunnet liikkeitä? :love:

Täällä ollut tosi haastava alkuraskaus, pahoinvointi ja oksentaminen on ollut päivittäistä, toivon että kohta helpottaa. Sinänsä mieleltä rauhallisempi olo kuin edellisissä keskenmenneissä raskauksissa, ajattelin odottaa ekaa ultraa sinne nt asti mutta nyt varasin yksityiselle ajan ensi viikkoon. Nt on vasta kk päästä.
Pakko saada joku todiste siitä kannattaako tää pahoinvointi vaiko ei :D ja jostain syystä epäilen kaksosia, en tiedä mistä tääkin kumpuaa mutta kun olisi edes se yksi lepattava sydän siellä niin olisin ikionnellinen ❤

Täällä käynnistymässä rv 10:love:
 
Olen ehkä tuntenut liikkeitä joitain viikkoja, mutta en ole ihan varma. Toivottavasti kaikki on hyvin. Ymmärrän, että en voi itse vaikuttaa tilanteeseen. Eka kolmannes oli pahoinvointi ja väsymys 24/7, kun oireet helpottivat (kuten tyypillisesti voikin käydä) alkoi enemmän miettimään näitä, että onko kaikki ok. Ei aiemmat ultratkaan ole jännittänyt, nyt jännittää. Ehkä osa prosessia, vanhemmaksi kasvua, käydä läpi näitä ajatuksia ja tunteita.

@Alinna86 aika menee nopeasti, jo 10. raskausviikko ❤ toivotaan, että nyt kaikki menee hyvin ja saatte vihdoin pienen (tai pienet ❤❤) syliin :) ❤
 
Ihanaa kun tänne on muutkin löytäneet! Tuo yritysketju oli ja on niin aktiivinen, että suuri pudotus noihin lasketunajan ryhmiin kun ei yhtä äkkiä olekaan enää samanlaista keskustelua ja tukea. Ja toisaalta täällä kun ollaan monessa eri vaiheessa, niin voi saada arvokasta vertaistukea vaikka alkuviikkojen epätietoisuuteen ja pidemmältä olevilta. Ja sitten taas haaveilla siitä mitä on muutaman viikon päästä edessä kun alkaa liikkeet tuntua ja masu kasvaa ❤
 
Mulla menossa nyt 20+3. Tasan viikko rakenneultraan. Vauva myllertää jo tuntuvasti monta kertaa päivässä ❤
Meilläkin takana pitkä, melkein 2v yritys ja kaksi pettymystä sinä aikana. Oli hankala luottaa, että kaikki voi mennä hyvin. Nt-ultran jälkeen pikku hiljaa on usko alkanut kasvaa, vaikka edelleen välillä tulee tosi epäuskoinen olo. Saatan välillä kävellä peilin ohi ja siinä yhtä äkkiä tajuta, että mullahan on raskausmaha :D En oo vielä uskaltanut edes ostaa mitään. Pienet tumput ja töppöset oon neulonut.
 
Olen ehkä tuntenut liikkeitä joitain viikkoja, mutta en ole ihan varma. Toivottavasti kaikki on hyvin. Ymmärrän, että en voi itse vaikuttaa tilanteeseen. Eka kolmannes oli pahoinvointi ja väsymys 24/7, kun oireet helpottivat (kuten tyypillisesti voikin käydä) alkoi enemmän miettimään näitä, että onko kaikki ok. Ei aiemmat ultratkaan ole jännittänyt, nyt jännittää. Ehkä osa prosessia, vanhemmaksi kasvua, käydä läpi näitä ajatuksia ja tunteita.

@Alinna86 aika menee nopeasti, jo 10. raskausviikko toivotaan, että nyt kaikki menee hyvin ja saatte vihdoin pienen (tai pienet ) syliin
Se on varmasti juurikin tuota prosessia jossa mieli valmistautuu vauvaan ja äitiyteen ❤ Mietin aina välillä, että miten oon ikinä selvinnyt järjissäni silloin 19-vuotiaana ensiodottajana kaikista näistä tunteista ja ajatuksista mitä raskaus herättää. Ne tuntuu välillä vieläkin näin 14 vuotta vanhempana, kolmen lapsen äitinä, niin suurilta ja sekavilta.
 
Mäkin kuikuilen täällä lukemassa vaikka toistaiseksi toukokuun ryhmä suht aktiivinen onkin. Me jätettiin ehkäisy pois heinäkuun puolivälissä ja viikko sitten eli syyskuun alkupuolella tuli plussa. Nyt ajatukseen alkaa tottua mutta kyllä hirvitti kun oltiin asennoiduttu siihen, että tässä voi kestää kauankin. Testinkin tein ajatellen, että koronapiikki ja pillereiden poisjättö tekee sen, että kierto venähtää.

Reilun 2 viikon päästä varhaisultra enkä tiedä miten pysyn järjissäni siihen asti. Vaikea ylipäätään välillä uskoa, että varmasti on raskaana kun oireita on vielä suht vähän ja tämä raskautuminenkin tapahtui niin helposti. Sellainen olo että kyllä täältä vielä tullaan alas korkealta ja kovaa, eihän nämä asiat näin helppoja voi olla.

Kuukautisten perusteella la 15.5. ja nyt menossa 5+3 eli erittäin alkumatkalla vielä ollaan. Kiva lukea fiiliksiä teiltä, jotka olette jo pidemmällä :)
 
Mukavaa keskustelua ❤ töissäkin ajattelin, että illalla menen lukemaan ja juttelemaan :D tuli niin haaveiluryhmät tutuksi, ja lähes joka päivä kirjoiteltua.

Me emme alkuun hankkineet mitään. Mutta nyt viimeisen viikon aikana olemme käytettyinä ostaneet mm. vaunut, kaukalo, hoitopöytä, pinnasänky, sitteri, imetystyyny.. :) toivottavasti tulee käyttöön alkuvuodesta ❤ aluksi ajattelimme odottaa vielä pidemmälle, mutta sopivia tullut vastaan esim. kavereille myynnissä.

Onko teillä vauvalle lempinimeä tai jo nimeä valmiina? Me kutsumme vauvaksi. Nimiehdotuksia on tytölle kymmeniä, pojalle muutama. Mutta ei vielä olla päästy yhteisymmärrykseen. Onko tullut mitään tapoja, esim. laulatteko/jutteletteko vauvalle tms? Minä joka ilta rasvaan vatsan, siinä on pysähtymisen hetki ja ajattelen vauvaa. Mies jonkun verran puhuu vauvalle.
 

Yhteistyössä