Laskettuaika 2022

Mulla menossa rv13+.4 Iskias tyyppistä kipua ollut pari viikkoa. Vatsa sekaisin plussasta lähtien... Pahoinvointi lievittyi tuossa rv11 paikkeilla, joskus vielä tulee mutta harvemmin ja silloin lähin jos syömiset on venyneet.

Ruokavalio on jännästi rajoittunut. Pizzat subit ja eksoottiset ruuat on täysin pois laskuista. Oksettaa ajatus niistä.

Jostain syystä mäkkärin perus euron hampurilainen on ainoa mikä maistuu roskaruuista, ja se maistuukin sitten ihan äärettömän hyvälle. Sanoin miehellekin että paras hampurilainen mitä olen eläissäni syönyt :D voittaa kaikki naughty burgerit yms.

Ultrassa näkyi selkeä tyttö nub, arvioitin sen aika monella nub teoria ryhmällä ja yhtään poika veikkausta ei tullut mistään. Selvä tyttö!

Suppareita on ollut nyt viikon aikana muutamina päivinä, jos on ollut enemmän kävelyä. Täytyy seurailla tilanteen kehitystä.

Sydänäänet löytyy helposti dopplerilla. Vitosen doppleri kirppikseltä :)
 
Pakko avautua tänne...Mulla oli joku parisen viikkoa sitten vähän vuotoa yhdellä vessareissulla ja jäi siihen. Kunnes tänä aamuna jäi taas paperiin, ei varsinaisesti verta mut sellast rusehtavan vaaleanpunaista, vähän myös kipuilee alavatsa :(
En uskalla tehdä mitään muutaku makaa...
Viimeks selvis kkm just tässä kohtaa :cry:
Neuvolaa tuskin kiinnostaa mitään lähetteitä tehdä, ne sanoo aina et normaalia:(
 
Pakko avautua tänne...Mulla oli joku parisen viikkoa sitten vähän vuotoa yhdellä vessareissulla ja jäi siihen. Kunnes tänä aamuna jäi taas paperiin, ei varsinaisesti verta mut sellast rusehtavan vaaleanpunaista, vähän myös kipuilee alavatsa :(
En uskalla tehdä mitään muutaku makaa...
Viimeks selvis kkm just tässä kohtaa :cry:
Neuvolaa tuskin kiinnostaa mitään lähetteitä tehdä, ne sanoo aina et normaalia:(
Tänne saa aina avautua ❤ nyt lepoa ja toivotaan parasta ❤ varmasti mieli maassa :'(
 
vierailija
Aloin miettii et voisko johtua rajusta oksentelusta, kun nyt kävin vessassa ei jäänyt paperiin taas mitään
No ei auta ku ootella ens viikon ultraan
Menisin kyllä näytille, vaikka päivystykseen. Vaikka vuodot on ihan normaaleja, niin kyllä silti näytillä kannattaa käydä, ihan vain jo oman mielenterveyden kannalta. Minulla vuoti verta tasaisin väliajoin viikolle 12sta asti ja joka kerta menin näytille. Syyksi osoittautui kysta, joka vuoti sieltä pois.
Tsemppiä ♡
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Menisin kyllä näytille, vaikka päivystykseen. Vaikka vuodot on ihan normaaleja, niin kyllä silti näytillä kannattaa käydä, ihan vain jo oman mielenterveyden kannalta. Minulla vuoti verta tasaisin väliajoin viikolle 12sta asti ja joka kerta menin näytille. Syyksi osoittautui kysta, joka vuoti sieltä pois.
Tsemppiä ♡
Täällä ei pääse kun yksityiselle tommosista pienistä huolista, kokemusta on edellisistä keskenmenoista :(
 
Voi @Alinna86 ❤ Niin stressaavaa varmasti tuommoinen! Voin vaan kuvitella. Jotenkin tuntuu ettei se vaan voi taas mennä kesken! Pakkohan sen on jossain vaiheessa onnistua.
Ja miten typerää ettei pääse näytille ottaen huomioon sun taustan! Kyllähän tuossa nyt vähemmästäkin on hermorauriona. :( Minä varmaan narraisin, että on kovempaakin kipua, jos pääsis jonnekin. Onneksi viimeistään ensi viikolla se ultra. Vaikka eihän se paljon tähän hetkeen lohduta ❤
 
Heippa! Voisin liittyä mukaan ryhmään. Olen aikaisemmin kirjoitellut tuolla ivf/lapsettomuus puolella. Saatiin tyttö ivf ekasta tuoresiirrosta elokuussa 2020 ja nyt odotan yllättäen hänelle sisarusta. Hän päätti tulla perinteisin menetelmin, eikä tarvittukkaan alkiosiirtoja mitkä piti aloittaa nyt syksyllä. Mulla on aiemmasta suhteesta myös 2 lasta jotka ovatkin jo 12 ja 9 vuotiaat. Nyt siis rv 19+3 ja la on 9.2.

@Alinna86 olen taustalta seurannut sun matkaa ja toivon, että tämä pieni jaksaa loppuun asti. ❤ Itselläni myös useita keskenmenoja takana, joten ymmärrän huolen ja ahdistuksen.
 
Pakko avautua tänne...Mulla oli joku parisen viikkoa sitten vähän vuotoa yhdellä vessareissulla ja jäi siihen. Kunnes tänä aamuna jäi taas paperiin, ei varsinaisesti verta mut sellast rusehtavan vaaleanpunaista, vähän myös kipuilee alavatsa
En uskalla tehdä mitään muutaku makaa...
Viimeks selvis kkm just tässä kohtaa
Neuvolaa tuskin kiinnostaa mitään lähetteitä tehdä, ne sanoo aina et normaalia
Mulla oli rv8-9 runsasta vuotoa hyytymineen.(oikein kunnon klöntteinä :eek: ) Ja olin varma että sinne meni. En päässyt mihinkään tarkastukseen ennenkuin np ultraan, eli sai odotella usean viikon. Tosin kotidoplerilla löysin sykkeen jo rv11...
Syytä ei koskaan löytynyt mistä tuli. Neuvolassa sanoi että usein pikku vuotoa on välillä esim kuukautisten normaaliin aikaan alussa. Itsellä ei kyllä muistaakseni tuo sattunut menkkojen oletettuin aikaan. Eiköhän se ole sinullakin viatonta vuotoa!
 
@Puhalluskukka onnea raskaudesta ja tervetuloa ❤ ihana luomuyllätys ❤ meillä pakkaseen jäi pari odottamaan tulevaa, meinataan kyllä kokeilla luomunakin jos kaikki menee ok ja jatkossakin lapsista voi haaveilla :)

@Alinna86 minä mietin myös, että pitääkö sitten vain liioitella kipua. Harmi, kun ei oteta julkisella. Ja ymmärrän, kun yksityiselle jo mennyt paljon rahaa, että haluaako ravata siellä jatkuvasti. Ja voisiko olla, että oksentamiseen liittynyt kova ponnistus ja siksi tullut verta. Kuulostaa ihan loogiselta.
 
@Keksi82 aika hurja tarina :eek:
Onneksi kaikki kuitenkin hyvin:love:

Vaikea olis uskoa että enteilis jotain keskenmenoa kun nytkin oon vuorokauden sisään oksentanut jo 3 kertaa, eikä vuotoa ole näkynyt kuin taas vain sen yhden vessareissun verran. Ehkä se on jotain just oksentamisen jälkimaininkeja.
Tietysti jos alkaa jatkuvaa olemaan ja muuttuu vereksi huolestuisin kyllä tai jos oireet loppuu. Ja täällä tosiaan pääsee julkiselle vasta näytille kun ei kipujen kanssa kestä tai verta tulee lorisemalla :(
Luulen että otan nyt vaan iisisti ja lepään ja ensi viikolla sitten tietää mikä tilanne :)
Kiitos kaikki tsempeistä❤
 
Käärmeinen
Tsempit Alinna86, ei ole helppoa tuo alkuraskaus keskenmenojen jälkeen.. toivottavasti kaikki kuitenkin menee hyvin!

Meillä oli tänään np-ultra ja kaikki oli hyvin <3 LA aikaistui päivällä, 25.3. niskaturvotuksen määrä oli normaali joten olen suht luottavainen että seulatkin on ihan kunnossa.

Käärmeinen 13+0
 
Tsempit Alinna86, ei ole helppoa tuo alkuraskaus keskenmenojen jälkeen.. toivottavasti kaikki kuitenkin menee hyvin!

Meillä oli tänään np-ultra ja kaikki oli hyvin <3 LA aikaistui päivällä, 25.3. niskaturvotuksen määrä oli normaali joten olen suht luottavainen että seulatkin on ihan kunnossa.

Käärmeinen 13+0
Ihan mahtavaa ja onnea hyvistä uutisista :love: ❤
 
vierailija
Tulin tänne puolelle poikkeen ja silmiin osui tuo lasketun ajan muuttuminen. Siis muutetaanko sitä nykyään vaikka ultrassa heittäisi vain päivällä mitat? Omat isommat lapset on jo koululaisia ja siihen aikaan muutettiin vain mikäli mitat heitti 3 päivällä. Eka ultra (nt) on tulossa vasta ens kuussa.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Tulin tänne puolelle poikkeen ja silmiin osui tuo lasketun ajan muuttuminen. Siis muutetaanko sitä nykyään vaikka ultrassa heittäisi vain päivällä mitat? Omat isommat lapset on jo koululaisia ja siihen aikaan muutettiin vain mikäli mitat heitti 3 päivällä. Eka ultra (nt) on tulossa vasta ens kuussa.

Mulla heitti 3 päivää mitat eikä muutettu laskettua päivää. Täälläpäin pitäis heittää ainakin 5 päivää ennenkuin muuttavat päivää. Oisko sitten paikkakunta kohtaista?
 
Tulin tänne puolelle poikkeen ja silmiin osui tuo lasketun ajan muuttuminen. Siis muutetaanko sitä nykyään vaikka ultrassa heittäisi vain päivällä mitat? Omat isommat lapset on jo koululaisia ja siihen aikaan muutettiin vain mikäli mitat heitti 3 päivällä. Eka ultra (nt) on tulossa vasta ens kuussa.
Hei, täällä taisi olla myös 5 tai 6 vrk heitto, että siirretään laskettua aikaa. En ole ihan varma, kun minulla tilanne että hedelmöittymisajankohta tiedossa hoitojen vuoksi, laskettua aikaa ei olisi saanut muuttaa.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Käärmeinen
Odottaessani esikoista (8v sitten syksyllä oli hänestä ultrat) meilläpäin taisi olla kanssa joku viisi päivää se, mistä laskettua aikaa olisi muutettu. Nyt näköjään tehtiin toisin.

Alkaa pikkuhiljaa tulemaan vaihe, missä pitäisi toisaalta kertoa lähimmille ihmisille tästä raskaudesta. Ainakin mahan osalta voi olla että kyselyt alkaa muuten kohta... :-D ja on ollut kauhean vaikeaa kieltäytyä sushista uskottavasti kun kaikki tietävät että se on mun lempiruokaa. Noh kohta ei tarvitse enää selitellä miksi en syö enkä ole syönyt pariin kuukauteen sushia.

Itseasiassa nämä ruokarajoitteet ovat nyt paljon "vaikeampia" kuin 8v sitten. Silloin 22-vuotiaana popsin kiltisti pienellä budjetilla makkarakeittoa, kaalilaatikkoa ja spagettia ja jauhelihakastiketta eikä salmiakkikaan vielä ollut kiellettyjen listalla. Vuosien varrella makumaailma on laajentunut ja nyt 30-vuotiaana on jotenkin tottunut käyttämään ruokaan sen määrän rahaa kuin siihen menee, suuremmin ajattelematta. Helpostihan tässä tämän raskausajan selviää, etenkin kun pahoinvointi on aavistuksen helpottanut, mutta monta viikkoa haaveilin "kylmästä ruoasta" joka silloin tuntui menevän alas ja söin salaattia ilman mitään juustoja ja uneksin sushista, ilmakuivatuista kinkusta ym.

Ja kahden keskenmenon jälkeen, tässä vajaa 8kk:n sisään vielä, niin tuntuu että kyläillessäkin kaikki tarjottavat on pitänyt tutkia suurennuslasilla ja kaikki missä edes ehkä on jotain kiellettyä niin on jäänyt syömättä.

Käärmeinen rv 13+1
 
Mulla on kummassakin raskaudessa siirretty laskettua aikaa, esikoisesta aikaistui 6 päivää ja tästä kakkosesta 3.

Edellisessäkin raskaudessa vaivanneet liitoskivut on ilmeisesti lähestymässä tälläkin kertaa. Teen istumatyötä ja pakarassa tuntuu kyllä kipeältä työpäivän jälkeen. Tänään käytiin esikoisen kanssa lenkillä ja leikkipuistossa ja tuntuu kyllä lantiossa välillä ikävää tuikkimista. Ei kuitenkaan vielä mitään hälyttävää. Esikoisesta jäin saikulle rv 28 muistaakseni just näiden kipujen takia. Nyt yritän kyllä päästä loppuun saakka..

Skyela rv 24+4.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Oiskohan muilla kokemusta... aloin miettii missä vaiheessa kuuluis sykkeet? Mulla on kyllä vähän ylipainoa.
Ultra tehään 10+1 voisko sillon jo kuulla:unsure:
Mietin sitä dopplerin hommaamista myös jos ultrassa todetaan kaikki ok, käytettynä näkyi saavan parilla kympillä :)

Mitä mieltä ootte sukupuolesta? Toivotteko tai epäilettekö jompaa kumpaa? Mä luulen että poika tulee kun oksettaa niin paljon :D mun tutuilla kaikki tyttö raskaudet on ollut vähemmän oireisia niin siitä päättelen, tytöstä ei henk.koht.kokemuksia :X3:
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89

Yhteistyössä