jääkaappi tyhjänä sitten seuraavat 3 viikkoa, kiitos kela..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nykyään niiden täytyy suositella potilaalle esim näöntutkimusta tai muuta - potkut tulee, jos sotä eivät tee:-(
En kyllä yhtään tiedä mistä sä puhut? Silmäongelmat voivat aiheuttaa migreeniä. Pinnistely, jos ei näe kunnolla tms.

Vuosikymmeniä migreeniä sairastaneena ja neurologilla käyneenä en nyt tunnista tässä mitään kohua. Migreenejä on erityyppisiä, mutta yksi yleisimmistä on se, joka itselläni oli, hormoniperäinen eli se loppui kuin seinään, kun menopaussi alkoi, nyt jatkuu tyttärellä.

Paljon on lääkehoito kehittynyt 40 vuodessa niille, jotka eivät voi käyttää täsmälääkkeitä. Useampi vaihtoehto on. Viimeisinä vuosina söin itsekin Candesartan 8 mg (eli lasten annos verenpainelääkettä) ja se vähensi migreenejä puoleen.

Jos sairastat migreeniä, kannattaa mennä yksityiselle neurologille. Tk-lääkäri ei välttämättä ole kaikista keinoista perillä.

Se on myrkytysoire!
Höpsistä. Migreeni ei ole myrkytysoire.

Pelkosi myrkyttämistä, lisäaineita ja torajyviä kohtaan ei perustu tosiasioihin, vaan olet ymmärtänyt asioita väärin. Mutta eihän sille mitään voi, jos noin on. Meillä kaikilla on omat "juttumme", joihin tarraudumme psyykkisistä syistä - itsellänikin on hyvin tarkka ruokavalio.

Olen siis koukussa "terveellisyyteen". Luultavasti olisin nuorena saanut ortoreksiadiagnoosin, jos sellainen olisi ollut. En minäkään syö prosessoitua ruokaa, vaikka tiedän, ettei sen syöminen satunnaisesti ole vaarallista. Syön luomua ja olen siihen perehtynyt myös viljelytekniikan osalta jonkun verran. Olen siis käynyt viljelijäkurssin jo ysärillä, vaikka en edes ole viljelijä enkä ymmärtänyt kurssilla kaikkea (olen kaupunkilainen ties kuinka monessa polvessa, mutta tiedonhaluinen).

En ole myöskään syönyt tehotuotettua lihaa yli 40 vuoteen, mutta sitä en laske ortoreksiaan, koska se on eettisistä syistä.

Yhteistyössä