Laskettuaika 2022

Käärmeinen
Ihanaa Joulua kaikille myös täältä🙂

Sokerirasituksen arvot oli mulla tosi hyvät, joten hyvällä omallatunnolla on syöty jouluherkkuja sen puolesta.

Rv 28 menossa, täytyy koittaa ryömiä eteenpäin näiden vaivojen osalta.. närästys näkyy nielemisvaikeuksina päivisin ja öisin makuulla olo on aivan hirveä, joten univelkaa on kiitettävästi tältä viikolta. Jos ei öisin närästä, niin sitten on nälkä koska syöminen ei tunnu oikein menevän alas.

Onneksi liikkuessa ja touhutessa olo on ok päivisin 🙂
 
Ihanaa Joulua kaikille myös täältä🙂

Sokerirasituksen arvot oli mulla tosi hyvät, joten hyvällä omallatunnolla on syöty jouluherkkuja sen puolesta.

Rv 28 menossa, täytyy koittaa ryömiä eteenpäin näiden vaivojen osalta.. närästys näkyy nielemisvaikeuksina päivisin ja öisin makuulla olo on aivan hirveä, joten univelkaa on kiitettävästi tältä viikolta. Jos ei öisin närästä, niin sitten on nälkä koska syöminen ei tunnu oikein menevän alas.

Onneksi liikkuessa ja touhutessa olo on ok päivisin 🙂
Mulla oli nyös närästys noilla viikoilla pahimmillaan. Tosi kovaa kipuakin ylävatsalla. Sain lääkäriltä reseptin omepratzol nimiseen lääkkeeseen ja se oli tosi suuri apu! Söin sitä kahden viikon kuurin ja sen jälkeen oon ihan satunnaisesti ottanut. Kannattaa harkita, jos olo tuntuu liian tukalalta.
 
Laskettu aika 2022

4.1. Skyela
17.1. Irtokehys
29.1. Töppönen_
1.2. Minttuni
9.2. Puhalluskukka
12.3. Jonna83
25.3. Käärmeinen
3.4. Aneliina
14.4. Sohvapeitto
19.4. Alinna86
23.4. vaniljapulla
5.5. possu.
6.5. Piipaa93
14.5. Andune
4.6. Coguine
5.6. Charrypie-86
14.6. Bluebelle
15.6. Pandi, Kirjoh89
18.6. Pampula3
1.7. Apustaja
22.7. Eimy, Miumau2
 
Käärmeinen
Töppönen_, meiltä näköjään löytyikin mieheltä Omepratzolia, purkissa on 6kpl jäljellä, kokeillaan kuuriluontoisesti alkuun nyt.

Miehenkin jälkikasvu kotiutui meille sairastelujakson jälkeen ja pojat sitten yhdessä salaa(7v ja 8v) päättivät valvoa koko yön 🙄 alkuyön olivat hiljakseen tehneet jotain ettei me huomattaisi ja pikkutunneilla sitten havahduttiin hälinään miehen kanssa. Noh, viidestä asti ovat nyt todistetusti sentään nukkuneet... joku minityyppi masussa sen sijaan on tuntunut tanssivan villisti tonttutansseja 🥰

Rv 28
 
Suurperheenmama
Tääl kans kärsitty uutena oireena närästyksestä... 😖 En ensin edes tajunnu et ois sitä ko oli lähinnä oksettava olo kokoajan, mut sitkö alko röyhtäyttään niin otin närästyslääkkeen. Kummasti sit puolen tunnin sisään oksettava olokin hävisi. Joten näimmä tää maha jo painaa ylös ja saa ruuat nouseen...

Tääl joulu vietetty sukuloiden ja myt rauhotuttu kltiin. Muut lapset mielissään leikkii uusilla leluilla ja tämä mamakin saa rauhassa makoilla sohvalla.

Rauhallista ja mukavaa uuttavuotta kaikille täältä myös❤
 
Väsyttää. Pari kertaa ulkoilemassa käyty ja ruokaa tehty tänään. Ja nyt tuntuu, että yöunille olisin jo valmis :D Ehkäpä lepäilen sohvalla ja katson telkkaria. Vähän huonoa oloa ollut, mutta voi johtua tavallisesta poikkeavasta ruokavaliosta. Viime yönä oli todella kuuma nukkuessa, nukuin ilman peittoa koko yön.

Rv 35
 
Rakenneultra takana ja kaikki hyvin. Nt-ultrassa vauva liikuskeli niin paljon, että oli vaikeuksia saada niskaturvotus mitattua, nyt sitten köllötteli ihan rauhassa, mitä nyt välillä käsiä ja varpaita heilutteli. Jalat pysyi tiiviisti koukussa, joten niitä ei saatu ihan kunnolla ultrattua, mutta ei kuulemma haitannut.

Sukupuolta halutaan jännätä synnytykseen asti, eli nyt ei voi kirjaimellisesti muuta kuin odottaa 😄
 
Mulla vähän pelottaa, kun en oo tuntenut tänään vauvan liikkeitä ollenkaan, edes paikallaan tai välillä makuullakaan ollessa. Ehkä tarvitsee vaan lepoa välillä, eilinen oli iltapäivään asti nimittäin yhtä poukkoilua (eilen aamulla hurjin meno tähän astisista :) ). Sen jälkeen ollut hiljaista. Uuh, toivottavasti tulisi jotain elonmerkkiä viimeistään illalla... Mulla on ollut nyt parina joulu-vapaapäivänä myös tähän astista enemmän sellaista kivutonta supistelua ja ihme paineen tunnetta, ei mitään normivihlaisuja kummempia kipuja tai vuotoja kuitenkaan. Paljon enemmän tullut oltua paikallaan kuin normisti, tänään siis se liikkeiden tuntemattomuus ainakin osittain voi olla sitäkin, että oli taas työpäivä.

Sukulaiset jouluvierailulla ja työkaverit tänään taas totesi, että ei mun raskauttani huomaa ollenkaan :) No ei se mitään, ehtii tuo tuosta vielä 3 kk kasvaa, oisi vaan kaikki hyvin! (Sori hermoileva viesti. En oikeasti tiedä, pitäiskö niitä liikkeitä tuntua joka päivä tässä vaiheessa "aina ja kaikilla", 25. viikolla olen. Mulla on istukka etuseinässä, mutta viime aikoina on muuten tuntunut niin voimakkaasti, vaikka vähän tuo vaihdellutkin. Se tapaninpäivän aamun pallottelu oli jo sarjasta "rauhoittuisi vähän".)

Muoks. Vienoa liikettä alkoi tuntua noin minuutin sisään tän viestin lähettämisestä. ( :D )
 
Viimeksi muokattu:
Käärmeinen
Sohvapeitto, kyllä mulla ainakin vähän vaihtelee päivittäisten liikkeiden määrä (tai se kuinka ison osan niistä huomaan). Toki tietyllä tapaa on tottunutkin nyt jo myllerrykseen mahassa 😃

Miten sulla minttuni on alkanut äitiysloma? Helpottaako väsymys?

Onnittelut Andune ultrakuulumisista🙂

Omaa napaa. Viimeksi esikoista odottaessa jäin tapaturman vuoksi sairauslomalle rv 30. Nyt siihen rajapyykkiin on tänään 12 päivää, eli luulen että tälläkertaa pärjään töissä vähän pidempään... ellei korona yllätä 😬😷
 
Käärmeinen toivottavasti vointi sallii työssä käynnin, mutta toisaalta sitten suosiolla sairauslomalle, jos vointi syystä tai toisesta huononee. Ja kiitos kysymästä ❤ mukavalta tuntuu olla vain, tälläkin hetkellä lepäämässä :D yöllä unta riittää ja päivällä myös. Nyt kaikki ilo irti vapaasta ajasta!

Minulla muuten myös liikkeiden määrä vaihtelee. Joka päivä kuitenkin tarkistan ainakin kerran ajatuksen kanssa, eli tunnustelen ja painan mieleen, miten vauva liikkuu.

Rv 36
 
Minulla taas on niin liikkuvainen vauva, että tuntuu koko ajan jotain touhuavan. Olin vähän toivonut, että tuliskin semmoinen leppoisa ja rauhallinen kaveri kun kuopus on niin mahdottoman energinen ja vilkas. Mutta samaa sarjaa taitaa olla 😄

Me sovittiin sektio 21.1 ❤ Kolmisen viikkoa enää! Vauvalla oli painoa 2,4kg ja arviolta noin 3kg sitten syntymäpäivänä.
 
Ai että, jänniä aikoja @Skyela ja @Töppönen_ :love: Itse lasken lähinnä tässä päiviä äitiyslomaan, reilu 3 kuukautta töitä jäljellä. Tänään tuli vähän säätöpäivä, kun illalla tuli vähän tukkoinen olo. Onneksi pääsin heti aamusta koronatestiin ja negatiivista näytti. Siinä oiskin ollut kiva säätö, kun jouluna nähnyt miehen perhettä ja muutamia ystäviä + eilen ollut siellä ultrassa. Mutta eipä tarvi nyt sitäkään murehtia. Vointi onneksi aika hyvä, etenkin kun lopetin työt etuajassa ja nukuin päiväunet. Josko ens yön saisi nukuttua vähän paremmin, niin vointikin entisestään kohenisi. Mutta tänään taas tuntunut välillä vauvan liikkeet, tätä viestiä kirjoittaessa tuolla alempana, "pohjalla". Mitähän mahtaa tampata menemään 😄
 
Ai että, jänniä aikoja @Skyela ja @Töppönen_ :love: Itse lasken lähinnä tässä päiviä äitiyslomaan, reilu 3 kuukautta töitä jäljellä. Tänään tuli vähän säätöpäivä, kun illalla tuli vähän tukkoinen olo. Onneksi pääsin heti aamusta koronatestiin ja negatiivista näytti. Siinä oiskin ollut kiva säätö, kun jouluna nähnyt miehen perhettä ja muutamia ystäviä + eilen ollut siellä ultrassa. Mutta eipä tarvi nyt sitäkään murehtia. Vointi onneksi aika hyvä, etenkin kun lopetin työt etuajassa ja nukuin päiväunet. Josko ens yön saisi nukuttua vähän paremmin, niin vointikin entisestään kohenisi. Mutta tänään taas tuntunut välillä vauvan liikkeet, tätä viestiä kirjoittaessa tuolla alempana, "pohjalla". Mitähän mahtaa tampata menemään 😄
Hyvä että ei ollut koronaa, toivottavasti menee tauti ohi nopeasti! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pandi
Ai että, jänniä aikoja @Skyela ja @Töppönen_ :love: Itse lasken lähinnä tässä päiviä äitiyslomaan, reilu 3 kuukautta töitä jäljellä. Tänään tuli vähän säätöpäivä, kun illalla tuli vähän tukkoinen olo. Onneksi pääsin heti aamusta koronatestiin ja negatiivista näytti. Siinä oiskin ollut kiva säätö, kun jouluna nähnyt miehen perhettä ja muutamia ystäviä + eilen ollut siellä ultrassa. Mutta eipä tarvi nyt sitäkään murehtia. Vointi onneksi aika hyvä, etenkin kun lopetin työt etuajassa ja nukuin päiväunet. Josko ens yön saisi nukuttua vähän paremmin, niin vointikin entisestään kohenisi. Mutta tänään taas tuntunut välillä vauvan liikkeet, tätä viestiä kirjoittaessa tuolla alempana, "pohjalla". Mitähän mahtaa tampata menemään 😄
Mä myös lasken päiviä, viikkoja ja kuukausia äitiyslomaan :D vielä 4kk pitäisi jaksaa!
Itse en vielä isosti liikkeitä tunne, mutta doppleria tykkää kaveri potkia menemään, kun sykettä koittaa kuullostella :D
Mennään su kurkkimaan, josko näyttäisi meille kumpi on ❤

Tänään 17+2
 
Suurperheenmama
Ihanaa ko joillain on jo niin lähellä synnytys❤👍

Ite tääl kärvistelen ja yritän jaksaa arkea, vaikka lähinnä nukun ja makoilen sohvalla. Miehellä nyt enemmän hommaa ko joutuu neljää alle seittemän veetä kaitsemaan. Mut enää ois mullaki reilu kk toivottavasti käynnistykseen.

Liikkeitä täälä kans tuntuu melkosesti ja on enemmän jo semmosta möyryämistä. Ei oo tainnu vielä asettua pää alaspäin ko potkut tuntuu missä sattuu. Toivotaan et kääntys lähiviikkoina. Närästyski ehkä vähän helpottas ko ei niin painais vatsalaukkua...

Vk 33
 

Yhteistyössä