Laskettuaika 2022

Hei onko suosituksia öljyn/rasvan suhteen raskausarpiin? Tai mahdolliseen kutinaan, kun vatsa alka venymään ja paukkumaan? Ajattelin, että voisin jo käydä ostamassa ja miksen alottaa käyttöäkin tähän minikumpareeseen :D
RV 16
Alusta asti olen rasvannut vatsan kerran päivässä, ihan joku perusvoide esim erisan tms. No eipä ole arpia estänyt :'D mutta mukava rauhoittumisen hetki
 
@Charrypie - 86 itse rasvasin ekassa raskaudessa Bio-oililla, apteekkituote ja erikseen tehty raskausarville. Mies osti heti tämän plussan tultua minulle sitä uuden pullon, en tosin ole vielä ehtinyt aloittaa rasvailua. Ei tullut raskausarpia ekalla kierroksella.

Monet tutut on kyllä rasvailleet ihan perusvoiteilla, nekin varmasti käyvät hyvin. Olen myös ymmärtänyt, että raskausarvet riippuvat enemmän siitä ihotyypistä (ja olikohan jossain, että myös siitä, onko ihon alla minkä verran rasvaa).
 
@Charrypie - 86 itse rasvasin ekassa raskaudessa Bio-oililla, apteekkituote ja erikseen tehty raskausarville. Mies osti heti tämän plussan tultua minulle sitä uuden pullon, en tosin ole vielä ehtinyt aloittaa rasvailua. Ei tullut raskausarpia ekalla kierroksella.

Monet tutut on kyllä rasvailleet ihan perusvoiteilla, nekin varmasti käyvät hyvin. Olen myös ymmärtänyt, että raskausarvet riippuvat enemmän siitä ihotyypistä (ja olikohan jossain, että myös siitä, onko ihon alla minkä verran rasvaa).
Juu, siis aivan varmasti tulen joka tapauksessa olemaan kuin seepra rasvasin tai en. :D Mutta jotenkin sitä kuvittelee, että hieman auttaisi. Ja tietusti ihan ihon kunnossapitoa ajatellen. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Bluebelle
Juu, siis aivan varmasti tulen joka tapauksessa olemaan kuin seepra rasvasin tai en. :D Mutta jotenkin sitä kuvittelee, että hieman auttaisi. Ja tietusti ihan ihon kunnossapitoa ajatellen. :)
Sama täällä, ajattelin että en kuitenkaan saa estettyä arpia, kun niitä on muutenkin elämän aikana tullut. Sisäreisiin, rintoihin, vatsaan. Jo teini-iästä alkaen. Mutta eipä tiedä, kuinka paljon tulisi minulle ilman rasvausta. Ja se on tosiaan mukava rentoutumisen hetki. Samalla tunnustelen vauvan liikkeitä. ❤
 
vierailija
Sama täällä, ajattelin että en kuitenkaan saa estettyä arpia, kun niitä on muutenkin elämän aikana tullut. Sisäreisiin, rintoihin, vatsaan. Jo teini-iästä alkaen. Mutta eipä tiedä, kuinka paljon tulisi minulle ilman rasvausta. Ja se on tosiaan mukava rentoutumisen hetki. Samalla tunnustelen vauvan liikkeitä.
Itse kanssa ajattelen raskausarpia lempeällä ylpeydellä, ne on hienoja merkkejä siitä, että olen pystynyt ja saanut kantaa elämää sisälläni, tiikeriäidin taisteluraitoja. Toki rasvaan, koska kutittaa niin vietävästi välillä tämä raitojen kasvattaminen! Rv 22.
 
@KirJoh89 muistin sitten asuinpaikan ihan väärin:ROFLMAO:. Muistelin että joku sanoi että pääsee tyksin upouuteen majakkasairaalaan synnttämään, mutta se taisikin olla joku muu tai sitten joku kesäkuisten 2022 ryhmässä. Sinne ryhmään en ole kirjoitellut vielä mutta lukenut välillä viestejä.

Meilläkin nyt vajaa puoli vuotta synnytykseen, jos kaikki menee hyvin. Toisaalta toivoo että aika kuluu nopeasti, mutta toisaalta hyvä kun on niin paljon aikaa valmistautua, sillä meillä ei ole enää mitään tavaroita tms. isompien jäljiltä.

Sanottiin jo nyt ultrassa että sektio tulee olemaan tyksissä viimeistään 13.6. jolloin viikkoja 39+2, mutta tarkentuu toki lähempänä. Kaksi aiempaa raskautta on päätyneet hätäsektioon joten tämä kolmas synnytys tulee olemaan sovittu sektio. Outoa että syntymäpäivän voi saada tietää etukäteen jos sovittuun sektiopäivään saakka päästään ilman että tarvitsisi jo ennen leikata (kohdun kestämistä seurataan loppuvaiheessa kun toisessa sektiossa kohtu oli todella ohut). Ihanaa on myös jos lapsen syntymässä saa olla itse hereillä ja nähdä vauvan samana päivänä, ja että mieskin näkisi syntymän❤, tätä ei olla valitettavasti hätäsektioissa päästy kokemaan. Onko täällä muita sektiolla synnyttäneitä, @Töppönen_ ? Anteeksi kun en muista nimimerkkejä ja tarinoita hyvin.
 
@KirJoh89 muistin sitten asuinpaikan ihan väärin:ROFLMAO:. Muistelin että joku sanoi että pääsee tyksin upouuteen majakkasairaalaan synnttämään, mutta se taisikin olla joku muu tai sitten joku kesäkuisten 2022 ryhmässä. Sinne ryhmään en ole kirjoitellut vielä mutta lukenut välillä viestejä.

Meilläkin nyt vajaa puoli vuotta synnytykseen, jos kaikki menee hyvin. Toisaalta toivoo että aika kuluu nopeasti, mutta toisaalta hyvä kun on niin paljon aikaa valmistautua, sillä meillä ei ole enää mitään tavaroita tms. isompien jäljiltä.

Sanottiin jo nyt ultrassa että sektio tulee olemaan tyksissä viimeistään 13.6. jolloin viikkoja 39+2, mutta tarkentuu toki lähempänä. Kaksi aiempaa raskautta on päätyneet hätäsektioon joten tämä kolmas synnytys tulee olemaan sovittu sektio. Outoa että syntymäpäivän voi saada tietää etukäteen jos sovittuun sektiopäivään saakka päästään ilman että tarvitsisi jo ennen leikata (kohdun kestämistä seurataan loppuvaiheessa kun toisessa sektiossa kohtu oli todella ohut). Ihanaa on myös jos lapsen syntymässä saa olla itse hereillä ja nähdä vauvan samana päivänä, ja että mieskin näkisi syntymän❤, tätä ei olla valitettavasti hätäsektioissa päästy kokemaan. Onko täällä muita sektiolla synnyttäneitä, @Töppönen_ ? Anteeksi kun en muista nimimerkkejä ja tarinoita hyvin.
Minä olen se majakkasairaalassa synnyttävä :D
 
@KirJoh89 muistin sitten asuinpaikan ihan väärin:ROFLMAO:. Muistelin että joku sanoi että pääsee tyksin upouuteen majakkasairaalaan synnttämään, mutta se taisikin olla joku muu tai sitten joku kesäkuisten 2022 ryhmässä. Sinne ryhmään en ole kirjoitellut vielä mutta lukenut välillä viestejä.

Meilläkin nyt vajaa puoli vuotta synnytykseen, jos kaikki menee hyvin. Toisaalta toivoo että aika kuluu nopeasti, mutta toisaalta hyvä kun on niin paljon aikaa valmistautua, sillä meillä ei ole enää mitään tavaroita tms. isompien jäljiltä.

Sanottiin jo nyt ultrassa että sektio tulee olemaan tyksissä viimeistään 13.6. jolloin viikkoja 39+2, mutta tarkentuu toki lähempänä. Kaksi aiempaa raskautta on päätyneet hätäsektioon joten tämä kolmas synnytys tulee olemaan sovittu sektio. Outoa että syntymäpäivän voi saada tietää etukäteen jos sovittuun sektiopäivään saakka päästään ilman että tarvitsisi jo ennen leikata (kohdun kestämistä seurataan loppuvaiheessa kun toisessa sektiossa kohtu oli todella ohut). Ihanaa on myös jos lapsen syntymässä saa olla itse hereillä ja nähdä vauvan samana päivänä, ja että mieskin näkisi syntymän❤, tätä ei olla valitettavasti hätäsektioissa päästy kokemaan. Onko täällä muita sektiolla synnyttäneitä, @Töppönen_ ? Anteeksi kun en muista nimimerkkejä ja tarinoita hyvin.
Joo meillä on kaikki kolme syntyneet sektiolla, kaksi ekaa kiireisellä ja kolmas suunnitellusti. Tosi hyvät muistot jäi tuosta suunnitellusta sektiosta. Kaikki sujui niin hyvin ja rauhallisesti. Sain vauvan heti salissa rinnalle siksi aikaa kun masua parsittiin kasaan. Samanlaista kokemusta toivon nytkin. ❤
 
Käärmeinen
Hätäsektiolla on täälläkin esikoinen syntynyt 🙂 tosin minulle tekivät siitä huolimatta vaakaviillon (?). Nyt olisi toive päästä synnyttämään ihan normaalisti alakautta, viimeeksi olin n. 9cm auki kun kärräsivät leikkuriin.

Tänään oli puuhakas ja hyvävointinen päivä niin pitkään kunnes auto jumahti jyrkkään jäiseen mäkeen ja meni liki tunti siinä yritellessä ja hiekotellessa. Kyllä tässä vähän nyt taistellaan omantunnon ja arvojen kanssa että pitäiskö hakea sairaslomaa että nämä kivut ja kokoukset helpottaisi vai tsempata töissä nämä joulunaluskiireet kumminkin..
 
Kävin tänään neuvolalääkärillä. Supistusten ja paineen tunteen takia tarkistettiin kohdunsuun tilanne, kaikki oli onneksi kunnossa. Sairaslomaa sain nyt kuitenkin tämän ja ensi viikon pahoinvoinnin ja sen aiheuttaman uupumuksen takia. Saikun perään mulla on vielä loma, joten palaan töihin vasta tammikuun alussa. Tulee kyllä tarpeeseen. Alkaa kroppa ja mieli olla pahoinvoinnin ja kaikkien kipujen takia niin väsynyt, että saa nähdä miten sitä selviää töissä helmikuun loppuun kun alkaa äitiysloma.
Mutta mikä tärkeintä, vauvalla mitä ilmeisimmin kaikki hyvin :love:

25. raskausviikko menossa.
 
Hei onko suosituksia öljyn/rasvan suhteen raskausarpiin? Tai mahdolliseen kutinaan, kun vatsa alka venymään ja paukkumaan? Ajattelin, että voisin jo käydä ostamassa ja miksen alottaa käyttöäkin tähän minikumpareeseen
RV 16
Baby oilia mäkin oon käyttäny jossain vaiheessa! @Bluebelle taisi myös tätä suositella ☺ Yksilöllistähän arvet on! Mulla ei oo mahassa juurikaan, mutta takapuolessa ja reisissä kyllä 😅

RV 14+0 eli uusi viikko vaihtu tänään 😍

Majakkasairaala kutsuu muakin, jännittää vähän uusi paikka… 🙈
 
37+2. Mulle iski hirvee räkätauti. Tällä hetkellä toivon et tää lapsi ei päätä syntyä vielä. Ei onneksi oo mitään olojakaan. Toivon myös et mies ja lapsi säästyvät tältä, olis kurja mennä yksin synnyttämään. Mietin olisiko kuitenkin syytä varulta käydä koronatestissä, jos synnytys sattuisi käynnistymään ennen oireiden loppua. 🤔
 
37+2. Mulle iski hirvee räkätauti. Tällä hetkellä toivon et tää lapsi ei päätä syntyä vielä. Ei onneksi oo mitään olojakaan. Toivon myös et mies ja lapsi säästyvät tältä, olis kurja mennä yksin synnyttämään. Mietin olisiko kuitenkin syytä varulta käydä koronatestissä, jos synnytys sattuisi käynnistymään ennen oireiden loppua. 🤔
Voi ei mikä ajankohta! Toivottavasti paranet pian! Kannattaa käydä testissä, niin sitä ei tartte ottaa sitten synnärillä, jos sattuu, että nyt synnytys käynnistyy. Nyt paljon lepoa, niin jospa se menis äkkiä ohi ❤
 
37+2. Mulle iski hirvee räkätauti. Tällä hetkellä toivon et tää lapsi ei päätä syntyä vielä. Ei onneksi oo mitään olojakaan. Toivon myös et mies ja lapsi säästyvät tältä, olis kurja mennä yksin synnyttämään. Mietin olisiko kuitenkin syytä varulta käydä koronatestissä, jos synnytys sattuisi käynnistymään ennen oireiden loppua. 🤔
Voi ei, parane pian! Kannattaa käydä varalta koronatestissä jo etukäteen. Toivottavasti muu perhe pysyy terveenä ❤
 
Käärmeinen
Huh, lähes selvitty tästä viikosta. Supistustuntemukset taas vähentyneet, tilalle liitoskipuja ja huonoja yöunia 😀 jostain revin voimia vielä eilen ja toissapäivänä siivota oman huushollin, käydä kaupassa ja tehdä ruokaa, eli tänään töiden jälkeen ei ehkä tarvitse tehdä mitään muuta kuin keskittyä esikoiseen (joka on onneksi jo hyvin omatoimisessa iässä).

Rv 27 pyörähti käyntiin
 
Teidän kaikkien Kuulumisia lukemassa!

Täällä mennään jo rv 27+6! Miten on tämä raskaus taas mennyt niin äkkiä, alun pahoinvointien jälkeen. Vointi on ollut hyvä, pikkumies vatsassa kasvaa ja kehittyy hyvin. Synnytykseen valmistauduttu jo hyvä tovi, hypnosynnytys verkkokurssin avulla. Reilut Kuusi viikkoa vielä töitä, ja sitten kutsuu mamaloma. Raskausaika on ollut jälleen kerran tunteikasta, mutta ihanaa aikaa.💕
 
37+2. Mulle iski hirvee räkätauti. Tällä hetkellä toivon et tää lapsi ei päätä syntyä vielä. Ei onneksi oo mitään olojakaan. Toivon myös et mies ja lapsi säästyvät tältä, olis kurja mennä yksin synnyttämään. Mietin olisiko kuitenkin syytä varulta käydä koronatestissä, jos synnytys sattuisi käynnistymään ennen oireiden loppua.
Eikä, paranemisia!!! ☺🙏🏻 Itse varmaan kävisin koronatestissä nyt - kivempi sanoa heti sairaalassa, että testi on ollu negatiivinen niin ei tartte heidän tehdä mitään erityisjärjestelyjä siksi, ettei tiedetä 🙌🏻 Tai jos nyt kävisi niin huonosti, että on positiivinen niin senkin voi heti huomioida. Peukut pystyyn, ettei ole!
 
Suurperheenmama
Vk 32

Tääl neuvolassa käyty ja pissassa oli sit sokerit plussalla. Nyt sit pitäs kahtena päivänä viikossa mittailla. Oon vaan niin himputin huonomuistinen et en koskaan muista mitata tunti syömisen jälkeen! Noh eipä voi muuta ko yrittää skarpata.

Väsymys vaivaa täällä kovasti ja hengästyn tosi helposti. Syykin kävi selväksi kun labrassa kävin. Hb 109 ja ferritiini 5... Joten eipä ihme ettei happi kulje. Nyt sit yritetään 200mg/joka toinen päivä rautalisää ja jos ei sillä nouse niin vaadin kyllä sen infuusion. Näillä arvoilla en kyl synnyttämään lähde. Onko täälä joitain jotka ois infuusiossa joskus käyny? Tuliko jotain sivuoireita, kuinka nopeaa vaikutti oloon?

Jouluki on kohta ovella ja onneks pikkuhiljaa kaikki lahjat hommattu. Hankala vaan miettiä lahjoja vähän isommille lapsille joilla on jo kaikkea. Mut tasapuolisuuden nimissä ollaan kaikille yhtämonta lahjaa päätetty hommata.

Mut tsemppiä kaikille oloihin ja tulkaahan kertomaan synnytyksistä jotka on saanu jo pikkusen kainaloon❤
 
Käärmeinen
Saako kysyä kokemuksia sokerirasituksesta? Jääkö siitä paha olo päälle vai helpottaako vointi sen jälkeen, kun kotiin pääsee syömään?

Edelliskerralla olin tosiaan 23v, normaalipainoinen ja tupakoimaton, joten en automaattisesti joutunut rasitukseenkaan. Nyt muuten sama tilanne, mutta 31v ikää ja torstaina 23.12 pitäisi mennä aamukasilta sokerirasitukseen. Ekan tunnin saan istua samalla kertaa neuvolassa, tokan ilmeisesti jossain tk:n käytävällä.
 
Saako kysyä kokemuksia sokerirasituksesta? Jääkö siitä paha olo päälle vai helpottaako vointi sen jälkeen, kun kotiin pääsee syömään?

Edelliskerralla olin tosiaan 23v, normaalipainoinen ja tupakoimaton, joten en automaattisesti joutunut rasitukseenkaan. Nyt muuten sama tilanne, mutta 31v ikää ja torstaina 23.12 pitäisi mennä aamukasilta sokerirasitukseen. Ekan tunnin saan istua samalla kertaa neuvolassa, tokan ilmeisesti jossain tk:n käytävällä.
Varmaan riippuu vähän henkilöstäkin, mutta itselle ei edes tullut huonoa oloa. Se istuminen kyllä pisti koville, kun ne sairaalan tuolit on niin epämukavat.... Tsemppiä, itsellä on toka edessä joskus ensikuussa 🥴
 
Saako kysyä kokemuksia sokerirasituksesta? Jääkö siitä paha olo päälle vai helpottaako vointi sen jälkeen, kun kotiin pääsee syömään?

Edelliskerralla olin tosiaan 23v, normaalipainoinen ja tupakoimaton, joten en automaattisesti joutunut rasitukseenkaan. Nyt muuten sama tilanne, mutta 31v ikää ja torstaina 23.12 pitäisi mennä aamukasilta sokerirasitukseen. Ekan tunnin saan istua samalla kertaa neuvolassa, tokan ilmeisesti jossain tk:n käytävällä.
Miulla meni sokerirasitus hyvin siihen asti, kun pääsin kotiin syömään, silloin vasta tuli se huono olo. Olin koko kokeen ajan sängyssä, mutta tsemppiä sinne.
 
Saako kysyä kokemuksia sokerirasituksesta? Jääkö siitä paha olo päälle vai helpottaako vointi sen jälkeen, kun kotiin pääsee syömään?

Edelliskerralla olin tosiaan 23v, normaalipainoinen ja tupakoimaton, joten en automaattisesti joutunut rasitukseenkaan. Nyt muuten sama tilanne, mutta 31v ikää ja torstaina 23.12 pitäisi mennä aamukasilta sokerirasitukseen. Ekan tunnin saan istua samalla kertaa neuvolassa, tokan ilmeisesti jossain tk:n käytävällä.
Ei tullut yhtään huono olo. Tk:n käytävällä istuin, ihan hyvin meni aika. Selailin puhelinta. Menin heti kotiin syömään. Ehkä oli väsyneempi olo päivällä, mutta ei sinänsä mitään haastetta minulla sokerirasituskokeessa.
 
Vk 32

Tääl neuvolassa käyty ja pissassa oli sit sokerit plussalla. Nyt sit pitäs kahtena päivänä viikossa mittailla. Oon vaan niin himputin huonomuistinen et en koskaan muista mitata tunti syömisen jälkeen! Noh eipä voi muuta ko yrittää skarpata.

Väsymys vaivaa täällä kovasti ja hengästyn tosi helposti. Syykin kävi selväksi kun labrassa kävin. Hb 109 ja ferritiini 5... Joten eipä ihme ettei happi kulje. Nyt sit yritetään 200mg/joka toinen päivä rautalisää ja jos ei sillä nouse niin vaadin kyllä sen infuusion. Näillä arvoilla en kyl synnyttämään lähde. Onko täälä joitain jotka ois infuusiossa joskus käyny? Tuliko jotain sivuoireita, kuinka nopeaa vaikutti oloon?

Jouluki on kohta ovella ja onneks pikkuhiljaa kaikki lahjat hommattu. Hankala vaan miettiä lahjoja vähän isommille lapsille joilla on jo kaikkea. Mut tasapuolisuuden nimissä ollaan kaikille yhtämonta lahjaa päätetty hommata.

Mut tsemppiä kaikille oloihin ja tulkaahan kertomaan synnytyksistä jotka on saanu jo pikkusen kainaloon
Mä oon käyny.
Tuli kuumetta, päänsärkyä,voimatonta oloa(siis ihan semmoinen et ois jyrän alle jäänyt) pumppu hakkas ihan mahottomasti, matala verenpaine...Sivuoireet kesti n. Viikonverran. Eikä sinä aikana pystyny muutakuin maata sohvalla.
 
Vk 32

Tääl neuvolassa käyty ja pissassa oli sit sokerit plussalla. Nyt sit pitäs kahtena päivänä viikossa mittailla. Oon vaan niin himputin huonomuistinen et en koskaan muista mitata tunti syömisen jälkeen! Noh eipä voi muuta ko yrittää skarpata.

Väsymys vaivaa täällä kovasti ja hengästyn tosi helposti. Syykin kävi selväksi kun labrassa kävin. Hb 109 ja ferritiini 5... Joten eipä ihme ettei happi kulje. Nyt sit yritetään 200mg/joka toinen päivä rautalisää ja jos ei sillä nouse niin vaadin kyllä sen infuusion. Näillä arvoilla en kyl synnyttämään lähde. Onko täälä joitain jotka ois infuusiossa joskus käyny? Tuliko jotain sivuoireita, kuinka nopeaa vaikutti oloon?

Jouluki on kohta ovella ja onneks pikkuhiljaa kaikki lahjat hommattu. Hankala vaan miettiä lahjoja vähän isommille lapsille joilla on jo kaikkea. Mut tasapuolisuuden nimissä ollaan kaikille yhtämonta lahjaa päätetty hommata.

Mut tsemppiä kaikille oloihin ja tulkaahan kertomaan synnytyksistä jotka on saanu jo pikkusen kainaloon❤
Sinne myös tsemppiä olojen kanssa! Yksilöllisesti nousee rautatasot, joku saa hyvin avun suun kautta otettavallakin. En ole itse käynyt infuusiossa, mutta kaverini kävi ennen synnytystä. Vointi koheni, ei oireita sinänsä, olo oli pitkään ollut jo kovin heikko. Mutta sanoi, että paljon paremmin mielin ja voimin meni synnyttämään, kun infuusio oli tehty.
 

Yhteistyössä