Laskettuaika 2022

Parane pian @Töppönen_, toivottavasti tauti menee pian ohi ja pysyt terveenä jatkossa :) Täällä vähän sellainen kipeä olo, ja väsyttää todella paljon. Kesken päivääkin olen nukkunut. Etänä siis teen töitä, niin onnistuu tämä. Kai sitä muuten olisi jo pitänyt jäädä pois. Vielä olisi jotain tärkeitä hommia hoidettavana, hieman aiheuttaa stressiä, mutta ei pahasti. Joululomalta jään äitiyslomalle.
 
Paranemisia @Töppönen_ !

Meillä oli eilen synnytystapa-arvio, viikkoja eilen 36+3. Tytön kokoarvioksi saatiin 2843g, hieman keskikäyrän alapuolella. Kaikki oli iha kunnossa, virtauksia oli vähän hankala saada kuulumaan kunnolla kun oli niin kovat hengitysharjottelut käynnissä☺ Kohdunkaulaa jäljellä ainakin 3cm, kohdunsuu on auki sormelle. Toivottavasti mennään sinne ensi vuodelle ennen kuin syntyy. Käyrille pari supistusta piirtyi, mutta kivuttomia kumpikin 😊
 
Paranemisia @Töppönen_ !

Meillä oli eilen synnytystapa-arvio, viikkoja eilen 36+3. Tytön kokoarvioksi saatiin 2843g, hieman keskikäyrän alapuolella. Kaikki oli iha kunnossa, virtauksia oli vähän hankala saada kuulumaan kunnolla kun oli niin kovat hengitysharjottelut käynnissä☺ Kohdunkaulaa jäljellä ainakin 3cm, kohdunsuu on auki sormelle. Toivottavasti mennään sinne ensi vuodelle ennen kuin syntyy. Käyrille pari supistusta piirtyi, mutta kivuttomia kumpikin 😊
Kohta pikkuinen on täällä! Kaikki vaikuttaa olevan hyvin, hieno juttu ❤ Miten olet voinut nyt?
 
Kohta pikkuinen on täällä! Kaikki vaikuttaa olevan hyvin, hieno juttu ❤ Miten olet voinut nyt?
Ihan hyvin oon voinut, nuo sama liitosvaivat nyt on jatkuvasti läsnä enempi ja vähempi. Ei jaksa valittaa niistä kun olo on kuitenkin semmoinen että hyvin pärjää. Tässä edelleen mietin, että pitäiskö se sairaalakassi pakata? 😂

Mites sinun vointi muuten, väsymyksen lisäksi?
 
Ihan hyvin oon voinut, nuo sama liitosvaivat nyt on jatkuvasti läsnä enempi ja vähempi. Ei jaksa valittaa niistä kun olo on kuitenkin semmoinen että hyvin pärjää. Tässä edelleen mietin, että pitäiskö se sairaalakassi pakata? 😂

Mites sinun vointi muuten, väsymyksen lisäksi?
Sinun viikoilla pakkaisin laukun xD Noilla main suunnittelen sen itsekin tekeväni :D

Väsymys on nyt päälimmäisin oire. Liitoskipuja alkanut tulla. Niitä harjoitussupistuksia ei sen sijaan ole ollut. Paljon liikkuu vauva, koko ajan tulee potkua.

Miten muilla menee?
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Oi että kohta eka vauva syntyy tässä ryhmässä, tsemppiä @Skyela ❣

Paranemista @Töppönen toivottavasti ehdit tervehtyä ennen synnytykstä :love:

Miten pitkällä sinäkin jo olet @Piipaa93 ,aika menee kyl nopeasti,onko ajatusta yhtään kumpi olis tulossa? Mun oma veikkas meni pieleen ja miehen osui oikeaan :D

Täällä on nyt ollut tosi väsynyt olo viimiset pari päivää, no hb oli 110, mikä on vissii viel kuitenkin iha ok näin raskaana vaik omaan korvaan kuullostaa alhaiselta :unsure:
Vauvan liikkeet on nyt tuntunu joka päivä onneks ettei tarvi murehtia, iltaisin tuntuu olevan energisempi liikkuja ja just sillon tietty ku ite olis valmis jo nukkuu:ROFLMAO:
Paljon on osteltu joululahjoja enkä voi käsittää et seki tulee ihan kohta. Jouluruokaa odotan, nyt kun sain ruokahaluni vihdoin takaisin :D
Sain neuvolasta jonku lapun täytettäväksi ens kertaa varten et mitä toiveita on synnytykseen siis tä? Nytkö sitäki jo pitää alkaa miettii, vastahan mä plussasin🙈

Onko teillä paino noussut? Mä oon aika tyytyväinen ettei oo tullu lisäkiloja, tietysti mua verotti se et laihduin alussa niin paljon...en kyl jaksa ees stressata mut kun siis oli jo vähän tota ylipainoa lähtövaiheessa niin kivahan se on ettei ihan hirveesti tulis ainakaan. Tuntuu olevan tukala liikkua jo nyt 😅
Nyt oli neuvolassa +200 g tullu viikkoa kohti, sano et ihan normaali luku :)
 
Käärmeinen
Rv 23 oli neuvolassa paino noussut n. 3kg muistaakseni koko raskauden aikana. Ei tarttis kyllä nousta mahdottomasti. Esikoisesta taisi nousta 9kg yhteensä.

Ajoittainen väsymys - närästys - liitoskivut-kombo täällä, välillä on varsinkin aamupäivisin olo kun ei raskaana olisikaan. Rv 26 käynnissä nyt. Työpäivät vaatii ajoittain tsemppaamista mut toistaiseksi sujuu siellä pyöriminen ihan ok.

Eilen haettiin meille isoimpana satsauksena uusi auto, tiedä onko uhka vai mahdollisuus. Nyt olisi kuitenkin molemmilla meillä farkkumallin autot ja riittävän iso takapenkki kahdelle korokkeella istujalle sekä vauvan kaukalolle. Pitää tuo pikkuauto tuosta johonkin myydä vaan kun ei kolmea autoa sentäs tarvita 😀 (meillä mies käy 60km päässä töissä, ja tekee usein n. 12h päivää joten auton jakaminen on aikalailla hankalaa). Nyt alkaa olla isoimmat hankinnat kaikki tehty.
 
@Alinna86 minulla myös käynyt hemoglobiini jossain 100 pinnassa, mutta lisärauta purkista on nostanut, nyt 117. Terveyskirjastosta luin tuolloin "Sikiön ja äidin kannalta haitallinen Hb-taso on alle 80 g/l." Niin en kuitenkaan huolestunut.

Minä odotan myös jouluruokia, nam Ja haaveilen isommasta autosta
No hui jos ois toi 80, olisin varmaan jo kyl mullan alla:ROFLMAO:
Tarkistin ton tuolta raudanpuute ryhmästä missä oon niin aletaan puhua lievästä raskaus anemiasta mikäli hb alle 110. Mullaku oli anemia ennen tätä raskautta niin siks oon vähä hysteerisen tarkka nyt tän kaa :D
 
No hui jos ois toi 80, olisin varmaan jo kyl mullan alla:ROFLMAO:
Tarkistin ton tuolta raudanpuute ryhmästä missä oon niin aletaan puhua lievästä raskaus anemiasta mikäli hb alle 110. Mullaku oli anemia ennen tätä raskautta niin siks oon vähä hysteerisen tarkka nyt tän kaa :D
Joo, raudanpuuteanemia oli diagnoosina minullakin. Aiemmin ei ole ollut haasteita raudan kanssa. Tuntui että väsymyksellekin löytyi syy, kun tuli ensimmäisen kerran tulos perusverenkuvasta ja ferritiinistä. Oli myös muita oireita, esim. hengästyminen ja sydänoireet. Toki muutenkin kai näitä kaikkea voi raskaudessa olla ilman raudanpuuteanemiaa. Onko anemia ollut jo pitkään ennen tätä raskautta? Oletko tarvinnut rautainfuusiota koskaan? Minulla muutama kaveri käynyt raskausaikana, ettei sitten synnytyksessä mene "ihan nollillle".
 
Oi että kohta eka vauva syntyy tässä ryhmässä, tsemppiä @Skyela ❣

Paranemista @Töppönen toivottavasti ehdit tervehtyä ennen synnytykstä :love:

Miten pitkällä sinäkin jo olet @Piipaa93 ,aika menee kyl nopeasti,onko ajatusta yhtään kumpi olis tulossa? Mun oma veikkas meni pieleen ja miehen osui oikeaan :D

Täällä on nyt ollut tosi väsynyt olo viimiset pari päivää, no hb oli 110, mikä on vissii viel kuitenkin iha ok näin raskaana vaik omaan korvaan kuullostaa alhaiselta :unsure:
Vauvan liikkeet on nyt tuntunu joka päivä onneks ettei tarvi murehtia, iltaisin tuntuu olevan energisempi liikkuja ja just sillon tietty ku ite olis valmis jo nukkuu:ROFLMAO:
Paljon on osteltu joululahjoja enkä voi käsittää et seki tulee ihan kohta. Jouluruokaa odotan, nyt kun sain ruokahaluni vihdoin takaisin :D
Sain neuvolasta jonku lapun täytettäväksi ens kertaa varten et mitä toiveita on synnytykseen siis tä? Nytkö sitäki jo pitää alkaa miettii, vastahan mä plussasin🙈

Onko teillä paino noussut? Mä oon aika tyytyväinen ettei oo tullu lisäkiloja, tietysti mua verotti se et laihduin alussa niin paljon...en kyl jaksa ees stressata mut kun siis oli jo vähän tota ylipainoa lähtövaiheessa niin kivahan se on ettei ihan hirveesti tulis ainakaan. Tuntuu olevan tukala liikkua jo nyt 😅
Nyt oli neuvolassa +200 g tullu viikkoa kohti, sano et ihan normaali luku :)
Mulla on tullut 20 kiloa painoa 🙈 esikoisesta tuli 18, nyt on onneksi nousu tasaantunu eikä oo tullu yhtään 3 viikkoon. Ehkäpä ei enää tulisikaan. Ekan synnytyksen jälkeen olin kyllä puolessatoista kuukaudessa jo lähtöpainossa että toivon mukaan nääkin lähtee yhtä nopeesti kun on tulleetkin.
 
Joo, raudanpuuteanemia oli diagnoosina minullakin. Aiemmin ei ole ollut haasteita raudan kanssa. Tuntui että väsymyksellekin löytyi syy, kun tuli ensimmäisen kerran tulos perusverenkuvasta ja ferritiinistä. Oli myös muita oireita, esim. hengästyminen ja sydänoireet. Toki muutenkin kai näitä kaikkea voi raskaudessa olla ilman raudanpuuteanemiaa. Onko anemia ollut jo pitkään ennen tätä raskautta? Oletko tarvinnut rautainfuusiota koskaan? Minulla muutama kaveri käynyt raskausaikana, ettei sitten synnytyksessä mene "ihan nollillle".
Joo mulla tää on ollu riesana vähintää pari vuotta :(
Oireista vois päätellä että on ollut monen monta vuotta en vaan osannut epäillä.
Sain infuusion ennen raskautta, mutta taitaa vauva viedä nyt kaiken. Saas nähä joutuuko tankkaa vielä lisää ennen synnytystä vai riittäiskö vaan rautalisä :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Mullakin oli ferritiini enää 11 kun se nyt kontroloitiin. Mutta kun hb on pysytellyt 120 paikkeilla koko raskauden (oon syönyt alusta asti rautaa), niin ei sille mitään tehdä nyt tässä vaiheessa. Jospa ne rautavarastotkin lähtis taas kertymään synnytyksen jälkeen. Nyt taitaa kaikki ”ylimääräinen” mennä vauvalle.
Mulla on kyllä tuskainen olo jo mahan kans. En ymmärrä miten voi olla näin hankala jo olla. Luulis, että näin neljännen kohdalla on maha jo sen verran useasti käynyt tämän läpi ettei enää olis näin hankalaa! En tiiä onko tämä vauva jotenkin erityisen ylhäällä kun tuntuu ettei kyljissä riitä enää tila! Ja nyt tämä pahuksen flunssa vielä ja yskä rasittaa kylki parkoja entisestään.
Kaksi viikkoa enää ja saadaan tietää sektiopäivä!
 
Moikka kaikille 🙂 Kiva lukea teidän kuulumisia pitkästä aikaa. Mä oon ollut nyt paljon omissa oloissani tämän raskauden kanssa, on ollut kovaa menettämisen pelkoa ja alakuloa, myös fyysisesti huonoa oloa, eikä ole tehnyt mieli kirjoitella tai oikeastaan nähdä ketään tai käydä missään.

Nyt kuitenkin sunnuntaina olisi viikkoja 13+0 ja perjantaina oltiin ultrassa. Oli niin ihanaa nähdä se pikkuinen ja tietää että kaikki siellä masussa oli hyvin❤ Down riskilukua ei saatu vielä tietää koska verikokeiden tulokset oli vielä jossain tulon päällä, mut turvotus oli vain 1,1 eli todella pieni ja vaikuttaisi että kaikki on hyvin. Vihdoin alan hiljalleen uskoa että ehkä me ihan oikeasti saadaan vielä vauva! Mieskin vähän innostui nyt tuon ultran myötä vaikka aluksi oli vähän ristiriitaiset tunteet siitä että yhtäkkiä monen vuoden yrittämisen jälkeen olenkin raskaana. Kerrottiin myös tänään meidän lapsille (8- ja 11-vuotiaat) ja he oli tosi iloisia. Ajattelin jos jouluna kerrottaisiin meidän vanhemmille ainakin. Olen pienikokoinen ja raskausvatsa jo näkyy selkeästi, jos ei yritä isoilla vaatteilla oikein peitellä.

@KirJoh89 kanssa taidetaan mennä aika samoissa viikoissa, meillä laskettu aika muuttui ja on nyt 18.6. kun raskaus olikin monta päivää luultua pidemmällä. Onko niin että säkin olet Turun seudulta vai muistanko väärin? :)

Tsemppiä kaikille raskauden eri vaiheisiin, mukavaa lukea eri vaiheissa olevien kirjoituksia ❤
 
Viimeksi muokattu:
Laskettu aika 2022

4.1. Skyela
17.1. Irtokehys
29.1. Töppönen_
1.2. Minttuni
9.2. Puhalluskukka
12.3. Jonna83
25.3. Käärmeinen
3.4. Aneliina
14.4. Sohvapeitto
19.4. Alinna86
23.4. vaniljapulla
5.5. possu.
6.5. Piipaa93
14.5. Andune
4.6. Coguine
5.6. Charrypie-86
14.6. Bluebelle
15.6. Pandi, Kirjoh89
18.6. Pampula3
3.7. Apustaja
22.7. Eimy, Miumau2
 
Moikka kaikille Kiva lukea teidän kuulumisia pitkästä aikaa. Mä oon ollut nyt paljon omissa oloissani tämän raskauden kanssa, on ollut kovaa menettämisen pelkoa ja alakuloa, myös fyysisesti huonoa oloa, eikä ole tehnyt mieli kirjoitella tai oikeastaan nähdä ketään tai käydä missään.

Nyt kuitenkin sunnuntaina olisi viikkoja 13+0 ja perjantaina oltiin ultrassa. Oli niin ihanaa nähdä se pikkuinen ja tietää että kaikki siellä masussa oli hyvin Down riskilukua ei saatu vielä tietää koska verikokeiden tulokset oli vielä jossain tulon päällä, mut turvotus oli vain 1,1 eli todella pieni ja vaikuttaisi että kaikki on hyvin. Vihdoin alan hiljalleen uskoa että ehkä me ihan oikeasti saadaan vielä vauva! Mieskin vähän innostui nyt tuon ultran myötä vaikka aluksi oli vähän ristiriitaiset tunteet siitä että yhtäkkiä monen vuoden yrittämisen jälkeen olenkin raskaana. Kerrottiin myös tänään meidän lapsille (8- ja 11-vuotiaat) ja he oli tosi iloisia. Ajattelin jos jouluna kerrottaisiin meidän vanhemmille ainakin. Olen pienikokoinen ja raskausvatsa jo näkyy selkeästi, jos ei yritä isoilla vaatteilla oikein peitellä.

@KirJoh89 kanssa taidetaan mennä aika samoissa viikoissa, meillä laskettu aika muuttui ja on nyt 18.6. kun raskaus olikin monta päivää luultua pidemmällä. Onko niin että säkin olet Turun seudulta vai muistanko väärin?

Tsemppiä kaikille raskauden eri vaiheisiin, mukavaa lukea eri vaiheissa olevien kirjoituksia
Ihana kuulla et kaikki oli hyvin ❤ Samaistun tunteisiin, mun oli ennen nt-ultraa vaikea iloita vauvasta, kun pelkäsin niin kovasti menettämistä, mutta ultran jälkeen mieli keveni ja nyt oon jo tosi onnellinen tulokkaasta! ☺ Täällä LA 15.6., ultran mukaan olis ollu 17.6., mutta sitä ei siirretty! Asun ite myös Varsinais-Suomessa 🙌🏻
 
Ompa täällä paljon uusia viestejä!
@Töppönen_ kovasti paranemisia! :)
@Skyela hurjaa, tämän ryhmän eka vauva syntyy kohta! Ja kyllä noilla viikoilla sen sairaalakassin pakkaaminen voisi olla ihan ajankohtaista jo 😅

Mulla on noussut paino tasan kilon tähän mennessä (eletää rv 19+3, eli puoliväli häämöttää jo torstaina!!). Ylipainon huomioon ottaen olen ihan tyytyväinen, ettei kiloja ole kertynyt, vaikka mun ruokavalio on ollu vähän kyseenalainen ja väritön 😊

Miulla menee ihan hyvin ja se toisen kolmanneksen hehku lienee minut saavuttanut, sillä tällä hetkellä kaikki tuntuu normaalilta ja olen vähän rienukuplassa😏.. Siihen kyllä vaikuttaa myös joulun lähestyminen, koska myönnän olevani superjouluihminen 😆

Tällä viikolla pompsahti viimein myös massu esiin, kun olin jotakin odotellut tapahtuvan sitten rv13, kun oli normalisoitui täysin! 😍
 
Itsellä oli nyt äskettäisessä rv 22 neuvolassa noussut paino ekasta neuvolakäynnistä noin kolme kiloa. Syön vaikka kuinka paljon ja ruokahalu ollut hyvä, mutta myös liikun paljon (työ on liikkuvaista ja työmatkapyöräilyä tulee myös kohtalaisia kilometrimääriä edelleen). Saattaa olla, että kun liikunta jää ehkä asteittain vähemmälle, paino lähteepi nousuun...

Äidilläni oli mua odottaessa kuulemma tullut 20 kiloa painoa, kun sai aina pahoinvoinnin hallintaan syömällä otain. Tunnistan tuon varsinkin alkuraskaudesta kyllä. Itsellä myös tapa napostella jatkuvasti jotain aina kotona varsinkin itsekseen ollessa. (Näen jo vauva-ajan itseni, apua.)
 

Yhteistyössä