K
kuules ny
Vieras
Samalla lailla olet itsekin itsekäs, vetoat vain muihin syihin. Lapsiperheillä sattuu vain olemaan näkyvät syyt; lapset, kuten oli vanhemmillasikin aikoinaan.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti-88:vieras:
Koska lapset menevät aina kaiken edelle. Niin se on, ja niin sen pitääkin olla.
peesi![]()
Näin minäkin ajattelen.![]()
Joten lapsettomat perheet eivät ole "perheitä" niinkö? tai heillä ei ole lapsiperheiden silmissä mitään arvoa? Hohhoijaa!!!! Tämä on juuri sitä itsekkyyttä mitä ap tarkoitti!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Hei lapseton ei sinkku, miksi pyörit kaksplussan keskustelusivuilla, jos me lapselliset olemme noin kauheita, eikä sinulla omia ole. Tervetuloa vaan sitten joskus joukkoomme.
Täällä saa olla kuka vaan
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Koska lapset menevät aina kaiken edelle. Niin se on, ja niin sen pitääkin olla.
Alkuperäinen kirjoittaja Hoitaja:Onhan vaihtoehtoja lapsiperheille; ympärivuorokautiset päiväkodit, auPair, kotiapu kotiin, lastenhoitaja kotiin jne. Ihan samanlailla lastenhoito palveluja saa kuin mitä tahansa muutakin palvelua.Mutta nämä vanhemmat ei vaan halua maksaa mistään!!!
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Koska lapset menevät aina kaiken edelle. Niin se on, ja niin sen pitääkin olla.
Omat lapset siis. =) Ts minä saan järjestää lomani, vapaa-aikani ym lasteni ehdoilla, mutta se ei tarkoita että työkavereiden pitäisi myötäillä mukana. Toki käytän tarpeen tullen oikeuksiani, kuten jään ensikuuksi vanhempainvapaille kun päiväkodit on kiinni, saatan olla sairaan lapsen kanssa kotona jne. Mutta mitä tulee ylitöissä tms joustamiseen niin siihen lapset eivät vaikuta sen enempää kuin lapsettomien sovitut menot. Tottakai jos minulla on joku lapsen lääkäri aamusesta, saatan kyllä sanoa aamuvuoroon tulevalle että toivottavasti on ajoissa töissä että kerkeän. Tuolloin ei ole kiva joutua jäämään ylitöihin sen takia ettei toinen viitsi nousta ajoissa keretäkseen omaan työvuoroonsa. Mutta tuota samaa käytin myös lapsettomana silloin kun oli joku tärkeä meno.
Ymmärrän kyllä ap:n ajatuksen. Löytyy surullisen paljon ihmisä jotka käyttävät lapsia tekosyynä milloin mihinkin ja kuvittelevat ettei lapsettomilla voi olla mitään omaa elämää tai menoja.
Alkuperäinen kirjoittaja lapseton ei-sinkku:Meidän työpaikalla on näitä pineten lasten isiä, joiden takia meidän lapsettomien naisten ja miesten pitäisi uhrautua. Ja vissiin punainen mattokin näille superisukeille levittää. Ja meillä ei todellakaan kukaan halua olla näitä juhla - tai bailuviikonloppuja töissä.
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:Ne lapset muuten maksaa sunkin eläkkees sitte joskus. Se se vasta itsekästä onkin panna toisten huoltamat/kasvattamat/elättämät lapset huolehtimaan sinustakin ap.
Mokoma loinen![]()
Alkuperäinen kirjoittaja kuules ny:Samalla lailla olet itsekin itsekäs, vetoat vain muihin syihin. Lapsiperheillä sattuu vain olemaan näkyvät syyt; lapset, kuten oli vanhemmillasikin aikoinaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:Älä yleistä. Eikä täällä muutes ainakaan ole tarhat auki heinäkuussa, ei muuten yksikään.
Ja oikeuksistaan täytyy aina tapella- on lapsia tai ei. Ja joskus vois kyllä sanoa että vapaaehtoisesti lapsettomat on kanssa itsekkäitä tietyllä tavalla. Kaikkien kanssa täytyy kuitenkin rinnakkain elellä.
Ainakin mun kaveripiirini on pysynyt ennallaan- mutta myös senkin vuoksi että ne lapsettomat kaverit on samalla tavalla pitäneet yhteyttä- sekin kun on molemminpuolista. Aina lapseton ei ymmärrä miten pienen lapsen kanssa arki sujuu ja mikä siinä ei todellakaan suju, ja toisessa paikassa mä taas olen katkera kun en voikaan tehdä asioita aina ihan just niinkun mä sillä hetkellä tahtoisin.
Elämä on :saint:
Alkuperäinen kirjoittaja Pöh:Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:Älä yleistä. Eikä täällä muutes ainakaan ole tarhat auki heinäkuussa, ei muuten yksikään.
Ja oikeuksistaan täytyy aina tapella- on lapsia tai ei. Ja joskus vois kyllä sanoa että vapaaehtoisesti lapsettomat on kanssa itsekkäitä tietyllä tavalla. Kaikkien kanssa täytyy kuitenkin rinnakkain elellä.
Ainakin mun kaveripiirini on pysynyt ennallaan- mutta myös senkin vuoksi että ne lapsettomat kaverit on samalla tavalla pitäneet yhteyttä- sekin kun on molemminpuolista. Aina lapseton ei ymmärrä miten pienen lapsen kanssa arki sujuu ja mikä siinä ei todellakaan suju, ja toisessa paikassa mä taas olen katkera kun en voikaan tehdä asioita aina ihan just niinkun mä sillä hetkellä tahtoisin.
Elämä on :saint:
Ja muuten aina joka kesä ja joka kaupungissa on yksi päivystävä päiväkoti auki. Senhän sanoo jo järkikin, ettei joka siunattu vanhempi voi pitää lomaa koko heinäkuuta.
Alkuperäinen kirjoittaja joo:Mä haluan olla läsnä lapsilleni, kasvattaa ja nukuttaa heidät. En mä halua ketään kotiini, lukemaan lapsilleni iltasatuja, kun voin itsekin sen tehdä. Mikään työ(tai ylityö) ei ole sen arvoista.
Omassa lapsuudessani ei ketään koskaan ollut läsnä(paikalla toki).
Alkoholisti isäni ja masentunut äitini opettivat mulle kuinka tärkeää lapselle on vanhempien huomio ja paikalla olo.
Kaikella on hintansa niillä jouluilla, kun vanhemmat on poissa. Niillä illoilla kun lapset nukuhtavat vuoro päiväkodissa.
Alkuperäinen kirjoittaja kyssäri ap:lle:ap.
Sitten kun joskus sinäkin onnistut saamaan lapsia, kerro minulle miten toimit seuraavassa tilanteessa:
- lapsen päiväkoti menee kiinni klo 18 tai klo 17 ja sinun on haettava lapsi hoidosta sitä ennen, koska miehesi / lapsen isä on a) työmatkalla b ) iltavuorossa c) muusta syystä estynyt hakemasta lasta tuona päivänä hoidosta.
-- sinua pyydetään jäämään ylitöihin.
työpaikkasi sinkut eivät jää, koska heillä on elämä, muutakin kun työ.
Jäätkö? Sanotko, että joo, tottakai. Lapsia en tosin voi sitten hakea hoidosta, mutta ei se mitään, jääkööt sinne.?
- vai soitatko isovanhemmat hakemaan - heitäkään kun sinun mielestäsi ei saanut hyödyntää eikä käyttää lastenhoitoapuna.
Entäs kun lapsi sairastuu. Mitä teet? Sairasta lasta ei saa viedä hoitoon. Jääkö miehesi aina ja automaattisesti kotiin hoitamaan sairasta lasta? Mitä miehen työpaikalla siihen sanottaisi? Missä iässä aiot jättää lapsen sairaana kotiin? 5 vuotiaana? Viimeistään kouluikäisenä noin 7 vuotiaana?
Ja sitten joulun pyhät, kesälomat.
Päiväkoti on kiinni. Sinä menet töihin, jotta lapseton saa sen lomansa. Mihin laitat lapsen? Töihinkään ei voi ottaa mukaan, eikä kotiin jättää yksin. Onko sinun mielestäsi ekaluokkalainen, 7 v, kypsä olemaan kotona yksin klo 7-17 välisen ajan, kun vanhemmat on töissä - siis koulun kesäloman aikana, kun lapsi on kotona ja sinä töissä, jotta se lapseton voi olla lomalla sen heinäkuun.
Otat varmaan loman sitten syyskuussa tai toukokuussa, ehkä elokuussa, kun lapsi on koulussa. Yhteistä lomaa et voi pitää, olette siis kotona, mutta ei se haittaa.
Kuvittele, että olet saanut useamman lapsen, kolme kpl esim. Kerro tämä kolmella. tai kahdella. tai viidellä.
Ja sittenkään et osaa käytännössä kuvitella lapsiperheen elämää, koska olet katkera siskollesi, jolla on lapsia ja joista vanhempasi ovat kiinnostuineita enemmän kuin sinusta, sii ne siskosi kakarat ovat vieneet sinun aseman ja vanhempasi tykkää niistä penskoista enemmän kuin sinusta.
Olet katellinen siskollesi ja mustasukkainen hänen lapsistaan.
olen keskenkasvuinen. Onneksi sinulla ei ole lapsia, toivottavasti kasvat aikuisesi ennenkuin alat väsäämään niitä.
Toisaalta, jos lapsiperheill äon kaikki NIIIIN HYVIN ja paremmin - ryhdy itsekin lapselliseksi ja hanki niitä lapsia !!!