Lapsilisät poistettava suurituloisilta

• Viestiketjun aloittaja Herra Majuri
  • Ensimmäinen viesti
ja vielä kerran, itse en saa toimeentulotukea, enkä sitä tarvitsekaan...mutta ei mua silti haittaa että jotkut toiset saa.
En siis vaahtoa itseni puolesta, tulen toimeen ja voin tarvittaessa avustaa muitakin, jota tuleekin tehtyä mahdollisuuksieni rajoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
no siitä taitaa olla erinäisiä vuosia kun niin köyhä olet ollut, koska olet noin pahasti vieraantunut köyhän ihmisen arkitodellisuudesta.
Tämä palsta jaksaa joka kerta yllätää minut sillä, että kun argumenotintitaidot loppuvat niin menään itse keksittyihin henkilökohtaisuuksiin.
no en usko että kukaan joka JUURI NYT elelee niin pienillä tuloilla että on oikeutettu toimeentulotukeen kokee itsensä varakkaaksi, suorastaan rikkaaksi, mutta aikahan tunnetusti kultaa muistot...
:eek:
Missä minä olen mielestäsi sanonut, että sossun asiakkaat ovat varakkaita tai rikkaita? Mielestäni toimeentulotuella ei ole tarkoitus vaurastua, saati rikastua, vaan tulla toimeen, kunnes on kykenevä elättämään itsensä/perheensä.
aivan, et sinä niin sanonutkaan vaan eräs toinen tässä ketjussa, sorry.

elättäjä
Kuulkaas, töitä on tehty lujasti ja veroja maksetaan perusteellisesti. Ei tule onnistumaan lapsilisien poisto! Miksi meitä aina rangaistaan siitä että olemme tehneet niska limassa töitä...

Hanuri
Suuri ja mahtava neuvostoliitto..diidiidii. Rikkailta rahat pois ja kaikkien palkka samaksi. Huhuh. Miksi ihmiset jotka maksavat kiltisti veronsa ja sossuelättien tuet niin pitäisi ottaa se ainoa tuki pois. Ei ne lapset ole rikkaita vaan aikuiset ja kyseessähän on lapsilisä.

ei
Jos lapsilisät poistetaan suurituloisilta, niin alennetaan sitten verojakin. Ihan naurettavaa että yrittäjät maksaa 50% veroina ja silti kaikki sosiaalietuudet viedään (jotka he kustantavat kuitenkin myöskin).

Jos maksaa tuhottomasti elämäntyöstään veroa, pitää saada jotain takaisinkin.

höh
eihän tässä ole mitään muuta ongelmaa kuin se, että on vaikea määritellä "suurituloinen". Se kun on hieman liukuva käsite...

Jos lapsilisiä poistetaan, pitäisi päästä poliittiseen yhteisymmärrykseen siitä, ketkä ovat suurituloisia. Ryhmästä ei haluta tietenkään liian marginaalista, (tyyliin ministerit ja Lilius), ja sitten käydäänkin jo keskituloisten kukkarolle.

Mun mielestä tuloraja saisi olla kuitenkin reilusti yli sen 100 000/talous, ehkä 150 000?

Herra Majuri
Lapsilisien maksu pitäisi tosiaan poistaa suurituloisilta ja tuplata kaikkein pienituloisimmilta. Samaten lapsilisien huomioiminen tulona toimeentulotuessa pitäisi poistaa. Lapsilisien taso pitäisi porrastaa tulojen mukaan, vähän samalla tyylillä kuin yleinen asumistuki, jolloin se lakkaa kokonaan niiltä, joilla on suuret tulot ja pienituloiset saisivat sitä enemmän.

Monet on vedonneet siihen, että se on ollut etuoikeutettua tuloa kaikille lapsiperheille, joten tuota etuoikeutusta olisi tarkasteltava uusiksi ja muuttaa tarveoikeutetuksi.

suurituloinen
En jaksa lukea napinoita mutta minä en ainakaan ole valmis luopumaan lapsilisistä. Veroja maksan järkyttävät määrät vuosittain. Äitiysrahan olen saanut mutta muutoin mennyt ä-loman päätyttyä töihin joten muussa muodossa en ole saanut yhteiskunnalta mitään enkä ole ollut elätettävänä, itse olen aina oman toimeentuloni ansainnut ja päivähoidostakin maksan täydet maksut joten lapsilisän otan kiitos.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Lapsilisien maksu pitäisi tosiaan poistaa suurituloisilta ja tuplata kaikkein pienituloisimmilta. Samaten lapsilisien huomioiminen tulona toimeentulotuessa pitäisi poistaa. Lapsilisien taso pitäisi porrastaa tulojen mukaan, vähän samalla tyylillä kuin yleinen asumistuki, jolloin se lakkaa kokonaan niiltä, joilla on suuret tulot ja pienituloiset saisivat sitä enemmän.

Monet on vedonneet siihen, että se on ollut etuoikeutettua tuloa kaikille lapsiperheille, joten tuota etuoikeutusta olisi tarkasteltava uusiksi ja muuttaa tarveoikeutetuksi.
Punalippu liehuu!

veroillani elää pari sossuperhettä
Alkuperäinen kirjoittaja No :
Mun mielestä hyvätuloisille pitäisi maksaa enemmän lapsilisää, kun köyhille. Ihan palkinnoksi siitä, että osaavat hoitaa raha-asiansa;)
Niinpä. Täällä palstallakin on näitä ex-rahakkaita, jotka nyt ruikuttavat sossussa. Kun ei osata hoitaa omaa taloutta. Jos lapsilisät poistetaan hyvätuloisilta, on aika monen veronmaksuinto koetuksella. Ja se tie ei tue yhtäkään köyhää: Verot alas, palvelut alas, rikkaat käyvät yksityisellä, köyhät eivät saa apua, kahtakaan paskaduunia paiskimalla ei elätä perhettään eikä sossun turvaa ole. Siinä vois monen köyhän hymy hyytyä.

Alkuperäinen kirjoittaja elättäjä:
Kuulkaas, töitä on tehty lujasti ja veroja maksetaan perusteellisesti. Ei tule onnistumaan lapsilisien poisto! Miksi meitä aina rangaistaan siitä että olemme tehneet niska limassa töitä...
Öh, kyllä kai pienituloisetkin tekevät niska limassa töitä???

pomo
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Jos tekisivät niin voisivat jopa joskus muuttua pienituloisista keskituloisiksi!

Alkuperäinen kirjoittaja pomo:
Jos tekisivät niin voisivat jopa joskus muuttua pienituloisista keskituloisiksi!
Ai miten...jos palkkaa ei tipu duunista enempää vaikka olisi joka päivä ylitöissä...

Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:
En jaksa kahlata, mutta moisen systeemin luominen ja ylläpito byrokratioineen veisi kaikki säästöt joita sillä tavoiteltaisiin.
Luulen samaa, sinänsä minua ei harkinnanvaraisuus närästäisi, mutta se koneisto, joka tähän sortteeraamiseen tarvittaisiin, sekä kaikenlaisten valitusten ja oikaisujen käsittelyyn voisi olla melkoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:
En jaksa kahlata, mutta moisen systeemin luominen ja ylläpito byrokratioineen veisi kaikki säästöt joita sillä tavoiteltaisiin.
Luulen samaa, sinänsä minua ei harkinnanvaraisuus närästäisi, mutta se koneisto, joka tähän sortteeraamiseen tarvittaisiin, sekä kaikenlaisten valitusten ja oikaisujen käsittelyyn voisi olla melkoinen.
Voooi...mutta sehän toisi vain lissää töitä pienituloisille virkailijoille..luoja tietää, heistähän voi tulla niska limassa hakemuksia setviessä vaikkapa suurituloisia...ja silloinhan valtio taas säästää lisissä. :saint:

pomo
Alkuperäinen kirjoittaja pomo:
Ai miten...jos palkkaa ei tipu duunista enempää vaikka olisi joka päivä ylitöissä...
Jos oikeasti tekee töitä ja joskus jopa ajattelee, että työn tekeminen voisi olla jopa panostusta tulevaisuuteen niin se saataa jopa tuottaakin tulosta. Jos taas asenne on, että en tee kuin vain sen mikä on pakko niin hyvin, hyvin harvoin tällaiset henkilöt etenevät kovinkaan pitkälle tai eivät pysy siellä kauaa...

Yhteistyössä