Ekaa kertaa mua demariksi väitetään huhAlkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:Musta on alkanut tuntumaan että tässä koko jutussa on takana demareiden äänien kalastaminen seuraavia vaaleja silmälläpitäen. Voin toki olla väärässäkin...
ei mulla tässä ainakaan oo kateus syynä ollenkaan. Ja tuo mitä enemmän töitä, sitä enemmän rahaa, ei päde ollenkaan. Vaikka matalapalkkainen siivooja tekis 200 tuntia kuukaudessa duunia, ei siitä siltikään saa hyvätuloista.Alkuperäinen kirjoittaja harmitus:Hullua sakkia.Kateus on päällimmäisenä tässä ketjussa.Milloin mihinkin suuntaan.
Minusta kaikilla on mahdollisuus hyvään ansaittuun tulotsasoon, mutta ei sitä ilmaiseksi saa;pitää tehdä töitä.mitä enempi töitä sitä enempi rahaa.helppoa eikö. lapsilisä on lapsen perusoikeus ja se ei ole eikä pidä olla riippuvainen vanhempien tulotasosta. mutta jokaisen se raha tulisi lapseen käyttää.parempi tuloiset voivat käyttää vaikka säästämällä lapsilisät ja antamalla sitten kaikki pesämunaksi kotoa pois muuttaessa.köyhempi voi ostaa vaikka vaatteitta lapselleen. kukin käyttäköön miten käyttäköön.
En riita haasta, vaan esitän näkemykseni lapsilisistäAlkuperäinen kirjoittaja Tsip:HERRA MAJURI haastaa vaan riitaa tällä et saa palsta mammat hikeentymään.
Tästä mä olen ihan samaa mieltä. =)Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:Suurituloiset ei todellakaan tarvitse lapsilisiä
Aivan samaa mieltä!!!!! Tehdäänkö joku alote eduskuntaan? Talous jossa tienataan yli 4500egee/kk ei tarvitse lapsilisiäAlkuperäinen kirjoittaja BKM:Tästä mä olen ihan samaa mieltä. =)Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:Suurituloiset ei todellakaan tarvitse lapsilisiä
Olisiko nyt sitten näihin kysymyksiin jollain tarjota järkeviä vastauksia? En jaksa ihan koko ketjua kahlata että en tiedä tuliko niitä jo, mut hieman epäilen. Lisään vielä jatkokyssärin, että paljonko arvioitte että pienituloisten saama rahamäärä tulisi kasvamaan tämän uuden systeemin seurauksena? Väitän ettei latin latia, voisi jopa käydä niin että homma olisi niin kallis toteuttaa että lapsilisä pienenisi kaikilta.Alkuperäinen kirjoittaja realismia:Näitä ajatuksia on hyvä herramajurien ja muiden katkerien heitellä ilmoille miettimättä yhtään miten tämä asia käytännössä toimisi. Siis joka vuosi laskettaisi arvio tuloista ja sen perusteella sitten päätetään kuka sitä lapsilisää saa ja kuka ei. Katsotaanko rikkaaksi perhekunnittain vai kumpikin vanhempi erikseen? Mitä jos rikkaasta tulee köyhä tai köyhästä rikas? Määritetäänkö rikkaaksi edellisen vahvistetun verotuksen perusteella vai arvioidaanko ne tulot etukäteen? Kuinka paljon ansaitseva on rikas? Kuinka monta ihmistä pitää palkata tätä vuosittaista tukien tarkistelua tekemään ja mikä on sen kustannusvaikutus? Kela ei tunnu selviävän edes nykyisistä velvoitteestaan ja päätökset viipyy niin vieläkö ihan todella haluatte sinne lisää paperien pyörittämistä? Ja tosiaan kun asiasta oli tehty laskelmia niin yli 100k vuodessa tienaavien perheiden lapsilisien poistolla ei olisi minkään valtakunnan vaikutusta Suomen taloustilanteeseen, se on kuin hyttysen jätös Itämeressä.
=)Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Tästä mä olen ihan samaa mieltä. =)Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:Suurituloiset ei todellakaan tarvitse lapsilisiä
Nythän on nähty vaikka mitäMillos toi Kokkonen on hommaan palkattu? Mietin vaan sitä, että talouskasvun vuosina kunnat eivät ole kovin kilpailukykyisiä johtajia hakiessaan, jos palkat ovat pieniä suhteessa esimerkiksi yritysten johtajiin. Taantuma- ja lama-aikoina tilanne on toinen, koska kaupunginjohtajan pallilta ei viskata pihalle yhtä sukkelasti kuin toimitusjohtajan tms johtajan pallilta.