lapsienne kanssa kotona olevat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotiäiti

Vieras
heräätekkö aamulla kun lapsenne herättävät vai heräättekö ennen lapsienn heräämistä ja kumpi jompi niin miksi näin teillä?mitä hyvää ja huonoa ja muuta????

mä herään siihen yleensä kun lapsikin herää ja kömpii kainaloon ellei siellä jo ole.. sitten luekellaan rauhassa ja kattellaan muumit ja vasta sitten aamupalalle.. ainoastaan yhtenä tai kahtena aamuna on mulla töitä niin että lähen jo kasilta, sillon paan kellon soimaan..

Meillä aina lapset heräävät ennen minua,mikä on hiukka ärsyttävää,olisi kiva ottaa joskus ihan rento lähtö päivään ja syödä aamupala rauhassa,mutta omaa hölmöyttäkin kun tulee aina niin myöhälle valvottua itse ja lapset tietty aiemmin nukkumaan niin sitten heräävätkin ennemmin.Mutta tosiaan positiivista on se että kuitenkin saa sillein rauhassa tehdä aamutoimet että töihin ei ole kiire.

herään sitten kun lapsi herää ellei ole sovittua menoa aamusta. Hyvää tässä on, että ei kerrankin tarvitse elää kellon mukaan vaan voi tehdä miten itse haluaa ja sopii.

Lapset herää ennen mua viikonloppuisin, joskus viikollakin, tosin kello herättää kyllä mutkin seiskalta. Haluaisin kyllä nukkua mahd. pitkään kun vauva on alkanut heräilemään useita kertoja yössä..
Isommat pärjää kyllä omineen jos eivät rupea tappelemaan jostain..

meillä kumminki päin. joskus herään itse ekana ja joskus muksut herää ja mä herään sitten.mun mielestä parempi on et ite herää ensi, koska saa ihan rauhas nousta tehdä aamutoimet ja muutenki heräillä itekseen et on pirtee ku muksut nousee ja joskus teen jopa päivä ruuan valmiiksi ennen ku muut herää.

meillä kumminki päin. joskus herään itse ekana ja joskus muksut herää ja mä herään sitten.mun mielestä parempi on et ite herää ensi, koska saa ihan rauhas nousta tehdä aamutoimet ja muutenki heräillä itekseen et on pirtee ku muksut nousee ja joskus teen jopa päivä ruuan valmiiksi ennen ku muut herää.

Samaan aikaan herätään, yleensä ensin minä ja kun menen vessaan lapsikin havahtuu siihen.
Ja kello on silloin 09.00.

Todella harvoin herään aikaisemmin touhutakseni omia hommia, yleensä vain silloin kun on meno johonkin.

Kotiäitinä ollessa lapset herätti äidin... Siis heti, kun itse heräsivät. :)

Mies oli ja on edelleen vuorotyössä ja heräili ihan eri aikaan, kun me muut.
Jos miehellä oli vapaapäivä tai iltavuoro ja hän sitten nousi lasten kanssa aamutouhuille, niin oli lapsille suuri hämmästys, että "äiti jätettiin nukkumaan"... ;)
Enkä kyllä hirveän hyvin nukkunutkaan, kun kuuntelin puolella korvalla mitä he siellä hereillä touhuaa... :/

Viikonloppuisin yritän nukkua sängyssämme ja lapset katselee meidän taulutv:stä lasten ohjelmia... Joskus täytyy nousta, kun pienin käy vessassa (käyn pyyhkimässä ) tai isommat ei saa jotain syötävää kaapista itse...

Huomenna on ARKI ja äidillä soi kello n.6-6.30 aikoihin (isillä se soi aiemmin, kun lähtee aamuvuoroon töihin)...

Että kai tästä täytyypi lähtee NUKKUMAAN... :xmas:

Kun olin kotona, nukuin yhtä pitkään lasten kanssa. Jos koitin kiemurrella sängystä pois, niin flikka heräs viimeistään minuutin päästä siittä. Ja kun muutenkin olen aamu-uninen, niin mikäs siinä.

Herään siihen kun lapset herättää ovat molemmat aikaisia kukkujoita enkä jaksais herätä ennen heitä. Herätys on noin klo 6-6.30 eikä aika muutu vaikka pistäis myöhemmin nukumaan :(

Mä herään kellon soittoon ja sitten herättelen tuon ekaluokkalaisen kouluun. 1-vuotias sitten usein heräilee niihin meidän ääniin. Jos on koulusta vapaa tai viikonloppu niin samaan aikaan lasten kanssa heräilen.

Joskus herään ennen lapsia jos siis vaan herään enkä saa enää unta. Mutta yleensä herään koululaisten kanssa samaan aikaan (7.30) ja sit pienemmät herää siellä kahdeksan ja yhdeksän välillä.
Ja siksi että tykkään laittaa koululaisille aamupalat ja aloitella päivän askareita ennen pienempien heräämistä.

Yhtä aikaa herätään, tai siis lapset herättää miut. Aina yhtä väsyneenä kömmin sängystä. :ashamed:
Hyvä ois jos jaksas herätä ennen lapsia, sais juoda aamukahvit ihan rauhassa, mut eihän sitä jaksa...

Yhteistyössä