Lapsi ulkomaille? Vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä lähtisin ilman lasta/lapsia... Olis meinaa mun eka ulkomaanmatka ja sen haluun tehä "yksin"...

Miksi haluat tehdä sen yksin?

Siis niinsanotusti yksin, ilman lapsia. Ja miksen siis halua lapsia mukaan? No just siks kun en oo koskaan ollu ulkomailla ja haluan nauttia siitä ajasta just sillälailla kun se ei onnistu lasten kanssa.

Ei meidän perheessä ainakaan lapsi ole este millekään menemiselle. Lapsi tulee mukaan ja nauttii myös. Alkoholia ei silloin tietenkään nautita, mutta sitä nyt ehtii joskus muulloinkin.

Mä lähtisin ilman lasta/lapsia... Olis meinaa mun eka ulkomaanmatka ja sen haluun tehä "yksin"...

Siis niinsanotusti yksin, ilman lapsia. Ja miksen siis halua lapsia mukaan? No just siks kun en oo koskaan ollu ulkomailla ja haluan nauttia siitä ajasta just sillälailla kun se ei onnistu lasten kanssa.

Ei meidän perheessä ainakaan lapsi ole este millekään menemiselle. Lapsi tulee mukaan ja nauttii myös. Alkoholia ei silloin tietenkään nautita, mutta sitä nyt ehtii joskus muulloinkin.

No teillä sitten niin, hyvä juttu. Ekan ulkomaanreissun haluun tehä ilman lapsia PISTE!

Lapset menee kyllä matkalla mukana ihan loistavasti (iästä riippumatta) kun pakkaa mukaan rentoa mieltä ja leppoisaa asennetta. Kaikki ei ehkä mene juuri suunnitellusti ja aikataulun mukaan, mutta ilman turhia ja suuria suunnitelmia voi lomasta nauttia koko perheenä, niiden lasten kanssa!! Turha stressi jätetään jo valmiiksi kotiin, niin ei tarvitse kenenkään kiukutella.

Meillä lapset reissaa mukana, aina! Nuorimmainen on nyt 7kk ja ensi kuussa lähdetään taas. Eikä me käydä millään aurinkorannoilla makaamassa, mutta hyvin noilla omatoimi-kaupunki-lomillakin on pärjätty!! :D

Ottaisin mukaan. Oltiin esikoisen kanssa Miamissa kun poika oli vajaa kaks, ja muistelee reissua edelleen. Ei toki muista kuin pikkujuttuja, mutta tärkeä juttu oli silti. :)

No teillä sitten niin, hyvä juttu. Ekan ulkomaanreissun haluun tehä ilman lapsia PISTE!

Mä en ymmärrä näitä "olen joskus 20v päättänyt tämän asian ja aion sen myös pitää". Kun lapsia tulee niin elämä muuttuu ja ei se sen vaikemmaksi muutu.

Mä en ymmärrä näitä "olen joskus 20v päättänyt tämän asian ja aion sen myös pitää". Kun lapsia tulee niin elämä muuttuu ja ei se sen vaikemmaksi muutu.

Olepa ihan rauhassa ymmärtämättä. :hug:

En lähtisi lasten kanssa vaan varron vielä muutaman vuoden jolloin lapset itse mahdollisesti haluavat olla mummolassa viikon. Miksi sinne on mentävä kun lapsi on pieni? Kullä ne ulkomaat siellä (tod.näk) pysyvät vielä viitisen vuotta.

Me otetaan aina lapset mukaan. Tyttö on ollut jo parilla etelänmatkalla mukana ja muistelee niitä jatkuvasti. Ikää on nyt 2v8kk. Ens viikolla taas ollaan lähdössä Kreikkaan ja molemmat lapset tulevat tottakai mukaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Alkuperäinen kirjoittaja Lavruska:
Jättäisin kotiin, ei tuon ikäinen muista ensinäkään koko matkasta myöhemmin mitään ja toiseksi saa itse levätä ja nauttia lomasta!

Ei muista? :o Me oltiin viime elokuussa turkissa 2v neidin kanssa. Neiti muistaa kyllä reissun kuin elisen päivän. Ainakun joku asia yhdistää lomaan niin neiti muistaa kertoa jonkun asiaan kuuluvan jutun lomasta. Nyt odottaakin kuutanousevaa jotta pääsee tulevana elokuuna taas sinne ihanaan lomapaikkaan.

Tarkoittanee joskus parikymppisenä ehkä? =)

Ottaisin mukaan. Kyllä se loma silti on lomaa, saa viettää aikaa perheen kanssa, ei tarvi laittaa ruokaa, siivota jne. Lapsetkin tykkäävät kun saavat olla rannalla ja leikkiä omiaan.

Jonkun viikonlopun kaupunkiloman voisin tehdä miehen kanssa kahden jos olisi lapsille tuttu ja turvallinen hoitopaikka.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Jättäisin kotiin, ei tuon ikäinen muista ensinäkään koko matkasta myöhemmin mitään ja toiseksi saa itse levätä ja nauttia lomasta!

Saattaa hyvinkin muistaa ainakin sen, että vanhemmat jättivät. Eikä normaalisti lapsen hoitaminen niin rankkaa ole, että pitäisi omaalomaa ottaa. Tosin varmasti poikkeuksiakin löytyy.

Nimenomaan näin.
Meidän 9-vuotiaalle sen eka ulkomaan matka 8-viikoisena on tosi tärkeä keskustelunaihe, vaikka muistot on vaan valokuvia, mutta on tärkeää ola nähny niistä kuvista mitä "minä ja isi" tehtiin =)

Ai joo me lähtään loppukesästä ihan kaikki Kreikkaan =)

En usko, et lapset muistaa parikumppisenä kauheesti, mut sama se, mä elän tätä päivää.

Tietty myönnän, et olis kiva olla miehen kanssa kaksistaan (kai :laugh: ) mut mukavampi näin. =)

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:

Saattaa hyvinkin muistaa ainakin sen, että vanhemmat jättivät. Eikä normaalisti lapsen hoitaminen niin rankkaa ole, että pitäisi omaalomaa ottaa. Tosin varmasti poikkeuksiakin löytyy.

Nimenomaan näin.
Meidän 9-vuotiaalle sen eka ulkomaan matka 8-viikoisena on tosi tärkeä keskustelunaihe, vaikka muistot on vaan valokuvia, mutta on tärkeää ola nähny niistä kuvista mitä "minä ja isi" tehtiin =)

Tuo on kanssa yksi hyvä näkökulma. =)

Meillä lomailun tarkoitus ei niinkään ole kerätä ikuisia muistoja mieleen tai valokuva-albumiin vaan nauttia siitä hetkestä. Viime talvenakin 4kk ikäinen vauva nautti täysillä lämpimästä säästä vaihteluna Suomen viimalle, ja nyt taaperona tykkää kun koko perhe on koolla eikä vanhemmilta mene aikaa ruuanlaittoon tai pyykinpesuun kun ollaan vaan ja nautitaan elämästä lomalla. Muutenkin taidetaan elää aika paljon tätä hetkeä ja koetaan se tärkeäksi; tuskinpa enää kuukauden tai vuoden päästä muistan tämänaamuista aamu-uintia hotellissa pikaisella viikonloppureissullamme, mutta tänä aamuna se tuntui aivan ihanalta virkistykseltä, ja se on tärkeää.

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:

Ei muista? :o Me oltiin viime elokuussa turkissa 2v neidin kanssa. Neiti muistaa kyllä reissun kuin elisen päivän. Ainakun joku asia yhdistää lomaan niin neiti muistaa kertoa jonkun asiaan kuuluvan jutun lomasta. Nyt odottaakin kuutanousevaa jotta pääsee tulevana elokuuna taas sinne ihanaan lomapaikkaan.

Tarkoittanee joskus parikymppisenä ehkä? =)

No herramo jee... pitäähän lapsenakin kokea jne. Vaikka ei parikymppisenä muistaisikaan kaikkea. Tuskin meistä kukaan muistaa koko lapsuuttaan...

Mä voisin sanoa, et jätä lapsi kotiin. Saisi levätä, mutta mussa on se vika, et jo kahden päivän reissulla poden huonoa omaa tuntoa ja kovaa ikävää ilman lasta. Vaikka tuonkin parin päivn reissun ajan nukuin suuremmaksi osaksi...

Vajaan kahden viikon päästä lähdetään koko perhe kreikkaan (tyttö reilu 3). Tyttö käynyt tätä ennen kolmella ulkomaanmatkalla ½ vuotiaana, vajaan 2 ja reilun 2 vuoden iässä, eikä niiltä reissuilta muista mitään. Mutta minulla on tas hyvät muistot niistä matkoilta.

Mä oon kyllä eri mieltä tosta muistamisesta... olin lapsen kanssa reissussa lapsen ollessa 1,5v ja nyt kun on 2v niin edelleen muistelee kuinka kävi yhden ravintolan ulkopuolella kattomasssa papukaijaa mummin kanssa ja aina nektariinia syödessään muistuttaa et papukaijakin söi ja oli kaijan herkkua. Etelän kuvia katellessa muistaa myös mainita kun kävi äidin kanssa altaaassa polskimassa.
Ei parivuotias ehkä samoja asioita muistele kun joku 4-5v mut ihan yhtälailla se on lapsellekin vaihtelua arkeen. Ja kyllä ainakin meiän 2v nukkuu viel päikkärit niin siinä ajassa ehtii itekin rentoutumaan ja käydä vaikka uimassa jos isi on lapsen kanssa sillä aikaa.
Ja kuten jo puhetta olikin niin meil on hyväks osottautunu se et on ollu mummi mukana niin on päässyt miehen kanssa kahestaan vaik syömään tai lasilliselle ja tietty mummin kanssakin on vietetty vapaailtaa ettei mummin aika mene vaan laspen kanssa.
Ystäväni oli juuri ilman perhettään etelässä kun halusi itsekkäästi omaa aikaa mut ite en vois kuvitella et jättäisin lapsen viikoks jollekin muulle sen takia et saisin ite lomailla... kyllä lapsikin ansaitsee hauskoja muistoja ja jos pitää ottaa perheestään lomaa niin... no, jääköön sanomatta ettei tuu kakkaa niskaan.

Ottaisin mukaan.
En ensinnäkään usko, että on hyväksi tuon ikäisen olla pitkään erossa vanhemmistaan, vaikka sitten hoitajina olisivat suunnattoman rakkaat isovanhemmat. Toiseksi uskon, että pienikin lapsi nauttii matkasta & muistaa sen valokuvien kautta myös myöhemmin. Kolmanneksi minä en viihdy pitkään ilman lasta. En haluaisi lähteä viikoksi pois lapsen luota. Nautin, jos vietämme illan miehen kanssa kahden, mutta jo aamulla on kova ikävä lasta. Molemmilla - koti tuntuu kovin hiljaiselta & tyhjältä, eikä se tunne ole lainkaan mukava.

Olette te huvittavia.Ilman lapsia ei voi lähteä minnekkään!!! Tuon ikäinen lapsi jo varmasti viihtyy mummolassa.Ts. ongelma on omassa päässä...
Parisuhdettakin VOI joskus hoitaa.

Ystäväni oli juuri ilman perhettään etelässä kun halusi itsekkäästi omaa aikaa mut ite en vois kuvitella et jättäisin lapsen viikoks jollekin muulle sen takia et saisin ite lomailla... kyllä lapsikin ansaitsee hauskoja muistoja ja jos pitää ottaa perheestään lomaa niin... no, jääköön sanomatta ettei tuu kakkaa niskaan.
[/quote]

Joskus on hyvä olla itsekäs.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Ottaisin mukaan. Kyllä se loma silti on lomaa, saa viettää aikaa perheen kanssa, ei tarvi laittaa ruokaa, siivota jne. Lapsetkin tykkäävät kun saavat olla rannalla ja leikkiä omiaan.

Jonkun viikonlopun kaupunkiloman voisin tehdä miehen kanssa kahden jos olisi lapsille tuttu ja turvallinen hoitopaikka.

Juuri näin :)

Yhteistyössä